Én is a HÉV-ből szúrtam ki mind2-őt. Eddig évekig csak a ráncost láttam, de tél óta a bolygós is ott áll vagy állt. A ráncos elött áll kb. 5-10 méterre, és a pofija valamint az ajtótlan oldala látszódik.
Kedves LMB-706 topictárs, köszönöm segitő szándékodat! :) A sümegi buszállomástól megyünk végig lefelé, ennek az útnak a végén elfordulunk jobbra, akkor pár 100 méter után jobb kész felől lesz egy telep szerűség, ahol áll egy Ikarus 256-os, és egy 250-es, erről a 250-esről lenne szókségem képre, köszönöm segitségedet! Többször is jártam már arra, csak nem volt nálam fényképező! :)
Remélem az Ikarus 260-as roncsról sikerül képet szerezni, késziteni! :)
Üdv! A Szentendrei HÉV-ről láttam egy fehér, 3 db ráncajtóval rendelkező Ikarus 260-as roncsot, valahol Pomáz déli csücskében. Ennek a busznak mi volt a rendszáma és hol közlekedett?
Ezt a jószágot, már tavaly nyáron is el akartam csípni, valami retro hangulatú kép miatt, de nemigen sikerült kereszteznie az utamat városban jártamban-keltemben...
helyette lett ez. asszem a trolisoknak linkeltem anno..
Időközben elmagyarázták privátban, hogy mit kell tudni a szóban forgó buszról, így részben megkövetem magam, mert azt értékelem, ha egy gépnek jó gazdája van.
"...ki is vesszük- annál gyorsabb és hangosabb. Én ez utóbbit szeretem, mert a műszerfal mutathat bármit, de ha kétséget kizáróan hallom, hogy bevágódott a 4. ajtó is, nyugodtabb vagyok. :)"
Mi is pont ebből a célból vettük ki, bár az utasok nem igazán szeretik:-)
Nem. Azt a Mecman-szelep szabályozza, elég bináris módon: Gombnyomásra elektromágneses úton vagy a léghengerben lévő dugattyú egyik felére tolja rá az üzemi nyomást, vagy a másikra -nyitás/zárás.
A dugattyúutat nem lehet "felezni", a levegő vagy becsukja, és zárva tartja az ajtót, vagy nem. :)
A nyitás/zárás sebességét lehet avval szabályozni, hogy mekkora sebességgel engedi bele a Mecman szelep a sűrített levegőt a dugattyúba. Ezt egy szűkítővel lehet elérni -minél beljebb tekerjük a szelep testében, annál lassabb (és halkabb) az ajtó működése, minél kijjebb tekerjük -ne adj' isten, ki is vesszük- annál gyorsabb és hangosabb. Én ez utóbbit szeretem, mert a műszerfal mutathat bármit, de ha kétséget kizáróan hallom, hogy bevágódott a 4. ajtó is, nyugodtabb vagyok. :)