Keresés

Részletes keresés

LMB-706 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77382

Sosem voltam sümegi, de talán tudok segíteni buszügyileg. Mi kéne? 

Előzmény: Buszosdzsozi14 (77381)
Buszosdzsozi14 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77381

Kedves Topictársak! :) Lenne egy kérdésem mindenkihez! :) Van köztetek sümegi illetőségű fórumtag? :) Majd elmondom később, hogy mért kérdeztem! :)

reszelozsir Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77380

A piros-fehér tegnap nem volt ott és a kéket is nagyon nézegették. Ma nem jártam arra...

Előzmény: =D Doma (77370)
Csoki bácsi Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77379

Köszönöm Uram! :-)

 

Előkeresem már a sajátomat is, az egy negyedik fajta fényezéssel rendelkezik.

Előzmény: boz-021 (77337)
mikipapa72 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77378

Az Ikarus-csoda

 

http://mno.hu/?block=mno_video_popup&param=media_id=51141

 

Egy nagyon jó riport.

P.stephenson Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77377

BCK-433

 

P.s

Előzmény: Köny (77376)
Köny Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77376

Ex-Vérteses az egyik?

Előzmény: BPO-105 (77372)
EKM-765 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77375

Nincs mit.

Előzmény: chabie (77367)
kopaszkapitany Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77374

de kaffa:)

Előzmény: =D Doma (77369)
BPO-105 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77373

Nem. A Mezőgép az egyértelműen Gyöngyös. Mezőtúr a Mezőtúri Klímaipari Centrum.

Előzmény: I9-62 (77344)
BPO-105 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77372

Szerintem már volt róluk szó korábban itt pár oldallal arrébb. Az egyik a BOT-261, a másik az FIS-329.

Előzmény: =D Doma (77370)
Blindmouse Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77371

Ezt a jószágot, már tavaly nyáron is el akartam csípni, valami retro hangulatú kép miatt, de nemigen sikerült kereszteznie az utamat városban jártamban-keltemben... 

 

helyette lett ez. asszem a trolisoknak linkeltem anno..

 

Előzmény: =D Doma (77369)
=D Doma Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77370

ezekről tud valaki valamit? egyszercsak ott voltak, és azóta se történt semmi..

 

=D Doma Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77369

Előzmény: kopaszkapitany (77319)
chabie Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77368

Köszönöm,tökéletes fénykép!

Előzmény: Törölt nick (77329)
chabie Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77367

Köszönöm a képeket,segítségemre voltak!

Előzmény: EKM-765 (77310)
chabie Creative Commons License 2012.02.28 0 0 77366

Köszönöm a választ,megtaláltam a képeket!

Előzmény: Snake-Mojzi (77309)
GARAZSMENET Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77365

Köszönöm a válaszokat!

 

Én is így gondoltam, csak bíztam benne, hogy nemcsak mechanikus ütközők miatt áll meg az ajtó.

Előzmény: Tector (77354)
LMB-706 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77364

Időközben elmagyarázták privátban, hogy mit kell tudni a szóban forgó buszról, így részben megkövetem magam, mert azt értékelem, ha egy gépnek jó gazdája van. 

De a többi mellett kitartok. 

Előzmény: ik630 (77361)
E95 Express Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77363

"...ki is vesszük- annál gyorsabb és hangosabb. Én ez utóbbit szeretem, mert a műszerfal mutathat bármit, de ha kétséget kizáróan hallom, hogy bevágódott a 4. ajtó is, nyugodtabb vagyok. :)"

 

Mi is pont ebből a célból vettük ki, bár az utasok nem igazán szeretik:-)

Előzmény: Tector (77362)
Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77362

Nem. Azt a Mecman-szelep szabályozza, elég bináris módon: Gombnyomásra elektromágneses úton vagy a léghengerben lévő dugattyú egyik felére tolja rá az üzemi nyomást, vagy a másikra -nyitás/zárás.

A dugattyúutat nem lehet "felezni", a levegő vagy becsukja, és zárva tartja az ajtót, vagy nem. :)

A nyitás/zárás sebességét lehet avval szabályozni, hogy mekkora sebességgel engedi bele a Mecman szelep a sűrített levegőt a dugattyúba. Ezt egy szűkítővel lehet elérni -minél beljebb tekerjük a szelep testében, annál lassabb (és halkabb) az ajtó működése, minél kijjebb tekerjük -ne adj' isten, ki is vesszük- annál gyorsabb és hangosabb. Én ez utóbbit szeretem, mert a műszerfal mutathat bármit, de ha kétséget kizáróan hallom, hogy bevágódott a 4. ajtó is, nyugodtabb vagyok. :)

Előzmény: bop308 (77360)
ik630 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77361

Minden BKV-s busz ótvaras fostalicska. De miért is? Ezt a busz meg ne fikázd mert ennnek a sofórje kopaszkapitánnyal egész hétvégén vakarták az ótvart és a saját pézükönt vett festékkel pingálták. 

Előzmény: LMB-706 (77340)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77360

Akkor az a levegőellátást nem szabályozza?

Előzmény: Tector (77359)
Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77359

Pedig abban semmit sem szabályoz, hogy az ajtószárnyak mekkorát nyissanak vagy zárjanak. :)))

Azt csak mechanikailag lehet állítani a fordítókarokon, csuklókon, stb.

Előzmény: bop308 (77357)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77358

Én úgy tudom, hogy nem közvetlen az oldja. Nálunk a kapcsoló izzájára van rákötve az ajtófék. Szóval ameddig van nyitott jelzés addig van ajtófék. Szerintem ez nálatok is így van. Igazából lényegtelen, csak gondoltam megemlítem.

Előzmény: Tector (77356)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77357

Na az az, nálunk azt hívják végálláskapcsolónak.

Előzmény: Tector (77354)
Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77356

Amit még kifelejtettem: Ez az S2-es kapcsoló oldja/rögzíti az ajtóféket is, amennyiben van ilyen a kocsin.

Előzmény: Tector (77354)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77355

Legalábbis a levegőellátás részét. Aztán a gumi megfogja ott ahol kell.

Előzmény: bop308 (77353)
Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77354

Valamennyit lehet csalni az ajtó függőleges tengelyén lévő rögzítéssel is (3 darab M6-os imbuszcsavar fogja, alatta ricnis a tengely, ez az ajtó felső részén van).

A léghengerek végén lévő kapcsoló (mi itt a BKV-nál S2-esnek hívjuk) a műszerfalon lévő kapcsolók izzóját vezérli, valamint zárja a leszállásjelző áramkörét (ha csukva az ajtó, azaz a kapcsoló be van nyomva, akkor húz meg a relé), illetve a nyitott ajtó becsukódása után az indításjelző csengőt hallgattatja el.

 

Szerintem a BKV-nál -úgy értem, erre vonatkozott a kérdésed- már nincs olyan harmonikaajtós kocsi, amelynek fehér léghengerdoboza lenne...

Előzmény: GARAZSMENET (77350)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77353

Igen az a végálláskapcsoló. És ez állítja be szerintem a szélső helyzetet is. Biztosra nem tudom, csak így gondolom.

Előzmény: GARAZSMENET (77350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!