Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2012.01.10 0 0 76179
Előzmény: siófoki35 (76178)
siófoki35 Creative Commons License 2012.01.10 0 0 76178

Tényleg 839 (elütés), de én Mozambikról hallottam.

Előzmény: BPO-105 (76177)
BPO-105 Creative Commons License 2012.01.10 0 0 76177

839 az a 939.

Előzmény: siófoki35 (76171)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.10 0 0 76176

Igen.

Előzmény: robbanómotor (76135)
0225 Creative Commons License 2012.01.10 0 0 76175

IK 260.47-es! Nigériába készültek. 1988.

Előzmény: siófoki35 (76171)
0225 Creative Commons License 2012.01.10 0 0 76174

IK 260.11-es.

Előzmény: EKM-765 (76164)
robbanómotor Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76173

Tudom. 

És 839. :) 

És úgy tudom, hogy Nigériába készültek, de tökmindegy. 

Előzmény: siófoki35 (76171)
Tector Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76172

No, akkor erre bedobok egy gumicsontot -rendszám, időpont, satöbbi nincs.

 

Volt valaha a Magyar Televízilónak egy IK 31 (311?) -ese, ami szintén nem magyarországi kivitel volt, hanem inkább trópusi, mert eredetileg nem volt benne semmilyen melegvizes termálfűtés -mesélték anno az igazán öregek.

Előzmény: robbanómotor (76170)
siófoki35 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76171

Siófokon akad egy mozambiki exportra szánt 260-as, BPE-939. Volt két társa is: BPE-840 és 844, előbbi már selejt.

Előzmény: robbanómotor (76170)
robbanómotor Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76170

Abból az altípusból biztosan. 

Egyébként elég sok egzotikus kivitelű buszt nyomott el ide-oda áron alul az Ikarus, csak a nagy részükről semmit se tudni, mert elég hamar kihaltak. 

Előzmény: EKM-765 (76169)
EKM-765 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76169

Ez az egy maradt itthon?

Előzmény: robbanómotor (76168)
robbanómotor Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76168

Venezuelai exportra készült, de itthonmaradt. Hogy gépészetileg vagy egyéb szempontból mi a különbség, azt nem tudom. De hogy nem hazai piacra okosították azt a kivitelt, az biztos. 

Előzmény: ujfigura (76167)
ujfigura Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76167

igen, erre gondoltam. Mi a különbség?

Előzmény: robbanómotor (76163)
robbanómotor Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76166

Ezek szerint a ráncajtós, dobogó nélküli 256-os járgányokat 1981 előtt gyártották? Mettől meddig?

 

Nem akarok hülyeséget írni, de az ilyen 256-osok kizárólag utólagos átalakítások, és a Volánbusz Járműtechnikánál csinálták őket. Még 1985-ös gyártású kocsik is beleestek a praxisba. :) 

 

A Kapos Volán meg talán 1986-tól vagy 87-től vett 260.32-eseket?

 

Nem, ők is 1984-től. De a Kapos a ritkábbik fajta kivétel volt, ők ugyanis párhuzamosan vásárolták a 260-asokat és a 266-osokat is. Az előbbiekből eleinte sokkal kevesebb érkezett, majd 1987-től haladta csak meg a vásárolt 260.32-esek száma a laprugósokét, amikből innentől kezdve már csak a félreesőbb üzemegységek kaptak. (1988-ban nem is érkezett 266-os a céghez, a 260.32-esek beszerzése viszont 1992-ig folyamatos volt.) 

 

A 260.39 a baloldalt 1 üléssoros (mint pl. az AFA-251)?

 

Igen. Az is volt az egyetlen kaposos példány. 

Előzmény: vt976 (76161)
EKM-765 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76165

Azok a 256-osok házi átalakítások, 266-osok ajtaját kapták meg, a Vértesnél a dobogó is maradt. A további 256-os selejtezések miatt több már visszakapta a lengőajtókat.

Előzmény: vt976 (76161)
EKM-765 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76164

Erre gondolsz?

Előzmény: ujfigura (76162)
robbanómotor Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76163

Úgy, hogy az nem 260.32, és már 1977-ben elkészült. :) 

Előzmény: ujfigura (76162)
ujfigura Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76162

Az a kék-fehér kocsi, ami a Vértesnél fut alvállalkozásban, hogy' jön bele a képbe?

Előzmény: robbanómotor (76160)
vt976 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76161

Köszönöm az infókat! Ezek szerint a ráncajtós, dobogó nélküli 256-os járgányokat 1981 előtt gyártották? Mettől meddig?

A Kapos Volán meg talán 1986-tól vagy 87-től vett 260.32-eseket? Mert én talán olyantájt utaztam először olyanokkal.

A 260.39 a baloldalt 1 üléssoros (mint pl. az AFA-251)?

Előzmény: robbanómotor (76160)
robbanómotor Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76160

Akkor még nem létezett helyközi 260-as?

 

Nem sűrűn. 

A prototípus 260.32 1981-ben készült, Szabolcs megyében használta valamelyik helyi vállalat, majd 1991-ben került a Szabolcs Volánhoz AVE-630 rendszámmal, ahol 2004-ig futott. 

Az első széria 260.32 1982-ben került a Volánbuszhoz. Akkor és 1983-ban elég sokat vettek, de a többi volán-vállalat számára csak 1984-ben nyílt meg először a lehetőség, hogy 260.32-eseket vásárolhassanak. (Ugyanettől az évtől kínálták a 260.39-est is.) 

Előzmény: vt976 (76157)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76159

Volános kell vagy maszek? FIZ-715 még tavaly is járt. :)

Előzmény: ckg471 (76156)
robbanómotor Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76158

Az is vázcserés volt.

Előzmény: ckg471 (76156)
vt976 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76157

Akkor még nem létezett helyközi 260-as? Egyébként mikor gyártottak ilyen ráncajtós, dobogó nélküli 256-osokat?

Előzmény: ckg471 (76139)
ckg471 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76156

Igaz...

Akkor melyik volt az utolsó? BPB-025, Mátra?

Előzmény: Törölt nick (76155)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76155

Az már nem a klasszikus.

Előzmény: ckg471 (76153)
ckg471 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76154

Jó, egy kicsit át lett szabva, de lényegében még ugyanaz, hacsak nem lett vázcserés...

Előzmény: ckg471 (76153)
ckg471 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76153

BPR-177, Borsod?

Előzmény: Törölt nick (76150)
Csoki bácsi Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76152

Az nem tűnt fel, hogy az Újdonságok rovatban 2001-es az utolsó frissítés? :-))

Előzmény: Törölt nick (76149)
hajdubus Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76151

A '307 Böszörményi szerintem.

Előzmény: bop308 (76140)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.09 0 0 76150

BPT-565

 

Nem tudom feltünt-e valakinek, de észrevétlenül eltünt a 280.17, 280.23 ráncajtós, orosz hidas (közhidelem szerint trilexes) széria.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!