No, akkor erre bedobok egy gumicsontot -rendszám, időpont, satöbbi nincs.
Volt valaha a Magyar Televízilónak egy IK 31 (311?) -ese, ami szintén nem magyarországi kivitel volt, hanem inkább trópusi, mert eredetileg nem volt benne semmilyen melegvizes termálfűtés -mesélték anno az igazán öregek.
Venezuelai exportra készült, de itthonmaradt. Hogy gépészetileg vagy egyéb szempontból mi a különbség, azt nem tudom. De hogy nem hazai piacra okosították azt a kivitelt, az biztos.
Ezek szerint a ráncajtós, dobogó nélküli 256-os járgányokat 1981 előtt gyártották? Mettől meddig?
Nem akarok hülyeséget írni, de az ilyen 256-osok kizárólag utólagos átalakítások, és a Volánbusz Járműtechnikánál csinálták őket. Még 1985-ös gyártású kocsik is beleestek a praxisba. :)
A Kapos Volán meg talán 1986-tól vagy 87-től vett 260.32-eseket?
Nem, ők is 1984-től. De a Kapos a ritkábbik fajta kivétel volt, ők ugyanis párhuzamosan vásárolták a 260-asokat és a 266-osokat is. Az előbbiekből eleinte sokkal kevesebb érkezett, majd 1987-től haladta csak meg a vásárolt 260.32-esek száma a laprugósokét, amikből innentől kezdve már csak a félreesőbb üzemegységek kaptak. (1988-ban nem is érkezett 266-os a céghez, a 260.32-esek beszerzése viszont 1992-ig folyamatos volt.)
A 260.39 a baloldalt 1 üléssoros (mint pl. az AFA-251)?
Azok a 256-osok házi átalakítások, 266-osok ajtaját kapták meg, a Vértesnél a dobogó is maradt. A további 256-os selejtezések miatt több már visszakapta a lengőajtókat.
A prototípus 260.32 1981-ben készült, Szabolcs megyében használta valamelyik helyi vállalat, majd 1991-ben került a Szabolcs Volánhoz AVE-630 rendszámmal, ahol 2004-ig futott.
Az első széria 260.32 1982-ben került a Volánbuszhoz. Akkor és 1983-ban elég sokat vettek, de a többi volán-vállalat számára csak 1984-ben nyílt meg először a lehetőség, hogy 260.32-eseket vásárolhassanak. (Ugyanettől az évtől kínálták a 260.39-est is.)