... és a "2 betű - 2 szám -2 szám" -féle régi rendszámokra hogy lehet rákeresni, mi lett velük? (Évtizedek óta kutatom a család első kocsijának "életét", de sosem akadtam rá sehogyan sem, meddig "élt"... A jelen rendszerben csak a "3 betű - 3 szám" rendszámokra lehet keresni. :-( )
Mondjuk úgy, hogy valaki nyitva hagyott egy ajtót valaki másnak, valószínűleg némi összegért, aki mindezt áruba kívánta bocsátani, csakhogy ő is nyitva hagyott egy ajtót, így a pénzeszsák nem gyarapodik (bár valljuk be, az az ajtó nagyon nem is érne meg annyi pénzt, hogy nyitogassák).
Más helyeken, például a káoszba és kétségbeesésbe süllyedni készülő Norvégiában a VIN-ek alanyi jogon járnak mindenkinek, mert ott valóban az az alapvető érdek, hogy minél kevesebb bűncselekmény és egyéb visszaélés történhessen, és micsoda meglepetés, a transzparencia erre az egyik leghatékonyabb megelőzési mód.
Kevés kivételtől eltekintve működik:
- forgalomban van
- kérelemre ideiglenesen kivonva
- kérelemre átmenetileg/végleg kivonva
- nem azonosítható
státuszokra.
A nincs kiadva státusz az esetek 99,99%-ában valóban döglött, abból nem ad ki semmit.
AOA-045: nem busz (Skoda, 34-1721-205, 1982.06.18)
AOA 574: Ford Transit, DJVZJC40461, 1988.06.16 - ez amúgy az ex. BX 70-55, fent van a fotobuson is (VIN-nek amúgy én DJV23C040461-t kaptam anno hozzá, de annyira nem értek hozzá, hogy fingom sincs, melyik a jó a kettő közül)
AOA-681: nem busz (DZT Tyminscy Honker?, SUL011111KO514780, 1989.08.02)
AOA-686: nem busz (VAZ-2101, VAZ 2101-0-454287, 1972.11.22)
AOA-693: jó eséllyel nem busz (Barkas B1000, 176757, 1985.05.29)
AOA-812: nem busz (Subaru 1600, JF10AB3AL0G005072, 1991.01.30)
Ha azt veszem, hogy pécsi hirdetés, szülinap-gyerekzsúr felütéssel, 06-30/94... telefonszámmal, akkor szerintem a pogányi Kalandbirtok hirdetése lesz, bár most már 70-es (de még mindig 94...) a telefonszámuk.
OFF 92-ben kiadott rendszámra 91-es kivonást ír, mint utolsó adatot. Ami egyébként igaz, csak utána azért még történt pár dolog a gépjárművel, amik viszont valahol elvesztek az évek során. Szóval fenntartásokkal kell kezelni.
Az évek során párszor széthullhatott az adatbázis némi adatvesztéssel egy-egy migráció során, mert pl. a mi volt személyautónkra azt írja ki, hogy az a rendszám nem lett kiadva.
De ha úgy nézzük, a forgalomból végleg kivonások se feltétlenül történnek meg azonnal - van, hogy a busz már öt éve más országban rója az útjait, mire eszükbe jut, hogy ja, innen eltűnt már rég.