Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 3 napja 0 0 111165

Pont a legvégén indult, gyakorlatilag az új rendszám bevezetésének kapujában.

Előzmény: zsig (111164)
zsig Creative Commons License 3 napja 0 0 111164

De fura. A BT kombináció mikor indult? Nem is tudtam, hogy a BU-BZ mellett ilyen is volt. 

Előzmény: fhusimiki (111161)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 6 napja 0 0 111163

Elég is volt arra a kétajtós botos kávédaráló.

Előzmény: fhusimiki (111161)
BSF-127 Creative Commons License 6 napja 0 0 111162

Igazad van,rosszul emlékeztem az eredeti rendszámára a CJF-056-nak! Köszönöm a javítást!:)

Előzmény: fhusimiki (111161)
fhusimiki Creative Commons License 6 napja 0 0 111161

BT-04-33 volt a rendszáma. 1990 nyarán került a  GV paksi üzemegységéhez és sokáig Dunaföldváron volt helyi járat.

Előzmény: zsig (111159)
BSF-127 Creative Commons License 6 napja 0 0 111160

Igen, BT-04-66 ha jól emlékszem!?

Előzmény: zsig (111159)
zsig Creative Commons License 6 napja 0 0 111159

A CJF-056-nak tényleg BT-s volt az eredeti rendszáma? 

Előzmény: Alexander Pistoletov (111141)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.27 0 1 111158

Igen, csak az volt meg a gyári listából, hogy kinek a pénzén vették.

Előzmény: D 20 (110855)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.26 0 2 111157

Az sem volt kevésbé bicskanyitogató, amikor exportból visszamaradt kocsikat nevezgettek át rájuk hasonlító hazai altípusokra hasonló okokból.

Előzmény: nohab (111156)
nohab Creative Commons License 2025.06.25 0 10 111156

Mondjuk nem minden esetben volt magától értetődő, hogy miért lett egy típusváltozat úgy számozva, ahogy...

  

Itt egészen érdekes okok is voltak, pl. a 266-osok valódi utódja, a 256.44 (és a 256.42) kizárólag azért lett 256-os, hogy ne kelljen új típust bevezetni annak minden hatósági nyűgjével és költségével.

Előzmény: Alexander Pistoletov (111155)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.25 0 0 111155

Persze, a típusváltozat műszaki kivitelre vonatkozott. Ez esetben a 266.20 a rövid váltója és a csomagtér hiánya miatt különbözött a 266.25-től, nem pusztán az üléselrendezése miatt.

Mondjuk nem minden esetben volt magától értetődő, hogy miért lett egy típusváltozat úgy számozva, ahogy...

Előzmény: nohab (111152)
nohab Creative Commons License 2025.06.25 0 0 111154

Az az "A" és "B" változat, a háromajtós 266.70 is ilyen volt. És volt még egy "G" változat is, ami a legelterjedtebb, mindenki által jól ismert tele 2-2 verziótól abban különbözött, hogy a kettes ajtóval szemben 3 üléspár hiányzott.

Előzmény: trizs77 (111153)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.25 0 0 111153

Az Andorban a 111.145-ben mutatott összevissza ülés "sor"-ra emlékszem.

 

Ha felléptünk rá röhincséltünk, hogy biztos nem volt józan aki ezeket az üléseket így bedobálta a buszba.

 

Előzmény: nohab (111152)
nohab Creative Commons License 2025.06.25 0 0 111152

Meg nem erősített infóim szerint a 266-nál a .20, .25 típusjelzés műszaki kivitelt jelölt, nem belső elrendezést; ez utóbbira az "A", "B", "C", "D", "E", "F", "G" és "H" változatként hivatkoztak. A "266.20 VOLÁN" rajz a "A" és "B" változat szerinti (a különbségeket nem tudom a kettő között), az általunk leginkább ismert pedig a "C" és "D", ill. az "F" és "H" változatok. Utóbbi kettő csoport között a különbség a hátsó üléssor üléseinek a szélessége (teljes vagy csökkentett szélességű ülések voltak-e ott). De az is lehet, hogy ez csak az egykori terv szerint volt így.

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (111145)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.25 0 0 111151

Jó, viszont ez egyben követelmény is volt, hogy a bérautóbuszok mintái ne hasonlítsanak a flotta buszaiéra.

...és így születtek meg az NDK-s kocsikra emlékeztető mintázatok.

Előzmény: trizs77 (111150)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.25 0 1 111150

A Volánbusznál ekkor virágzott  élte fénykorát a   BÉRAUTOBUSZ   üzletág.

 

Mindent átadtak nekik.

Farost, Ik-260-ast, 266-ost, 255-öst.

 

Ők meg "egyszerűsítették " a maguk ízlése szerint.

a BÉRAUTÓBUSZ-ban/nak nem volt szüksége álló helyekre.

Viszont valóban felújították ezeket a kocsikat.

 

Kreativitásukat a buszok színezésében élték ki, mert kicsi költöi túlzással mind a 200-250 db BÉRAUTÓBUSZ-unk más-más színű volt.

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (111149)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.25 0 1 111149

Hát a tizenkettőhöz az egy vagy kettő nem igazán korrelál :)

De igen, logikusnak tűnt, hogy inkább elengedik ezt, és egységesítik a típust - gondolom országszerte.

Előzmény: trizs77 (111148)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.25 0 1 111148

Később valaki mesélte, hogy a Volánbusznak vagy ez volt az egyetlen ilyen busza, vagy volt még egy Vácon.

Ezeket a buszokat kb. 6-8 éves korukban teljesen felújították.

(mint a más típusúakat is)

 

A felújítás során "egységesítették" azaz síma 266.25-re építették át és amiért az illető fejében megmaradt az emlék, végre kivették belőlük azt a hatsebességes városi botváltót mely arra volt garancia, hogy ezt a buszt sohasem méri be a traffipax......................:-)))

Előzmény: Alexander Pistoletov (111145)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.25 0 2 111147

Ez az űlés elrendezés gyanús.

Lehet, hogy ilyen volt.

Előzmény: Alexander Pistoletov (111145)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.25 0 2 111146

Tizenkettő lehetőség merül fel, a BU 30-55...30-66 sorból (ex. GC 75-25, 75-76...75-86, ebben a sorrendben).

Valamennyi 1975. július 29-ei állományba vétel.

Előzmény: trizs77 (111144)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.24 0 6 111145

Illetve még egy apróság: nem szimpla 2+1-es volt, hanem annál jóval cifrább.

Előzmény: LSU 106 (111143)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.24 0 16 111144

Olvasnak bennünket............................................:-))

 

 

266.20.

városi kivitel.

Lassú váltó.

 

 

Ma este felhívott a  "tettes"  lánya.

Elmondta, hogy édesapja volt az aki élete első szolgálatában egy helyi busszal ment el Beremendre.

Sokszor elmesélte nekik a családban.

Azt mondta édesapja, hogy le se ért mire már indulnia kellett volna vissza.

 

Édesapja még él, de már nehezen kommunikál.

Jó egészséget neki.

Előzmény: trizs77 (111139)
LSU 106 Creative Commons License 2025.06.24 0 0 111143

köszi, ezt nem tudtam

Előzmény: Alexander Pistoletov (111140)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.24 0 2 111142

köszi.

elkerült.

 

nem úgy került el, hogy nem vezettem ilyet hanem úgy, hogy nem s láttam.

Előzmény: Alexander Pistoletov (111141)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.24 0 2 111141

Pedig volt ilyen

 

Külsőre olyan volt, mint bármely más 260.32: https://www.flickr.com/photos/busport-online/16315724317/

Belsőre viszont egészen máshogy nézett ki: https://www.flickr.com/photos/busport-online/16315724607

 

A nagyját persze, ahogy elfogytak a helyijáratokból talán pár év, vagy egy évtized után, beszékezték 2+2-esre: https://www.flickr.com/photos/busport-online/16029748776

De a bal oldali hosszkapaszkodó helye jóval beljebb, illetve a csomagtartók hiánya (bal oldalon mindenképpen) még az avatatlan szemnek is elárulta, hogy itt valami másról volt szó.

Előzmény: trizs77 (111136)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.24 0 4 111140

A jó francokat nem, az AAT-415 még pont kapott.

Előzmény: LSU 106 (111138)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.24 0 5 111139

266.20

 

A miénk (Andor utca) egy első szériás db lehetett 1974-1976 környékéről ?

Volt rajta külön kis tábla, hogy 2100 fordulatnál Vmax = 63 km/h

 

Azt nem tudom, hogy gyári volt e ez a kicsi aluminum tábla vagy a műszak tette oda, nehogy valaki kinyomja a szemét.

 

Szegényt minden nap más pilóta hajtotta.

Már amennyiben hajtásnak nevezhető a battai helyi járat.

 

Egyszer tévedésből elküldték valami hosszú távolsági járatba.

Egy olyan fiúval akinek ez volt az első önálló szolgálata.

 

Oda is vissza is késett 2-2 órát.

azt mondta a srác nem merte nyomni neki nehogy első szolgálatában nagy bajt csináljon.

Így hát Vmax 50 km/h-val ment 200-220 km oda meg ugyanennyit vissza is.

 

 

 

 

Előzmény: LSU 106 (111138)
LSU 106 Creative Commons License 2025.06.24 0 0 111138

2+1 üléssoros kétajtós 266-os elvileg a 266.20 volt, ezekből 90-91 környékéig mentek az utolsók, három betű-három számos rendszámot nem kapott egy se

Előzmény: trizs77 (111136)
Párokhoz-Bp. Creative Commons License 2025.06.24 0 1 111137

Nem alsorozat vagy altípus hanem pontszám a helyes megnevezése!

 

Ik266.70-esek voltak a 3 ajtósok.

Előzmény: trizs77 (111136)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.24 0 0 111136

Ezzel a 260.39-es 2+1 ülés soros változattal nem találkoztam.

 

--------------------------------------------------------------------------

 

De lenne egy másik kérdésem.

 

Nálunk volt 1 db büntető busz.

Már többször írtam róla.

Százhalombatta helyi járat.

 

Két ajtós helyi kivitelű Ik-266.

Nem a három ajtós 266-os beszélek.

Lassú váltóval.

 

Annak mi volt az alsorozat száma ?

Más volánoknál is volt ?

Előzmény: Alexander Pistoletov (111132)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!