Sziasztok,
már vagy másodszorra kéri az ebay hogy válasszak a priwates Mitgliedskonto és a gewerbliches Mitgliedskonto között. Jelenleg a privates M. van bejelölve. Van valakinek arra vonatkozóan tapasztalata hogy mivel jár az egyik és mivel a másik? Üdv,
A szabványos leírásokat fordítják automatikusan (pl. Description -> Item Specifics). Ebben az a vicces, mikor egy amerikai cikket (angolul jelenik meg) nézel az angol oldalon (szintén angolul jelenik meg), és alatta írja: "This translation is provided as a service. eBay cannot guarantee its accuracy." :-)))
szerencsere a japcsik a .com-ra pakoljak fel a cuccaikat :o) egyebkent letezik japan aukcios oldal is, ami hasonlo az ebayhez azt neha meglatodatom, mert aranylag olcson lehet hozzajutni cd-khez de en nem is licitalhatok rajta csak belfoldi szallitas lehetseges igy egy japan ismerosomet kerem meg, aki aztan elkuldi nekem osszegyujtve na az egy durva oldal, mert csak a lemez cime es az eloado neve van latin betukkel irva kep alapjan kell tajekozodni :o)
de volt meg egy jopofa esetem kinabol rendeltem ems-el csomagot kertem a reg.szamot az eladotol megadta, de nem tudta, hogy van pontosan az ems kereso a kinai oldalon azt irtam ugyis megtalalom :o) persze, hogy nem sikerult - de a csomag megjott
Most elbizonytalanodtam. Régebben itt a fórumon az tanácsoltátok a nyelvhiányosoknak, hogy nézzék meg az itemszámot az általuk megfelelő oldalon. Most kipróbáltam, de az angol itemhez az ebay.de-n ugyanúgy angol leírás tartozik.
El kellene adnom egy terméket (ipari berendezés), amit bő egy éve szintén ebayon vettünk. Szerintetek mi van akkor, ha a német nyelvű leírás mellé felrakom magyarul is? Esetleg angolul? A célközönség tőlünk keletre van. Általában az ílyen nagyobb használt gépeknél mi csóró keletiek harcolunk egymással, a nyugati meg vesz egy új gépet. Egyáltalán azt nem értem, hogyha valaki felrakja a németre német leírással, akkor ugyanaz az Item number/Artikelnummer az angolon hogyan tud megjelenni angolul. Fordítógép fordítja? Az azért nem ugyanaz.
1. Ha visszaolvasnál a topikban, akkor megtalálnád, hogy nem terhelés történik, hanem csak foglalás, ami banktól függően 2-14 nap alatt megszűnik. Tehát az 1 GBP-t nem fogják levonni a számládról, azaz valóban "will not be charged" a kártyád. Vagyis aki bénázik, az te vagy.
2. Az eBay nem egy online bolt, hanem egy piac (ez is többször le van írva a topikban). Pont olyan, mint bármelyik piac, ahova elmész és megegyezel az eladóval. Ott sem a piac vezetősége határozza meg az árat és hogy hogyan jut el hozzád az áru, hanem az eladó. Pont így van az eBay-nél is, azaz BÁRMILYEN kérdésed van az aukcióval kapcsolatban, arra CSAK az eladó tud válaszolni, mert ő határozza meg a szabályokat. Az eBay csak a technikai felületet adja az aukciókhoz.
http://pages.ebay.com/help/buy/questions/buy-item.html "2. Read the item description carefully. If you have any questions about the item, you can ask the seller by clicking the 'Ask seller a question' link."
Ami nincs a leírásban (pl. combine items), arról azért még meg lehet egyezni az eladóval. De erre csak az eladó tud válaszolni, nem az eBay vagy a topik.
Köszi, hogy javasolsz nekünk ekkora tapasztalat és ilyen körültekintő tájékozódás után :P Nem korrekt tájékoztatás... hmm ezt honnan szedted? Maximum te nem voltál elég körültekintő és te nem TÁJÉKOZÓDTÁL. Elolvastad a regisztráláskor, hogy mit fogadtál el? (mellesleg azon is csodálkozom, hogy a regisztrálásig eljutottál).. az ebaynek olyan szabályrendszere van, hogy sztem ennél jobb netes vásárlási lehetőséget keresve sem találsz. Talán ha megnéznéd, hogy minden eladónál ott a lehetőség, hogy kérdezz. Hát tedd meg, mielőtt vásárolsz, vagy ha nem tudsz valamit. De erre még ezen kívül ott az ebay helpje is, meg a topikunk faqja is, meg itt van a topik is, talán ha visszaolvasnál.. És ha mindezek után maradtak fehér, netán szürke foltok, akkor UTÁNA kérdezz itt és ha már mindezen túl vagy, akkor javasolhatsz :D
Ott lesz 1-2 hetig a fuggo tranzakcio, aztan eltunik. Tenyleges terheles nem lesz. Ellenorzo tranzakcio csak, hogy valodi kartyaszamot adtal meg vagy sem. Nekem 1 ft volt :)
Amennyire tudom, az eladó állítja be azt, hogy tudsz-e spórolni a postaköltségen, ha több árut veszel.
Ez a termékleírásnál valahol a szállítási költség résznél jelölve is van, valami olyasmi dumával, hogy "spóroljon a postaköltséggel, vegyen több terméket az eladótól" (persze az adott nyelven :) )
Én co.uk-n reggeltem, nem szipkázott le semmi pénzt a számlámról, lévén nem is kellett megadni az adatokat. :)
Az az egy pénz, amit levontak tőled, mindösszesen arra van, hogy a kártyaszámot leelenőrizzék, hogy működik-e. Ez s Te érdeked is. (nem biztos, de ha jól tudom, az első tranzakciónál jóváírják.)
Ezek függvényében mindenkit arra buzdítok, hogy REGISZTRÁLJON, KERESKEDJEN :)
Új ebayer vagyok (még nem vettem semmit), de máris negatív tapasztalatokról számolhatok be. Vagy csak nem értek valamit, légyszives segítsetek.
1. Megtetszett egy eladó két terméke is, hát fel akartam vele venni a kapcsolatot, de ehhez ugyebár regisztrálni kell. Hát regisztráltam, ehhez viszont meg kell ugyebár adnom a hitelkártyaszámomat. Azt írták "will not be charged", majd egyből rámterheltek 1 GB (1 fontot). Akkor ez most hogy van? A licence agreement-ben azt írták free. Lehet, hogy csak a bankom bénázik? Amíg nem tudok értelmes választ kapni erre a cselekedetre, addig mindenkinek azt javaslom: NE REGISZTRÁLJ!
2. Több termék is tetszik az eladótol (bolt). Nem találok arról infót, hogy hogyan lehetne több árut egy tranzakcióval rendelni a postaköltség csökkentésére. A help-ben csak vásárlás (purchase) utáni teendőket ír. Nyílván nem veszem meg addig, amíg nem tisztáztuk a feltételeket. Elkezdtem olvasgatni a help-et, és egyáltalán nem találtam leírást a vásárlás folyamatáról. (Lehet, hogy én vagyok a béna, de hát nem ezt az infót kellene a leghamarabb megtalálnom?) Tehát itt a negatív tapasztalat a nem korrekt tályékoztatás.
nekem az a tapasztalatom, hogy teljesen mindegy, mit küldenek a vám szempontjából sokkal fontosabb a csomagolás (ha láthatóan használt nem érdekli őket - én mindig kérem, tegyenek a dobozba újságpapirt)
Én elég sok autóalkatrészt vettem eddig az ebay-en. Mindegyik rendben meg is érkezett, vámszemlézve, egyetlen egyet vámoltattak le, egy pár első lámpát, aminek az értéke is a legnagyobb volt (cca 700 USD), valamint ez az egy volt új. Most egy pár - itthon igen drága - órát sikerült potom pénzét megszereznem. Kérdésem a következő lenne: azért vámolták le, mert túl drága volt, vagy mert új volt? Esetleg semmi logika nincs ebben. Hiszen ugyanolyan csomagolásban jött már másik alkatrész is, jó állapotú, amiről nem tudhatta a tisztelt kollega, hogy új-e vagy sem. Illetve: vajon az órák értékét - így a vám alapját - ugyanúgy a " kis okos " könyvecskéjük alapján állapítják meg, mint az autók esetében, vagy a szállító által kiállított számla alapján? Másrészt Pécsről nem szívesen utaznék fel Pestre a vámos kollége kedvéért, ha nem muszáj. Tudtok infóval szolgálni? Kösz szépen előre is!
Advanced search (jobb legfelső sarok), Enter keyword or item number ide baírod, amit keresni szeretnél, alatta meg pipa a completed listing only kockájába
Nemtom, nekem akkor is elég gyanus. Miért private mint eladó? Én ha 100%-os lennék, akkor max megengedhetném magamnak, hogy private legyena feedbecklistám, most hogy bekaptam a negatívot sajna fel kell szabadítsam, h mindenki lássa, miért is kaptam... Visszautasította, nehogy megszívja egy nullás- esetleg nemfizetős - ebayerrel.
Helló ebayrek!
Tudja valaki hogy meg lehet-e nézni egy fajta terméknek a leütési ár statisztikáit? Létezik egyáltalán ilyen?
Arra gondolok hogy pl. az utóbbi fél évben mennyiért találtak gazdára pl a zöld gumicukrok (vagy a kékek).
Kívülálló mi van veled! Rég olvastam a hozzászólásaidat! Síelsz?
Ha nekem írt volna majdnem naponta, akkor egy idő után én sem válaszolnék. Persze előtte megírnám, hogy várjon, és ha eltelt bizonyos idő, akkor reklamálok a postán.
Ha még csak nem reagálna, de nagyon úgy tűnik hogy megszűnt az e-mail cím. Nem tudom hogy lehet-e ilyen csinálni a hotmail-nél, mármint +szüntetni, vagy csak tele van neki, és azért dobja vissza. :(((
Utoljára amit írtam neki, hogy nézzen már utána merre lehet a csomag, azt válaszolta hogy írt a royalmail-nek és 24-48 órán belül válaszolnak.