Az volna az alapértelmezett, hogy gyorsan, korrekten kiszolgálják a megrendelőiket. Ezt fizetjük ki, ez a természetes és nem jár érte külön dicshimnusz.
De az, hogy indokolatlanul dekkol náluk hetekig teljesen sima normál ajánlott levél vagy csomag, az minden csak nem normális.
Sajnos egy sima levélre nincs ésszerű alternatíva. Mert a német, angol posta velük van szerződésben.
Tudjuk is az okát, mert elképesztő munkaerő hiánnyal dolgoznak. Nincs képzett utánpótlás. Szaré-hugyé robotolnak a kispostások az utcán és a hivatalokban is. Abba bele lehetne menni, hogy közben a felső vezetés milyen fizetéseket nyal fel. De egy állami cég munkája egyre romlik. Ezt lehet büszkeségből takargatni egy darabig.
13 éve vagyok rendszeres ebay ügyfél. Meg sok más külföldi cégtől vásárló. Néhány kisebb megbotlástól eltekintve nagyjából elfogadhatóan, néha nagyon jól működtek. De mára főleg a nemzetközi viszonylatokban egyre rosszabb. Most is van olyan német ajánlott levél ami 16 napja eljött onnan és itt nincs nyoma. Valahol valami nagyon el van cseszve és hétről hétre egyre rosszabb.
Akinek a dolga lenne a megfelelő szinten tartani ezt az egész rendszert, az tojik rá, vagy tök alkalmatlan a feladatra. Még 1-2 éve is pár nap alatt ideért európai országból levél, kiscsomag.
Nem, nem igaz, van ahol nincs alternatíva, még belföldi szállításnál sem. A posta csomagkövető szerint még szegeden volt a rendelt csomagom, és már 2 napja elhoztam a Bp.-i posta-pontról. Ezért kell köpködni. Vagy ez így rendben van ?
Local courier sorting centre,HU, Item being handed over to the local courier,waiting for local post office delivery.
Ehhez képest 8 nap alatt Mo.-n volt Kínából.
Tényleg mennyi időt állhat a helyi kézbesítőnél ? A 17 Track szerint a Magyar postán van, de az azonosítója nem szerepel a postán, név és cím szerint pedig a postán nincs nyilvántartva, így nem tudják keresni.
A posta a lehető legszarabb, ráadásul aranyáron. Egy valódi értékelhető szolgáltatást nyújtó csomagküldő olcsóbban kimegy a címre, felveszi a csomagot, és elviszi házhoz (háztól-házig) olcsóbb, mint a tetves posta, ha beviszed a csomagot, fél órát állsz sorba, és postán maradóra, vagy posta pontra kéred. És folyamatosan csak az árakat emelik. Lassan olcsóbb lesz Sopronból-Debrecenbe egy 6000-es V8-as Pink Cadillaccel személyesen elvinni a levelet, mint feladni postán.
Majd jön a következő: belföldi feldolgozásra továbbítva. Aztán újabb 3 hét múlva, hogy vámkezelésre továbbítva. Újabb 2 hét után odaér a tértis levél, hogy mutasd be a papírokat. Ha nincs gond, egy jó 2 és fél hónapnál nem tart tovább.......Az országba érkezéstől......Ha gond adódik, akkor az örökösöd majd folytatja az ügyintézést.
Nekem május 5.-én (3 hete) "Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days."
Bizony ilyen van! Valahol nagyon lyukacsos a M.Kir.Pocsta rendszere. Volt pont német cuccal, hogy a követésben a "célországba elküldve" szerepelt, mikor csengetett vele a postás. Talán Mari néni kézzel pötyögi egy Excell táblába a küldeményeket? Ha szabin van esetleg felmondott, akkor épp nem müxik a tracking.....
Kínai csomagról az aliexp. értesít, hogy megérkezett Magyarországra, a magyar posta legfrissebb információja egy hetes, eszerint "célországba elküldve".
A kínaiak lehet, hogy a csomagos konténerbe gps-t is beleraknak? Vagy honnan van több, frissebb információjuk, mint a postának?
Sajnos az elmúlt hetekben a magyar pocsta tovább romlott. Már a teljesen sima német kiscsomagok is 8-10 napig dekkolnak náluk. Amik idáig 2-3 napnál többet nem töltöttek ott. DHL indította, Németországból. Régebben amit hétfő reggel vettem az ebay-en német vagy angol forrásból, a hét végén kihozták.
Hát megkapták rá a 2/3-os felhatalmazást... A kurv@ anyjukba, meg a szavazóiknak is...
Természetesen továbbra sem sikerült megoldani azt a nyomorult nyomkövetést az USA irányába, ráadásul még jól le is lassultak. Eddig 2-3 napon belül megvolt a BP - New York táv, most meg 6 napja semmi:
Az történt, hogy az eladótól akitől rendeltem, kifizettem az árut és neki nemsokára törölték a termékét. A paypalon függőbe került a tétel tőlem levették de ő meg nem tud hozzáférni az összeghez. Az eladó nem áll szóba velem az ebayen keresztül. Az ebay (costumer support ) meg olyat ír nekem , hogy töröljem a kifizetést a paypal on , hogy visszakaphassam a pénzt, csak nem találok ilyen lehetőséget.
Ezert mondtam, hogy lefuggonyozott agyu. Szamos orszagban van 4 szamjegyu iranyitoszam.
Alapbol H-xxxx formatumot hasznalok, hiszen ez a nemzetkozi, de megirtam neki kulon is. (mellesleg direkt budapesti cimet hasznaltam, hatha azt konnyebben felfogja, es meg a google is segit)
Mindegy, mar nem aktualis, lett alternativ megoldas itthon.
Velem előfordult, hogy megvétel után pár nappal jött a mail az ebay-től, hogy az eladót törölték és visszafizetik a pénzt. Még a saját vásárlási előzményeim közül is kitörölték, a pár dolcsit visszaküldték automatikusan. Erre 3 hét után megjött a cucc.....
Visszaírtak, az ebay nek írt üzenetemre , hogy mivel el lett távolítva az árucikk és ki is fizettem előtte , a paypal tranzakció függőként jelenik meg a paypal számlán. (Persze a bankszámlámról lekerült az összeg) Törölni kell valahogyan a paypal kifizetést nekem (cancel) csak nem jövök rá hogyan kell ezt végrehajtani, hogy visszakapjam a pénzt.
Írták, hogy miért törölték , valami olyat hogy valaki illetéktelen lépett be az eladó oldalára és emiatt törölték a cikket (már miután kifizettem, mondjuk 1/3 áron kínálta a terméket ) .Persze oda volt írva a cikkhez hogy mi miatt törölték,hogy menjek a Resolution centerbe de ott meg csak olyan lehetőséget találtam hogy árucikkre kellett volna hivatkozni, ITEM számra, a res .centerben meg a törlés miatt semmi nem volt az ITEM szám alatt.
a 2 hónapnál régebbi rendelések mellől eltűnnek az értesítő ikonok, a fizetve, shipped, feedback oda-vissza. Elég idegesítő, mert rengeteg dolog 2 hónap múlva érkezik meg, én meg nem tudom, hogy már megkaptam-e, adtam-e rá feedbacket. Nincs erre valami beállítás, hogy lássam, hogy miket feedbackeltem?
Nem értesítettek a törlésről? Szoktak valami okot is írni. Mit akarsz reklamálni?
Olyan esetben szoktak tranzakciót törölni, ha pl. az eladóról kiderül, hogy csak a pénzt szedi be, vagy hamisított holmit árul, stb. Melyikhez ragaszkodsz inkább?
Két tételem is van amit vettem és töröltek valami okból és emiatt nem tudom hol reklamáljak , mert a Resolution centerben csak a megvásárol cikkek számát megjelölve lehet case t indítani ?
Náluk természetes. Isten óvjon ha vámon kell átvergődnie a cuccnak. Másfél hónap rámegy ha nincs mizéria akkor is. Van ismerős akinek tavaly dec.20 óta húzódik. Lassan már az amerikai kormánytól is van igazolása, hogy a jött áru múzeális, használati érték nélküli tartozék egy ősrégi műszerhez. Minden levélváltás 3 hét minimum. Személyesen NEM intézhető.
"A változó körülményeknek való megfelelés miatt a Magyar Posta tavaly több mint hatvan hatékonyságnövelő projektet indított a levél- és csomagszállítás területén."
Az utóbbi fél-egy év alatt sok negatív tapasztalatot gyűjtöttem az idő és az eltűnő csomagok terén. Mintha egy évtizedes visszalépés lenne a postánál, vámnál, mitudoménminél... :-(