Karácsony előtt megtörtént a 25. USA eladásom, amire meg is kaptam a pozitív feedback-et. Mikor kerül le rólam a 21 napos pénzvisszatartási korlátozás? Kérnem kell vagy majd idővel, például a január 20-ai evaluation-nél?
Az is, hogy az USD-t CAD-nak nézte, kicsit kifogásnak tűnik, mert csak 18%-al több az előbbinél márpedig ha valaki a világ másik végéről rendel ennyiért, az bele kéne férjen neki, ha be is nézte. Szerintem.
Attol fugg, mennyire szinkritikus a termek, szerintem. Egy pendrive-nal nem foglalkoznek a szinnel, egy ruhadarabnal csak probalnam addig csesztetni, mig valaszol.
Leutötte egy vevő egy régen listázott, félig elgelejtett cuccomat. Kínos, hogy az ádott színben már nem volt, így rögtön írtam neki, hogy szivesen küldenék más színben ugyanazt vagy hasonlót, illetve válasszon helyette amit akar, amitől elégedett lenne. Válasz helyett, pár óra múlva kifizette.
Tudom, balf@sz voltam, ezért próbáltam kezelni a helyzetet, hogy elégedett legyen, de most ezzel a kifizetéssel és nem válaszolással szarabb helyzetbe hozott. Postázzak neki a másik színből, várjak még a válaszra, megint írjak neki?
Mit tudok tenni ebben a helyzetben, illetve Ti mit tennétek?
Nekem számtalanszor van úgy hogy a célországba megérkezett de aztán semmi.
Még EMS-nél is elöfordul.
Ezekben az esetekben nálam 100%-ban megkapták eddig (lekopogom) a vevök de a rendszer soha többé nem frissítette a tracking-et.
Legutóbb egy Indiai vevömnél volt pont ugyanez, majd amikor megkapta akkor rendelt még egy ugyanolyan terméket tölem és a második esetben sem ment tovább "papíron", holott azt is megkapta.
Én ma kezdeményeztem egy nemzetközi tudakozódást (Mexico) és valószínűleg a jövő héten is kell egyet indítanom (Russia), ha lejár a 30 nap, mert mind a két esetben csak annyi látszik a magyar posta oldalán, hogy elméletben elhagyták az országot az ajánlott levelek. A mexikói online trackingben semmi nem látszik, az oroszén pedig csak annyi, mint a magyarén. A mexikói vevő már finoman érdeklődött, az orosz még nem szólt.
Elméletben a tudakozvány elindítása után 60 naptári napuk van, hogy szóljanak, hogy mi a búbánat lehet a levelekkel, de azt mondta az ügyintéző, hogy ha 1 hónapon belül nem kapok semmi infót és a posta környékén járok, akkor ugorjak be érdeklődni. Korábban minden alkalommal megkérdezték, hogy mennyi volt a küldemény értéke, de ma csak az érdekelte őket, hogy miben küldtem (bélelt boríték), mekkora volt a boríték és hogy mi volt a tartalma. Pedig előre felkészültem, hogy 50 USD-t fogok kamuzni, nehogy a fix kártérítési összeg alatt próbálkozzanak.
Érdekességek: Egy december 10-én feladott ajánlott levelet január 5-én kézbesítettek Olaszországban. Az olasz posta dec. 29-én érkeztette be, de tuti, hogy már a célországban volt a feladást követő 4-5 napon belül.
A Fehéroroszországba (Belarus) és Kazahsztánba feladott levelek Moszkván keresztül mennek, az orosz posta oldalán ugyanúgy lehet online trackelni, mint az Oroszországba küldött leveleket és még a vámot is megjárják a nyomonkövetés szerint.
Ígérem elolvasom köszi! Tudod, csak azt nem értem, hogy egy ilyen egyszerű szabályt miért nem tud elmondani egy központi posta tudakozvány osztályán látszólag évtizedek óta ott dolgozó hölgy? Mert a sima pultban dolgozó postáskisasszony nem tud az sem oké, de hogy aki ezzel foglalkozzon, az sem? Ez az EU külföld levelekre is vonatkozik, nem csak belföld?
Dec közepétől még nem kapta meg a vevő a postai levélküldeményét és a trackingból is csak annyi látni, hogy a célországba megérkezett de azóta semmi.
Postán csak annyit mondtak, hogy indíthatok tudakozványt és riogattak, hogy az 60 nap, de a kártérítés mértékéről csak ködösítettek pedig elvileg konkrét szorzók vannak erre.
Van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata? Vagyis, ha egy ajánlott hatezer+ forintért EU-ba postázott majd 1 kilós levélküldemény elvesztése esetében mi a kártérítés összege?
Vállalkozóként szeretnék árusítani az ebay-en. Ehhez keresnék olyan személyt aki meg tudna tanítani ebay-ezni illetve aki tudja a teljes jogi hátterét hogy hogyan lehet külföldre árusítani, hogy minden teljesen legális legyen.
Aki tudna benne nekem segíteni kérem küldjön nekem árajánlatot hogy mennyiért vállalná a gondinecsanyi.monika@gmail.com e-mail címre.
Valóban van pár genyó vevő. Egyik esetem, hogy azért adott semlegest a vevő, mert az aukciómnál be volt kapcsolva a vevők elrejtése!Pedig, full exra szolgáltatást, terméket kapott mint nyertes, jó árat és gyors küldést. Erre nem is panaszkodott, csak olyat írt, hogy "érdekes, hogy több aukciómon is rejtett a bidder "
Vagyis, burkoltan megvádol, mert őt elkapta a licitálós láz! Kérdem én, ez nem eladói opció ez, mi köze hozzá?
Csak egy pár eladásom volt, de azt látom hogy vannak udvariatlanon vevők is mert az 1/3-a nem is küld vissza értékelést. Pedig jól jönne :)
BUÉK és Sziasztok! Kínos helyzetbe kerültem egy filléres cuccal. Elveszett a postán amit küldtem a vevőnek és nincs másik belőle. Adhat nekem negatívot a vevő, ha visszautaltam neki a pénz? Csak mert erősködik, hogy küldjek másikat, de ha nincs?