Szia Bálint! Igaz, hogy 3 év után válaszolok, de lehet, hogy nem csak neked fog segíteni az információ. Nekem is sajnos 1.6 16v ecotec-es Astrám van, és ez is megeszik 2 tank benzinre fél liter olajat, ezen folyton látható a check engine, de ezzel nincs semmi baj.. ugyanis akinek esetleg leáll az ilyen motorral rendelkező kocsija, vagy erőtlen, stb, annak sajnos le kell vennie a hengerfejet, és megnézni a szelepeket. Nekünk (régi családi autónk a kocsi) is fennállt a probléma, rá is lett költve egy rahedli pénz, mire megtalálták(!) A problémát. Szóval ha ilyen van veletek, ne más olajat vagy új csövezést vegyetek, hanem vigyétek el egy műhelybe, ahol leszedik a hengerfejet, és megnézik a szelepeket, illetve a dugattyúkat, vagy ha nem szeretnétek ezt megcsinálni, dobjátok ki a gyászba az 1.6 ecotec motort, vagy az egész autót, és vegyetek értelmes autót (én is ezt tervezem, egyáltalán nem ellenetek szólt, amint tudom, lecserélem, újonnan tök jó volt, külsőre jól öregedett, de ez a motor katasztrófa).
Elvittem a szerelőhöz, aki visszahozta: nincs semmi baja, nem fordult elő náluk a probléma. Próbáljam ki. Nálam sem fordult elő a gond. ??? Most mi van?!?!
Én sem vagyok agyalágyult, a feleségem sem az. Két napja van nálunk, mindkettőnknél Rángatott az autó. Meleg motornál, harmadikban. Nem kicsit.
Másik gond, hogy a hűtővizet két nap alatt három decivel kellett feltöltsem, mert szivárgott. Most épp a tágulási tartálya alatt.
(((termosztát- és hozzá kapcsolódó csőcsere volt. Alap gond az volt, hogy háromhetente fogyasztott az autó egy liter hűtőfolyadékot.)))
Ez valamilyen módon -már semmiben sem vagyok biztos- kapcsolódhat a rángatáshoz? Például nem volt lelégtelenítve a hűtővízszint, ezért más jelet adott a termosztát..., nemtudom. Elvben járó motornál töltjük a hűtővizet, nem? Hogy ne legyenek légbuborékok benne. Asszem.
Termosztát lett cserélve az autóban, azóta melegen rángat másodikban, de különösen harmadikban. (és sokat is eszik). A régi ladás világban azt mondták, hogy "belefullad a kocsi az üzemanyagba" és állítottak rajta. Most a probléma kicsit összetetteb lett. Más változás a termosztáton kívül nem történt.
Sziasztok!Én tavasszal vettem egy 96-os 1,6-os ecotec motoros astrát,74kw/101 LE!
Olyant csinál,hogy meleg motornál először kigyullad a sárga motorhiba jel a műszerfalon és utána néha befüstöl,szürkés büdös füst jön ki belőle és ha leállítom a motort majd újra indítom akkor nem csinálja!
Az olajat eszegeti a kiegyenlítőtartályból a víz nem fogy és lambda szonda is lett cserélve és az EGR szelep meg le van vakítva!És többször érzem menet közben főleg akkor amikor leveszem a gázról a lábomat,hogy kissé rángat!Új BOSCH négypólusú gyertyákat is kapott meg az összes szűrő új benne!
Üdvözlöm önöket. Van a családomnak egy Opelja , amiben 1.6 16 v Z16xe motorkódú .
Problémám régóta vele, rabszódikusan világít a motor olaj fogyásra figyelmeztető sárga lámpa.Van hogy hónapokig nem ,van hogy napi szinten.Volt benne már 4 fél olaj,még Gm olaj is ,mindegyik rendelkezet a GM jóváhagyással,.
Először még megálltam a kocsival, pihent ráöntöttem egy kupaknyi olajat és hónapokig semmi,de volt hogy 40 km múlva megint világított. Az olaj szint indúlásnál,és a lámpa kivilanása utáni pihenő/ kaja-pisi/ is max állásban, egyáltalán nem eszi az olajat .Láncfűrész láncához használom a maradékot el .
Nyáron kapott bele 5w40 est ,olajosom szerint a meleg oldali viszkozitása jobb /gm jóváhagyot olaj/, és megoldódik a bajom, hát 30 km etap és világított a lámpa, félreál, maxon az olajszint !
Nekem olyan problémám van hogy az autóm mikor megy vagy 20 kilométert, és például meg állok egy stop táblánál, majd ha indulnék el kezd ugrálni, és ki villan a check engine lámpa, nincs meg a normál fordulat szám és nincs benne erő se.. Egy opel astra f 1.6 16v ecotec kocsiról beszélek..
helló tudna nekem segíteni olyan gondom van egy opel astra g z 12,xe benzinesről lenne szó három hétig nem volt beindítva aztán be indítottam minden rendben ment pöcre indult gázadással másnap indítanám beindul felpörög leáll majd újra próbálom szintén aztán probálgatom de semmi aksi lemerült, másnap iditom felpörög leáll majd sikerül beinditani de 3-4 ezres fordulatnál kihagy a motor gázt elengedem leáll újra inditás felpörög léáll majd megint ujra inditom beindul de alapjáraton rángatózik két henger megy müszer felon világit egy piros lámpa bal oldalt mivel első autóm nem igazán tudom mit tegyek közlekedni nem lehet vele bárki tud tanácsot vagy volt hasonló hibajelenség mert még szervizbe sem tudom elvinni
Hello! 2004 1.6 16szelepes motorrsl szerelt g astram ,olyan problémát genersl ,hogy bizonyos temponál 100-110 kmes sebességnél elkezd ràngatni ,majd leáll! Egr szelep ,főtengely jeladó ,generátor ,benzinszűrő is cserèlve lett már de a problèma tovàbbra is fenn àll! Hibakódot nem ad! Volt már valakinek hasonló problémája??? Tanácsokat szeretnék kérni mert anyagiakbsn már elég megterhelő... előre is köszönöm!!
Nem vagyok egy régi Opeles emiatt nem sok tapasztalatom van a témában, de most egy kis segítség kellene:
Van egy astra H 1,6 benzines szekerünk kb 70.000 km-el.
A napokban kezdete el a játékot:
-Van hogy nem indul, elfordítom a kulcsot semmi pöcc, semmi hang a szervízlámpa villog. Visszafordítom majd többszöri próba után elindul mind akinek semmi gondja.
Ezt kb minden 5.-7. indításnál csinálja inkább meleg motornál. Különben indul szépen.
Alapjárat stabil, nem venni észre rajt semmit, nem erőtlen nem rángat ( bár amikor elindul)nem eszi az olajat stb.
Van valakinek valami ötlete milyen irányban tudok elindulni?
Tudtok olyan szerelőt, aki sikeresen felújít kopott ecotec motorokat? Érzelmileg kötődik a család a járgányhoz, de sajnos végét járja a motor. Bődületes olajfogyasztás, stb.
következő problémában kérem a segítségetek: Van egy 1.6os ecotec 2000 évjárat x xel motor. Tempótól és fordulatszámtól független erősen rángatni kezdett, lambdaszonda most volt cserélve benne. Gyertyák cirka 500-1000 kmel ezelött voltak cserélve. Ennyiből lehet tudni mi a baj? Vagy szerelőhöz javasolt vinni? Előre köszönöm A választ.
A mai napon olyan hibára lettem figyelmes, hogy ha bekapcsoljuk a világítást (vagy csak a helyzetjelzőt) a kilométer állást mutató LCD háttérfénye nem csak lecsökken, hanem teljesen elsötétül. Találkozott már valaki hasonlóval?
sziasztok. 1.6 16v f astra 24-es hibakodot jelez,ami sebességérzékelő hibáját jelzi. ezért keresek km orát,de nem tudom mi az eredetinek a w xxxx szám,mert már régebben cseréltem orát,de nem jegyeztem ezt fel. ha van itt valakinek ilyen astra,irja meg mi az eredeti w szám. kőszi
G Astra: minden előjel nélkül, 500 métert követően a vízhőmérséklet 100 fokra emelkedett, a hűtő ventilátor is elindult. Érdekesség, hogy a termosztátot követő gumicső nem volt meleg. Szerelő - termosztát csere - nem javult - vízpumpa csere, egybekötve vezérléssel - nem javult - termosztát előtti jeladó csere - nem javult - hűtő ki ellenőrizve - hiba nem szűnt meg. Nincs hibakód.
A kiegyenlítőben nem változik a vízszint, nincs benne buborékolás, a kipufogó sem köhögi a gőzt. A motor egyenletesen jár a szerelő azt mondja lehet, hogy hengerfejes.
Amennyiben valaki tudna ötletet adni nagyon megköszönném.
Egy olyan problémával fordulok most hozzátok ami nagyon kiborít:
van egy 2004-es Opel Astra G 66kw-os Z16XEP a jármű.
Melegen menet közben van hogy fogja magát és egyszerűen LEÁLL. Utána már csak tekeri az önindító de nem indul.
Üzemanyag van, és mindegyik injektor okés, megnéztük a sugárképeket, illetve amikor nem indult, kis fék tisztító befújással sem akart megindulni a motor.
Trafó sor lett rápróbálva, de nem oldotta a problémát.
Diag géppel, néztem a tényleges értékeket indítózás közben, és a motor fordulat jel is megvan mert amikor nem indul be és tekerem az önindítóval, kiírja hogy 200-300rpm.
A lényeg: semmi hibakód, csak annyi hogy beírja a 4 injektorra, meg lambda szondára meg még 5 másik dologra hogy funkció zavar. ( Nem szakadás, zárlat, hanem csak hogy funkció zavar )
Én ezt annak tudom be, hogy meghülyül az ECU amikor leáll a jármű.
Ha hagyjuk kihűlni az autót, és törlöm a hibakódokat, akkor volt hogy beindult, ment 2 napig, el is vitték, 3 nap járás után megint elkezdte.
Kompressziómérés és veszteségmérés megtörtént, ott minden Ok, mind a 4 henger 12 bar stb.
Valaki tud valamilyen hülye típushibáját ezeknek a járgányoknak?
Felvettem Rascalal a kapcsolatot és a lambda szonda volt neki a rossz,Ő kicseréltette egy bosch-ra és azóta hibátlanúl müködik az autója.Én is elmegyek az egyik bontóba és egy használtal kipróbálom,amennyiben jó lesz az autó veszek bele egy bosch-t ami jelenleg 27000 körül mozog.Remélem tudtam segíteni.
Szia!Jelenleg én is ezzel aa hibával küszködök trafósort már cseréltem sajna..:(a szerelő 95 % ban arra esküdött de nem..esetleg te már túlvagy ezen a problémán?