A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Pentek! Igaz mar del van en meg most ebredtem.Elnezest,hogy nem sokat reagaltam a heten,a tulorak teljesen padlora tettek. Nincs mit csinalni ez van ezt kell szeretni,majd augusztusban leallaskor jol fog esni a piheno. :)))) Remelem majd iszunk egyutt valamit B.Kereszturon.
Teljesítmény függő. Én gázt használok, de bizonyos okok miatt nem akartam leírni.
Régen mikor még nem volt UH mosóm, meg nem voltak olyan szerek mint most, trisós vízben "főztük" a karbikat. Kb. 70°C-os vízben (mikor gyöngyözik) aztán fogkefés sika. Ezt ugye hallotta at okoska félfülről(csk annyit hogy trisós vízben főzni), aki úgy gondolta, na majd Ő megoldja, és zubogva forralta órákig. Végeredmény nem ugyan az lett.
Azóta óvatos vagyok ezekkel a dolgokkal, mert valaki csak felületesen olvas, és képes megolvasztani még az alut is.
"Alapesetben belülről tolod kifelé ütközésig, a zegerig, hézagolóig. "
Az itt csak egy rossz becsípődés. Sajnos Magyar motorhoz még nem láttam, gyári javítási utasítást. Gondolom nem is volt.
Úgy is jó, ha belülről tolod kifelé (bár én inkább kintről befelé :-), de akkor sem kell előre hézagolni. Utólag kell mérni a csapágy és zéger közti távot, és annyit bepakolni. Pannóniának ennyi előnye van a danuviával szemben, hogy nem kell előre cseszkődni, és ha még sem tuti , lehet újból széthúzni a blokkot. :-(
Viszont a főtengelyre meg rá lehet dobálni a csapágyakat. Sokkal lazább az illesztése, mint a Danuviának. Volt szerencsém egy új főtengelyhez is, az is olyan volt.
Nekem is van olyanom, de sajna nem ez az általános. A többségnek annyira ki vannak verve a csapágyfészkek (föleg a fôtengely gyújtás oldalán), hogy nem azzal kell küzdeni, hogy bemenjen a csapágy, hanem, hogy ne essen ki.
Ebben modjuk igazad van! :-) Azért szerencsére van kivétel, a TLF, amit csinálgatok, olyan csapágyhelyekkel rendelkezik, hogy be kellett tenni a sutőbe 160 fokra blokkfeleket, csapágyakat a fagyasztóba, csak így ment be könnyedén. Szerencsére az eredeti csapágyak voltak még benne, és én szereltem elsőként, így marad is a jó állapot! :-)