Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2001.08.28 0 0 13
Pardon, a döltbetüt elfelejtettem kikapcsolni, a hozzászólásom a 2. bekezdésnél kezdődik és az 5. és 7. bekezdés is a saját véleményem, nem a reptérvezető válaszcikkének 3 pontba szedett kivonata.
Előzmény: Vgyuri (12)
Vgyuri Creative Commons License 2001.08.28 0 0 12
Rutinmunkát végzett július 25-én a tuniszi légi járat pilótája; azt csinálta, amit tanítottak neki, ott hagyva abba a repülőtér megközelítését, ahol kellett – mondta egy Napló-olvasó észrevételeire reagálva Szabolcsi Sándor repülőtérvezető

Az utas hozzá nem értő jajveszékelése helyett Szabolcsi Sanyi válaszát kellett volna jobban részletezni. Főbb pontjai, ahogy emlékszem:

1. Az NDB-k nem az oroszok által itthagyottak, mert ha itt hagyták volna, akkor a másik oldalon is meglenne. (a 23L pályának megfelelő) Ezeket 1993-ban szállította újonnan egy hazai cég.

2. Ez NDB és nem ILS, utóbbi 1 milliárdba kerülne, a küszöbhöz vezetné a gépet, de 500 méter alatti vizszintes látásnál, ami ekkor volt, még normál ILS-sel sem lehetett volna leszállni.

Meg nem erősített háttérinformáció: A debreceni önkormányzat több éve alkudozott az LRI-vel egy használaton kivüli ILS megvételéről, de annyit kértek érte, hogy annyi pénze Debrecennek nem volt. Mosta tavalyi kormányhatározat értelmében ingyen kellene ideadni, de azóta odadták Siófok-Kilitinek. Vajon mennyiért?

3. A műszeres leszállást pont úgy kell megkisérelni, ahogy a pilota megpróbálta, annyi látás volt a talajon, hogy átstartolni biztonságosan lehessen, ha nem sikerül, illetve le lehetett volna szállni, ha sikerül eltalálni a leszállópályát.

Ha nem lett volna ennyi látás, akkor a torony ilyen tájékoztatást ad a pilótának. Ne fekejtsük el, hogy Debrecenben AFIS szolgálat van és nem irányítás, tehát utasítást nem adhatnak a pilótának, csak tájékoztatást a helyzetről.

Előzmény: Jumbo 747 (11)
Jumbo 747 Creative Commons License 2001.08.24 0 0 11
A következő szöveget a www.haon.hu oldalról másoltam be, gondoltam tetszeni fog nektek:

A pilóta azt tette, amire tanították
„Amikor kijöttünk a sűrű felhőből, és megpillantottuk a talajt, nem volt alattunk repülőtér”

Rutinmunkát végzett július 25-én a tuniszi légi járat pilótája; azt csinálta, amit tanítottak neki, ott hagyva abba a repülőtér megközelítését, ahol kellett – mondta egy Napló-olvasó észrevételeire reagálva Szabolcsi Sándor repülőtérvezető.

Kárándi Lajos debreceni lakosban, aki július 25-én reggel a Debrecen fölé érkező Boeing 737-en tartózkodott, mély nyomot hagyott a többször megkísérelt leszállás. Nem tette volna azonban szóvá az átélteket, ha – mint mondja – augusztus elsején egy MD 90-es gép leszállása nyomán az Airport Debrecen Kft. ügyvezetője, Jenei Zoltán azt nem nyilatkozza, hogy „ha ezt a gépet tudtuk fogadni, akkor bármit tudunk”.
Kárándi Lajos ezzel nem tud egyetérteni. Szerinte ugyanis ma egy, az oroszok által itt felejtett régi jeladó ad olyan információt a pilóta számára, amely biztonságosabbá teheti a leszállást. Ugyanakkor ő úgy véli: elengedhetetlen feltétele a jó légi irányításnak, hogy legyen egy „normális”, a meglévőnél magasabb torony, és megfelelő legyen a műszerezettség.

Amíg ez nincs meg, és egy pilótának a két szemére kell hagyatkoznia, mint ezelőtt harminc évvel, addig nem tudom, hogy ki vállalja a felelősséget. Mert ez, ami 25-én történt, bármikor előfordulhat. Ebben az esetben nem is lett volna szabad engedni a gépet leszállni. Akkor a dologgal nem foglalkoztam, örültem, hogy megúsztam, hogy túl vagyunk rajta. A Napló augusztus 2-i számában olvasott nyilatkozat azonban felháborított – tudatta velünk a véleményét a szerkesztőségben, majd felidézte a gép utasterében átélt élmény néhány részletét is. „Csak miután megérkeztünk Budapestre, és már biztonságban voltunk a tranzitváróban, akkor pörgött vissza bennem az eseménysor, akkor gondoltam át, hogy mi történhetett volna. Amikor a felhőből kijöttünk, és megpillantottuk a talajt, ami mintegy száz méterre lehetett alattunk (bár nagyon nehéz ezt föntről megítélni, nem is vagyok olyan gyakorlott repülő, mindössze tízegynéhányszor repültem), és már a futómű és az összes fékezőszárny kinn volt, és a gép lelassult, nem volt alattunk repülőtér. És abban a pillanatban meredeken, nem tudom, hány fokos szögben húzatta fel a pilóta a gépet. Az egész egy másodperc alatt zajlott, senki sem tudta, hogy miről van szó. S azután következett egy kör, és megpróbálta még egyszer. Ugyanezt lejátszotta másodjára is, de akkor se volt a repülőtér sehol.

forrás: www.haon.hu
Jumbo 747

lborli Creative Commons License 2001.08.20 0 0 10
Szép a kép. Bravó! (Zulu)
Előzmény: macislum (3)
Vgyuri Creative Commons License 2001.08.15 0 0 9
A multkor egy Debrecenbe igyekvő Tunisair gép végül Ferihegyen szállt le, mert pont elcsípte azt a félórát, amikor Debrecenben (júliusban) földig ért a köd, de annyira, hogy ILS-sel sem szállhatott volna le, ha van. És Ferihegyen sem, ha ott van ez a köd.

Az a vicc, hogyha menetrend szerint érkezik, akkor semmi gond nem lett volna, de Monastirban elkóborolt a reptéren két női hölgy (nem tudom, szőkék voltak-e), de őket várták egy órát. Ha 1,5 órát várják őket, akkor is jó lett volna, mert akkorra felszállt a köd.

Azóta áttették a repülést 10 utánra.

macislum Creative Commons License 2001.08.14 0 0 8
Próbálkoztam más képeket is felnyomni erről a gépről, de az airliners.net-en eléggé háklisak.
Warningokkal szokták általában hozzáadni képeimet az adatbázisukhoz. Nagyját meg visszadobják. De volt úgy, hogy ami meg eléggé szar volt, azt szó nélkül bevették.
Bocs az offért.
Előzmény: szasza_hungary (6)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.12 0 0 7
Tenyleg nagyon szep kep, gratulacio!!!
szasza_hungary Creative Commons License 2001.08.11 0 0 6
Tényleg nagyon jó kép, de szerintem is rakhatnál fel több hasonló képet (amikor pakolnak, beszállás, fel, le)

További jó fotozást!!

Előzmény: macislum (3)
Jumbo 747 Creative Commons License 2001.08.10 0 0 5
Jujjj ez nagyon jó kép!!!!! Nagyon tetszik! De még rakhatnál fel ide debrecenben készült képeket... :)

Üdv

Előzmény: macislum (4)
macislum Creative Commons License 2001.08.09 0 0 4
vagyis ékeskedjek
Előzmény: macislum (3)
macislum Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3
Itt a vissza nem térő alkalom, hogy saját tollammal ékeskedjem :-)
pontosabban itt
lborli Creative Commons License 2001.08.09 0 0 2
Ma például négy járatuk van, három Monastir, egy Tunis. A múlt héten sikerült rövid időn belül három gépüket irányítanom, kettő FH-re, egy Debrecenbe ment.
Nézz át a Legnagyobb repülős... topicba.
Előzmény: Goszi (-)
Vgyuri Creative Commons License 2001.08.09 0 0 1
A debreceni repülőtéren a beton mérete 2200x60m, (+ még 300 méter zajterhelési okokból nem használt rész), tehát a Galaxy és a B747-en kivül mindenki leszállhat és felszállhat jogosan, kinjában ez a kettő is. Van 2 db NDB leszállításra, bár a kutya sem használja, mióta GPS van. Pályavilágítás is van. Vizes, vécés és oxigénes kocsi, vámőr, határőr úgyszintén.

Tehát a repülőtér alkalamas a kiszolgálásra, ha a gép hoz magával hajózó szerelőt, mert az csak a nálunk szokásos kisgépekhez van. Ennek ellenére ez az egyetlen rendszeres járat, ez is csak a túristaszezonban. A korábbi tengizi és tel-avivi járatokat Ferhegy elszipkázta. Egyedileg viszont elő-előfordulnak kisebb-nagyobb utasgépek, a Learjet-Falcon kategória meg szinte minden héten van 1-2.

Előzmény: Goszi (-)
lborli Creative Commons License 2001.08.09 0 0 0
0-ázás helyett megpróbálok válaszolni. Kis türelmet.
Előzmény: Goszi (-)
Goszi Creative Commons License 2001.08.09 0 0 topiknyitó
Sziasztok,
Lenne két kérdésem. Az első az az, hogy valóban hány járatuk van nekik Monastir és Budapest között? A menetrendben a txt-n azt látom, hogy Keddi napokon különböző járatszám alatt kb 4-5 gépük indul, van amikor kb 5 perces különbséggel! Ez valóban így van? Hány járatuk van Pestre?
A másik, hogy hallotam, hogy már Debrecenbe is repülnek állítólag, az ottani reptér alkalmas egy A320-as méretű gép polgári célú kiszolgálására? Ez az egyetlen társaság amely Debrecenbe repül utasszállítókkal?
Gábor

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!