Keresés

Részletes keresés

bagolyember Creative Commons License 2 napja 0 0 7012

Sziasztok! Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? ATPL elmélettel + PPL ( min 154 óra) lehet pályázni a Wizz-hez.

https://www.l3airlineacademy.com/wizzair-fasttrack2

87Gabesz Creative Commons License 2017.08.13 0 0 7011

udv

 

csak megosztanek egy erdekes videot, Mentour 360 beszelget Andy O'Sheaval (Ryanair head of training) a cadetokrol. Kicsit zajos, mivel a hatterben megy a szimulator, de lehet erteni, sot van hozza felirat is...

Mar valaki irta hamarabb ezt a befizetsz €5000-t, alairsz 6 evet es akkor a ceg megfinanszirozza a TR-et, amit majd kesobb levon a fizudbol.

Viszont mar nem is elofeltetel a JOT/MCC, sot az jobban szeretik ha a sajat modjuk szerint oktatjak. Ezert is van benne ebben a csomagban ez a ket vizsga is.

Ha megvan az elvart oraszamod + CPL + ME/IR es mind a 14 ATPL vizsga, akkor jelentkezhetsz.

Ebben az €5000-s csomagban tehat benne van JOT, MCC, TR, base training, line training, es munka.

 

nem csodalkozom, majd 400 gepes flotta, jon meg 200 uj gep (aminek a 40%-a a flotta ujjitasra megy) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=xdY0CMVfMxs&t=692s

 

udv

Trog_Air Creative Commons License 2017.08.11 0 0 7010

Helo!  
Miert fontos az hogy Wizz vagy Ryanair pilotak oktatnak? Egy kepzes lehet attol kivalo, hogy nem egy 25 eve kapitany magyarazza el neked a repulesmeteorologiat, vagy eppen a legijogot, vagy eppen segit az alapveto manualis keszsegek elsajatitasaban. (Ami egyebkent szinten fontos ahhoz, hogy az ido elotti megdoglest elkeruld.)
Nekem nem csikos egyenruhas kapitanyok jutottak oktatonak anno. Megis amit kaptam toluk, azert orokke halas leszek, mert kokemenyen "bevasaltak" rajtam mindent, es kesobb nagy hasznat vettem.
 
Az egeszrol meg annyit, hogy mindenre van pro/kontra. Nezz vegig mindent, es donts. Ez az egesz szakmara igaz, ami X-nek jo, az nem biztos, hogy Y-nak is. Ezert is fut a hatamon a hideg, amikor valaki a nyolcmilliomodik tuti modszert probalja eladni neked, hogy legyel pilota. (Valaki meg konyvkent is arulja.. :D ) Van szaz es szaz ut, lehet, hogy neked a 101. jon be.
 
Maganvelemeny: a nyir1i kepzesrol es a kepzesvezetorol sokmindent el lehet mondani (nekem amugy semmi bajom nem volt vele), de roluk legalabb nem keringett a szakmaban egy erdekes korlevel tavaly szeptemberben...

(Aminek ha a fele igaz, mar gaz.)

Előzmény: __o__ (7007)
zames Creative Commons License 2017.08.02 0 0 7009

Szia, 

 

Ha nem probléma én is szívesen zaklatnálak pár kérdéssel a BME-s képzéssel kapcsolatban, ha bárki másnak van tapasztalata az ő levelét is szívesen várom!

 

zames243@gmail.com

 

Előre is köszönöm!

 

Zames

Előzmény: sezo17 (6945)
Sz.Gyu Creative Commons License 2017.07.25 0 0 7008

Javaslom, hogy személyesen győződj meg arról, hogy ki végzi a képzést(azok-e, akiket felsoroltál és milyen óraszámban), milyenek a tényleges feltételek, mennyire biztonságos helyre fekteted be a 15 vagy 18,3 millió forintodat(ezt nem soroltad fel az előnyök-hátrányok között). Kérdezd meg a képzésben résztvevőket is, nekik mi a véleményük. Ha egy félévvel később végzel, akkor fél évvel később kezdesz pilótaként pénzt keresni, ami további 4-5 millió forintot jelent. A hazai időjárási körülmények között 1,5 év feszített munka kell a tananyag és a repülőgép vezetés elsajátításához, így valóban mellette nem tudsz plusz munkát végezni. Bármilyen további kérdésed van a Nyíregyházi pilótaképzés oldalon megtalálod elérhetőségemet.

Előzmény: __o__ (7007)
__o__ Creative Commons License 2017.07.25 0 0 7007

Sziasztok!

23 éves kecskeméti srác vagyok, két éve végeztem BME-n gépészmérnök szakon, majd hazaköltöztem, és a Mercedesnél kezdtem dolgozni. Szeretem a munkám, de szeretnék pilóta lenni. Sajnos a családomnak már az egyetem elvégzése is megterhelő volt, így álmodni sem tudok repülőiskoláról. De tudtommal itthon két egyetemen is lehet posztgraduális keretek között pilótának tanulni, diákhitel 2-vel. A másfél-két évet pedig kibírom munka nélkül, annyit tudtam félretenni. Igazából amiben a segítségeteket kérem az a döntés, hogy hova menjek. Mindkét esetben más városban kellene lennem, elenyésző a különbség. Ezt a listát állítottam fel magamnak a nyíltnapok és a beszélgetések alapján. 

Nyíregyháza:
+ régóta jelen lévő képzés
+ jó infrastruktúrájú reptér
+ aszfalt kifutópálya

+ másfél év alatt megvan
- magyar nyelvű képzés
- nem gyakorló nagygépes pilóták oktatnak
- a hét minden napján van oktatás, így nem lehet mellette részmunkaidős munkát sem vállalni

 

BME
+ angol nyelvű képzés
+ gyakorló WizzAir és Ryanair pilóták oktatnak
+ a CAVOK tulajdonosa is Wizz oktatókapitány
+ csak heti 2-3 nap, belefér munka mellette
- fél évvel tovább tart
- autó nélkül megközelíthetetlen, Budapesttől távol lévő reptér
- füves kifutópálya
- friss képzés, több felől hallottam, hogy az első évfolyam döcögős

Természetesen tudom, hogy a döntés az enyém, igazából csak információkkal, pletykákkal, tapasztalatokkal szeretném kiegészíteni a listát, hogy könnyebb legyen eldöntenem. Aki tud segíteni, annak előre is köszönöm!

kornyeib Creative Commons License 2017.07.16 0 0 7006

Dede 🙂

Előzmény: takiricsi (7005)
takiricsi Creative Commons License 2017.07.14 0 0 7005

Te vegul nem a Nyiregyhazi fosulira mentel tanulni?

Előzmény: kornyeib (7004)
kornyeib Creative Commons License 2017.07.11 0 0 7004

Sziasztok!

 

ATPL elméleti vizsgáim megkezdése előtt állok. Az lenne a kérdésem, hogy valakinek van-e esetleg tapasztalata/információja az Osztrák ATPL vizsgákról. Úgy hallottam, hogy kicsit kedvezőbbek a vizsgaszabályok, és hogy egész sok magyar szokta az osztrák verziót csinálni emiatt. Kérlek amit tudtok erről osszátok meg velem! Ha jobb ez a verzió akkor nem szivatnám magam feleslegesen.

TheJé Creative Commons License 2017.07.04 0 0 7003

Kedves DRS! 

Milyen összegben gondolkozol maximálisan egy útra? Mi lenne az indulási repülőtér? A megérkezéstől számítva mikor szeretnél vissza indulni? Egy dúrva saccolással, ha a leszállás után azonnal vissza indulunk (nem kell gép tárolásra és a pilóta szállásolására fordítani), akkor Budapestről 8,5 óra oda-vissza, egy két hajtóműves repülőgéppel ez kb 850.000Ft a gépet még el kell vinni Budapestre, illetve utána vissza, amit úgyszint finanszírozni kell (kb.150.000Ft). És a leszállási illetékek összeítve is még vagy 120.000Ft-ra rúgnak.
Szóval ez a buli egy nagyon elnagyolt becsléssel 1.150.000Ft egy útra.
Ha így is érdekel és mondasz egy elérhetőséget, akkor szívesen tanakodnék veled az ötletedről.

Üdvözlettel, 
PJ

Előzmény: brifco (6997)
RNZoli Creative Commons License 2017.06.07 0 0 7002

Én is drukkolok, de nem sok esély van rá.

Anyagilag egy kétszemélyes géppel éri meg órát gyűjteni, ebből viszonylag kevés tud 180-200 km/h-nál gyorsabban repülni.

Még egy nagy probléma az, hogy 1000 km-es távon garantált, hogy eltérő időjárási körülmények uralkodnak, úgyhogy mindjárt olyan pilóta kell neked, aki műszerrepülésre is képes, valamint a gépnek is kell valamilyen védelemmel (villám, jegesedés) rendelkezni, ezek nem olcsó dolgok. 

Ráadásul 4-5 óra egy kis gépben elég embertelen dolog, ha mást nem, pisikélni le kell szállni valahol, ami tovább növeli az utazási időt. 

Végül a pilóta ott kell hogy aludjon, mert nem fog tudni hazarepülni egyből, pihenés nélkül aznap. 

 

Ilyen távra már egy kétmotoros, robotpilótával ellátott, műszerrepülésre alkalmas gép kell, de ezek már nem az óragyűjtő, hanem a légitaxi kategóriája. 

Előzmény: brifco (7000)
BJani Creative Commons License 2017.06.06 0 0 7001

Akkor te valami gyors gépet keresel, mert LHBP-EDDR az ~920km, az 100 csomóval gömbi főkörön szél nélkül is megvan 5 óra... És gondolom a gépnek vissza is kéne jönnie, egy nap alatt az már nem kevés repülés.

 

Amúgy érdekes felvetés, kívánom, hogy találj valakit, akivel win-win a szituáció.

Előzmény: brifco (7000)
brifco Creative Commons License 2017.06.06 0 0 7000

Szia!

 

végülis mindegy, csak érjen oda és ne tartson feltétlenül 5 óráig az út.

 

Köszi

 

Előzmény: RNZoli (6999)
RNZoli Creative Commons License 2017.06.02 0 0 6999

Géptípus? 

Előzmény: brifco (6997)
Pitylogós Creative Commons License 2017.06.02 0 0 6998

Már ki is postázták :)

 

Eddig 100% a user experience a hatóságnál :)

Előzmény: kaszikanet (6996)
brifco Creative Commons License 2017.05.30 0 0 6997

Kedves Fórumozók!

 

Olyan pilótát keresek, aki órákat szeretne gyüjteni és költségmegosztással beülhetnék mellé.

Röviden: minden héten Saarbrücken környékére kell járnom és erős költségmegosztással keresek pilótát erre a heti útvonalra. Az sem baj ha nem heti rendszerességü, de tervezhető legyen, mert amikor nem lehtséges, átszállok menetrendszerinti járatra. Van ötlet hol lehetne érdeklődni?

 

Köszi

drs

kaszikanet Creative Commons License 2017.05.22 0 0 6996

Szia!

 

Majd kapsz még egy értesítést amikor készen lesz az új szakszód.

 

Üdv,

 

Gábor

Előzmény: Pitylogós (6995)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.19 0 0 6995

Sziasztok,

 

beadtam a szülséges papírokat.

 

Ha a kérvény állapota "jóváhagyva", az azt jelenti hogy nem kell megújító vizsgákat tennem, hanem repülhetek tovább? 

Pitylogós Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6994

Hopp, most látom hogy kéne olvasni is nem cask kérdezni... Elnézést!

Előzmény: Pitylogós (6993)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6993

jav.: 2 éve

Előzmény: Pitylogós (6992)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6992

Sziasztok,

 

május végén lejár a 3 éve megszerzett PPL(TMG) szakszóm.

 

Mit kell tenni pontosan a meghosszabbításhoz? Milyen feltételei vannak hogy ne kelljen újravizsgáznom (repült órák, ellenőrzők stb.)?

RNZoli Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6991

"Közben már észrevettem, hogy rajta vagyok a lejtőn, már nincs megállás"

 

Nem értem, hogy akkor mit kell még vacillálni, meg kell csinálni az LAPL-t és kész :)

Az ellenállás hasztalan! :)

Előzmény: fly-away (6987)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6990

"Ha meg nem tudsz ennyit repülni, az se gond, mert akkor az van, hogy vizsgázni kell hatósági pilótával 2 évente és kész."

 

Ezt a logikát a végtelenségig lehet folytatni.

 

 

Ha meg még ennyit sem tudsz repülni, akkor hagyod lejárni, ilyenko meghosszabbítás helyet megújítod úgy, hogy újra beiratkozol egy hivatalos suliba, felmérik mit tudsz, felkészítenek, majd felterjesztenek egy hatósági vizsgára. 

 

Sőt, ha egyáltalán nem tudsz repülni, akkor sincs baj, meghalsz, újjászületsz és beülsz egy pilótaiskolába elvézni újra elölről amit kell. Nem nagy ügy, ha már tanultad az előző életedben.  

 

Szóval azért az az átlagos 12 óra per év nem árt a fenntartáshoz. 

 

Előzmény: Roltii (6988)
fly-away Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6989

Na szép,  hogy ennyi idő után még ezt se tudtam pontosan :(

Így viszont az LAPL optimálisabbnak tűnik. Természetesen nem a minimum a cél, de számba kell venni azt is, ha nem jönnek össze a dolgok... Jelenleg már bőven meglenne alig két hónap alatt és még csak most kezdődik a tavasz :)

Az oktatóval való repülés nem frusztrál, de nem azért, mert nem bíznék magamban. Mindig igény van új dolgokra, azt pedig legkönnyebben másik tapasztalt pilótától kaphat az ember.

Köszönöm az infót!

Előzmény: Roltii (6988)
Roltii Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6988

"Eddig senki nem mondta, hogy legalább 12 órát kell vezetni évente"

nem is kell!  Még akkor sem, ha csak adminisztratív módon akarod meghosszabbítani a szakszódat:

 

"Egypilótás, egy hajtóműves osztályjogosítás meghosszabbítása.

1. Egymotoros, dugattyús repülőgépre vonatkozó osztályjogosítások és motoros vitorlázó repülőgépre (TMG) vonatkozó jogosítások. Egypilótás egymotoros, dugattyús repülőgépre érvényes osztályjogosítások, illetve motoros vitorlázó repülőgépre érvényes osztályjogosítások meghosszabbítása érdekében a kérelmezőnek teljesítenie kell:

- I. az e rész 9. függeléke szerinti készségellenőrzést az adott repülőgéposztályban a jogosítás érvényességi határidejének lejártát megelőző három hónapon belül; és

- II. 12 óra repülési időt az adott osztályban a jogosítás érvényességi határidejének lejártát megelőző 12 hónapon belül, amely tartalmaz:

 — hat óra repülési időt parancsnokpilótaként,

 — 12 felszállást és 12 leszállást, és

 — legalább egy óra, repülésoktatóval (FI) vagy osztályjogosítás-oktatóval (CRI) végrehajtott gyakorlórepülést. Az a kérelmező, aki sikeresen teljesített egy osztály- és típusjogosításra irányuló készségellenőrzést vagy jártassági vizsgát bármely más osztályú vagy típusú repülőgépen, mentesül e gyakorlórepülés teljesítése alól."

 

Tehát csak a lejárat előtt 12 hónapban kell vezetned 12 órát, amiből elég ha 6-ot vagy PIC és legyen egy darab egy legalább 1 órás gyakorlórepülésed az utolsó 3 hónapban oktatóval.

 

Ha meg nem tudsz ennyit repülni, az se gond, mert akkor az van, hogy vizsgázni kell hatósági pilótával 2 évente és kész.

 

(az már más kérdés, hogy ha keveset repülsz, akkor nem fejlődsz, és kellenek folyamatosan gyakorlatba hozó repülések oktatóval, de ahogy olvastam, ez nem zavarna téged)

Előzmény: fly-away (6987)
fly-away Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6987

Sziasztok!

Először is bocsánat az álnév miatt. Régi indexes vagyok, de lehet olyan témát is érintek, amivel másnak kellemetlenséget tudnék okozni, ezt pedig nem szeretném! Aki felismer az meg úgyis tudja miről van szó :)

Röviden arról lenne szó, hogy szeretnék repülni :)
Kicsit hosszabban pedig arról, hogy ezért már tettem is természetesen. Persze mindezt szokásomhoz híven nem a kitaposott úton, hanem fordítva. A sztori a következő:
Régen nem igazán érdekelt a repülés, vagyis nem jobban, mint másokat. Még gyerek koromban vittek merev és forgószárnyassal is. Tetszett, de akkor ott ennyi volt. Feltehetően a lehetőségek miatt - nem származom gazdag családból, de mindenem megvolt, amire szükségem volt - maradtam a földön. 17 évesen autós jogsi, kismotorozás. 27 évesen csináltam meg nagymotorra is. Addigra már persze saját munkából szerzett pénzből volt autó, motor, kicsi lakás (hitellel) Nézegettem azért az égre, de inkább maradtam a földön. Jártam Londonban Airbussal, tetszett az egész procedúra, de még mindig semmi. Aztán 2016-ban szóba jött ismét egy repülős nyaralás. Elkezdtem olvasgatni repülős dolgokat. Az útra már úgy mentem, hogy pontosan tudtam az adott 737ng mit tud, mikor mit és miért csinálunk. Vagy legalábbis azt hittem :) Nyaralás után elmentem egy "737 pilóta oktatásra" is. Nagyon érdekes volt, de utólag már tudom, hogy a sztorikon kívül nem sok köze volt a repüléshez! Azért nem bántam meg, Dávid Imre volt Malév pilótával élvezet volt az a pár óra! Ezután kipróbáltam a 737 szimulátort is. Élmény volt, de persze nem tudtam mit miért csinálok, így nem volt annyira jó. Hiába mondják hogy mit csinálj, ha nem tudod miért kell. De erről majd később még ejtek pár szót. Ezután elkezdtem keresni a lehetőséget kisgépes repülésre. Itt a fórumon írtam az egyik pilótának, hogy szívesen beülnék mellé költségmegosztással. Persze ő nem bízott benne, hogy lesz belőle valami, amin az árak ismeretében egyáltalán nem csodálkozom. Közben szert tettem másik pilóta ismeretségére is, akivel egy fél órás próba repülést beszéltünk meg. Ez sajnos annyira jól sikerült, hogy rögtön leszállás után mentünk még egy órás kört is :) Aztán pár hét alatt még vagy 7-8 órát útvonalon... Természetesen az utaskodás már kevés lett, vezetni is szerettem volna. Esztergomban Tecnamon mentem egy fél órás kört oktatóval (teljes áron, hivatalosan) Mivel az előző közel 10 órányi levegőben töltött idő alatt elég sok dolgot ellestem, tudtam mi miért történik így sokkal nagyobb élmény volt az egész! Szeles időben mentünk, szóval kellett dolgozni a géppel azért :) Persze nem vihar volt, de első repülésre nem kimondottan alkalmas körülmények voltak. Az oktatót sikerült meglepnem, meg persze magamat is! Átvettem a botot, egyből trimmeltem, mert emelkedett a gép. Magasság és irány tartás simán ment, az első balos fordulóm az oktató szerint mintaszerű lett. 20 fokon fordultam magasság változás nélkül :) Csináltunk lebillenést stb. Közben kifutottunk az időkeretből, így egyből vészhelyzeti megközelítéssel szálltunk le. Az oktató szerint az első pár gyakorlati óra anyagát simán megcsináltuk! Kaptam is oklevelet 5-ös minősítéssel :) Tudom, hogy ebben benne volt a demózás hangulata is, de akkor is hatalmas élmény volt. Aki még sosem repült, de szeretné kipróbálni a vezetést annak biztosan azt javasolnám, hogy előtte üljön be csak utasként. Mivel tudtam, hogy mi miért történik, mikor mit fogunk, fogok csinálni sokkal nagyobb élmény volt, mintha csak markolnám a botot és próbálnám azt csinálni, amit az oktató mond. Ezután kis kitérőként elmentem A320 szimulátorozni is másfél órát. Hát azt kell mondjam, hogy teljesen más volt, mint előtte 2-3 hónappal a 737ng. Értettem mit mond az instruktor, ismert reptérre is csináltam megközelítést, tudtam mi az az iskolakör, miért kell pont most és pont annyit fordulni, süllyedni stb. Nagyságrendekkel jobb élményt kaptam így! Közben már észrevettem, hogy rajta vagyok a lejtőn, már nincs megállás! Megkértem egy ismerősömet, hogy hadd vezessek újra. Falkéra esett a választás, megint csak kicsit szeles időben. Természetesen itt is csak a levegőben kaptam meg az irányítás lehetőségét, a fel- és leszállást a pilóta csinálta :)
Ezután jött a nagyobb falat, útvonal külföldre! Ez ugye már több órás repülést jelent. Mondanom sem kell, újabb meghatározó élménnyel bővült a repertoár, ezúttal egy Katana szárnyai alatt (vagy felett? :) ) Az élmény hatalmas volt, főleg hogy ez már a harmadik típus, amit vezethettem! Az idő most sem volt tökéletesen sima, de ezt a pilóta jobban bánta, mint én :) rövidesen ismét megyünk egy még hosszabb útvonalra, külföldre.
Szóval most ott tartok, hogy eddig 15+ levegőben töltött óra, 3 típus vezetése után tovább kellene lépni.
Az igazi vágy egy nagy gép lenne (737, a320 vagy legalább egy jet) de stílusosan mondva ez a lehetőség számomra már elszállt.
Még mielőtt lehurrognátok, hogy 37 évesen azért ilyet még ne mondjak és mégis azt mondom, hogy nincs rá reális lehetőségem. A legfőbb ok a család! Lassan 4 éves a kisfiam, nem szeretném évekre egyedül hagyni. Persze az anyagi helyzetem sem tenné lehetővé, de hitellel ezt meg lehetne oldani.
De visszatérve a realitás talajára most jutottam el oda, hogy már tudom mennyibe kerülne egy PPL, vagy egy LAPL, ami nekem bőven elég lehetne. De arról eddig sehol nem esett szó, hogy mi van a szakszó megszerzése után?!
Eddig senki nem mondta, hogy legalább 12 órát kell vezetni évente. Ez persze nem tűnik soknak, de 4-500eFt/évet legalább jelent. Ez pedig azért nem kevés pénz család mellett! De mi van, ha nem jön össze? Annak nem látom értelmét, hogy megcsinálni az LAPL-t majd hagyni veszni anyagi okok miatt.
Kötöttség nélküli lehetőségként elgondolkodtam azon is, hogy nem állok neki sem a PPL-nek sem az LAPL-nek, de az erre szánt pénzt repülésre fordítom. Szóba jöhető lehetőség az iskolák biztosította szoktató repülés. Ez viszonylag drága, mert ~30e Ft-ért lehet menni kb fél órát. Ha három évre nézem az LAPL költségeit akkor évente 6-7 órányit vezethetek ezért úgy, hogy nincs semmi elkötelezettségem, nem kell tanfolyamra járni, orvosi vizsgálatokra költeni, hatósággal bajlódni. Cserébe alkalmazkodni kell az iskolákhoz, mikor van szabad gép oktatóval és max 30 perceket lehet menni. Ez megmondom őszintén nem túl szimpatikus megoldás. A PPL/LAPL tanfolyami része biztosan érdekes és hasznos, de 1 év alatt ellőném az erre szánt keretet, igaz le is repülnék legalább 30 órát. Utána pedig jöhet a kötelező minimum elérése. Természetesen a cél nem ez, hanem sokkal több repülés, de most az anyagi oldalról közelítem a dolgokat!
Számomra elfogadható megoldás lenne az, amit most is csinálok. Beülök valaki mellé, aki átadja az irányítást és úgy megyünk 1-4 órás útvonalakra.
Ezzel csak az a problémám, hogy a le és felszállásokat nem én csinálnám, de persze szeretném ezt is megtanulni. A rádiózást úgyszintén. Illetve, és talán ez a nagyobb probléma, a pilóták nagy része nem szívesen adná át a botot költségmeosztásos alapon. Ezt nem tapasztalatra alapozom (hiszen nekem már átadták) de abból indulok ki, hogy én nagyon szeretek vezetni minden gépjárművet, így ha lehet én lennék a PIC. Szóval nem tudom, hogy egyáltalán működhetne-e ez a fajta beülős-vezetős játék. Az egyedül repülés hiánya nem okozna nagy lelki traumát, sőt örülök is, ha ül mellettem valaki. Repgépnél az csak külön előny, ha az illető is tudja vezetni az adott gépet.
Természetesen nem azt várom, hogy bárki is eldöntse helyettem mit kell csinálni. Ez az én feladatom :) Azt már eldöntöttem, hogy repülni fokog a jövőben is, a módja csak a kérdés. Mindenképp keresem a lehetőségeket, ha valaki tud valamit, van ötlete ne kíméljen (akár privátban is)
Egy kedves barátom az út legelején azt mondta, hogy minden percet bánni fogok, amit repüléssel töltöttem, de nem pilótaként. Továbbra is úgy gondolom, hogy ebben is tévedett. Nagyon hasznos és élvezetes volt utasként is repülni, egyetlen percet sem bántam meg :)

sezo17 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 6986

Köszönöm Urak a választ! A belinkelt mintavizsga alapján azért ez nem megugorhatatlan próbatétel! :)

Előzmény: erchegyia (6983)
Bandipilot Creative Commons License 2017.05.05 0 0 6985

Gyakran elofordul, hogy rovidebb jaratok eseten a foldon eltoltott ido hosszabb, mint maga a levegoben toltott ido. Nagyobb reptereken (pl. Narita, Hong Kong, Szingapur, Shanghai) a kaputol torteno hatratolas es a felszallas kozott akar 30-40 perc is eltelhet, es leszallas utan is elofordulhat 15-20 perces gurulas illetve varakozas mielott beallunk a kapuhoz. Igy siman osszejon 1 ora a foldon, amit minden tovabbi nelkul beirunk es beleszamit a "repult idobe" (block time).

 

:)

Előzmény: kaszikanet (6978)
Bandipilot Creative Commons License 2017.05.05 0 0 6984

Pontosan ahogy elottem irtak: a felszallas celjabol megkezdett gurulas kezdetetol a leszallas utani gurulas befejezeseig, azaz a gep leparkolasaig eltelt tenyleges idot kell beirni. Javaslom, hogy kerdezz ra az oktatodnal, hogy ezt miert nem magyarazta el neked az elso oran, ugyanis igen fontos tudnivalo es elso oras tananyag a logbook megfelelo kitoltese. A repuleseid soran a vegrehajtott feladatokat es a szukseges repulesi tapasztalat megletet kizarolag ezzel tudod megfeleloen igazolni a kesobbiekben, arrol nem is beszelve, hogy ertekes oraktol fosztod meg magad, amikert mar elozoleg oriasi penzeket fizettel ki. Ha repules celjabol gurulsz, akkor be kell irni a gurulas vagy a varoponton torteno varakozas TENYLEGES idotartamat es a repules TENYLEGES idotartamat is a konyvbe. Ha 1 percet gurultal akkor azt, ha 1 orat akkor azt. Ez igy legalis es mindenhol ez a standard eljaras.

 

Udv. 

Előzmény: foxtrotyankee (6965)
erchegyia Creative Commons License 2017.05.04 0 0 6983

Erre már nem készültem egyáltalán. Amikor elsőre csináltam, voltam kimondott fónia tanfolyamon is (visszagondolva ez a vizsgához abszolút nem szükséges), rengeteget repültem online irányítással, illetve a Macmillan Aviation English könyvet forgattam.

A vizsga elég jól le van írva az EPC oldalán. Inkább egy repülési témájú nyelvvizsgának fogd fel (aminek csak szóbeli része van), mint fóniavizsgának (habár van egy rövid fónia része is).

Előzmény: sezo17 (6981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!