Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Nem mi voltunk, a mi Senesca-k meg van, egyben. ;)
Amennyit hallottam a kollégától Jakabon, aki pont akkor iskolakörözött: bitang oldalszélben próbált leszállni és nem sikerült. Előtte már többen átstartoltak. Befordította a szél, rögtön a küszöbön meg is állt keresztbe. Hogy ez a szél miatt, vagy egy defekt, vagy durván lépett be, azt nem tudom.
Na mindegy. Nekem semmi bajom az egesszel, mindenki ugy, abbol, es azokbol el meg, amibol tud. :)
Mindenesetre a terdblokkomban mar nemcsak a terkepek meg az intercept procedure-k vannak meg (ugye az uj OPS szerint mar a fedelzeten kell lennie ennek is, es inkabb viszem magammal, mint hogy egy ramp checken keresni kelljen a gep papirjai kozott...), hanem nehany hasznos torok kifejezes. Pl.
- Kardesim, burada duru / tesokam, allj mar meg
- Kardesim, siktir git / tesokam, b...meg
(Es igy tovabb. Fordulj balra/jobbra, ne emelkedj mar b...meg, stb. )
Apropo, tudja valaki, hogy tegnapelott mi tortent Lachazan? ;) A ti Senecatok megvan? ;) Marmint darabra.
Szia! Az az email nem a képzésről szól, hanem egy személyről. A képzést ne az alapján ítéld meg, hanem inkább érdeklődj olyanoktól, akik részt vesznek benne. Van már két évfolyam....
Igen, csak az maradt. Épp azért szeretném látni az e-mailt, kíváncsi vagyok mit tartalmaz, mivel kell szembenézni, mennyire súlyos dolgokról van szó benne...
Sajnos elmúltam 30, így 3,5 évet már nem szeretnék eltölteni egyetemen, amiből kettő nem is szigorúan repülésről szól. A diplomám pedig sajnos nem mérnöki, így a posztgraduálisra sem tudok jelentkezni. Pedig Nyíregyháza minden tekintetben jobb lenne nekem. Ha mást nem is nézek, fél órára lakok a reptértől. Ha esetleg lesz valami megoldás erre a 2019-es évfolyamig, akkor én leszek a legboldogabb.
Nyíregyházán a 7 féléves Hivatásos repülőgép-vezető alapszakon ATPL integrált képzés formájában elsajátítható a repülőgép vezetése és ehhez a felvételkor nem kell felsőfokú végzettség, hanem csak érettségi. A jövő évben szeptemberben kezdődő képzésre 2018.02.15 a jelentkezési határidő.
A felsőfokú végzettséghez kötött 3 féléves szakmérnöki képzés 2018 január végén indul, ez is ATPL integrált képzést tartalmaz. A BME hasonló 4 féléves képzést folytat, náluk nincs érettségire épülő alapképzés.
Még nem vagyok benne a vérkeringésben, így biztosan nem. Viszont mivel Nyíregyháza mérnöki diploma híján valószínűleg kiesik, így csak a BME maradt, mint opció. Ezért szeretném tudni, hogy mi a helyzet, mire kell számítanom... ojkacsa@hotmail.com, nagyon megköszönném!
2017.12.06-án lesz a Nyíregyházi Egyetemen a nyílt nap. Minden érdeklődőt szeretettel várunk, aki a hivatásos repülőgép vezető pályát kívánja választani. A képzéssel kapcsolatos minden kérdésre válaszolunk.
csak megosztanek egy erdekes videot, Mentour 360 beszelget Andy O'Sheaval (Ryanair head of training) a cadetokrol. Kicsit zajos, mivel a hatterben megy a szimulator, de lehet erteni, sot van hozza felirat is...
Mar valaki irta hamarabb ezt a befizetsz €5000-t, alairsz 6 evet es akkor a ceg megfinanszirozza a TR-et, amit majd kesobb levon a fizudbol.
Viszont mar nem is elofeltetel a JOT/MCC, sot az jobban szeretik ha a sajat modjuk szerint oktatjak. Ezert is van benne ebben a csomagban ez a ket vizsga is.
Ha megvan az elvart oraszamod + CPL + ME/IR es mind a 14 ATPL vizsga, akkor jelentkezhetsz.
Ebben az €5000-s csomagban tehat benne van JOT, MCC, TR, base training, line training, es munka.
nem csodalkozom, majd 400 gepes flotta, jon meg 200 uj gep (aminek a 40%-a a flotta ujjitasra megy)
Helo! Miert fontos az hogy Wizz vagy Ryanair pilotak oktatnak? Egy kepzes lehet attol kivalo, hogy nem egy 25 eve kapitany magyarazza el neked a repulesmeteorologiat, vagy eppen a legijogot, vagy eppen segit az alapveto manualis keszsegek elsajatitasaban. (Ami egyebkent szinten fontos ahhoz, hogy az ido elotti megdoglest elkeruld.) Nekem nem csikos egyenruhas kapitanyok jutottak oktatonak anno. Megis amit kaptam toluk, azert orokke halas leszek, mert kokemenyen "bevasaltak" rajtam mindent, es kesobb nagy hasznat vettem.
Az egeszrol meg annyit, hogy mindenre van pro/kontra. Nezz vegig mindent, es donts. Ez az egesz szakmara igaz, ami X-nek jo, az nem biztos, hogy Y-nak is. Ezert is fut a hatamon a hideg, amikor valaki a nyolcmilliomodik tuti modszert probalja eladni neked, hogy legyel pilota. (Valaki meg konyvkent is arulja.. :D ) Van szaz es szaz ut, lehet, hogy neked a 101. jon be.
Maganvelemeny: a nyir1i kepzesrol es a kepzesvezetorol sokmindent el lehet mondani (nekem amugy semmi bajom nem volt vele), de roluk legalabb nem keringett a szakmaban egy erdekes korlevel tavaly szeptemberben...
Ha nem probléma én is szívesen zaklatnálak pár kérdéssel a BME-s képzéssel kapcsolatban, ha bárki másnak van tapasztalata az ő levelét is szívesen várom!
Javaslom, hogy személyesen győződj meg arról, hogy ki végzi a képzést(azok-e, akiket felsoroltál és milyen óraszámban), milyenek a tényleges feltételek, mennyire biztonságos helyre fekteted be a 15 vagy 18,3 millió forintodat(ezt nem soroltad fel az előnyök-hátrányok között). Kérdezd meg a képzésben résztvevőket is, nekik mi a véleményük. Ha egy félévvel később végzel, akkor fél évvel később kezdesz pilótaként pénzt keresni, ami további 4-5 millió forintot jelent. A hazai időjárási körülmények között 1,5 év feszített munka kell a tananyag és a repülőgép vezetés elsajátításához, így valóban mellette nem tudsz plusz munkát végezni. Bármilyen további kérdésed van a Nyíregyházi pilótaképzés oldalon megtalálod elérhetőségemet.
23 éves kecskeméti srác vagyok, két éve végeztem BME-n gépészmérnök szakon, majd hazaköltöztem, és a Mercedesnél kezdtem dolgozni. Szeretem a munkám, de szeretnék pilóta lenni. Sajnos a családomnak már az egyetem elvégzése is megterhelő volt, így álmodni sem tudok repülőiskoláról. De tudtommal itthon két egyetemen is lehet posztgraduális keretek között pilótának tanulni, diákhitel 2-vel. A másfél-két évet pedig kibírom munka nélkül, annyit tudtam félretenni. Igazából amiben a segítségeteket kérem az a döntés, hogy hova menjek. Mindkét esetben más városban kellene lennem, elenyésző a különbség. Ezt a listát állítottam fel magamnak a nyíltnapok és a beszélgetések alapján.
Nyíregyháza: + régóta jelen lévő képzés + jó infrastruktúrájú reptér + aszfalt kifutópálya
+ másfél év alatt megvan - magyar nyelvű képzés - nem gyakorló nagygépes pilóták oktatnak - a hét minden napján van oktatás, így nem lehet mellette részmunkaidős munkát sem vállalni
BME + angol nyelvű képzés + gyakorló WizzAir és Ryanair pilóták oktatnak + a CAVOK tulajdonosa is Wizz oktatókapitány + csak heti 2-3 nap, belefér munka mellette - fél évvel tovább tart - autó nélkül megközelíthetetlen, Budapesttől távol lévő reptér - füves kifutópálya - friss képzés, több felől hallottam, hogy az első évfolyam döcögős
Természetesen tudom, hogy a döntés az enyém, igazából csak információkkal, pletykákkal, tapasztalatokkal szeretném kiegészíteni a listát, hogy könnyebb legyen eldöntenem. Aki tud segíteni, annak előre is köszönöm!
ATPL elméleti vizsgáim megkezdése előtt állok. Az lenne a kérdésem, hogy valakinek van-e esetleg tapasztalata/információja az Osztrák ATPL vizsgákról. Úgy hallottam, hogy kicsit kedvezőbbek a vizsgaszabályok, és hogy egész sok magyar szokta az osztrák verziót csinálni emiatt. Kérlek amit tudtok erről osszátok meg velem! Ha jobb ez a verzió akkor nem szivatnám magam feleslegesen.
Milyen összegben gondolkozol maximálisan egy útra? Mi lenne az indulási repülőtér? A megérkezéstől számítva mikor szeretnél vissza indulni? Egy dúrva saccolással, ha a leszállás után azonnal vissza indulunk (nem kell gép tárolásra és a pilóta szállásolására fordítani), akkor Budapestről 8,5 óra oda-vissza, egy két hajtóműves repülőgéppel ez kb 850.000Ft a gépet még el kell vinni Budapestre, illetve utána vissza, amit úgyszint finanszírozni kell (kb.150.000Ft). És a leszállási illetékek összeítve is még vagy 120.000Ft-ra rúgnak. Szóval ez a buli egy nagyon elnagyolt becsléssel 1.150.000Ft egy útra. Ha így is érdekel és mondasz egy elérhetőséget, akkor szívesen tanakodnék veled az ötletedről.
Anyagilag egy kétszemélyes géppel éri meg órát gyűjteni, ebből viszonylag kevés tud 180-200 km/h-nál gyorsabban repülni.
Még egy nagy probléma az, hogy 1000 km-es távon garantált, hogy eltérő időjárási körülmények uralkodnak, úgyhogy mindjárt olyan pilóta kell neked, aki műszerrepülésre is képes, valamint a gépnek is kell valamilyen védelemmel (villám, jegesedés) rendelkezni, ezek nem olcsó dolgok.
Ráadásul 4-5 óra egy kis gépben elég embertelen dolog, ha mást nem, pisikélni le kell szállni valahol, ami tovább növeli az utazási időt.
Végül a pilóta ott kell hogy aludjon, mert nem fog tudni hazarepülni egyből, pihenés nélkül aznap.
Ilyen távra már egy kétmotoros, robotpilótával ellátott, műszerrepülésre alkalmas gép kell, de ezek már nem az óragyűjtő, hanem a légitaxi kategóriája.
Akkor te valami gyors gépet keresel, mert LHBP-EDDR az ~920km, az 100 csomóval gömbi főkörön szél nélkül is megvan 5 óra... És gondolom a gépnek vissza is kéne jönnie, egy nap alatt az már nem kevés repülés.
Amúgy érdekes felvetés, kívánom, hogy találj valakit, akivel win-win a szituáció.
Olyan pilótát keresek, aki órákat szeretne gyüjteni és költségmegosztással beülhetnék mellé.
Röviden: minden héten Saarbrücken környékére kell járnom és erős költségmegosztással keresek pilótát erre a heti útvonalra. Az sem baj ha nem heti rendszerességü, de tervezhető legyen, mert amikor nem lehtséges, átszállok menetrendszerinti járatra. Van ötlet hol lehetne érdeklődni?