Keresés

Részletes keresés

Pitylogós Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6994

Hopp, most látom hogy kéne olvasni is nem cask kérdezni... Elnézést!

Előzmény: Pitylogós (6993)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6993

jav.: 2 éve

Előzmény: Pitylogós (6992)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6992

Sziasztok,

 

május végén lejár a 3 éve megszerzett PPL(TMG) szakszóm.

 

Mit kell tenni pontosan a meghosszabbításhoz? Milyen feltételei vannak hogy ne kelljen újravizsgáznom (repült órák, ellenőrzők stb.)?

RNZoli Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6991

"Közben már észrevettem, hogy rajta vagyok a lejtőn, már nincs megállás"

 

Nem értem, hogy akkor mit kell még vacillálni, meg kell csinálni az LAPL-t és kész :)

Az ellenállás hasztalan! :)

Előzmény: fly-away (6987)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6990

"Ha meg nem tudsz ennyit repülni, az se gond, mert akkor az van, hogy vizsgázni kell hatósági pilótával 2 évente és kész."

 

Ezt a logikát a végtelenségig lehet folytatni.

 

 

Ha meg még ennyit sem tudsz repülni, akkor hagyod lejárni, ilyenko meghosszabbítás helyet megújítod úgy, hogy újra beiratkozol egy hivatalos suliba, felmérik mit tudsz, felkészítenek, majd felterjesztenek egy hatósági vizsgára. 

 

Sőt, ha egyáltalán nem tudsz repülni, akkor sincs baj, meghalsz, újjászületsz és beülsz egy pilótaiskolába elvézni újra elölről amit kell. Nem nagy ügy, ha már tanultad az előző életedben.  

 

Szóval azért az az átlagos 12 óra per év nem árt a fenntartáshoz. 

 

Előzmény: Roltii (6988)
fly-away Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6989

Na szép,  hogy ennyi idő után még ezt se tudtam pontosan :(

Így viszont az LAPL optimálisabbnak tűnik. Természetesen nem a minimum a cél, de számba kell venni azt is, ha nem jönnek össze a dolgok... Jelenleg már bőven meglenne alig két hónap alatt és még csak most kezdődik a tavasz :)

Az oktatóval való repülés nem frusztrál, de nem azért, mert nem bíznék magamban. Mindig igény van új dolgokra, azt pedig legkönnyebben másik tapasztalt pilótától kaphat az ember.

Köszönöm az infót!

Előzmény: Roltii (6988)
Roltii Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6988

"Eddig senki nem mondta, hogy legalább 12 órát kell vezetni évente"

nem is kell!  Még akkor sem, ha csak adminisztratív módon akarod meghosszabbítani a szakszódat:

 

"Egypilótás, egy hajtóműves osztályjogosítás meghosszabbítása.

1. Egymotoros, dugattyús repülőgépre vonatkozó osztályjogosítások és motoros vitorlázó repülőgépre (TMG) vonatkozó jogosítások. Egypilótás egymotoros, dugattyús repülőgépre érvényes osztályjogosítások, illetve motoros vitorlázó repülőgépre érvényes osztályjogosítások meghosszabbítása érdekében a kérelmezőnek teljesítenie kell:

- I. az e rész 9. függeléke szerinti készségellenőrzést az adott repülőgéposztályban a jogosítás érvényességi határidejének lejártát megelőző három hónapon belül; és

- II. 12 óra repülési időt az adott osztályban a jogosítás érvényességi határidejének lejártát megelőző 12 hónapon belül, amely tartalmaz:

 — hat óra repülési időt parancsnokpilótaként,

 — 12 felszállást és 12 leszállást, és

 — legalább egy óra, repülésoktatóval (FI) vagy osztályjogosítás-oktatóval (CRI) végrehajtott gyakorlórepülést. Az a kérelmező, aki sikeresen teljesített egy osztály- és típusjogosításra irányuló készségellenőrzést vagy jártassági vizsgát bármely más osztályú vagy típusú repülőgépen, mentesül e gyakorlórepülés teljesítése alól."

 

Tehát csak a lejárat előtt 12 hónapban kell vezetned 12 órát, amiből elég ha 6-ot vagy PIC és legyen egy darab egy legalább 1 órás gyakorlórepülésed az utolsó 3 hónapban oktatóval.

 

Ha meg nem tudsz ennyit repülni, az se gond, mert akkor az van, hogy vizsgázni kell hatósági pilótával 2 évente és kész.

 

(az már más kérdés, hogy ha keveset repülsz, akkor nem fejlődsz, és kellenek folyamatosan gyakorlatba hozó repülések oktatóval, de ahogy olvastam, ez nem zavarna téged)

Előzmény: fly-away (6987)
fly-away Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6987

Sziasztok!

Először is bocsánat az álnév miatt. Régi indexes vagyok, de lehet olyan témát is érintek, amivel másnak kellemetlenséget tudnék okozni, ezt pedig nem szeretném! Aki felismer az meg úgyis tudja miről van szó :)

Röviden arról lenne szó, hogy szeretnék repülni :)
Kicsit hosszabban pedig arról, hogy ezért már tettem is természetesen. Persze mindezt szokásomhoz híven nem a kitaposott úton, hanem fordítva. A sztori a következő:
Régen nem igazán érdekelt a repülés, vagyis nem jobban, mint másokat. Még gyerek koromban vittek merev és forgószárnyassal is. Tetszett, de akkor ott ennyi volt. Feltehetően a lehetőségek miatt - nem származom gazdag családból, de mindenem megvolt, amire szükségem volt - maradtam a földön. 17 évesen autós jogsi, kismotorozás. 27 évesen csináltam meg nagymotorra is. Addigra már persze saját munkából szerzett pénzből volt autó, motor, kicsi lakás (hitellel) Nézegettem azért az égre, de inkább maradtam a földön. Jártam Londonban Airbussal, tetszett az egész procedúra, de még mindig semmi. Aztán 2016-ban szóba jött ismét egy repülős nyaralás. Elkezdtem olvasgatni repülős dolgokat. Az útra már úgy mentem, hogy pontosan tudtam az adott 737ng mit tud, mikor mit és miért csinálunk. Vagy legalábbis azt hittem :) Nyaralás után elmentem egy "737 pilóta oktatásra" is. Nagyon érdekes volt, de utólag már tudom, hogy a sztorikon kívül nem sok köze volt a repüléshez! Azért nem bántam meg, Dávid Imre volt Malév pilótával élvezet volt az a pár óra! Ezután kipróbáltam a 737 szimulátort is. Élmény volt, de persze nem tudtam mit miért csinálok, így nem volt annyira jó. Hiába mondják hogy mit csinálj, ha nem tudod miért kell. De erről majd később még ejtek pár szót. Ezután elkezdtem keresni a lehetőséget kisgépes repülésre. Itt a fórumon írtam az egyik pilótának, hogy szívesen beülnék mellé költségmegosztással. Persze ő nem bízott benne, hogy lesz belőle valami, amin az árak ismeretében egyáltalán nem csodálkozom. Közben szert tettem másik pilóta ismeretségére is, akivel egy fél órás próba repülést beszéltünk meg. Ez sajnos annyira jól sikerült, hogy rögtön leszállás után mentünk még egy órás kört is :) Aztán pár hét alatt még vagy 7-8 órát útvonalon... Természetesen az utaskodás már kevés lett, vezetni is szerettem volna. Esztergomban Tecnamon mentem egy fél órás kört oktatóval (teljes áron, hivatalosan) Mivel az előző közel 10 órányi levegőben töltött idő alatt elég sok dolgot ellestem, tudtam mi miért történik így sokkal nagyobb élmény volt az egész! Szeles időben mentünk, szóval kellett dolgozni a géppel azért :) Persze nem vihar volt, de első repülésre nem kimondottan alkalmas körülmények voltak. Az oktatót sikerült meglepnem, meg persze magamat is! Átvettem a botot, egyből trimmeltem, mert emelkedett a gép. Magasság és irány tartás simán ment, az első balos fordulóm az oktató szerint mintaszerű lett. 20 fokon fordultam magasság változás nélkül :) Csináltunk lebillenést stb. Közben kifutottunk az időkeretből, így egyből vészhelyzeti megközelítéssel szálltunk le. Az oktató szerint az első pár gyakorlati óra anyagát simán megcsináltuk! Kaptam is oklevelet 5-ös minősítéssel :) Tudom, hogy ebben benne volt a demózás hangulata is, de akkor is hatalmas élmény volt. Aki még sosem repült, de szeretné kipróbálni a vezetést annak biztosan azt javasolnám, hogy előtte üljön be csak utasként. Mivel tudtam, hogy mi miért történik, mikor mit fogunk, fogok csinálni sokkal nagyobb élmény volt, mintha csak markolnám a botot és próbálnám azt csinálni, amit az oktató mond. Ezután kis kitérőként elmentem A320 szimulátorozni is másfél órát. Hát azt kell mondjam, hogy teljesen más volt, mint előtte 2-3 hónappal a 737ng. Értettem mit mond az instruktor, ismert reptérre is csináltam megközelítést, tudtam mi az az iskolakör, miért kell pont most és pont annyit fordulni, süllyedni stb. Nagyságrendekkel jobb élményt kaptam így! Közben már észrevettem, hogy rajta vagyok a lejtőn, már nincs megállás! Megkértem egy ismerősömet, hogy hadd vezessek újra. Falkéra esett a választás, megint csak kicsit szeles időben. Természetesen itt is csak a levegőben kaptam meg az irányítás lehetőségét, a fel- és leszállást a pilóta csinálta :)
Ezután jött a nagyobb falat, útvonal külföldre! Ez ugye már több órás repülést jelent. Mondanom sem kell, újabb meghatározó élménnyel bővült a repertoár, ezúttal egy Katana szárnyai alatt (vagy felett? :) ) Az élmény hatalmas volt, főleg hogy ez már a harmadik típus, amit vezethettem! Az idő most sem volt tökéletesen sima, de ezt a pilóta jobban bánta, mint én :) rövidesen ismét megyünk egy még hosszabb útvonalra, külföldre.
Szóval most ott tartok, hogy eddig 15+ levegőben töltött óra, 3 típus vezetése után tovább kellene lépni.
Az igazi vágy egy nagy gép lenne (737, a320 vagy legalább egy jet) de stílusosan mondva ez a lehetőség számomra már elszállt.
Még mielőtt lehurrognátok, hogy 37 évesen azért ilyet még ne mondjak és mégis azt mondom, hogy nincs rá reális lehetőségem. A legfőbb ok a család! Lassan 4 éves a kisfiam, nem szeretném évekre egyedül hagyni. Persze az anyagi helyzetem sem tenné lehetővé, de hitellel ezt meg lehetne oldani.
De visszatérve a realitás talajára most jutottam el oda, hogy már tudom mennyibe kerülne egy PPL, vagy egy LAPL, ami nekem bőven elég lehetne. De arról eddig sehol nem esett szó, hogy mi van a szakszó megszerzése után?!
Eddig senki nem mondta, hogy legalább 12 órát kell vezetni évente. Ez persze nem tűnik soknak, de 4-500eFt/évet legalább jelent. Ez pedig azért nem kevés pénz család mellett! De mi van, ha nem jön össze? Annak nem látom értelmét, hogy megcsinálni az LAPL-t majd hagyni veszni anyagi okok miatt.
Kötöttség nélküli lehetőségként elgondolkodtam azon is, hogy nem állok neki sem a PPL-nek sem az LAPL-nek, de az erre szánt pénzt repülésre fordítom. Szóba jöhető lehetőség az iskolák biztosította szoktató repülés. Ez viszonylag drága, mert ~30e Ft-ért lehet menni kb fél órát. Ha három évre nézem az LAPL költségeit akkor évente 6-7 órányit vezethetek ezért úgy, hogy nincs semmi elkötelezettségem, nem kell tanfolyamra járni, orvosi vizsgálatokra költeni, hatósággal bajlódni. Cserébe alkalmazkodni kell az iskolákhoz, mikor van szabad gép oktatóval és max 30 perceket lehet menni. Ez megmondom őszintén nem túl szimpatikus megoldás. A PPL/LAPL tanfolyami része biztosan érdekes és hasznos, de 1 év alatt ellőném az erre szánt keretet, igaz le is repülnék legalább 30 órát. Utána pedig jöhet a kötelező minimum elérése. Természetesen a cél nem ez, hanem sokkal több repülés, de most az anyagi oldalról közelítem a dolgokat!
Számomra elfogadható megoldás lenne az, amit most is csinálok. Beülök valaki mellé, aki átadja az irányítást és úgy megyünk 1-4 órás útvonalakra.
Ezzel csak az a problémám, hogy a le és felszállásokat nem én csinálnám, de persze szeretném ezt is megtanulni. A rádiózást úgyszintén. Illetve, és talán ez a nagyobb probléma, a pilóták nagy része nem szívesen adná át a botot költségmeosztásos alapon. Ezt nem tapasztalatra alapozom (hiszen nekem már átadták) de abból indulok ki, hogy én nagyon szeretek vezetni minden gépjárművet, így ha lehet én lennék a PIC. Szóval nem tudom, hogy egyáltalán működhetne-e ez a fajta beülős-vezetős játék. Az egyedül repülés hiánya nem okozna nagy lelki traumát, sőt örülök is, ha ül mellettem valaki. Repgépnél az csak külön előny, ha az illető is tudja vezetni az adott gépet.
Természetesen nem azt várom, hogy bárki is eldöntse helyettem mit kell csinálni. Ez az én feladatom :) Azt már eldöntöttem, hogy repülni fokog a jövőben is, a módja csak a kérdés. Mindenképp keresem a lehetőségeket, ha valaki tud valamit, van ötlete ne kíméljen (akár privátban is)
Egy kedves barátom az út legelején azt mondta, hogy minden percet bánni fogok, amit repüléssel töltöttem, de nem pilótaként. Továbbra is úgy gondolom, hogy ebben is tévedett. Nagyon hasznos és élvezetes volt utasként is repülni, egyetlen percet sem bántam meg :)

sezo17 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 6986

Köszönöm Urak a választ! A belinkelt mintavizsga alapján azért ez nem megugorhatatlan próbatétel! :)

Előzmény: erchegyia (6983)
Bandipilot Creative Commons License 2017.05.05 0 0 6985

Gyakran elofordul, hogy rovidebb jaratok eseten a foldon eltoltott ido hosszabb, mint maga a levegoben toltott ido. Nagyobb reptereken (pl. Narita, Hong Kong, Szingapur, Shanghai) a kaputol torteno hatratolas es a felszallas kozott akar 30-40 perc is eltelhet, es leszallas utan is elofordulhat 15-20 perces gurulas illetve varakozas mielott beallunk a kapuhoz. Igy siman osszejon 1 ora a foldon, amit minden tovabbi nelkul beirunk es beleszamit a "repult idobe" (block time).

 

:)

Előzmény: kaszikanet (6978)
Bandipilot Creative Commons License 2017.05.05 0 0 6984

Pontosan ahogy elottem irtak: a felszallas celjabol megkezdett gurulas kezdetetol a leszallas utani gurulas befejezeseig, azaz a gep leparkolasaig eltelt tenyleges idot kell beirni. Javaslom, hogy kerdezz ra az oktatodnal, hogy ezt miert nem magyarazta el neked az elso oran, ugyanis igen fontos tudnivalo es elso oras tananyag a logbook megfelelo kitoltese. A repuleseid soran a vegrehajtott feladatokat es a szukseges repulesi tapasztalat megletet kizarolag ezzel tudod megfeleloen igazolni a kesobbiekben, arrol nem is beszelve, hogy ertekes oraktol fosztod meg magad, amikert mar elozoleg oriasi penzeket fizettel ki. Ha repules celjabol gurulsz, akkor be kell irni a gurulas vagy a varoponton torteno varakozas TENYLEGES idotartamat es a repules TENYLEGES idotartamat is a konyvbe. Ha 1 percet gurultal akkor azt, ha 1 orat akkor azt. Ez igy legalis es mindenhol ez a standard eljaras.

 

Udv. 

Előzmény: foxtrotyankee (6965)
erchegyia Creative Commons License 2017.05.04 0 0 6983

Erre már nem készültem egyáltalán. Amikor elsőre csináltam, voltam kimondott fónia tanfolyamon is (visszagondolva ez a vizsgához abszolút nem szükséges), rengeteget repültem online irányítással, illetve a Macmillan Aviation English könyvet forgattam.

A vizsga elég jól le van írva az EPC oldalán. Inkább egy repülési témájú nyelvvizsgának fogd fel (aminek csak szóbeli része van), mint fóniavizsgának (habár van egy rövid fónia része is).

Előzmény: sezo17 (6981)
takiricsi Creative Commons License 2017.05.04 0 0 6982

A repulogepvezeto.hu-n talalsz minta vizsga hanganyagot. + en a Check Your aviation English konyvet tanulom. 

Előzmény: sezo17 (6981)
sezo17 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 6981

Szia! 

 

Hogyan készültél fel rá? Mennyi idő alatt végeztél a vizsgával? Pár szóban leírnád, mert én is szeretnék lassan menni. Köszi előre is!

Előzmény: erchegyia (6977)
kaszikanet Creative Commons License 2017.05.04 0 1 6980

Köszönöm, tiszta. Nem a gurulással történő időgyűjtés volt a cél :)

Csak szeretnék jogilag rendben lenni.

Előzmény: Roltii (6979)
Roltii Creative Commons License 2017.05.04 0 1 6979

Reptéren való gurulást akkor írhatsz be, ha az felszállást előtt vagy után vagy. Amit nem írhatsz be, ha az egyik hangártól elgurulsz tankolni és vissza.

Ha repülés előtt vagy után vagy, akkor szerintem gurulhatsz akár félórát is... bár nem nagy élmény...

Előzmény: kaszikanet (6978)
kaszikanet Creative Commons License 2017.05.04 -1 0 6978

De akkor még mindig van benne hangyányi bizonytalanság, mert szerinted 10 perc gurulást már nem írhatsz be.

5-öt beírhatsz? 10-et miért nem? A nagygépesek mit írnak be? Ők is gurulgathatnak 10 percet egy nagyobb reptéren, meg várhatnak is adott esetben ha nagy a forgalom.

Előzmény: Bernoulli (6974)
erchegyia Creative Commons License 2017.05.04 0 0 6977

nem kell előre eldönteni, hogy 4-t vagy 5-t szeretnél. Levizsgázol és megadják azt amelyiknek megfelelesz (a 6 talán külön van, ebben nem vagyok biztos). Én 5-t kaptam.

Előzmény: takiricsi (6976)
takiricsi Creative Commons License 2017.05.04 0 0 6976

Koszi az tenyleg nemreg volt, level 4 vagy 5 tettel?  Most jelentkezem. Nekem 200 km, ugy hogy pont jo heleyen van igy hogy nem kell bebumlizni a varosba valami zegzugos utcaba :) 

Előzmény: erchegyia (6975)
erchegyia Creative Commons License 2017.05.03 0 0 6975

Tavaly voltam, az mostanában van?

Korrektek, secperc alatt lement az egész. Ennyi hátránya van ugye, hogy kint van a fenében...

Előzmény: takiricsi (6973)
Bernoulli Creative Commons License 2017.05.03 0 0 6974

Ezt a logbook kitöltést valahogy nem sikerül rendbe rakni. Ez nem az így szokták, úgy szokták kérdése. Le van írva:

Part-FCL defines it thus “Flight time is recorded: (1) for aeroplanes, touring motor gliders and powered-lift aircraft, from the moment an aircraft first moves to taking off until the moment it finally comes to rest at the end of the flight.”

Ez az, amit blokkidőnek hívnak. Egyszerűsítve: fékoldást újra befékezésig. Az oka egyszerű, a futópályára és a pályáról gurulást is a repülés részének tekintik, a pilóta itt már felelős a tetteiért. Viszont, ha pl. Tokolon átgurulsz a nagyhangártól a HC hangárig, és várnod kell 10 percet, mert sorban szállnak le a gépek, akkor sajnos már nem írhatod be.

Előzmény: foxtrotyankee (6965)
takiricsi Creative Commons License 2017.05.03 0 0 6973

Igen ezt talaltam en is. Itt volt mostanaban valaki?

Előzmény: Roltii (6972)
Roltii Creative Commons License 2017.05.03 0 1 6972
Előzmény: takiricsi (6971)
takiricsi Creative Commons License 2017.05.03 0 0 6971

Ki hol csinalt ICAO vizsgat? A Hungarocontrol honlapjan jelenleg nem latok lehetosget a jelentkezeshez.  

Előzmény: akosbitto (6970)
akosbitto Creative Commons License 2017.05.02 0 0 6970

Ha repulnek, akkor azt valoszinuleg nem azert tennem, hogy eljussak A pontbol B-be, pusztan magaert a repulesert. Azt hiszem, a vitorlazas ilyen szempontbol pont eleg lenne, csak hat az a franya ido... most is gaztenger volt a kertemben, mert annyi idom nem volt az elmult harom hetben, hogy lenyirjam a fuvet. Szoval igy meg inkabb movit. :) egyebkent egy vitorlazo-tanfolyam elejetol a vegeig mennyi penzbe kerulhet? A Flyteamnel a movit kepzes kb. 700 ezer forint, ami eleg versenykepesnek tunik.

Előzmény: Pitylogós (6969)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.02 0 0 6969

Én vitorlázok is meg movitozok is.

 

Vitorlához idő kell, motoroshoz/movithoz pénz.

 

A vitorla közösségi sport (klub, haverkodás, társaság), de pl. a családoddal nem nagyon tudod megosztani. A termikelés a pilótának móka és kihívás, egy nempilóta utasnak egyszer érdekes, utána unalmas.

 

Vitorlával oda mész ahová tudsz és sikerül, motorossal oda ahová tervezed.

 

Szóval nagyon más, na. Gondold el melyiket keresed.

Előzmény: akosbitto (6953)
Sz.Gyu Creative Commons License 2017.04.28 0 0 6968

 NYÍREGYHÁZÁRA JELENTKEZŐK FIGYELEM !

Sajnos az előző bejegyzésemet módosítanom kell, mert az egyetemi kiértesítő levélben csak a repülőorvosi vizsgálatra való jelentkezésről kapnak tájékoztatást a hivatásos repülőgép-vezető szakra jelentkezők. Mivel a képző szervezet, a Tréner Kft. Training Manuel-jében a Légügyi Hivatal által jóváhagyottan szerepel, hogy a képzés megkezdése előtt meg kell győződnie a jelentkező alkalmasságáról, ezért 2017. 06.26-27-28-án ezt a vizsgálatot térítésmentesen el fogja végezni. Mivel az Egyetem nem adja ki nekik a jelentkezők névsorát és elérhetőségét, ezért az internetes repülős oldalakra tudjuk csak feltenni ezeket a lehetőségeket.

MINDENKINEK JAVASOLJUK A VIZSGÁLATON VALÓ RÉSZVÉTELT, mert aki most nem csinálja meg, annak csak szeptember első hetében, amikor már felvételt nyert, lesz rá ismét lehetősége. Ha akkor derül ki az alkalmatlanság, akkor még az első féléves tandíj befizetése előtt kiléphet a képzésből, azaz anyagi vesztesége nem lesz, de egy évet veszíteni fog a továbbtanulásban. Ha június végén derül ki az alkalmatlanság, akkor még tud sorrendet módosítani és nem veszít évet. Aki sem júniusban, sem szeptemberben nem vesz részt a Tréner Kft vizsgálatán, annak a repülő gyakorlati kiképzését csak akkor kezdik el, ha az első év végi nyári tábor előtt sikeresen teljesíti. Magyarul: az egyetemi képzése befejeződött és kidobott 4,8 millió forintot (diplomát csak eredményes hatósági vizsga: angol nyelvű ATPL elméleti és CPL/ME IR gyakorlati vizsga esetén ad ki az egyetem).

A vizsgálatra jelentkezés és érdeklődés a 06 42 430-138 telefonszámon, de jobb e-mailben info@trenerkft.hu , mert így meglesz az elérhetőség is. A tudnivalók a Tréner Kft honlapján http://www.trenerkft.hu/hu/ a Hírek-ben tekinthetők meg.

Előzmény: Sz.Gyu (6957)
RNZoli Creative Commons License 2017.04.26 0 0 6967

Én kommentálom. Teljesen szabálytalan 2 órából 4 órát hazudni, ami a gép időmérő és leszállásokat számoló könyvével összehasonlítva hamar ellenőrizhető is. A hatóság azóta fekszik rá ezekre, amióta kisgépes pilóták PIC-nek írtak be repüléseket amikor ketten együtt repültek.

Előzmény: foxtrotyankee (6965)
erchegyia Creative Commons License 2017.04.26 0 0 6966

Röviden: nem.

 

Ahogy Te csinálod, az hellyel-közzel rendben van, mert a logbookba a blocktime-t kell írni, ami kicsit több mint a motoridő (melegítés, gurulás, whatever).

A legpontosabb nyilván az, ha felírod az offblock-onblock időt, amit nem sokan csinálnak... Én speciel hobbs időt írok (többnyire van a cessnákban számláló), ami ugye főkapcsolótól-főkapcsolóig mér. Ez elég közel áll a valósághoz és nem túl kényelmetlen.

 

Aki a kétórás repülést több sorba írja be, az egyértelműen hamisít (főleg ha útvonalat repült és nem volt közben leszállása), nem is kommentálnám a továbbiakban :/

Előzmény: foxtrotyankee (6965)
foxtrotyankee Creative Commons License 2017.04.26 0 0 6965

Üdv! Egy olyan kérdésem lenne, hogy én Cessna 150/172-vel repülök és az időt a fordulatszámmérő órája szerint írom,én mindig úgy írtam az időt hogy PL:0,5 órát repültem, akkor naplóba 30 percet írtam, de szóltak többen nekem, hogy írjak hozzá 0,2-tizedet minden repüléshez tehát ha PL 0,3 tizedet repülök akkor az 0,5 tehát 30 perc. Sokan úgy csinálják, hogy repülnek 2 órát, és 0,2 tizedenként írják be és mindhez hozzáírnak 0,2-t így lesz 2 óra repülésből 4 óra. A kérdés az, hogy ez legális e? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!