Keresés

Részletes keresés

new badogrugdalo Creative Commons License 2017.02.25 0 1 36871

Az a lényeg, hogy ha valaki egyszer pénzt adott ki CB-ért az akkor és csak akkor ér valamit ha mindig be van kapcsolva. Az, hogy néha bekapcsoljuk aztán várjuk a csodát, hogy valaki pont akkor pont ott pont arról ad infót ami nekünk kellene az nem működik. Az esély az szinte nulla. Az csak a filmekben van, hogy a csóka előránt egy kézi rádiót, bekapcsolja, kihúzza az antennát aztán már beszél is azzal akivel kell. Egy rádió kapcsolat jóságát legkevésbé az egyes készülékek csillogása határozza meg. Sokkal inkább maga a hálózat ami CB-nél csak annyi, hogy a tagállomások legalább kapcsolják be a rádiójukat. Én kb. 25 évig CB-ztem aktívan de minden rádióm gyakorlatilag éjjel-nappal be volt kacsolva. Természetesen zajzárral lezárva (nem koppanásig!) mert az is felejtős, hogy egy család majd évekig fogja hallgatni a sustorgást. Persze, pár napig, amíg újdonság aztán kikapcsolják.

Előzmény: bajusz_sp (36851)
Cesna Creative Commons License 2017.02.23 0 0 36870

Hát sajn. a vasmagok túlélték ;-), de legalább a rádió most már szépen dolgozik.

Előzmény: Törölt nick (36869)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 0 0 36869

A TX beállítás L tekercseibe illő beletördelni a vasmagokat, anélkül nem is szép a rádiósélet...-:D))))!!!

Előzmény: Cesna (36861)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 0 0 36868
Előzmény: Cesna (36861)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 0 0 36867

Ha majd a kezedbe lesz a 9900-as, és nem fog csak 28MHz-től felfele elindulni új állapotában, megtudom csinálni. megvan a kábel és progi is hozzá, nem az első lesz...

Előzmény: bajusz_sp (36851)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 0 0 36866

Van Passive Jammer is.Én már csináltam ilyet,  a 15 Wattos kimenőteljesítményből a szinte optikai rálátásra 6 km-re lévő ellenállomás annyit észlelt belöle, mintha 30  milliWatt lett volna.

Előzmény: XANTIi (36836)
Sikloernyos Creative Commons License 2017.02.22 0 0 36865

A helyzet az, hogy a mai instabil munkahelyes idokben,en pl.mar nem is nagyon tudom betenni a radiot,foleg ugy,hogy nincs is 12v sok autoban. Mire beraknad a cbt a kocsiba, kirugnak/felmondasz, csodbemegy,stb. Nekem 3 radiom js van,az egyik olyan keziradio,amit radugsz a szivargyujtora,es 5W ssbn jol radiozhatsz egy magnestalpassal. A masik 2, 50,ill.100 Wattos,ezek nem is cebek,hanem allmode amatorradiok, es szivesen radioznek,csak az autokban allandoan van valami,ami ezt nem hagyja. (Nincs hova tenni az antennat, nincs 12v, zajos az egesz auto,stb...) a jelenlegi automban most epp az osszes felsorolt problama fennall,idobe telik,mire orvosolnam,de a fene tudhatja,ezzel a ceggel is mi lesz qddig.

Azonkivul sokszor van,hogy aljas pletykak,ehymas megfurasa terjed a k40en,ezt is megeltem mar. Sokan ezert is tettek le a majkot,habar gondolom fezbukon is ez megy,nem tudhatom,mert nekem nincs olyanom (nem is lesz)

Előzmény: bajusz_sp (36851)
Cesna Creative Commons License 2017.02.21 0 0 36864

Köszönöm.

Előzmény: múltszázadi (36863)
múltszázadi Creative Commons License 2017.02.21 0 0 36863
Előzmény: Cesna (36861)
knifeplay Creative Commons License 2017.02.21 0 0 36862

Google a barátod én komplett serviz és user manuált töltöttem le a masinával kapcsolatban.

 

Előzmény: Cesna (36861)
Cesna Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36861

Sziasztok! 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy Albrecht AE485S-hez keresek szerviz leírást, mely alapján a frekiket be tudnám állítani. 

Előre is köszönöm.

bajusz_sp Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36860

Szerintem a hellyel nem lesz gondom, a mostaniba is kb. könyékig be tudok nyúlni, csak itt még volt hely a Grantnak. Azért is néztem ezt ( illetve hasonló amatőr rádiókat) mert programozhatóak, mennek CB frekin, de ha úgy alakul ( és antenna is van hozzá) akkor elég széles tartományban lehet hallgatózni vele. Árban ugyanannyi, mint egy Grant II, funkcionalitásban és teljesítményben meg sokkal többet tud.

Vosseler Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36859

Ugyanezt a kört én is lefutottam.

Bitangul szerettem volna egy Albertet. Eladtam a mindent tudó Stalit és megvettem az Albit. 

Aztán jól nem fért be az 1 DIN-es helyre, pontosabban a kocsimba (Nissan Patrol) az az 1 DIN,  fél centivel szűkebb volt, úgyhogy föltettem a plafonra, ahol a Stalker is volt. Ott viszont irgalmatlan nehézkes volt a kezelése, főképp vezetés közben. (mondjuk elmenni egy nullás frekire, kész akrobata mutatvány volt)

Fájó szívvel, de ment a piacra és most megint Stali van a fejem fölött középen. Azt nem kell nézegetni, tapogatással és számolással megyek bármilyen frekire, jóllehet, ha fölpillantok, jól láthatóak a számok a kijelzőn. Az Albertnél ugyanez nem volt elmondható.  ...és a Stali is tudja azt, amire nekem szükségem van, sőt...

Előzmény: lyanossd (36855)
zolika017 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36858

Hát jól van! :)

Előzmény: Alphaholdbázis (36857)
Alphaholdbázis Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36857
Előzmény: zolika017 (36854)
XANTIi Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36856

Ezek döntő többsége PC-ről progizható és kinyithatóak 26-30 MHz-ig.

Előzmény: zolika017 (36854)
lyanossd Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36855

A DIN méretnél figyelj a mélységre is.

Az Albrecht 5890EU-val jártam úgy, hogy jaj de jó lesz a furgonba, még beépítőkeret is van hozzá, nagyon korrekt lesz...

Aztán jött a szomorú valóság, a szellőzés elosztó csövektől nem tudtam eléggé "hátranyomni" a rádiót és kilógott vagy 5 cm a műszerfalból. Így maradt a J1 előtti polcba való beépítés, de ott meg nehézkes a kezelése. Így erősen gondolkodom az eladásán.

 

 

Előzmény: bajusz_sp (36851)
zolika017 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36854

Szia!

Csak futólag néztem, rá, de ez biztos jó lesz Neked "CB"-zésre? A leírás szerint 28 megától indul.

Előzmény: bajusz_sp (36851)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36853

Tényleg? Nem is gondoltam volna. :)

Előzmény: pacita (36852)
pacita Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36852

Az eredeti Mitsubishi gyártmány, rajta Mitsu embléma (stilizált gyémánt jel) és a tipus jelölés szitanyomással van rajta.

Előzmény: Törölt nick (36849)
bajusz_sp Creative Commons License 2017.02.20 0 0 36851

Kicsit visszatérnék a kamionosokra és a rádióra. A két fő oka, ami miatt kezd kikopni: a fiatalabb generáció és az újabbnál újabb mobilos szolgáltatások. Amikor elindultak (jó)pár éve a flottás mobilszolgáltatások és csomagok, ahol adott csoporttal/saját szolgáltatód számaival stb. fix havidíjért ingyen beszéltél, akkor kezdett megcsappanni a CB használat. Már nem kellett egymás mögött elérhető távolságban menni a dumáláshoz, mindegy merre voltál az országban. Két éve már nemzetközi szinten is biztosítja ezt a lehetőséget mindegyik szolgáltató, nyáron pedig megszűnik az általános roamingdíj..

Több ismerősöm van, aki az elmúlt két évben váltott autót, van rádiója de már be sem rakja, mert úgy is telefonál.

Ma is sok kamionban van rádió, de a legtöbb nincs bekapcsolva. Ez ma már ilyen általános jelenség, hogy ha infó kell senkinek nincs rádiója, de ha gáz van akkor hirtelen mindenkinek van. Tavalyi történt, hazafelé jöttem Szlovéniában amikor a szemből érkezők kiabálták, hogy baleset van hazafelé és  áll a pálya, aszt hiszem ketten köszöntük meg az infót. Pár perc múlva odaértünk, megállt a pálya és a délutáni csúcsban öt percen belül körülbelül 40-en kérdezték meg, hogy miért állunk..

 

Budapest/M0 környékén és a fontosabb kontroll csomópontokban azért reggelente még akad forgalom, aztán mivel az NKHsok lusták nap közben kitelepülési helyet változtatni így reggel 10kor már a facebook csoportokban is fent van az infó és délre már alig hallani rádiózást. Azokon a "csomópontokon" ahol viszonylag nagy számban gyűlnek össze kamionosok ott általában azért még van forgalmazás pl Mahart, vagy a koperi kikötő, ez utóbbiban reggeltől késő estig elég élén a K40.

 

A hatóság is változott az idők folyamán. Ma már az NKH( KPM :) ) helyett egyre inkább  a NAV és a rendőrség állománya végzi a ellenőrzési tevékenységet. A NAVnak hozzáférése van az útdíjfizetési Hu-Go rendszerhez és rendszám és a saját EKAER rendszerük alapján látják, hogy melyik kamionnál érdemes keresgélni, kit kell megállítani. Míg régen a szolnoki dupla parkolót kikerültük a városon keresztül, ma már nem mehetünk akármerre, mert ha indokolatlanul letérünk a főútról azt az útdíjfizetés elkerülése miatt 150 000Ft-os csekkel díjazzák. Ezek az intézkedések sok javulást hoztak a fuvarozásban, lassan már mindenki rákényszerül arra, hogy a szabályokat betartsa és csalás nélkül dolgozzon, így meg már nem kell tartani a hatóságtól, e célból a rádió sem létfontosságú.

Érdekes, hogy pár éve Olaszországban Palmanova környékén rendszeresen érdeklődtek a kamionosok, hogy merről érdemes Szlovéniát "megtámadni", a két határ közül merre nincs "ellenség", manapság arrafelé szinte tökéletes a csend.

 

A fiatalabb generáció ( köztük én is ) már a "modern telekommunikáció korában" nőtt fel, közülük leginkább már csak azok fektetnek rádióba akikben még ott él a filmekből a kép, hogy a kamionosnak van rádiója..

 

Ha már ennyit gépeltem akkor kérdeznék is egyet. Kilátásba került, hogy új autót kapok, ebben viszont már nincs semmi hely, ahova a Grant beférne, fúrni-faragni meg nem fogok ( a főnököm meg is ölne ), valaki tud ajánlani 1DIN méretű rádiót?  Én ezzel szemezek, de minden egyéb ötletet szívesen fogadok ( persze elérhető árú kategóriában ):

 

http://www.crtfrance.com/en/mobiles-transceivers/572-crt-superstar-9900--3140650006445.html

GT60 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 36850

:-)

Előzmény: Törölt nick (36849)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.18 0 0 36849

Pedig a felirat alapján eredetinek tűnik.....

Előzmény: HA-051 (36848)
HA-051 Creative Commons License 2017.02.18 0 0 36848

Szevasztok CB Rádiósok!

Ma ismét 2 gyöngyszemre leltem, lássatok csodát:eredeti 1969,Stalker 9. rf.végfok tranyók.Úgy is lett beépítve egy P.Grantba,hát táltos nem lett tőle az öreg szerszám.Viszont a piktori produkció nem utolsó,gondolok itt a feliratozásra.

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.17 0 0 36847

Igen és a hsz.-ed végéről hol van a szmájli? :-)

Előzmény: XANTIi (36846)
XANTIi Creative Commons License 2017.02.17 0 0 36846

Vagy olyan korszerű van, hogy hallhatatlanná teszi a távírót. Lopakodó CW.

Mellesleg a szórtspektrumú kapcsolaton át is lehet morzézni. Az ellenség meg tökönböki magát az értetlenségtől.

Előzmény: Törölt nick (36845)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.17 0 0 36845

Szegény Izrael! Biztos nincs pénzük egy tisztességes rádióra. 

Nekünk biztos jobbak vannak, azért nem morzéznak honunk védői.  

:-)  :-)

Előzmény: Ny.BV.Főtörzs (36844)
Ny.BV.Főtörzs Creative Commons License 2017.02.17 0 0 36844

Most is tolják!!!!!....6.608-on......

Előzmény: Törölt nick (36838)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.17 0 0 36843

OFF

 

Új híradó technikára biztos, hogy nem. Kevés, nagyon kevés kivétellel a VSZ-est reszelik, türülgetik. De lesznek MHS(z)-es járási lőterek meg helyi szabaccsapatok. Rozzant meg máshova nem jó tartcsisokból - mókásőrség!

 

ON

Előzmény: ha7vc (36842)
ha7vc Creative Commons License 2017.02.17 0 0 36842

És van, ahol már arra sem...

Előzmény: XANTIi (36841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!