Az autóm '92-es Mazda 323 sedan 1.6 16V. Nem rohad! A kilométeróra szerint
144700 km van benne. (2001 áprilisában vattem, akkor 117 e volt benne.)
Tegnap valaki megnézte, látta az olajnyomot, majd közölte, hogy ez az autó
hengerfejes! Válasz ez nem. Ragaszkodott hozzá, hogy hengerfejtömítést
kell rajta cserélni! Majd az után faggatott, hogy milyen gyakran melegszik túl
a hűtővíz! 35 fokba 140-nel (4000-es fordulat) félórát, órát lehet menni, akkoris
ott a hőfokjelző, ahol ilyenkor télen. Több olajcserét csináltam, két olajcsere
között nem kell utántölteni. Többe kerül a tömítés, mint amennyi olaj kifolyik!
A másik: beül az utastérbe, közli: Itt fagyálló szag van. Nagyon jó orra van!
Mikor vettem a verdát, fagyálló volt benne. Most ugyanaz van a rendszerbe, hogy
nem lett leeresztve. Hogy lehet az ilyen embereket elkerülni? Valaki írja meg!
Mikor vettem a verdát, egy gyermekem volt. Most már minkettő óvodás. Akkor jó
volt a nagy kocsi, most már egy kisebb is elég. 170-180 km-re mntünk, jó volt, hogy
befért: Két utazótáska, két kosár, legalább 10 szatyor ajándékokkal, pelenkákkal.
Sok játék, enni-. és innivaló a gyerekenek, plusz egy járóka!!! Súlyra nem sok, csak térfogyatra! Ha nem voltak sokan az úton, akkor lassacskán gyorsítottam 140-ig, és
tartottam a tempót. A kocsinak nagyon jó az úttartása, 98-asból 8l volt a fogyasztása! A kánikúlában nbem akartam sokáig az autóban tartani a családot!
Csak annyit hozzászólok még magamhoz, hogy három sör után hülyeségeket írok. Merthogy a víz van belül és kívül a benzinnek árja, és mégis a víz az úr. Vagyis: a benya körbeveszi a vízcseppet, és a vízcsepp felforrván szétpukkasztja az egész kis golyszlit, így végül finomabbra porlad a benzin.
Ez remekül hangzik, DE!
A teljesítmény növekedés oka valahol az előgyújtás átállításánál keresendő (a víz elnyújtja az égést!). De mi van télen? Évente oda vissza állítania z előgyújtást az szívás. Meg mivan, ha kifogy a víz az autópályán.mert elfeledkeztünk róla?
Miért pont fordulatszám függő a bekapcsolás, amikor az a jó, ha a víz benzin levegő keverési aránya egy konstans ideális érték közelében van. Sokkal ésszerűbb lenne terhelés függően bejuttatni a vizet. És beFECSKENDEZNI, nem szívni. Van értelme annak az Aquamistnek is. Nagy nyomáson pici cseppekre porlasztva a vizet szinte szétbombázza a benzincseppeket, majd körbeveszi őket. Tényleg javulhat a hatásfok, csökkenhet a hőterhelés, nőhet a nyomaték, csökkenhet a fogyasztás, de ha már csináljuk, akkor ésszel. Nem mondom, hogy a ViziSpricc rossz, csak azt, hogy ennél azért ügyes barkácsember tud jobbat.
Az Aquamist nevű kütyü szép is, jó is, csak az ára horror kicsit. De mért költötök méregdrága külföldi cuccokra mikor 1991-től kis hazánkban már lehet ilyen kapni és "fillérekből" megvan?
A link már régersrég itt pihen a kedvenceim között, mivel és is szeretnék ilyet a kispolszkimba (úgy tervezem pár héten belül beletetetem), a motorhőmérséklet akár a 90fokot is elérheti, úgyhogy a jótékony hatása biztos nem fog elmaradni, és a fogyasztást is remélem le lehet vele nyomni úgy 3.5l/100-ra. Addig szétnézek egykét bontóban olyan szintmérős ablakmosótartály után aminek a visszajelző lámpácskáját a a műszerfalon fogom elhelyezni...
Szóval a cuccot AquaSPRICC-nek hívják aki még nem ismeri, itt a link és minden amit tudni akartok róla. Hogy most mennyi az ára nemtom de biztos találtok a sok közül egy lakóhelyetekhez közeli beszerelési pontot.
Aztán ne felejtsetek el beszámolni az eredményről!
HUNGARO-PANNON-MAGYAR-NÉPI-NEMZETI TERMÉKET!!!!!!
Helló !
Ezt olvassátok el, hogy mennyire igaz, nem tudom:
80 digitkm 2003-12-30 19:52
válasz erre
hi!
Én láttam egy csodát kb.. 6-8 éve mikor vizsgázni jártam!
Ezt érdemes meghallgatni!
A sztori röviden!
Skoda 120 L (már a döntött lámpás, 84 utáni)
megyünk-megyünk kifogy a benzin!
na kész!
semmi gond az oktatónál volt két liter tartalék... azzal elmentünk a házához! Ott beletankoltunk 10 litert! Én öntöttem bele!!!!!!!!!!!! És még a házból hozzott egy liter csapvizet!!
Motortér felnyit! ott volt egy kicsi tartály amibe pont belefért 1 liter víz! az rá volt köztve egy karbira (nem skoda volt!!!!! ismerem 6 évig skodáztam)
És azzal a 10 liter benzinnel elmentünk pestre és vissza (ez nekünk úgy 250 kilométer!) úgy 220 körül fogyott ki a benzin akkor töltöttünk bele még egy ötös kannából és mentünk tovább..!!!!!!
Számoljatok utána mennyit evett a kocsi!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sajnos nem árulta el az ürge, hogy hogyan megy a kocsi és milyen az a karbi! De az tuti hogy valahogy vizet kevert vagy a benzinhez vagy valamit csinált vele.. mert úgy ment az a skoda 120-130 al (igaz 5ös váltó volt benne) de akkoris..
a mai napig nem tudom mi volt és senki nem tud rá választ adni (tippjeim vannak,de nemvagyok fizikus , kémikus)
üdv dm
Ezek szerint előnyös, ha hengerfejes a motor és beszívja a fagyállót :))))
Elméletben hogy műkszik ez, a víz elbomlik hidrogénre meg oxigénre ? Ehhez valami 2200 fok kell. Az olajba nem kerül bele a víz ? Vagy csak töltésnövelő hatása van azáltal hogy lehűti a beszívott levegőt ?
Hivatalosan nem használhatsz vizzet,mert akkor azt is jövedéki adóval kéne megterhelni!!!!Pl országuton több viz fogy mint benya.
Meg macerásabb mint a kútnál benzint tankolni,befagyás stb.
semmi ellenvetésem nincs a megoldás ellen, mert én is több helyről hallottam, hogy működik. csak azt árulja el valaki hogy ha ez ennyire tuti dolog, akkor az autógyárak miért nem készítik így a motorokat? nekik is nagyobb üzlet lenne a kisebb fogyasztás elérése nem?
A vizbefecs. olyan hatást érünk el mintha párás idöben közlekednénk mindig,még a nagy kánikulába is. Hidegebb,sürübb keverék,a sürités során még + nyomás növekedés,vizböl-göz, + katalizáló hatás.
Ettöl lesz nyomatékosabb a motor,r-go nagyobb fokozatba is birni fogja a városi közlekedést.
A csapvizzel is megy,ugy kell megoldani ,hogy alap helyzetbe a teljes rendszerbe levegö legyen,csak ha befecskendezés müködik akkor folyik a viz.(alapjárat,motorfék,parkolás)
Az enyém igy müködik.
Én hasonló rendszert a következőképp képzeltem el, tartályban ugyanolyan elektromos ac-t használok szivatyúnak mint amilyen a benzintankban is van. Befecskendező szelepként ugyanolyan szelepet alkalmaznék amilyen a benzinbef.fuvóka. Tehát hengerenkénti befecskendezős gk. esetén lenne még egy ötödik bef.fuvóka, ami egy bizonyos fordulaton kapcsol be. A vezérlő jelet egyszerűen lelopom az egyik benzin.bef.fuvókáról igy adott a mindenkori motorfordulatszám és terhelés fügvényében változó víz befecskendezési mennyiség. Központi injektoros rendszernél viszont le kell osztani a jelet a hengerek számával, mert sok lessz a víz.
Persze a fuvóka elötti nyomás behangolása is fontos, mivel az el.ac sokat nyom, ezért visszavezetés is szükséges a tankba, igy is lessz vagy 3bar nyomás, ami azért jó mert nem pisil bele a szívócsőbe, szépen porlaszt és ez a fontos.
Mégegy gond: csapvíz nem műkszik, mert ha sokáig áll, akkor az elektromos ac berohadhat.
Röviden ennyi.
Mindent én csináltam,találtam ki.
Az elektronika figyeli a mot.fordulatot,pill.szelep állását és lineárisan növeli a kimeneti feszültséget,csönek levegöztetö csövet használtam.
Az egyszerübb rendszert (ki-be,állandó feszültség)beépitetük a haverom skodájába,kopot motor stb. és még ott is nyomaték növekedést értünk el.
Szeretnék többet megtudni erről?
Műszakilag elég otthon vagyok az átalakításokban, és az elektronikák építéséhez is értek!
Miket és hol szereztél be hozzá?
(szelep,elektronika,stb)
Az elektronikát te építetted vagy készen lehet venni valahol?
A tartály a hütö mellé van berakva,5 literes,elötte kb.5,5 L volt a fogyasztás.
Kibocs.adatokat nem tudok ,nem mértem...
Szivatyút 1 elektronika vezérli,ez szab. a befecskendezet viz mennyiségét.
Én megcsináltam,a SUZUKImba épitettem be.Elektromosan vezérelt,1800 fordulat alatt nem müködik,1800-6000-ig között lineárisan növeli a viz mennyiségét.Csapvizzel használom.
A becsurgatós módszer nem jó,az elektronikus vezérlés és a szelep hozta meg a hatást.
Az 1000-s motor városba 4,5 L fogyaszt.
Oktobertöl márciusig nem használom.