Adott egy 2002 Peugeot 307 1.6 benzin. Ma reggel kidobta a catalytic converter fault hibát. Alapjárat egyáltalán nincsen, traktor hang és szörnyen büdös lett. A motor ereje teljesen elszállt. Előtte nem volt még hasonló probléma sem. Az autóban egyébként 230.000 km van. Olvastam, hogy ez gyújtás hiba miatt is lehet, vagy jeladó probléma. Nektek mi oldotta meg a dolgot? Mit érdemes ilyenkor először megvizsgálni?
Nem hibakódot kellene akkor keresni, hanem a paramétereket megnézni a diaggal.
Ha ott minden stimmel (amit nem annyira hiszek, de előfordulhat), akkor pl. lehetne üzemanyagnyomást mérni, mert gyenge üzemanyagszivattyú is okozhat ilyesmit akár. Aztán jöhetnének a "falsch" levegő keresési eljárások is esetleg. Aztán a jeladók csatlakozói is szeretnek vacakolni, azt is érdemes átnézni. Jeladókat ki lehetne mérni. Stb. stb. Mármint az "ad-hoc" jellegű cserélgetések helyett.
Sziasztok, tanácsra lenne szükségem. Feleségemnek van egy 2004-es 307 Peugeotja. 1.4 benzin 70ló. Lassan fél éve azzal a problémával küzdünk, hogy hidegen lehörög, dadog, ill nem akar reagálni a gázpedálra. Ha elindulok vele van, hogy hiába nyomom be teljesen ugyan úgy alapjáraton jár a motor, majd egyszer csak a sokadik rá rugásra megy tovább és veszi a lapot, de akkor is darabosan. Jobban nem tudom leírni a hibát, majd próbálok valami videót felvenni. Több szerelőnél voltunk már, de mivel egyik sem volt Peugeot szakértő így, azt mondták, hogy nagyon sok minden lehet kezdve az üzemanyag szűrővel, gyújtótrafón keresztül sok minden lehet. Csak próbálkozással tudnak rájönni mi lehet a gond. Magyarul elkezdik kicserélgetni szépen egyesével a szóba jöhető alkatrészeket és majd egyszer csak meggyógyul. Ha a lista elején jövünk rá akkor 50 ha a végén akkor 200+. 10-20 km megtétele után tökéletesen megy, ereje van, nem füstöl, 1,5 éves 10e km futott gyertyák vannak benne, hibakódot nem dob. STP Injektor tisztítót próbáltunk eredménytelenül. Vagy esetleg a csoportba tudtok e ajánlani valakit, aki csak Peugeottal foglalkozik, és csukott szemmel szét összerakja az egész autót és ismeri minden hibáját.
Sziasztok! Adott egy Peugeot 307 1.4 Presence 2003. Néhány hónapja menet közben a motorvisszajelző lámpa elkezdett villogni és kiírta hogy “Catalyitic Coneverter Fault“,ez eltűnt majd az “antipullation fault“ gyulladt ki (amit amugy minden elindulásnál kiír).Egyik henger kihagyott, nem gyorsult az autó és traktor hangja volt. Arra lettünk figyelmesek, hogy csak melegen csinálja, hidegen már+néha újraindítás is elég neki. Vettünk bele benzin adalékot hátha jobb lesz és jobb is lett, nem csinálta kb 1 hónapig egészen máig.
Ha esetleg valaki találkozott már ezzel a problémával, annak megköszönném a válaszát.
Sajnos nem ér 10 fillért sem, egyszerűen nem tud értelmes adatot kiolvasni, főleg nem 2002-es autóból. Aliexpressen van PSA-COM nevű, az meglepően jó a szoftverrel, amit adnak hozzá. De attól meg nem sokkal drágább a gyári klónja ugyanonnan.
Valamint kinek milyen tapasztalata van a pár eFt-s OBD-II diagnosztikákkal (pl. ELM 327). Azt tudom, hogy nem olyan, mint egy gyári (vagy egy gyári klón), de nem is ez a cél.
Visszaolvastam itt a fórumban, jópár éve volt szó róluk, akkor sem húzták le. Azóta eltelt pár év, az eszköz+program is változhatott, plusz lehetnek azóta tapasztalatok.
A greenpeace szerint ´24-től Pestre már nem lehet bemenni vele, már ha Euro4-es. Amit még túlélnék, de ha a többi megyeszékhely is elkezdi majmolni, akko´baj van...
Még írtam is nekik, van-e vmi konkrétum, pontosabb ütemterv -pl a benzinesekre- de nem kaptam érdemi infot. Nekem RHY van...
Van egy 2002-s 14.-s peugeot 307-sem,utólag szeretnék tempomatot beépíteni. A kormányoszlopon a tempomat kart beraktam,a fékpededál kapcsoló mellé beraktam a másik kapcsolót, a kábel gyárilag ki van építve.Viszont a motorvezérlőben nem tudom engedélyeztetni/Sagem S2000/ A BSI-ben sikerült,ha megnyomok egy gombot a tempomaton akkor érzékeli hogy működik.A kérdésem ,hogy a Sagem s2000-s motorvezérlőben lehet e egyáltalán engedélyezteni a tempomatot,ha igen akkor hogyan.
Segítségre lenne szükségem!Rosszul sikerült akkumulátorcsere-eredmény,nagyjából minden működik,de az ajtók nem zárhatók.Diagnosztikával bezár az összes ajtó,de sem kulccsal,sem távirányítóval nem történik semmi.Kulccsal persze a bal első mechanikusan lezár,de azon kívül minden nyitva marad.BSI-reset kb. 20xszor megvolt.Valami ötlet?Előre is köszönök minden tanácsot.
Gondolkozom az autóm eladásán. Bár utóbb keveset voltam, az autóm itt is és a Népítéletben is lekövethető (Kanoroszlán). SW 2.0 HDI, 7 ülés, 17" és 16" nyári-téli gimigarnitúra, háló, kerékőrők, váltózár, és szűk 250 ezer van benne. Általában - de télen mindig - prémium gázolajjal tankolva.(tőlünk nyugatabbra prémium kúton nem ragaszkodtam ehhez, itthon igen) Bemutató autó volt, 2006-os gyártás, nálam lett 2007. 02. 08-án forgalomba helyezve. Dohányzás nem volt, kint legfeljebb nyaralás alatt aludt. 10 éves korában (150 ezernél) vezérlés csere. Kuplung csere volt még benne, meg Jena töltötte vagy 2 éve a FAP tartályt. Új gyári lámpákat is kapott, mert beködölt a régi. Izzító gyertyák egy éve lettek cserélve, fékek tökéletesek, cserélve voltak nem rég, először. Pár éve volt cserélve a klíma hűtő is, előző kilyukadt. Szóval nincs kókányolás, csere volt. Új típusú a kézifék bowden is, a gyári befagyós volt. Ilyen malőr nem ért, de téli túra előtt célszerű volt pár éve a csere. Ezt csak amiatt írtam, hogy tényleg minden apróságra igyekeztem figyelni.
Igazából nagyrészt 2., 3. autó volt. Külföldi utak, illetve nagyobb távolságra volt főként használva. Egy éve áll frontvonalban, de mivel 5 perc séta a munkahelyem, így legfeljebb bevásárlás hetente-kéthetente. Egy koccanásom volt, első rácson figyelt be egy Suzuki, az cserélve lett gyárira nyilván. Képek itt megvannak a fórumon. Vezető oldali ülésfűtés megnyekkent, beletérdelt egy szerelő sajnos. Szervizkönyv nincs vezetve, de minden számlát megőriztem. Így igazolni tudom az évenkénti olaj és összes szűrőcserét, 60 ezrenként a váltóolaj cserét, illetve mindent, ami cserélve lett. Még egy esztétikai hiba: a bal első ajtót valami ökör parkolóban a térdével megnyomhatta, ha a fény úgy esik rá, látszik. Ezt 20 k alatt orvosolják. Cascom van, egy első szélvédő cserén már gondolkoztam némi karcosság miatt, ez is belefér, ha valaki komolyan gondolja a vásárlást.
Ennyire tökéletes autóm még soha nem volt. Miért adom el? Mert dízel, és parázom, hogy esetleg nyugaton nem mehetek be nagyvárosba. Na meg még talán tudok valami hybrided venni nyugdíj előtt. (ha van spanja valakinek, örömmel megköszönöm a segítséget)
Szóval ha valakit érdekel tényleg megbízható, rendszeresen karbantartott, nagyon megkímélt, teljesen üzembiztos oroszlán, jelezze. Gyula-Pest vonalon mozgok, meg tudom mutatni. Az eladás időpontja attól függ, másik mikor jön szembe, keresem és minél hamarabb pontot akarok tenni az ügyre. Tehát közeljövő az eladás.
Még annyit kedvcsinálóként, hogy Jena belepiszkált anno kicsit. Kiírta a gyári adatokat, tehát visszatölthető. Országúton 5-ben 90-100 körül 4 l körül, 110 6-ban 5 körül, 130 pedig 6-6,5 körül. Ami érdekes, hogy lejtőn lefelé még jobb a fogyasztás. Szakadékban nulla lehet, ott nem próbáltam, viszont 210-et simán futott 2 éve Hollandia irányába. Hát ott a fogyasztás kicsit több volt... Ennyi. Ja, az ára: nem tudom. A piacon árultakból nem akarok kiindulni, mert tudom, mit adok el. Azért kíváncsi vagyok, mennyiért számítanák be, de gondolom, hogy az felejtős opció lesz. Átverni senkit nem akarok és nem fogok, de amire gondolok, az nyilván 7 számjeggyel írható le tizedesvessző nélkül, viszont aki veszi, annak nem kell a szükséges "mindent cseréljünk le" kötelező formulából kiindulni. Csak tankolni, menni és örülni.
307-est még nem takarítottam, de általában az olajteknő leszedéséhez nem kell megbontani a motort...
A benzin betöltést nem vállalnám, mert valamennyi biztos maradna benne, és az rontaná az olaj kenési tulajdonságát :(
A régi olajba leeresztés előtt szoktak tölteni "motortisztítót" (egy petróleumszerű valami), és azzal járatni a motort leeresztés előtt. Erről ugyanaz a gondom, mint a benzinnel... és ha belemegy a hidrotőkébe?
Inkább szedd le, mosd ki brigecollal vagy gőzborotvával, töröld tisztára, rakd vissza új tömítéssel.
Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy az olajteknőt szeretném kitakarítani az esetleges olajsártól.( 20 éves a 307-es).Ám nem akarnám megbontani a motort. Lehet-e úgy kitakarítani,hogy a motorolajat leengedve,olajszűrőt kiszedve majd a házát szűrő nélkül visszatekerve a nívópálca nyílásán át beöntök 2-2.5l benzint (hogy az olajpumpa szívószűrő rácsa is beleérjen), majd állni hagyom egy napig. Azután benzin leenged,szűrő betesz, olaj feltölt, és kész? Ez így lehetséges? Nem teszek így kárt valamiben?