Valamint kinek milyen tapasztalata van a pár eFt-s OBD-II diagnosztikákkal (pl. ELM 327). Azt tudom, hogy nem olyan, mint egy gyári (vagy egy gyári klón), de nem is ez a cél.
Visszaolvastam itt a fórumban, jópár éve volt szó róluk, akkor sem húzták le. Azóta eltelt pár év, az eszköz+program is változhatott, plusz lehetnek azóta tapasztalatok.
A greenpeace szerint ´24-től Pestre már nem lehet bemenni vele, már ha Euro4-es. Amit még túlélnék, de ha a többi megyeszékhely is elkezdi majmolni, akko´baj van...
Még írtam is nekik, van-e vmi konkrétum, pontosabb ütemterv -pl a benzinesekre- de nem kaptam érdemi infot. Nekem RHY van...
Van egy 2002-s 14.-s peugeot 307-sem,utólag szeretnék tempomatot beépíteni. A kormányoszlopon a tempomat kart beraktam,a fékpededál kapcsoló mellé beraktam a másik kapcsolót, a kábel gyárilag ki van építve.Viszont a motorvezérlőben nem tudom engedélyeztetni/Sagem S2000/ A BSI-ben sikerült,ha megnyomok egy gombot a tempomaton akkor érzékeli hogy működik.A kérdésem ,hogy a Sagem s2000-s motorvezérlőben lehet e egyáltalán engedélyezteni a tempomatot,ha igen akkor hogyan.
Segítségre lenne szükségem!Rosszul sikerült akkumulátorcsere-eredmény,nagyjából minden működik,de az ajtók nem zárhatók.Diagnosztikával bezár az összes ajtó,de sem kulccsal,sem távirányítóval nem történik semmi.Kulccsal persze a bal első mechanikusan lezár,de azon kívül minden nyitva marad.BSI-reset kb. 20xszor megvolt.Valami ötlet?Előre is köszönök minden tanácsot.
Gondolkozom az autóm eladásán. Bár utóbb keveset voltam, az autóm itt is és a Népítéletben is lekövethető (Kanoroszlán). SW 2.0 HDI, 7 ülés, 17" és 16" nyári-téli gimigarnitúra, háló, kerékőrők, váltózár, és szűk 250 ezer van benne. Általában - de télen mindig - prémium gázolajjal tankolva.(tőlünk nyugatabbra prémium kúton nem ragaszkodtam ehhez, itthon igen) Bemutató autó volt, 2006-os gyártás, nálam lett 2007. 02. 08-án forgalomba helyezve. Dohányzás nem volt, kint legfeljebb nyaralás alatt aludt. 10 éves korában (150 ezernél) vezérlés csere. Kuplung csere volt még benne, meg Jena töltötte vagy 2 éve a FAP tartályt. Új gyári lámpákat is kapott, mert beködölt a régi. Izzító gyertyák egy éve lettek cserélve, fékek tökéletesek, cserélve voltak nem rég, először. Pár éve volt cserélve a klíma hűtő is, előző kilyukadt. Szóval nincs kókányolás, csere volt. Új típusú a kézifék bowden is, a gyári befagyós volt. Ilyen malőr nem ért, de téli túra előtt célszerű volt pár éve a csere. Ezt csak amiatt írtam, hogy tényleg minden apróságra igyekeztem figyelni.
Igazából nagyrészt 2., 3. autó volt. Külföldi utak, illetve nagyobb távolságra volt főként használva. Egy éve áll frontvonalban, de mivel 5 perc séta a munkahelyem, így legfeljebb bevásárlás hetente-kéthetente. Egy koccanásom volt, első rácson figyelt be egy Suzuki, az cserélve lett gyárira nyilván. Képek itt megvannak a fórumon. Vezető oldali ülésfűtés megnyekkent, beletérdelt egy szerelő sajnos. Szervizkönyv nincs vezetve, de minden számlát megőriztem. Így igazolni tudom az évenkénti olaj és összes szűrőcserét, 60 ezrenként a váltóolaj cserét, illetve mindent, ami cserélve lett. Még egy esztétikai hiba: a bal első ajtót valami ökör parkolóban a térdével megnyomhatta, ha a fény úgy esik rá, látszik. Ezt 20 k alatt orvosolják. Cascom van, egy első szélvédő cserén már gondolkoztam némi karcosság miatt, ez is belefér, ha valaki komolyan gondolja a vásárlást.
Ennyire tökéletes autóm még soha nem volt. Miért adom el? Mert dízel, és parázom, hogy esetleg nyugaton nem mehetek be nagyvárosba. Na meg még talán tudok valami hybrided venni nyugdíj előtt. (ha van spanja valakinek, örömmel megköszönöm a segítséget)
Szóval ha valakit érdekel tényleg megbízható, rendszeresen karbantartott, nagyon megkímélt, teljesen üzembiztos oroszlán, jelezze. Gyula-Pest vonalon mozgok, meg tudom mutatni. Az eladás időpontja attól függ, másik mikor jön szembe, keresem és minél hamarabb pontot akarok tenni az ügyre. Tehát közeljövő az eladás.
Még annyit kedvcsinálóként, hogy Jena belepiszkált anno kicsit. Kiírta a gyári adatokat, tehát visszatölthető. Országúton 5-ben 90-100 körül 4 l körül, 110 6-ban 5 körül, 130 pedig 6-6,5 körül. Ami érdekes, hogy lejtőn lefelé még jobb a fogyasztás. Szakadékban nulla lehet, ott nem próbáltam, viszont 210-et simán futott 2 éve Hollandia irányába. Hát ott a fogyasztás kicsit több volt... Ennyi. Ja, az ára: nem tudom. A piacon árultakból nem akarok kiindulni, mert tudom, mit adok el. Azért kíváncsi vagyok, mennyiért számítanák be, de gondolom, hogy az felejtős opció lesz. Átverni senkit nem akarok és nem fogok, de amire gondolok, az nyilván 7 számjeggyel írható le tizedesvessző nélkül, viszont aki veszi, annak nem kell a szükséges "mindent cseréljünk le" kötelező formulából kiindulni. Csak tankolni, menni és örülni.
307-est még nem takarítottam, de általában az olajteknő leszedéséhez nem kell megbontani a motort...
A benzin betöltést nem vállalnám, mert valamennyi biztos maradna benne, és az rontaná az olaj kenési tulajdonságát :(
A régi olajba leeresztés előtt szoktak tölteni "motortisztítót" (egy petróleumszerű valami), és azzal járatni a motort leeresztés előtt. Erről ugyanaz a gondom, mint a benzinnel... és ha belemegy a hidrotőkébe?
Inkább szedd le, mosd ki brigecollal vagy gőzborotvával, töröld tisztára, rakd vissza új tömítéssel.
Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy az olajteknőt szeretném kitakarítani az esetleges olajsártól.( 20 éves a 307-es).Ám nem akarnám megbontani a motort. Lehet-e úgy kitakarítani,hogy a motorolajat leengedve,olajszűrőt kiszedve majd a házát szűrő nélkül visszatekerve a nívópálca nyílásán át beöntök 2-2.5l benzint (hogy az olajpumpa szívószűrő rácsa is beleérjen), majd állni hagyom egy napig. Azután benzin leenged,szűrő betesz, olaj feltölt, és kész? Ez így lehetséges? Nem teszek így kárt valamiben?
Kezd kiakasztani ez az autó. Kivettem a BSM-et, hogy végigmérjem a relét benne, meg a vezetékelést. A relé egyébként jó. Viszont most, ahogy visszaraktam, megy az ablaktörlő, égnek a lámpák, és semmilyen kezelőszervre nem reagál. Biztiket, csatlakozókat többször végignéztem, BSM-et háromszor kiszedtem, újra visszaraktam, de semmi javulás. Úgy tűnik, mintha a COM2000 nem kommunikálna. Még kiszedésnél fotóztam egy fura gányolást, lehet, hogy itt van valmi szétcsúszva?:
Lenne itt egy 301, 2014 évjárat, 1.6hdi, 128eKm-rel és kb. 2 hete melegen nem nagyon akar indulni, most meg már hidegen sem mindig. Akksi jó, önindító teker. Gázolajszűrő még nem volt cserélve újkora óta, de arra nem gyanakodnék (hiszen az inkább menet közben áll le ha eltömődik). A mágnesszelep jutott még eszembe, csak azt meg így elsőre meg sem találtam, tud esetleg segíteni valaki?
Az ajtó központi zárak nyitása-zárása 99%, hogy relézett kimeneten keresztül működik.
Visszafelé nem fog bezavarni, ha a riasztó szintén relézett központi zár kimenetét ide csatlakoztatod.
Nagyon régen szereltem riasztót, akkor is a Citroenembe, szerintem ugyanaz, mint a PUG. Kimértem és mintha rémlene, hogy feszültség vezérelt a nyitás-zárás, értsd 12V-ra zárt, 0V-ra nyitott volna (vagy fordítva), de lehet, hogy már rosszul emlékszem. Csak rémlik, hogy pöcsölnöm kellett a rákötéssel, diódákkal kellett szétválasztgatni.
Ha rosszul emlékeznék, akkor egyszerűbb a helyzet, de a dióda akkor is kell.
A riasztó kimenetét szét kell osztani ahány ajtót nyitsz vele, annyi felé és javasolnám, hogy iktassál közbe egy-egy diódát (mondjuk 1N4001-est). Így egymástól le lesznek választva, nem zavar be semmibe ami a kocsi ajtajainak a normál működése és a műszerfali visszajelzések is jók maradnak.
Ha a nyitás érzékelést akarod megcsinálni, akkor szintén dióda leválasztás szükséges a riasztó érzékelő bemenete felé, de ide elég egy-egy kisebb terhelhetőségű 1N4148-as is.
Szia,köszi a segítséget. Csak a canbus-ban vagyok járatlan,az eddigi autóimban magam szereltem a riasztótol kezdve a szakaszos ablaktörlőn keresztül az utólagos ablakfelhúzó kapcsolásokig szinte mindent. Abban voltam bizonytalan, hogy nem teszem-e tönkre a járművem ha csak símán bekötöm a riasztót. Amiben még bizonytalan vagyok: az az hogy ha rákötöm az ajtókapcsoló megfelelő ágára a riasztómat nem fog-e bezavarni az a canbus-ba?
Bocsánat, a relét csak bemondtam fejből, meg azt is, hogy a tévedés jogát fenntartom :-P
Azért írtam, hogy alvázszám alapján kapcsolási rajz után lehet 100%-ig biztosat mondani, mert sajnos nem tartom a fejemben az összeset és eltérések is lehetnek a felszereltségek függvényében. :-(
A legutolsó esetnél ami szembe jött, pl. a BSM csatlakozójánál volt gond.
Tegyel ra egy muterhelest. Ha azzal is megvan a feszultseg, akkor biztos a motor hibas.
Nekem az egyik kocsi 2001-es. Kb 15 eves koraben kellett cserelni.
Egyebkent javaslom mindenkinek, hogy a teli ablakmoso folyadek minosegere figyeljen oda!
Ha gagyi -19 fokosat hasznal, nagy hidegben a motor erolkodni fog a nagyobb suruseg miatt. Minimum -25 fokos, de meg inkabb -35 fokossal szerintem a motor tovabb fog tartani es jobban is teriti a szelvedon a vizet. A masik, hogy ha nagyobb hideg kozeledik az elorejelzes szerint, egy kicsit megjaratom az elso-hatso ablakmosot, hogy ne legyen a csovekben esetleges pango folyadek, hanem friss.
Szerencsére az enyémmel sosem volt elektromos probléma, így csak a fórum olvasgatása közben maradt nekem is némi emlék BSI-BSM témában. Természetesen úgy van meg a feszültség, ha lehúzom a szivattyút, és a csatlakozó 2 lábán mérem (terheletlenül). Ami nem tiszta így rajz nélkül, hogy relé kapcsolja a motort, vagy közvetlenül a BSI-ben van valami FET-es vezérlés. Ha te azt mondod, hogy relés, akkor megpróbálok alánézni a BSM-nek, mert esélyes lehet a relé (kontakt)hiba. Köszönöm.
Régi turbó nélküli szívó dízelek némelyike elment szalonnával is, persze valami adalék kellett hozzá, meg gyakran kellett kormolni... De aki ilyet használt annak nem volt gond pár havonta szétszedni a motort kitakarítani...
Ha jól emlékszem a BSM-en (motortéri biztosítéktábla) keresztül kap áramot a mosómotor. Ott szokott csatlakozó probléma is lenni, de a benne levő relé is vacakolhat. Multiméteres mérés után érdemes próbalámpával terheléses vizsgálatot is végezni elektromos mérések során, úgy jól kideríthetőek a kontakthibából vagy korrózióból eredő hasonló jellegű hibák. (hogy kevés az áram, miközben a feszültség meg megvan)
Az elektromos áramkörről 100% biztosat meg csak kapcsolási rajz alapján lehet mondani, ahhoz meg kell az alvázszám. Én is csak emlékezetből írtam valamit, talán jót is, de a tévedés jogát fenntartom. :-D