A műszerfal tetején lévő órának a háttér-világítását hogy lehet cserélni? Van valahol csavar, vagy ki kell pattintani az egészet? Ha igen, hol kell feszegetni?
Nem ismerem az autót, de össze kellene hasonlítani ha van ismeretségi körben valami hasonlóval ;-)
Az alapjárat lehet, hogy alacsony, de benzinessel nem nagyon szokás alapjáraton indulni...
Lehet, hogy simán csak hosszú az egyes, vagy vacakol a kuplungban valami, esetleg mindkettő.
Én főleg dízelekkel jártam egész életemben: van, amelyikkel alapjáraton el tudtam indulni, és felkapcsolni sík úton harmadikig, és van, amelyiket még több év használat után is lefullasztom néha (pl. a saját 1.5 dci 110-es Scenic-et) , mert olyan fajta ;-)
Ráadásul ez a második 1.5 dci Scenic-em, az előző 2011-es Grand Scenic volt, ez 2016-os facelift-es "kicsi" Scenic, , és az újbabban sokkal hosszabbak a fokozatok. Városban max. harmadik, hatodik csak 100 felett, autópályán az előző 140-nél 3000 körül pörgött, ez 2500 körül - na ezt még gyakrabban lefullasztom, totál ciki ;-)
Sajnos ma sikerült elkapnom egy nagyobb tárgyat az úton, ami bele is ütődött a DPF folyadéktartályba (valami hatalmas nagy csoda történhetett, hogy a zacskó sértetlen maradt). Előtte sem volt túl jó állapotban, voltak már hiányzó alkatrészek, amiket szeretnék pótolni, de egyelőre csak 1 dolgot, a DPF tartály aljának cikkszámát találtam meg, illetve az azt védő műanyag elem részletét (sajnos több, mint a fele már hiányzott korábban is), amire nem volt találat a neten.
Tételesen a következőknek szeretném megtudni a cikkszámát:
- DPF tartály teteje
- DPF tartály alsó fém lemez
- DPF tartály előtti műanyag takaró lemez
Az iránymutatást is szívesen veszem, bármilyen applikáció/program/kézikönyv ha fellelhető és benne az alkatrészek cikkszámokkal együtt, azt megköszönöm. A Haynes Manual (2001-2008) sajnos nem volt segítségemre ezügyben.
Bontóban tuti van, egy bontott szivattyú sem drága (a horribilis új árához képest), persze a tipus költségeihez és értékéhez képest lehet aránytalanul sok.
- Van a toll, ami egy mozgó tengelyen forgó fém alkatrész, így áttehető az azonos kulcsok közt, ez mechanikusan "nyitja" a gyújtáskapcsolót.
- A távirányító része, ami elemmel gombnyomásra nyit, ez egy kis panel, rátanítható az autóra bármelyik azonos rendszerű, de azonos kulcsházak közt átrakható egy mozdulattal.
- És van az immo chip, aminek egy passzív antenna a vevője a gy. kapcsoló körül, a chip maga egy kis fekete kocka, ami szintén simán kijön a kulcsból, áttehető a kulcsok közt. (vagy utólagos sima olcsó másolat kulcsba is betehető, és akkor az is indít)
Egyedül az immo chipnek az autóba "bekódolásához" kell mondjuk úgy "márkaszerviz szintű" diag, de ez csak akkor érdekes, ha elhagytad kulcsostól (tanácsos letiltani), másikkal akarod pótolni, vagy még egy kulcsot szeretnél az autódhoz.
A problémádra visszatérve, egyáltalán nem biztos ,hogy ez gy. kapcsoló probléma, sokaknál kicseréltek ezt-azt majd kiderült kábelköteg hiba, csatlakozó hiba, teljesen más van a háttérben.
Ha valaha volt az autódban egy utólagos immo, a probléma azzal is összefügghet.
Lehetséges, hogy létezik a gyújtáskapcsolóhoz utángyártott elektromos rész is. Ez esetben komplikáció nélkül csak azt kicseréled és kész. Ha mégsincsen és kompletten kell cserélni, akkor az immo ami miatt nehezedik az ügy. Ha bicskakulcsod van, akkor pl. az új kapcsolóhoz való kulcsról csináltathatsz egy kulcsszár másolatot és a régi szárat kicserélve az újra, működni fog az autó. De konkrétumokat úgy tudnék mondani, ha látnám a kulcsodat illetve ha távirányítós, akkor azt a kulcsot és a táv belsejét is, hogy milyen benne az elektronika.