Gondolkodom a mostani 2002-es C5 2.2hdi automatámat lecserélni egy kisebb kompaktra. Kéziváltós benzines 307-ben gondolkodom. Sima ferdehátúakat nézegetek, leginkább 1.4 16v vagy 1.6 16v motorral. Tulajdonképpen a kisebbik is elég lenne, nem rodeozni kell. Munkába járni kéne leginkább napi 60-70km megtételére többnyire országúton kicsi várossal. Néha egy kis ovijáratra,de nem állandóan. Szeretünk biciklizni is. Ritkán futót húzni, de ez tényleg évi 1-2 alkalom. Viszont nem tudom a kisebbiknél mennyire jellemző a hengerfejesedés... 307 klub oldalán olvastam róla, de a neten semmi nincs. Se magyar,se külföldi oldalakon. Ha tényleg tipushiba lenne tele lenne vele a világháló, nem? Kombit nem szeretnék nagyon. Ha cuccolni kell, futó vagy az 5008. A családban van egy 1.6 16v break. Oda majdnem keveslem azt a motort. Bár az is igaz, dízelhez vagyok szokva. De ekkora távra már nem kell dízel... Fogyasztás hogy alakol a két motornál? Mennyi km után várható komolyabb generál ezeknél? Egy megbízható hosszútávú társat szeretnék, nem olyat amibe egyfolytában csak lapátolja az ember a pénzt... Előre is köszi annak aki válaszol!
Sziasztok! Tudtok nekem egy jó szerelőt, szervizt ajánlani Budapesten? Aki nem egy kocsin szeretne meggazdagodni. És ért a peugeot lelkéhez. 2004-es peugeot 307, 1.6 benzines.
Korábban 5 évig használtunk egy sw-t 2.0 benyás motorral. Most 3008-as a családi autó. A nagyfiam miatt lehet hogy bele kell mennem egy 307 cc-be, azt szeretném kérdezni akinek cc-je van, hogy mennyire gáz maga a cc motoros teteje? Mennyire van vele gond? köszi a választ előre is.
Bár C5, de hátha tapasztalt már valaki olyat a 2.0 rfn motornál, hogy hidegen nehezen indul. Aztán pár perc múlva, ha járt a motor és újra indítom, már nagyon hamar elkapja. Csak több órás állás után van ez, hogy 5-6 másodpercig forgat az önindító, mire elkapja. Ha beindul, nincs 3 hengerezés ami hidrotőke vagy szelep ragadásra utalna, ami tudtommal előfordul ennél a motornál.
Hibakód nincs. Diagra rendben vannak a map, belépő levegő hőmérséklet szenzor, vízhőfok adatok is. Alapjárati léptetőmotor cserélve, gyerryák szintén. Bovdenes a fojtószelep. AC tol egyből.
Szoftverfrissítésen gonndolkodom, mint megoldás. C5 fórumon több éve egy tagnak ez segített ugyanezen tünetekre.
Sziasztok! 2004 307cc 177Le autómban megállt a fűtőventilátor. Valakinek valami tippje, h mi lehet. Esetleg melyik a biztosítékja. Bár a nagyobbakat (>15A) átnéztem. Előre is köszönöm a segítséget! Jó egészséget mindenkinek!
"egybe lehet megvenni az egész kormányoszloppal együtt, amit azért nehezen hiszek el."
Hát ha nem is a kormányoszloppal együtt, de a komplett kormánykapcsoló az valóban csak egyben kapható gyáriban. Ügyes "kici" kínaiak meg gyártanak hozzá karokat is külön (meg alkatrészeket bele) és így javítható is lesz a kapcsoló-egység. Az más tészta, hogy nem lesz egészen egyenértékű az újjal, no de nem is annyiba kerül. :-D
Szia! Köszi a választ! Annyi még , hogy van egy ismerősöm az UNIX-nál aki azt mondta, hogy nem kapható csak az index, hanem egybe lehet megvenni az egész kormányoszloppal együtt, amit azért nehezen hiszek el. Mit cseréltettél benne pontosan és milyen márkát , típust érdemes venni bele?
Szia! Nekem is gondom volt vele, először javíttattam, de végül csere lett belőle. Én inkább a cserét javaslom első körben is. Német webshopból olcsóbban meg lehet venni, mint idehaza.
Sziasztok! Van egy 2004-es 1.4-es benzines 90 lóerős peugeot 307-esem. A problémám az lenne, hogy az index kapcsoló nem mindig jelez csak amikor bizonyos poziciókba rakom és ez nem valami jó dolog, ha nem tudja a másik hogy én pontosan mit is akarok. Mind a két irányban csinálja. Eléggé gyakran csinálja most már és ez veszélyes is lehet. Picikét lötyög is , de nem nagyon. Valakinek valami ötlete , hogy esetleg meg lehet-e javítani vagy cserélni kell? Köszönöm előre is!
Az a baj, hogy ezt hallani kellene élőben, hogy hogyan nyikkan, hogyan kattog ?! Mondjuk a kattogás lehet akár toronycsapágy is és a nyikorgás lehet főtengely szíjtárcsától vagy a generátor szabadonfutójától, esetleg kettőstömegű lendkeréktől. Vagy teljesen mástól. :-D És ezért kellene ezt élőben diagnosztizálni. Mutasd meg szerelőnek szerintem. Mivel egy helyen voltál már vele, esetleg egy másiknak. Több szem többet lát. (füllel is igaz :-P )
Nyár elején vásároltam meg első autómat, egy 2007-es 1.6 HDI 307-est kevés kilóméterrel. Az autó remekül teszi a dolgát, de az utóbbi időben előjött két probléma, és mivel szeretnék vigyázni a kocsira, próbálom a lehető legtökéletesebb állapotban tartani, ezért ezeket jó lenne orvosolni.
Az egyik, hogy indításkor, leállításkor nyikorog valami a motortérből kb. 1 másodpercig. Hasonló hang hallható, amikor sebességben hirtelen rálépek a gázra kuplung nélkül, de ilyenkor az egy nyikkanás hallható. Üresben nincs ilyen hang gázadáskor. Ez még melegebb és kevésbé nyirkos időben nem volt jellemző, csak az indítás/leállításkori nyikorgás. Arra gondoltam, hogy ékszíj lehet a ludas. Szervízben megnézték, kicserélték az ékszíjat és az ékszíjfeszítőt (ez állítólag nem volt túl jó állapotban). Utána se szűnt meg teljesen a hang, de talán jobb lett, most viszont hogy egyre rosszabb az idő, jobban hallható a nyikorgás.
Másik, hogy esetenként nagyobb kormánytekeréskor kattog valami egyértelműen a kormány felől. Nem mindig.
Nem értek annyira az autókhoz, mint amennyire szeretnék, de mivel szeretnék vigyázni a kocsira, ezért próbálok minden kisebb-nagyobb hibának mihamarabb utánajárni és megoldani. Ehhez kérném a segítségeket, ha tudjátok a fenti két esetre a választ.
Egyik napról, a másikra a bicska kulcs záró gombja nem húzza fel az ablakokat. Egyébként minden rendben működik. Próbáltam a tanítást is de semmi javulás. A belső kapcsolóval remekül működik.
Nincs távos pótkulcsom így nem tudok mással tesztelni.
2013 308SW 1.6 Ehdi
Van esetleg ötlet a javításra illetve a hiba forrására?