Új vagyok a fórumon, és láttam, hogy jobb, ha megadom az autó paramétereit!
Nos egy 2004-es 307 1.6 HDi-ről lenne szó.
A kérdésem annyi lenne, hogy mielőtt még tényleg szerelőhöz kellene vinnem, megtudja mondani valaki azt, hogy miért lehet az, hogy ahogy beindítom a motort, utána kb. 40-50 mp-ként beindul a hűtőventilátor is, valamint nem megy a hőfokjelző 80 fok fölé?
Nemrég volt egy balesetem amikor az autó hátulját a szalagkorlátnak odacsaptam, ha ez számít bármit is.
Nem vitaként írom, mert nincs semmi probléma azzal, hogy szakszervizbe jársz, csak a tények miatt fűzném hozzá, hogy a bárhol vásárolt utángyártott alkatrészre is kapsz minimum 1 év garit, ha szakszerű a beszerelés. (számlával igazolt)
Tehát az, hogy ezt neked is biztosítják, nem extra, hanem kötelező.
Szia! Lehet hogy meg fogtok kövezni,de én merek ajánlani márkaszervizt,mert nekem jó tapasztalataim vannak eddig a kecskeméti Pug Hovánnyal.Viszonylag sok dolgot velük csináltattam meg(vezérlés csere,hátsó fétárcsa+betét,elsö tárcsa+betét,klimahütő,váltó tartóbak,fékfolyadék csere).A főnix program által 20-25%kedvezmény jár a munkadíjból és az alkatrészből a gyárival megegyező garanciát kapok a Peugeot által jóváhagyott(Eurorepar) utángyártott alkatrészekre.Pl:a hátsó féktárcsám Juratec a betét TRW és erre ugyanúgy megkaptam az 1 év garit mintha gyári lenne vagy a klimahütőm is utángyártott(Eurorepar) Valeo.Azt gondolom ha márkaszerviz a gyári mellett jó minőségű utángyártott alkatrészeket beépít a 3-5évnél idősebb autókba és azt vállalható áron kínálja akkor az nem ördögtől való,ha az ember ezt választja.Persze ez nem azt jelenti,hogy mindent ott csináltatok,de érdemes őket megkédezni,mert tudnak jó/vállalható árakat mondani és nekem az elvégzett munka minöségével nem volt bajom.Ha kortesbeszédnek tünt a márkaszervíz mellett,nem annak szántam,csak a tapasztalataimat írtam le.(Pug 307,2008,1.6hdi,90/66)
Szia,az enyém pont ezt csinálja mióta kicseréltem a gázpedálregulátort,vagy hívjátok ahogy akarjátok,feltanítottam,most nem ír hibát,megy az autó,de melegen tekerve indul.
Egy időben - 2005 év környéke - Gyuláról Üllőre jártam!!! Frédiékhez. A jártam azért kiemelve, mert itt - még akkor másik szerviz volt B.csabán - nem boldogultak a hibával. Ott sem végül. Pár évig húzódó gondom volt, így folyamatában láttam az egyenes és sajnos meredek görbén rajzolható leépülésüket, pedig akkoriban még szervizben ez volt az etalon. Ha valaki ott vette/szervizeltette az autóját, az szinte referencia volt arra, hogy az autónak gondos gazdája/szerelői voltak. Ma hallani róluk? Ha meg a nagytöbbség nem ilyen lenne, hanem mondjuk csak a békécsabai lenne az elrettentő példa, vinném másikba. Azt nem értem, hogy egyáltalán miért kell a szakszervizről lemondani, miért dolgoznak úgy és annyiért, hogy az ember nagy ívben kikerülje őket, holott az lenne az evidencia, hogy minden autós a saját szakműhelyében és célszerszámaival javíttasson. Elég rég óta olvasgatom itt naponta a fórumot, de nem emlékszem arra, hogy konkrétan bárki is javasolt volna szakszervizt, így Te sem írtad le, melyiket preferálod. Jó lenne erről hallani:) Vagy mégsem egy alapján ítélünk?
Ha én is csak gyári alkatrészekért járnék én is jóba lennék velük :-)
Amikor egy vezérlés és vízpumpa csere (házzal együtt) csak másnap van kész és még kiveszik a féltengelyt is hozzá és még sírnak, hogy nem tudják elszámolni ezt a sok munkát és legombolnak érte 125 ezret amiből 60 az anyag és csak fél év garit adnak rá, mert éppen annyit nyomtat a gép a számla aljára más sem lenne elégedett, pláne amikor előre szóltam, hogy kérem a kicserélt alkatrészeket és alig tudták összeszedni a végén.
Ahova én járok (értelemszerűen nem szereltetni, hanem a gyári alkatrészekért :-P ) ott ilyenek nincsenek. A baj az, hogy egy - két ilyen műhely miatt az ember "lehúzza" az összeset, de persze érthető, hogy van ahol csak egy szakszerviz van a közelben és az is, hogy általában nem próbálgatja az ember végig őket, miután egyel megszívta. Mondjuk idősebb autóval úgysem nagyon érdemes szakszervizbe járni, hacsak nem valami megoldhatatlannak tűnő probléma miatt nem.
Szerviz-olaj-utángyártott alkatrész: Békéscsaba (ez itt a reklám helye):
A PUG szervizbe ezekért a dolgokért nem hordom. Mint kiderült, Shell olajat nyom(t)nak hordóból olajcserénél. A szűrőknél nem tudták megmondani, mit raknak be, "Nyugodj meg belevaló, ami éppen van." Eredeti alkatrész mellett felmerül az utángyártott cucc is. Na azt ellenőrizd le, mondjuk egy motor, vagy egyéb nagy beavatkozás után. Jó esetben az utángyártott is kibír pár évet. Ha tönkre megy, már rég nincs garis idő, na meg bizonyítsd be, hog azt ők rakták be. Ennek bizonyítása már két nap múlva is nehezen menne...
Kontra: Az autómba Total Quartz Ineo van előírva, ahhoz ragaszkodom. Szűrőből prémiumhoz, alkatrész cserénél az eredetihez, jelen akarok lenni a műveletnél és látni akarom a márkajelzéseket beszereléskor.
Válasz: A Shell is van olyan jó olaj, az ügyfélváróban elücsöröghetek - egy nap a művelet. Ott van kamera, váltakozva mutatja néhány percenként messziről a műhely különböző pontjait. Jelen nem lehetek, szerelővel nem beszélhetek (csak a munkafelvevővel), arra nincs mód, hogy bármilyen dolgot beszerelés előtt megmutassanak. Olajat-szűrőket bontatlan csomagolás és számla ellenében sem fogadnak el, alkatrészt pláne. Ja, szerelőt miért akarom a hülye dumámmal feltartani? Mert lehet, nem hibával viszem oda a kocsimat, csak olajcserére, de olyan apró rendellenesség juthat eszembe, amit promt meg tudok kérdezni és ha az szerelni/kiolvasni való dolog - mert az sem automatikus művelet ám, ha bekerül a verda a szerelő keze közé, pedig szerintem ott kellene ma már kezdeni egy bármilyen beavatkozást -, rögtön meg is tudja csinálni, vagy tudja mondani, hogy no para. Munkafelvevőnek persze hiába mondom, mert addig is lesz@rja a pofámat, amíg sorba állok, ha meg már átadtam a kulcsot, pláne. A munkalap lezárása, fizetés is kínszenvedés. Végig azt érzem, hogy én vagyok értük, kussoljak, majd ők tudják, imádkozzak, hogy nem csórnak ki semmit, nem okoznak kárt az autómba, amit később nem ismernek el. (Ajándék belső takarítást kaptam. Épp megláttam, hogy tanonc beletérdel az ülésembe. Szóltam, hogy ezt ne tegye, mert a PUG leggyengébb pontja az ülésfűtés. Ezzel az egy mozdulattal tönkre is vágta. Szerintetek elhitték, hogy ekkor ment tönkre? Nyár volt, 40 fok, kérdezték, mikor kapcsoltam be utoljára. 5 hónapja wazze. Na akkor miért gondolom, hogy most ment tönkre. Mert a 2. verdámnál már tudtam, hogy ezt tilos, rajta kívül meg más ilyet nem tett. Szakadás a hiba oka, amit megállapítottak.)
Ezek után: No pá, egy ügyfelet buktatok. (Pár éves a történet.) A rendszerük azóta sem változott. Csak a szerelőgárda ment el, akiket még a 307 szerelésére IS oktattak. Miért mentek el? Mert a sok régi ügyfelet, akik megbíztak a szakszerüségükben, a berakott dolgok minőségében már nem bírták tovább átverni. A becsületesebbje még az elején lelépett, de végül lassan mindegyiknek elege lett. Régi kuncsaft nincs is, csak a garanciális újak, akik vakarhatják a fejüket, hogy mit kapnak a verdájukba 5-7 éven át. (Nem tudom, mennyi az új garis idő, most nem tervezek új autót, ha csak ötöst nem nyerek.)
Summa summarum jó kapcsolatnak kell lenni ahhoz, hogy megbízz bennük, és azt adjanak, amit elvársz és azt úgy is szereljék be. Szerencsére manapság interneten - hála az itteni tagtársaknak is, akik közzéteszik a dolgokat - mindent meg lehet rendelni, akit meg szerelőként az autóm közelébe engedek, abban meg is bízom és az sem gond neki, ha ott értetlenkedek egy stokin kucorogva arra a kis időre, amíg mondjuk lecseréli a dzsuvás dolgokat és hajt is el a 'csába, hogy ne foglaljam a beteg autók elől a helyet az udvarán, ne tartsam fel. Ott nem tökvakarászva, óradíjra megy az ügyfelek lehúzása, nekem is jobban tetszik a "de rég láttalak" duma. Uff.
Benzin-gáz üzeművel szerintem bármi olyan + dolog felmerülhet, ami tisztán benyással nem. Lehet, hogy valahol nem szellőzik ki rendesen a rendszer? (kartergáz anno nálam okozott ilyet)
Hát az itteni márkaszervíz se pöcsölt...elhajtottak a búsba! :) Apropó olyan hibával találkoztatok már hogy hidegen pöccre indul a gép, melegen meg tekerni kell pár másodpercig hogy elkapja de aztán megy rendesen....
Ha pontosan leírtad volna, akkor nem lenne félreértés. :-) Ha jól olvasom ki a soraidból, akkor csak az az apróság maradt ki a korábbi hozzászólásodból, hogy "az itteni márkaszerviz....."
Az itteni szerviz nem pöcsöl, simán megrendeli bárditól és délutánra átvehető. Amikor megvettem az autót bevittem hozzájuk egy átnézésre meg olajcserére, de 5w30-at akartak bele rakni, mert már csak azt használják, de az én motoromba csak 5w40 tehető (gyár szerint). Megrendelték, másnap kicserélték.
Hááát ez már nem fog kiderülni asszem.....legalább is remélem nekem már nem lesz rá szükségem. Amúgy Total ment bele......és lekopogom de úgy tűnik segített rajta.
Ma elvittem a szerelőhöz a gépet .....csak azoknak mondom akik hasonló váltóval rendelkeznek.... a peugeot szakszervízben gyári olajat külön nem adnak a váltóhoz, csak ha ott cserélteted ki. Adnak viszont szűrőt amit nem lehet kicserélni anélkül hogy teljesen szét ne szedted volna a váltót... :(
Ha elemcsere után nem működik a távirányító, akkor gyújtás lekapcsolás, gyújtás állásba kapcsolás és megnyomni az "A" gombot a kulcson (záró), gyújtás le, kulca ki és elvileg működik.