Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bubba76 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 121741

Sziasztok! " kérdésben kérnék segítséget: pug kombi, 2003 év, 1.6 benzines

1. Szivargyújtó csatlakozás bekötése hátra. Hol van ennek a helye, illetve ajánlott-e házilag barkácsolni, van-e leírás valahol?

2. Csomagtér világítás (lenti, oldalsó) nem működik. mértünk mindenfelé és ok, hogy a csomagtér felnyitásakor kapcsolna de onnan csak egy vezetéket kap (sárga-zöld). a másik (lilás szürke színű) elindul előre a Hayness szerint vmi interface-be, ami jelen esetben nem tudom mi. a mérések során levont következtetés, hogy onnan nem kap áramot, jelet, bármit is.

 

Szóval a szivargyújtó beköthető-e házilag, nagyon bontogatni kell-e miatta, illetve mi az az interface s leginkább hol található?

 

Köszönöm!

micro521 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 121740

Sziasztok!

 

Nemrég kicserélték az SW-nk csomagtér ajtaját, és azóta nagy esőzés után (áll az autó ilyenkor), ha felnyitom a csomtér ajtót akkor kb 1 dl víz folyik ki a hátsó szélvédő feletti belső műanyag takarás jobb széléből.

Mit lehet ott rosszul összerakni?

Van valakinek robbantott ábrája a csomagtér ajtó alkatrészeiről?

Hogyan lehet leszedni a hátsó szélvédő körüli belső műanyagot?

 

Üdv, M

kisbenga Creative Commons License 2017.07.24 0 0 121739

Sziasztok! Vácon vagy közelében van valakinek diagja? Meglepett a Pug egy apf-fel. Köszi előre is!

Gaby82 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 121738

Csak benzinnel indul, gázra 1600as fordulat vagy 30C-os vízhőfoknál kapcsol. Országúti használat a 90%. Gyertya 5000km-rel ezelőtt lett cserélve, 4 pólusú bosch. Hűtő kb 3 éve volt takarítva.

Smíró Creative Commons License 2017.07.24 0 0 121737

Szerintem az első kérdés az lesz, hogy gáz-, vagy benzin üzemben indul nehezen és nincs kraft. Erről írhattál volna valamit. A második az lesz, hogy olvastál-e vagy 10 hozzászólást az üzemi hőfokhoz itt alant, mert ilyesmiről volt épp szó. Na ehhez kapcsolódik a kérdés; tisztítottad-e valaha a hűtőt és a két hűtőrész között? Mert hogy az üzemi hőfok szabálytalankodás alfája ez lenne, majd ha már ezen a fronton minde oké, akkor meghibásodásra gyanakodni. Nem én leszek a megmondó ember, de eltelt 8 óra a kérdésed óta válasz nélkül, ennyivel viszont előbbre jutsz, ha pontosítod a dolgokat, mert a hozzáértő szakik is ezeket kérdeznék. (Na meg mikor volt gyertya csere, levegő szűrő hogy áll, csak városi forgalom, vagy csak országúti használat, diagoltattad-e és egyéb, ami Neked is eszedbe jutna, ha máson kellene segítened.)

Előzmény: Gaby82 (121736)
Gaby82 Creative Commons License 2017.07.23 0 0 121736

Sziasztok! Peugeot 307 1.4 benzin/gáz 2002es évjárat, 233000km. 9 éve van a tulajdonomban. Segítségeteket kérném. 3 hibám van jelenleg az autóval.

1. Índításkor néha csak teker és nem indul. Ha másodszor ráindítok pöccre indul.

2. Ha 30C körül van kint a hőmérséklet, feljebb megy a vizem 90C fölé. Télen viszont a 80C-ot is alig éri el.

3. Erőtlennek érzem az autót, főleg ha klímázok. Alig akar gyorsulni, néha rángat is. 9 liter a fogyasztása gázból.

ádibébi Creative Commons License 2017.07.23 0 0 121735

Srácok nem grillezni akarunk rajtuk, nem kell patika tisztára csinálni. A problémát az okozza, amikor a kis járatok jó része fedett lesz, vagy el is tömődik. 

 

Kilazítod a felső részen a radiátorokat, és bő vízzel kimosod először a motorhűtőt, aztán a közét, végül a klímahűtőt, menetszéllel szemből lökve a vizet. Ha már nem saras a lé, mehet szemből is. Nagynyomásút kerülni, a bő víz slagról többet is ér, meg nem is rombolja a lamellákat. 

Előzmény: ex!letm (121731)
balazs.robi aliasz Őrmi Creative Commons License 2017.07.23 0 0 121734

X. Fórum találkozó

Időpont 2017. július utolsó hétvégéje 28-30

 Hely: Garden szálló

 

Márcsak pár nap és találka.

Aki le szeretne jönni csak egy napra az írjon nekem, hogy tudjak mondani a szállásadónak egy létszámot.

 

 

Előzmény: balazs.robi aliasz Őrmi (121621)
ex!letm Creative Commons License 2017.07.22 0 0 121733

A szakszerű tisztítást én is így programoznám, de a csináldmagad-on gondolkoznom kell még...

Előzmény: naveed (121732)
naveed Creative Commons License 2017.07.22 0 0 121732

Lefejtik a gázt, kiszerelik, kimossák, visszateszik, feltöltik. Kb ez a sorrend. :)

Előzmény: ex!letm (121731)
ex!letm Creative Commons License 2017.07.22 0 0 121731

Ha csak a belső járatokat akarod mosni, akkor nem kell kiszerelni, viszont le kell csatlakoztatni a radiátor csöveit a motoroldalról nehogy felesleges lerakódás menjen a radiátor csatornáiba. Ha pedig a hűtőbordákat akarod átmosni akkor ki kell kapni a helyéről. Amit én sem tudok, hogy hogyan tisztítják a klíma-radiátort? Én azt nem hiszem hogy ki fogom szedni...

Előzmény: applausexi (121730)
applausexi Creative Commons License 2017.07.22 0 0 121730

Milyen módszerek vannak a hűtő mosására? Bontani kell-e?

Előzmény: ádibébi (121729)
ádibébi Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121729

Majd nézd meg azt a lét, ami lejön belőle, mondjuk még 3-4 kör után is. Akkor megérted. Több kiló mocskot cipelgetünk ott szerintem. 

Előzmény: ex!letm (121725)
ádibébi Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121728

Majd a nagyon okosok megmondják, hogy vannak elosztva a hőmérsékletek, de a 2. fokozat asszem 102-105 foknál indul.

Előzmény: ex!letm (121725)
ádibébi Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121727

A "nem dízel" itt a megoldás. Azoknak alacsony az üzemi hőmérsékletük. 

Előzmény: naveed (121721)
Smíró Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121726

Csak tapasztalat. Addig nem érdemes költeni rá, amíg az alapok nincsenek rendbe rakva. Inkább legyen nekünk igazunk, Te is jobban jársz.)

Előzmény: ex!letm (121725)
ex!letm Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121725

A végén lehet igazatok lesz... Ma rámértem az ECU-ra és 90C fok felett is "inaktív"-ak maradt a két relék, viszont gépen keresztül tudtam mindkettő fokozatot indítani. Szóval a központi egység tényleg nem akar a ventilátorral rámozdulni... Maradt akkor a mosás! Habár még mindig furcsállom, hogy ennyit romlott a hőátadó képessége :S Beavatkozás után majd jön a feedback, addig is köszi a győzködést.

Előzmény: ádibébi (121720)
opel123 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121724

Ha lámpát gyújtott, akkor valószínűleg el is mentett hibát.  Olvastasd ki gyári diaggal.

Előzmény: Vazsan (121723)
Vazsan Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121723

Sziasztok.Adott egy Peugeot 307 HDI 1.6 66kw,2008-as.Autópálya használat közben Horvátországba jövet egyenletes gáztartásnál,leesett a fordulat és nem reagált a gázra,az autó nem döglött be,motorhiba előjött,lehúzódtunk és egy gyors újraindítás után már reagált a gázra,húzott is az autó ahogy kell neki 110km-ert lementünk vele kis pihenés után,majd egy éjszaka pihenés után reggel indításnál nemvolt motorhiba,eltűnt,mintha az autóval semmi sem történt volna. Eléggé elgondolkodtató h mi is lehet ez most valójában. Szerintetek? Előre is köszönöm a válaszokat. 

SilverFlash Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121722

Helló!

Vezérléscserénél (vezérműszíj készlet + vízpumpa) mi az ajánlott márka, ha nem gyárit kérnék?

1.6 HDi, 110Le, 16V, FAP (PUG 308, 9HZH, DV6TED4) 

SeviceBox szerint ez való hozzá: 16 095 256 80

Ajánlott szerelő esetleg Pesten vagy közelében?

naveed Creative Commons License 2017.07.21 0 0 121721

Viszont ez a vízhőfok teljesen normális is lehet, ha kint 40 fok van, az aszfalt meg vagy 70 fokos.

Nekem pl teljesen új vízhűtő és klímahűtő van az autóban, a ventillátor működik és mégis 100 fok környékén mocorog a mutató 130 km/h-nál ebben a melegben (mondjuk ez nem dízel). A hengerfejességet is kizártuk már.

Előzmény: ádibébi (121720)
ádibébi Creative Commons License 2017.07.20 0 0 121720

Szerinted mi változott meg tavaly óta, most miért melegszik?

 

A motorod üzemi hőfoka 82 fok. Efölé szinte SOHA nem szokott menni a hőmérséklet mutató, ha a termosztát, vízpumpa rendben van, nincs szűkület, levegő, dugulás a rendszerben, nem hengerfejes a motor, és nincs extrém terhelés (a pályatempó, meg az araszolás a nyári melegben NEM extrém terhelés. Ha 2000 méter magasan csapatsz felfelé egy hegyi szerpentinen nyári kánikulában tele autóval, na az extrém terhelés). Amúgy azért nem megy feljebb, mert rendesen van méretezve a hűtőkapacitás.

 

Ha mégis nagyobb terhelés éri a járgányt, arra az esetre van ott a menetszél mellett a venti két fokozata. Tiszta hűtő és egészséges rendszer esetén ez a két fokozat bőségesen elegendő arra, hogy pillanatok alatt lehúzza a melegedő vizet. Normál üzemben egyébként ez a két fokozat NEM is szokott bekapcsolni. De a lényeg, hogy olyan NEM fordul elő, hogy a mutató tartósan feljebb tanyázik.

 

Ha a tied feljebb megy normál üzemben, akkor a hűtésed hatásfoka már lényegesen kisebb, mint volt korábban. Ha a klímával bekapcsoló első fokozat nem húzná le azonnal a vizedet, akkor erre fokozott a gyanú.

 

Ennek az oka pedig tizenéves, bontatlan hűtő esetén 99%-ban az, hogy a hűtő nem szelel rendesen.

 

Ennyi. Szedd szét, mosd ki alaposan, és lásd meg, hogy helyrejön-e a probléma. Bármilyen szerviz ezt a tanácsot adná, pénzért. De főzheted tovább a motort nyugodtan, és addig is hogyne, kérdezgess tovább szorgalmasan, az biztos megoldja a dolgot. 

Előzmény: ex!letm (121718)
soryton Creative Commons License 2017.07.20 0 0 121719

...nagy valószínűséggel a ventilátort vezérlő relé/k halt/ak  meg ....

Előzmény: ex!letm (121718)
ex!letm Creative Commons License 2017.07.20 0 0 121718

Hello,

azért gondolom, hogy nem a kosz a hiba, mert tavaly 30C fok melegbe, megpakolva, részecskeszűrő regenerálása mellett is szögegyenesen 80C fokon állt, most meg ugyan ezzel a feltétellel 100C-ra is felkúszik. Ma amúgy hagytam egy helyben járni és szépen ment fel 92-93C-ig, de a ventilátor nem kapcsolt be. A klímát be majd ki kapcsoltam és a ventilátor az alacsony fordulaton úgy maradt és levitte 80C-ra. Már az nagy segítség volt, hogy megtudtam a klíma mellett melyik fokozatba forog, így érthető hogy a magasabb fordulat hiányában miért nem tudott lehűlni 130km/h-n. Köszi a válaszokat.

Előzmény: ádibébi (121715)
Break 307 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 121717

Gratulálunk jó egészséget sok boldogságot kívánunk.

Előzmény: top of the line (121709)
Smíró Creative Commons License 2017.07.20 0 0 121716

Majd rájön, lehet az omegától is az alfa felé haladni.) Csak akkor kár kérdezni:))

Előzmény: ádibébi (121715)
ádibébi Creative Commons License 2017.07.20 0 0 121715

Sajnos esélyes, hogy rosszul hiszed. Ha még soha nem volt szétszedve, kitakarítva, akkor 99% az esélye, hogy a kosz, mocsok miatt melegszik. Egy alapos radiátor (és -köz) tisztítás (nem nagynyomásúval) az első lépés ebben az esetben. De te tudod..

Előzmény: ex!letm (121711)
szeka666 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 121714

Sziasztok!

Tegnap a kipufogó hővédő lemezt kellett megfabrikálni mert elengedte 4 ből 3 felfogató!Nem is ez az érdekes hanem, hogy elég sok még csak felületi rozsda van a tanktól hátrafelé, főleg a csomagtartó alatt!Szoktak rozsdásodni ezek az autók?Mert nekem ezelőtt egy 206 peugeotom volt és az egyáltalán nem rozsdásodott?!Elvileg nincs gyárilag valamilyen réteggel lekezelve, mert érzem mint ha valamilyen műanyagos réteg lenne rajta (szürke)?!Alvázvédőztessem?

Zolysys Creative Commons License 2017.07.19 0 0 121713

klímánál alapból az I fokozat megy

Előzmény: ex!letm (121711)
top of the line Creative Commons License 2017.07.19 0 0 121712

köszönjük szépen!

Előzmény: Smíró (121710)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!