1. Szivargyújtó csatlakozás bekötése hátra. Hol van ennek a helye, illetve ajánlott-e házilag barkácsolni, van-e leírás valahol?
2. Csomagtér világítás (lenti, oldalsó) nem működik. mértünk mindenfelé és ok, hogy a csomagtér felnyitásakor kapcsolna de onnan csak egy vezetéket kap (sárga-zöld). a másik (lilás szürke színű) elindul előre a Hayness szerint vmi interface-be, ami jelen esetben nem tudom mi. a mérések során levont következtetés, hogy onnan nem kap áramot, jelet, bármit is.
Szóval a szivargyújtó beköthető-e házilag, nagyon bontogatni kell-e miatta, illetve mi az az interface s leginkább hol található?
Nemrég kicserélték az SW-nk csomagtér ajtaját, és azóta nagy esőzés után (áll az autó ilyenkor), ha felnyitom a csomtér ajtót akkor kb 1 dl víz folyik ki a hátsó szélvédő feletti belső műanyag takarás jobb széléből.
Mit lehet ott rosszul összerakni?
Van valakinek robbantott ábrája a csomagtér ajtó alkatrészeiről?
Hogyan lehet leszedni a hátsó szélvédő körüli belső műanyagot?
Csak benzinnel indul, gázra 1600as fordulat vagy 30C-os vízhőfoknál kapcsol. Országúti használat a 90%. Gyertya 5000km-rel ezelőtt lett cserélve, 4 pólusú bosch. Hűtő kb 3 éve volt takarítva.
Szerintem az első kérdés az lesz, hogy gáz-, vagy benzin üzemben indul nehezen és nincs kraft. Erről írhattál volna valamit. A második az lesz, hogy olvastál-e vagy 10 hozzászólást az üzemi hőfokhoz itt alant, mert ilyesmiről volt épp szó. Na ehhez kapcsolódik a kérdés; tisztítottad-e valaha a hűtőt és a két hűtőrész között? Mert hogy az üzemi hőfok szabálytalankodás alfája ez lenne, majd ha már ezen a fronton minde oké, akkor meghibásodásra gyanakodni. Nem én leszek a megmondó ember, de eltelt 8 óra a kérdésed óta válasz nélkül, ennyivel viszont előbbre jutsz, ha pontosítod a dolgokat, mert a hozzáértő szakik is ezeket kérdeznék. (Na meg mikor volt gyertya csere, levegő szűrő hogy áll, csak városi forgalom, vagy csak országúti használat, diagoltattad-e és egyéb, ami Neked is eszedbe jutna, ha máson kellene segítened.)
Srácok nem grillezni akarunk rajtuk, nem kell patika tisztára csinálni. A problémát az okozza, amikor a kis járatok jó része fedett lesz, vagy el is tömődik.
Kilazítod a felső részen a radiátorokat, és bő vízzel kimosod először a motorhűtőt, aztán a közét, végül a klímahűtőt, menetszéllel szemből lökve a vizet. Ha már nem saras a lé, mehet szemből is. Nagynyomásút kerülni, a bő víz slagról többet is ér, meg nem is rombolja a lamellákat.
Ha csak a belső járatokat akarod mosni, akkor nem kell kiszerelni, viszont le kell csatlakoztatni a radiátor csöveit a motoroldalról nehogy felesleges lerakódás menjen a radiátor csatornáiba. Ha pedig a hűtőbordákat akarod átmosni akkor ki kell kapni a helyéről. Amit én sem tudok, hogy hogyan tisztítják a klíma-radiátort? Én azt nem hiszem hogy ki fogom szedni...
A végén lehet igazatok lesz... Ma rámértem az ECU-ra és 90C fok felett is "inaktív"-ak maradt a két relék, viszont gépen keresztül tudtam mindkettő fokozatot indítani. Szóval a központi egység tényleg nem akar a ventilátorral rámozdulni... Maradt akkor a mosás! Habár még mindig furcsállom, hogy ennyit romlott a hőátadó képessége :S Beavatkozás után majd jön a feedback, addig is köszi a győzködést.
Sziasztok.Adott egy Peugeot 307 HDI 1.6 66kw,2008-as.Autópálya használat közben Horvátországba jövet egyenletes gáztartásnál,leesett a fordulat és nem reagált a gázra,az autó nem döglött be,motorhiba előjött,lehúzódtunk és egy gyors újraindítás után már reagált a gázra,húzott is az autó ahogy kell neki 110km-ert lementünk vele kis pihenés után,majd egy éjszaka pihenés után reggel indításnál nemvolt motorhiba,eltűnt,mintha az autóval semmi sem történt volna. Eléggé elgondolkodtató h mi is lehet ez most valójában. Szerintetek? Előre is köszönöm a válaszokat.
Viszont ez a vízhőfok teljesen normális is lehet, ha kint 40 fok van, az aszfalt meg vagy 70 fokos.
Nekem pl teljesen új vízhűtő és klímahűtő van az autóban, a ventillátor működik és mégis 100 fok környékén mocorog a mutató 130 km/h-nál ebben a melegben (mondjuk ez nem dízel). A hengerfejességet is kizártuk már.
Szerinted mi változott meg tavaly óta, most miért melegszik?
A motorod üzemi hőfoka 82 fok. Efölé szinte SOHA nem szokott menni a hőmérséklet mutató, ha a termosztát, vízpumpa rendben van, nincs szűkület, levegő, dugulás a rendszerben, nem hengerfejes a motor, és nincs extrém terhelés (a pályatempó, meg az araszolás a nyári melegben NEM extrém terhelés. Ha 2000 méter magasan csapatsz felfelé egy hegyi szerpentinen nyári kánikulában tele autóval, na az extrém terhelés). Amúgy azért nem megy feljebb, mert rendesen van méretezve a hűtőkapacitás.
Ha mégis nagyobb terhelés éri a járgányt, arra az esetre van ott a menetszél mellett a venti két fokozata. Tiszta hűtő és egészséges rendszer esetén ez a két fokozat bőségesen elegendő arra, hogy pillanatok alatt lehúzza a melegedő vizet. Normál üzemben egyébként ez a két fokozat NEM is szokott bekapcsolni. De a lényeg, hogy olyan NEM fordul elő, hogy a mutató tartósan feljebb tanyázik.
Ha a tied feljebb megy normál üzemben, akkor a hűtésed hatásfoka már lényegesen kisebb, mint volt korábban. Ha a klímával bekapcsoló első fokozat nem húzná le azonnal a vizedet, akkor erre fokozott a gyanú.
Ennek az oka pedig tizenéves, bontatlan hűtő esetén 99%-ban az, hogy a hűtő nem szelel rendesen.
Ennyi. Szedd szét, mosd ki alaposan, és lásd meg, hogy helyrejön-e a probléma. Bármilyen szerviz ezt a tanácsot adná, pénzért. De főzheted tovább a motort nyugodtan, és addig is hogyne, kérdezgess tovább szorgalmasan, az biztos megoldja a dolgot.
azért gondolom, hogy nem a kosz a hiba, mert tavaly 30C fok melegbe, megpakolva, részecskeszűrő regenerálása mellett is szögegyenesen 80C fokon állt, most meg ugyan ezzel a feltétellel 100C-ra is felkúszik. Ma amúgy hagytam egy helyben járni és szépen ment fel 92-93C-ig, de a ventilátor nem kapcsolt be. A klímát be majd ki kapcsoltam és a ventilátor az alacsony fordulaton úgy maradt és levitte 80C-ra. Már az nagy segítség volt, hogy megtudtam a klíma mellett melyik fokozatba forog, így érthető hogy a magasabb fordulat hiányában miért nem tudott lehűlni 130km/h-n. Köszi a válaszokat.
Sajnos esélyes, hogy rosszul hiszed. Ha még soha nem volt szétszedve, kitakarítva, akkor 99% az esélye, hogy a kosz, mocsok miatt melegszik. Egy alapos radiátor (és -köz) tisztítás (nem nagynyomásúval) az első lépés ebben az esetben. De te tudod..
Tegnap a kipufogó hővédő lemezt kellett megfabrikálni mert elengedte 4 ből 3 felfogató!Nem is ez az érdekes hanem, hogy elég sok még csak felületi rozsda van a tanktól hátrafelé, főleg a csomagtartó alatt!Szoktak rozsdásodni ezek az autók?Mert nekem ezelőtt egy 206 peugeotom volt és az egyáltalán nem rozsdásodott?!Elvileg nincs gyárilag valamilyen réteggel lekezelve, mert érzem mint ha valamilyen műanyagos réteg lenne rajta (szürke)?!Alvázvédőztessem?