Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

didyman Creative Commons License 2017.01.22 0 0 120178

A halogéneket kiváltó LED még nincs. Ahhoz kellene oda 10 W-nyi legalább, ugyanabba a fókuszpontba, és hűteni kéne. Bármit is kapsz retrofit LED-es megoldást H-s izzó helyére-mind szar. De ha így égnek ki nálad az izzók, én megmérném a generátort, mit produkál használat közben.

Előzmény: Smíró (120177)
Smíró Creative Commons License 2017.01.22 0 0 120177

Kínaival most próbálkozom. Volt, hogy 7 ezres izzópárt vettem, az sem élt sokkal tovább, mint a pár 100 forintos. Sajnos füstölt el GE úgy, hogy az üveg bent maradt a burában, füstölt el Osram úgy, hogy belülről opálossá tette a burát, és égett el a csatlakozó is úgy, hogy ha valaki innen nem segít ki csatlakozóval, és Zoly nem kínlódik meg a berakással, talán még indig nem ég a bal oldal:) Az előző pözsómon H7 volt a tompika, nekem azzal nem volt bajom:) Egyébként meg általában Gyula-Pest viszonylatban nem bírnak ki 5 utat... Valamelyik oldal tuti kiég. Mazsarul 2.500 km, amit kibír. Neked akkor szerencséd van, ha nincs gondod ezzel. Nekem mással nincs, amióta a gyáriak elfüstöltek, szenvedek velük. A hátsó 4 helyzetjelzővel szintén kínlódás volt, egy hosszabb nyaralás alatt szinte mind a 4 kipurcant. Persze egymás után, nem győztem szétszedni. Most ledek figyelnek ott, így csak a hibaüzeneten kell magam túltenni, mert tudom, hogy miért dobja. De legalább azokhoz vagy másfél éve nem kell nyúlkálni. Ha meg befért volna a lyukon a led H1 előre, akkor talán azokhoz sem. Nem akartam faragni, mert ha meg nem jók, akkor az eredeti visszarakásával lenne baj. Zolyy kitalálhatna már valamit, bár neki már 2 éve is a legtöbb izzó helyett led pislákolt/ontotta a fényt belül is:) Elől talán még nem, csak a nappali fény ugye?

Előzmény: FeZ_ (120174)
didyman Creative Commons License 2017.01.22 0 0 120176

Lehet, hogy a H1-H7-et keverem élettartam kapcsán. Jó, azért Kínában is van GE/Osram gyártósor, meg őskínai, illetve levetett GE/Osram, amin aztán pontatlan pozícionálással (ez amúgy nagyon fontos egy foncsorozott lámpatestnél), ki tudja, mennyire szennyezett gáztöltettel, ki tudja, milyen tisztaságú wolframból építenek valamit, aminek a paraméterei csak papíron valós adatok. Aztán egy-két mérésen ki is derül, milyenek ezek. Ezért fényforrásból csak olyat ajánlok, amit nagy nevű, rég ismert cég gyárt, vagy a kevés, normális másodgyártó (mert azért van ilyen is).

Előzmény: FeZ_ (120174)
FeZ_ Creative Commons License 2017.01.22 0 0 120175

Akkor mit szóljunk a H7-es izzókhoz?

Na, azokat aztán tényleg sűrűn kell cserélni !

Előzmény: didyman (120173)
FeZ_ Creative Commons License 2017.01.22 0 0 120174

Az én gépemben (nem 307) 4 db H1-es izzó van és a 4év alatt egyet kellett cserélnem és nem hiszem, hogy jobb utakon járok, mint te.

Ja, és az előző autómban is 4db volt, és hasonlóan ritkán kellett cserélni őket. 

Igaz, nem "echte" kínai izzókat használok, bár manapság ez már semmit sem jelent.

 

Előzmény: Smíró (120171)
didyman Creative Commons License 2017.01.22 0 0 120173

...amúgy a H1-ek élettartama valóban botrányos, és ennek okát én sem tudom. A feszültség-élettartam összefüggést akartam még említeni, igen meredek görbe mentén alakul ez, vagyis minimális feszültségváltozás drasztikus élettartam-változást hoz magával.

Előzmény: Smíró (120171)
didyman Creative Commons License 2017.01.22 0 0 120172

Nem feltétlenül az utak tehetnek róla, sőt. A halogén főfények borzasztó robosztusak a vastag száluk miatt, a kicsi, 5 W-os égők sokkal kényesebbek. Régen a főfényeket hosszú vezetékeken keresztül, kapcsolókkal kapcsoltuk, ezeken jelentős veszteségek léptek fel, az akku feszültségéből akár fél-egy voltot is lenyelt a kábelezés és az öregedő kotnaktus, pláne az idő előrehaladtával. Aztán manapság a kapcsolón nem folyik át a nagy áram, hanem sokkal rövidebb úton, sokkal jobb kontaktminőséggel egy relén halad át, a kábelezés is combosabb, kisebbek a veszteségek. Ehhez adalékként jön a generátorok feszültsége-elég sok autónál egyre jobban közelítik meg az elvi maximumot, mert nagyobb a terhelhetőségük, kevésbé esik le a feszültség terhelés hatására. A halogénben különféle nemesgázokkal érik el, hogy a wolframot minél magasabb hőfokon lehessen hevíteni, mert a fényárama ekkor növekszik, a hatásfoka javul. 

Előzmény: Smíró (120171)
Smíró Creative Commons License 2017.01.22 0 0 120171

Hát én már elég sok fajtát kipróbáltam, ez a kretén H1 nem hosszú életű:( Most épp Aliról jött egy drágább kínai, sárga fénnyel - téli időszakban talán jó -, még nem raktam be, majd ha kiég valamelyik. Szerintem a rossz utak vernek oda az izzónak, mindegy, milyet raksz bele. A nagyobb fényerőt csak tippelem, mivel tudják kihozni, de mivel a mo-i utak elérték a 70-es évek romániai falusi utak minőségét, kátyú tekintetében meg az akkori országútjaikét megfogadtam, hogy drága izzóra nem költök többet, inkább veszek olcsóból többet és cserélem pár havonta...

Előzmény: BuNnY (120167)
szasa6 Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120170

Úgy néz ki megúsztam a tetőkárpit lebontását, ma kis gombnyomogatás után kinyílt a tetőárnyékoló. 

Viszont vissza már csak 1 elem jött, szétakadt a cucc. :( Második menetre már összeakadtak, tavaszig azthiszem nem is fogom piszkálni :)

 

Lehet az alacsony akkufeszültség miatt megkavarodott kicsit az elektronika...

 

Zolysys Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120169

csak gyári diaggal lehet

Előzmény: LJudit75 (120166)
Trabee Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120168

A GE Megalight ultra nagyon jó, én azt használom, de még csak 1 éves. Úgy bír sokat ha van nappali fényed, vagy nyárra kiveszed. 

Előzmény: BuNnY (120167)
BuNnY Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120167

Hali, van tapasztalat a nagyfényerejű izzókkal? A lumenet-en most akció van hétvégéig, gondoltam veszek, de régen a philips-szel az volt a tapasztalat, hogy kb. fél év után megpurcant. Úgy meg pont semmi értelme. Szóval olyant keresek, aminek a jó fényerő mellett sem tiszavirág az élete, legalább 2+ évig húzza más ki.

 

pl ami tetszik: https://lumenet.hu/ge-megalight-ultra-130-h1-50310xnu

 

BTW itt a teljes akció: https://lumenet.hu/nah7?utm_source=e-mail&utm_medium=hl0119&utm_campaign=NAH7

 

Logikusan vasárnap estig kéne okos válasz :)

LJudit75 Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120166

Köszi, és elárulod, hogy hogy kell aktiválni? :) Mert eddig mi is eljutottunk. Kell hozzá valami műszer?

Előzmény: Zolysys (120165)
Zolysys Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120165

aktiválni kell, és halkabb is lesz mint a CD és a rádió

Előzmény: LJudit75 (120164)
LJudit75 Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120164

Sziasztok,

 

Párom ma berakott egy AUX adaptert a gyári autórádióhoz, ilyet:

 

 

 

Egyetlen lehetséges helyre tudta betenni, de valamiért mégsem működik, mert szerinte valahogy aktiválni kellene.

Azt történik, hogy ha a telefont rádugjuk, a telefon zenéje elhallgat, de a rádió is csöndben marad. Valamit a rádión kellene állítani, de nem jövünk rá, mit.

Van tippetek, hogy mit kellene vele csinálni, hogy megszólaljon?

 

Köszi

Judit

 

 

d.jocov Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120163

Köszi szépen!

Előzmény: didyman (120162)
didyman Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120162

Erre gondoltam. Az IC-ben van hővédelem. Ha a tranzisztorral közös bordára rakod, akkor viszonylag jól megvédi azt is. De az ördög nem alszik, ezért a 100 fokos biztosító benne maradt arra az esetre, ha az IC mégsem védene (meg azért az IC sokkal magasabb hőfokon kezd el belépni, és én nem szeretem a 100 foknál melegebb bordát :-) ). A kimeneten van egy nagy áramú dióda (típusa nem kritikus, de NE shottky legyen!), ennek két feladata van. A fontosabb, hogy fordított polaritás ellen véd. A másik feladata, hogy a 7815 kimenete 15 V körül van, ez kicsit sok egy akkumulátornak. A diódán normálisan eső 0,6 V körüli feszültséggel ez 14,4 V-os maximum feszültséget fog eredményezni.  Az IC feletti 1N4001 védi az IC-t, ami így már kicsit feleslegesnek tűnik, hiszen táp elvételekor nem lesz a kimenet felől az ottani dióda miatt feszültség, de ártani nem árt, ha több ponton védett egy eszköz. Az 1.5KE16V a túlfeszvédő. Ez zenerként viselkedik, ha pedig nagyobb áram kezd folyni rajta, akkor zárlatot kap és a bemeneti 8A-es biztosítót tönkreteszi. A kékkel jelölt vonalak vastag hozzávezetések legyenek, azokon folyhat nagy áram. A 0,02 Ohm lehet kisebb teljesítményű, ha csak olyat találsz, bár azoknak a lábai is vékonyabbak sokszor, de alig esik rajta teljesítmény, valószínűleg a rajz is csak a biztosan vastagabb lábak miatt ajánlott 5 W-osat. A töltőáram maximuma függeni fog a BD246 áramerősítési tényezőjétől, de a korlátját mindig a 7815 fogja jelenteni. Ha túl nagy, vagy túl kicsi, a 10 Ohmos ellenállás változtatásával lehet finomhangolni-ha kisebb, a tranzisztor árama is kisebb lesz. Azt még biztosítók nélkül, tesztelés közben érdemes beállítani műterheléssel (H4-es izzó például). Sok sikert, ha ezt építed meg, vagy ha pár ötletet tud adni az építéshez!

Előzmény: d.jocov (120157)
Zolysys Creative Commons License 2017.01.21 0 0 120161

kivéve ha RNEG van az autóban :D :P

Előzmény: Smíró (120152)
d.jocov Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120160

Ja és akkor rajzold át légyszives hogyan gondoltad.

köszönöm előre is....

 

Előzmény: didyman (120158)
d.jocov Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120159

Ez csak egy tartalék lesz arra az esetre ha a lidlis "faék" beszarik.

kidobni sajnálom a 12A-es laptop töltőt, inkább így hasznosítom, másra nemigen kell nekem.

 

 

Előzmény: didyman (120158)
didyman Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120158

Azt írtad, hogy ilyen védelem, olyan védelem és automatika. Erre az egyszerű töltődet egy pontosan olyan bonyolult kapcsolóüzemű tápra kötöd, amitől óvni akartad az akkumulátort, és amiből javítok bőven tönkrementet, meg az eredményeképpen elugrott laptop bemeneti védelmet. :-) Akkor már inkább egy trafó és egyenirányítás. De a trafó is tud lenni menetzárlatos. A 7815 meg tönkre tud menni, nem is olyan ritka dolog ez. Én kiegészíteném hőbiztosítóval és a kimeneten egy TS diódával, ha esetleg mégis megjelenik ott valami nagyobb dolog, inkább a biztosíték menjen ki, mint a töltő zárlata miatt az akku főzze el a savat reggelre. Meg a 7815-öt, illetve a tranzisztort egy ellenpárhuzamos diódával, mert a 7800-as IC-k baromi kényesek arra, ha a kimenetükön nagyobb feszültség van, mint a bemenetükön. Képzelj el egy áramszünetet-ettől szinte azonnal tönkre is megy. Áram visszajön, aztán ki tudja, mi lesz belőle.

Előzmény: d.jocov (120157)
d.jocov Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120157

Szerintem nem kell levenni, de hát soha nem lehet tudni alapon, mert hogy az ördög nem alszik - csak szundikál, meg hát ha bika a töltő és nem megfelelően van biztosítva... nem árt az óvatosság. Egy lidlis kis töltő 6-8 amperes nemigen  tud kárt tenni meghibásodás esetén, és egyszerűségénél fogva a meghibásodás is minimális, mert pl. enyém nem tartalmaz semmilyen elektronikát a diódákon kívül. Kinek a pap kinek a pap-né.

Vannak komoly drága töltők, túláramvédelem, hőmegfutás elleni védelemmel, automata csepptöltés, stb. de minnél bonyolultabb annál több a hibalehetőség. Pl. most fogok csinálni egy lehető legegyszerűbb töltőt, egy 12A-es laptoptöltő 19 voltot, stabil átersztő 14.5 voltra megoldással, tekintettel arra hogy a laptoptöltők igen biztonságosak minden szempontból.

 

Előzmény: Smíró (120152)
didyman Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120156

:-P

Előzmény: FeZ_ (120155)
FeZ_ Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120155

" Elvileg.." "

"....de jobb a békesség."

 

A mondandód leglényegesebb elemei.  :-D 

 

Előzmény: didyman (120154)
didyman Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120154

Normál töltésnél nyugodtan maradhat. Az akku korlátozza a maximális feszültséget, mégpedig a saját feszültségén. Az áramerősség kicsi, nem is tud jelentősen 14 V fölé menni. Nagy áramú töltésnél (irdatlan 20-30 A-es töltők) lehet jóval magasabb feszültség, 15 V körül, ha nem figyel oda az ember. Impulzusüzemű töltőknél lehet gond és főként a szulfátoldó (regeneráló) megoldásokkal, ott nagyon rövid ideig igen nagy tüskéket lát az akkumulátor, akár 30 V körüli maximummal is. Ott ajánlott levenni a sarut. Nekem saját gyártású szulfátoldóm van, én nem szoktam levenni a sarut, mert az összes érzékeny elektronika előtt van olyan szűrés, ami az ilyen rövid impulzusokat nem ereszti át. Elvileg a legtöbb "automotív" elektronikában is van, de jobb a békesség.

Előzmény: Smíró (120150)
didyman Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120153

Nekem van dízel emlékpercem is minden indításhoz és legrosszabb esetet számolgattam.

Előzmény: ádibébi (120148)
Smíró Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120152

Lidl-s egyentöltő:) Egy mozdulat tényleg a saru leemelése, igaz, az órát-dátumot vissza kell állítani, de ez legyen a legnagyobb gond. Eddig én is levettem, de gondoltam, megkérdezem.

Előzmény: FeZ_ (120151)
FeZ_ Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120151

Hát....megoszlanak a vélemények a témában.

Mondjuk szerintem az sem mindegy,hogy milyen az a a töltő.

Én speciel mindig leszedem a sarut, jobb a békesség alapon, meg nem szeretek szívni egyszerűen kiküszöbölhető dolgok miatt, még esetlegesen sem.

Ettől függetlenül biztosan van, aki bátran tölti és még sosem volt emiatt problémája.

 

 

Előzmény: Smíró (120150)
Smíró Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120150

Ha már aksi a téma: regeneráló töltésnél le kel-e venni a + sarut, vagy nyugodtan rá lehet cuppantani a töltőkábelt és go? Ha rajta hagyom - Suzukinál nem szoktam leszedegetni, szegényke az udvaron áll és nincs kedvem csavart lazítgatni - vághat-e oda a rendszernek, vagy jobb a békesség, és oldjam le a töltés idejére?

naveed Creative Commons License 2017.01.20 0 0 120149

Ha valaki küszöb tömítést cserélne, akkor csak szólok, hogy a 9023PL és PN tartalmazza a szegecseket is. Külön nem kell venni.

Remélem kibír 1-2 hónapot, amíg a gyerekek lerúgják. :) 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!