240e km vagy 10 év. Az enyém közel 11 éves volt, 238e km-rel lett cserélve. Jenő tudná megmondani, lógott-e, látszott-e rajta az idő vasfoga, de ő most kutyázik.
Olvastam a 307club oldalon, hogy bizonyos motorverzióknál nincs olajnyomás visszajelző lámpa a műszerfalon, hanem azt hiba esetén a központi kijelzőn írja ki, illetve gyújtja a STOP lámpát.
Azt tudja valaki, hogy pontosan melyik verziókban nincs alapból benne az olajnyomás lámpa?
(Az enyém egy 2003-as 307SW, 2.0 HDI 107LE/79kW, és gyújtás ráadásakor nem világít a piros ,,olajoskanna" )
Nehany honapja a motorhazteto alatti biztositekpanel ("BM34") cserejere volt szukseg.
Mivel teljesen elment a vilagitas surgos volt igy hazilag csinaltam "telefonos segitseggel". Sikerult is a vilagitas azota is rendben van, ennek mar nehany honapja. Sajnos most jelentkezett par elektromos problema ami velhetoen szinten a BM34 korul keresendo de konnyen lehet, hogy csak en voltam ugyetlen!
A jelenseg az, hogy idonkent fulladozik a motor majd a fordulatszam 1000-2000 kozott fel-ala maszkal mintha nyomogatnam a gazpedalt, de valojaban nem is reagal a gazpedal nyomasra. Ekkor be is dobja a hibajelzest (a taroloban van kb. 8db elektromos problema, jeladok, klima..) majd magatol elmulik es sokaig nincs is semmi gond. A motor elotte is , utana is rendben van, ahogy minden mas is.
Kerdesem, hogy a BM34-nel mit tudnek megnezni? Csatlakozasok? Valahol nem jo a kontakt? Szedjem le megint? Fujjam be spray-vel?
Van ott valami vezetek ami a testre megy emlekszem, mintha nem ertem volna el elegge a szerszammal.. talan kilazult azota es neha nem erintkezik?
Én is egy kis off: Skoda Rapid 1.6 dízellel járkálunk olaszban, nagyon 5 liter alatt a fogyasztás... 66 kW pedig csak, és 5 gang. De kényelmetlen, nap végére már csak tántorgok, ha kiszállok.
Előbb egy 8V 1,4 TDCi-t vezettem (2007), majd rögtön utána a saját 1,6 HDi-met (16V, 2006). Az első kasztni 1100 kiló (+humán genom), a másik 1400 kg, ugyanígy.
Megdöbbentő, hogy milyen pörgős kis motor az 1,4-es.. 1800 fölött kel csak életre, utazóban 2000-2500-at kellemes hallgatni tőle, utána már bömböl, de előzéseknél nem bánja a 3600-at sem. Igaz, közben úgy elfogy, mint a palócleves Hollókőn, vasárnap délután. :)
Aztán jött az én becses HDi-m, aki mindezen problémákat már 2500 alatt régen megoldotta, és várta, hogy mikor érünk az ő 2800-as pályás utazójára. :)
Azonos korszakból (2003/2004) két eltérő filozófiájú motor, nagyon más karakter mindkettő. Az 1,4-es egyértelműen gyenge, főként emelkedőnek, terheléssel, pedig alaposan meg lett Jenázva, viszont szívesebben pörög jóval feljebb, mint az 1,6. Az 1,6-os pedig izomból megoldja, amit kell, de ha nem muszáj, nem szalad a piros tartomány felé. Furcsa, én pont fordítva gondoltam volna.
Köszönöm. Egyfelől megnyugtattál, másfelől mire beértem a munkahelyemre, "elmúlt".
A tegnap éjféli "irodalomkutatás" (Netezés.) a témában azért hagyott némi kétséget afelől, hogy őszinte lesz a mosoly az arcomon, miközben a szervízben egyenlítem ki a számlát...
ma este keményen benéztem az üzemanyagszintet és bent ragadtam a belvárosban. 10 litert rátöltve, illetve bikázva sikerült életet lehelni a gépbe. Viszont az üzemanyag lámpa világít és kapom az ennek megfelelő "Anti pollution fault" üzenetet. Mi a verdikt? Mire számíthatok a szervizben?