Én is egy kis off: Skoda Rapid 1.6 dízellel járkálunk olaszban, nagyon 5 liter alatt a fogyasztás... 66 kW pedig csak, és 5 gang. De kényelmetlen, nap végére már csak tántorgok, ha kiszállok.
Előbb egy 8V 1,4 TDCi-t vezettem (2007), majd rögtön utána a saját 1,6 HDi-met (16V, 2006). Az első kasztni 1100 kiló (+humán genom), a másik 1400 kg, ugyanígy.
Megdöbbentő, hogy milyen pörgős kis motor az 1,4-es.. 1800 fölött kel csak életre, utazóban 2000-2500-at kellemes hallgatni tőle, utána már bömböl, de előzéseknél nem bánja a 3600-at sem. Igaz, közben úgy elfogy, mint a palócleves Hollókőn, vasárnap délután. :)
Aztán jött az én becses HDi-m, aki mindezen problémákat már 2500 alatt régen megoldotta, és várta, hogy mikor érünk az ő 2800-as pályás utazójára. :)
Azonos korszakból (2003/2004) két eltérő filozófiájú motor, nagyon más karakter mindkettő. Az 1,4-es egyértelműen gyenge, főként emelkedőnek, terheléssel, pedig alaposan meg lett Jenázva, viszont szívesebben pörög jóval feljebb, mint az 1,6. Az 1,6-os pedig izomból megoldja, amit kell, de ha nem muszáj, nem szalad a piros tartomány felé. Furcsa, én pont fordítva gondoltam volna.
Köszönöm. Egyfelől megnyugtattál, másfelől mire beértem a munkahelyemre, "elmúlt".
A tegnap éjféli "irodalomkutatás" (Netezés.) a témában azért hagyott némi kétséget afelől, hogy őszinte lesz a mosoly az arcomon, miközben a szervízben egyenlítem ki a számlát...
ma este keményen benéztem az üzemanyagszintet és bent ragadtam a belvárosban. 10 litert rátöltve, illetve bikázva sikerült életet lehelni a gépbe. Viszont az üzemanyag lámpa világít és kapom az ennek megfelelő "Anti pollution fault" üzenetet. Mi a verdikt? Mire számíthatok a szervizben?
Igazándiból tök mindegy, hogy melyik. A lényeg az, hogy azonos fázisban legyen bekötve minden hangszóró. Csak AC jel megy rájuk (rendesen :-) ), így édesmindegy a polaritás, csak amiatt fontos, hogy mind azonos irányban dolgozzon.
Én sajna nem, de annyit tudok mondani, hogy a ceruzaelemet rárakod, ha kifelé mozdul a membrán akkor az elem + a hangszóró +, kicsit macerás de tuti, vagy bekötöd adsz rá hangerőt, és utána megfordítva a polaritást ismét meghallgatod, ahogy több a mélyhang, úgy van polaritáshelyesen bekötve..... mert ugye ha ellenütembe mennek a hangszórók akusztikusan kioltják egymást.....
Igen, a WD40 nem volt jó ötlet (csak valamiért reménykedtem, hogy csak a mechanikája állt be a gomboknak).
Este szétszedtem az egészet, és a 307clubos leírás alapján rendbe tettem az elektronikát. Eredmény: most már mindegyik ablakot tudom le és fel is húzni, csak felfelé a közepesnél nagyobb erőt kell kifejteni a gombokra.
(közben megrendeltem az ebay-ről az egész kapcsolósort, mert a tükörválasztó gomb amúgy is törött volt)
Ami az összeszereléskor érdekes volt, hogy a NYÁK lapra való gumi gombsor mérete sehogy sem passzolt a gombok valódi helyére. Mintha az egész szilikon lap megnyúlt volna az évek során. Arányaiban jó volt (tehát gondolom nem másik autótét barkácsolták bele), de három helyen is szét kellett vágnom, és 2-2 milliméteres sávokat levágnom, hogy pontosan illeszkedjenek.
Se zárba, se elektronikába nem jó WD40-et fújni, nyomógombba meg kifejezetten gyilkos. Az ablakemelő gombjában olyan grafitozott gumi "bütyök" van, ami lenyomáskor összezárja az érintkezőket. A WD40-ben oldószer van, ami a gumit is tönkre teszi és a grafitozást is leoldja, ráadásul az olaj még szigeteli is az érintkezőt. Kis kézügyességgel szét lehet szedni és kitisztítani, semmilyen oldószer nem kell, max szappanos víz majd szárítás.
A zárat meg a szakemberek szerint csak grafit alapú spray-vel szabad kenni, mert az olajtól csak beleragad a piszok. Tisztításra esetleg féktisztító.