Az enyém alatt is hasonló tartály van (így ránézésre), és az csak egy doboz. Van benne egy műanyag zacskó. Azt ki tudod venni, és nagy valószínűséggel az lehet lyukas, de sima cipőragasztóval, meg egy matrac folttal be lehet ragasztani. Ezt onnan tudom, hogy valamitől nekem már kétszer is kilyukadt, de nem találtam meg az okát. Másodjára azt hittem, hogy a folt jött le, de nem, egy másik pici lyuk lett rajta egész máshol. Épp csak akkora, hogy nyomásra egy perc alatt kb. egy csepp folyadék jelenik meg. Ez tavasszal volt, azóta tiszta a tartály. Nézd meg a cluboldalon a "FAP folyadék feltöltése" leírásomat, ott látsz róla képeket. Persze, ha ezen már túl vagy, akkor sorry.
Szia Tewe! Nekem már az se kerek, hogy miért kapcsol be a 2. fokozat... Az valami 105 fokos vizet feltételez, ha jól rémlik, amit tiszta hűtőkkel, jó vízpumpával, jó termosztáttal és jó venti 1. fokozattal kb lehetetlen elérni. Láttad a vizhőfokot felmenni? Biztos, hogy a 2. fokozat volt ilyen megrázó élmény? Amúgy szerintem a lapát beleérhet valamibe, vagy letört egy lapát, és most nincs "kicentírozva", ez okozza a rázást.
Jena! Valami nem kerek. Ma belefutottam m7en egy balesetbe es dugoztam. A huto ventillator gondolom 2. Fokozata iszonyat hangos, remeg az egesz auto tole. A dugo vegere eltunt a vizem a kiegyenlitobol. Gyors alaneztem es utana toltottem, nem lattam olyan intenziv viz folyast mint szerviz elott. Mire haza ertem szakadt az eso. Igy elnapolom, ha lesz idom felmelegitem es megnezem a ventit mit csinal, meg megprobalom lokalizalni hol megy el a viz. Ha van tipped ne tartsd vissza. Koszi
Köszönöm szépen. Én szeretem nemcsak az autómat, hanem általában a gépeket. Mivel segítenek ha bármilyen munkát el kell végeznem, számomra természetes, hogy ami szükséges nekik, azt megadom. Így meghálálják és nekem is könnyebb.
Igen, nekem már évek óta hosszú, autópálya kilométerek mennek bele. Ha lehet, a rövid, fel nem melegedős távokat hanyagolom. Tudok gyalogolni vagy biciklizni. :) 2004-es gyártású, benzines. Akitől vettem, azt mondta, hogy nem használta hosszú távokra, nem is volt téli gumija. Valószínűleg emiatt kellett katalizátort és szondát cserélni.
Szia. Nekem ilyen motorral szerelt az autóm, egy Break. 8 éve vettük 90 ezer km-rel, most lesz benne 240 ezer km. A saját véleményem az, hogy ha megkapja a szükséges karbantartást, akkor nincsen vele baj. Az olajnyomás probléma valós, de ha a csereperiódus kb. 15 ezer km, és a gyári ajánlású olajat kapja (TQ9000 5W40), a szűrőkön nem spórol az ember, akkor nem okoz gondot. Nekem is csíkos a vezérműtengely csapágya, de olajnyomásgond nincsen (kopp-kopp-kopp). Fogyasztása magyar üzemanyaggal kb. 6,5-7 liter/100 km, osztrákkal mentem már haza 5,9-es átlaggal is, rakottan. Tisztában kell lenni vele, hogy nem egy erőgép, ha nincsen kitaposva a lelke, akkor elvisz mindenhova. jöttem vele vissza kb. 430 kilónyi súllyal, azt is szépen elhozta 115-120 közötti sebességgel. A szükséges javításokat, cseréket mindig megcsináltam vagy csináltattam, extra dolog csak a katalizátor és a lambdaszonda volt, miután megvettük az autót. Azóta a kopó alkatrészeket cseréltem. Én SZERETEM, ezért nem vettem másika, hanem átrendszámoztattam.
Sziasztok! P.308 1.6 HDI 92 LE 9HP motorkóddal rendelkező autómhoz keresek 1606340280 gyári számú FAP tartályt. Sajnos az enyém engedi valahol a folyadékot. Esetleg akinek már FAP-mentesítették az autóját annak egy kis költség csökkentés lenne a tartály ára :-)
Szerintem kerüld azt a motort. Ismerettségi körömben is volt egy, 100e km körül már előjött az olajnyomás probléma, ráköltötték az értéke felét mégsem lett jó, el kellett adni. Az 1.6-os sokkal megbízhatóbb, jobban megy, fogyasztásban plusz fél liter lehet a különbség és nem kell kikapcsolni a klímát ha előzni akarsz.
Gondolom ez a bakozás nem két fillérbe fájt. Én még a szopóág innenső felén vagyok, ezért állok hozzá így. Neked már fájt, nyilvánvalóan te már másként nézed a dolgot. Valószínűleg ugyanígy hagynám az egészet a p*csába, ha Jena megmondaná, hogy fél misi lesz a kutakodás.
Viszont pl az is szempont volt nálam, hogy mivel anyagilag nem állok úgy, hogy a 10 éves autómban akármikor motort cserélhessek, engem tényleg megnyugtatott, hogy láttuk szétszedve. Azt is megtudhattam, hogy a tíz év alatt vigyáztam-e rá, vagy szétvertem a motort a vezetési stílusommal. Ez másoknak is hasznos infó lehet akár.
Feszesebben is jár, kevesebb vibrációval, és jobban is megy picit. Tegnap meghajszoltam a 3-as úton, Miskolc oda-visszát kapott, tényleg szépen ment. Viszont megint megvan a betorpanás alacsony fordulatról. Lehet érezni, hogy gyönyörűen megindulna, aztán elveszi a kaját, és lelapítja a gyorsulást. Fokozatosan gyorsítva nem csinálja, csak ha váltás után közel padlót kap. De legalább nem hullámzik, hanem egyenletesen húz végig.
amikről te beszélsz, azok _kellenek_ a működéshez, nem kérdés, hogy meg kell venni fékbetétet/lengéscsillapítót, és az sem kérdés, hogy mivel az élet(ünk) múlik rajta, ezért normális minőséget.
Amit Ádi művelt, az csak a lelkének kellett, az autó (ha jól értem a leírtakat) teljesen úgy működött, mint egy "hibátlan" autó, csak a hangja nem tetszett neki. Költhet rá bármennyit (nem csak pénzben, de időben is értem), attól az autó nem lesz üzembiztosabb, se nem fog kevesebbet enni, se egyéb, hétköznapi ember által érdekesnek tűnő számokkal nem lesz kimutatható a változás.
A 6-8 évet pedig úgy értem, hogy (nálam) jellemzően eddig nem kell abszolut semmit se költeni az autókra (csak a már emlegetett kopó-fogyó dolgokat, de azt annyira természetesnek veszem, mint ahogy tankolok bele). 6-8 év után viszont jönnek elő a rezgések, nyiszogások, "rejtélyes" dolgok, amiket már az én botfülem is meghall, és tenni akar ellene.
Pl: 807-em van, 35e km-mel vettem, 70e körül már belevizionáltam a kettőstömegű hangját, pedig csak egy fura rezonancia jelent meg, 1-esben induláskor. Több szervizben is megnézettem, cseréltünk egy pár dolgot, nem lett jobb. Aztán egyszer (120e körül), amikor alsó motortartó bakot kellett cserélni, utána nem volt rezonancia fél évig. Aztán megint lett. A bakot tökéletesnek mondták 2 helyen is. Az egyik helyen kértem, hogy "erősebben" nyomozzanak. (elkezdtem beleönteni a pénzt, fölöslegesen cserélgettünk dolgokat, mert jobb nem lett)
Sőt, egy alkalommal úgy mentem el a szervizből, hogy 2 utcával arrébb, egy kereszteződésből kihajtásnál, a nagy gázra nemcsak kikapart a kerék, és köbeszólt az esp, de valami _kopogó_ hang is megjelent. Több alkalmas szervizlátogatás, sokezer ft elköltése után szarabb volt a helyzet mint valaha. A rezonancia lágy induláskor még mindig megvolt, durvánál meg egyenesen kopogott. Visszavittem, veszekedtünk, volt még egy próbálkozás (javaslat: ne induljak vele erősen), aztán otthagytam őket.
Újabb szerviz váltás: semmit se látnak, ami gond lehet.
Sokadik szerviz váltás: szét van szakadva az alsó motortartó bak.
Na, mondom, akkor cseréljük, de az összeset egyszerre. Egyszer régen, egy csere után egy darabig jó volt, de fél év után alighanem már szétment a bak, csak az okosok nem látták. És talán a többi, akkor nem kicserélt bak miatt halt meg (asszony off Scenic-jén ugyanezt eljátszottuk egyszer, csak ott tök egyértelmű volt, hogy az okos szerelő javaslatára bent hagyott bak ölte meg a többit).
És láss csodát, új bakokkal nincs rezonancia, és nincs kopogás sem, akárhogy is indulok el vele.
Azóta eltelt több mint 10e km, és néha van olyan csillagállás, hogy induláskor mintha hallanék valamit...
De nem kezdek bele egy újabb nyomozásba és pénzégetésbe.
Majd ha egyértelmű lesz, hogy szar, akkor foglalkozok vele.
Amíg csak engem zavar (és még engem se állandóan), addig nem érdemes...
Ez a 6-8 év honnan jött, meg pontosan milyen peremfeltételekkel? Ugyanis nagyrészt csak a gazdán múlik, hogy egy autóra ez 3-4 év után már áll, vagy 25 éves korában sem igaz. Valamint függ technológiától, minőségtől és még egy sor más dologtól is. Nekem van egy 24 éves autóm és őszintén szólva, én sem szeretem, ha nem úgy ketyeg, ahogy kell neki. És az olyan autószerelőt sem, aki szerint egy csomó apróság már belefér ebben a korban. A röhej az, hogy ilyen apróságok elhárítására beleöntött pénz annyira csekély, hogy nem is gondolkozok el rajta, a különbség csak annyi, hogy én javítom meg, az én drága időm megy el rá és nem a szervizes drága rezsije. De egyébként a rentálbilis dolgot sem mindig értem: Ha egy autó napi használatban van, akkor a használati értékét nem a piaci ára, értéke fogja meghatározni, így a szervizelés költsége sem ehhez fog idomulni, hanem ahhoz, hogy beleülök és megy, megkönnyíti az életemet, meg bevételhez segít hozzá (a kényelmet, biztonságot nem említem szándékosan, azok nem avuló tényezők, tehát az erre eköltés "megéri-e" faktora számomra nem is értelmezhető így, ha fékbetétet, lengéscsillapítót kell vennem, nem is gondolkozom el az autó értékén, hiszen az drága-újabb és olcsó-régibb autón is pontosan ugyanúgy számít, hogy hogyan fékez, és hogyan viszonyul az úthibához, röviden, akkor sem veszek olcsó vacakot hozzá, akármilyen öreg). A másik 13 éves on járműnél meg egyszerűen nincsenek ilyen hibák. De ha egy előfordulna, akkor megcsinálnám. Ha a hozzáférés nem egyszerű, persze megvárnám, míg az adott területtel más teendő is összejön.
Álltalánosságban teljesen életszerű amit irasz, de mi nem vagyunk azok, ügyfeleimet hasonlo gondoljodasmod alapjan látom el tanacsokkal, de itt mindenkit a kivancsisag hajtott, engem mert egyedi a hiba és én akarom megtalalni. Hengerfej fel lett hevitve 100fokra (amugy muszaj is volt mert nem jott ki az izzitogyertya)
Vagyon amibe pluszba került kb 30ezer ft, annyit meg megért ha azt vesszük biztosat tudunk a fejröl plusz. szebb hangja lett
ezt olyan 6-8 éves koráig még meg lehet csinálni egy autóval. Utána már nem rentábilis, túl sok dolgot kellene csereberélni, és igaziból a használati értékhez messze nem tesz hozzá annyit.
De van aki a bolti bevásárlós cipőjét is kikeféli minden nap :)))
nem költöttem rá vagyont eddig sem. viszont érdekel, mi miért van. tudod, vannak ilyen emberek. nem azt mondom, hogy ettől nem alszom évek óta, de foglalkoztat, érdekel. szeretném látni, tudni a működését. a legkevésbé sem úgy tekintek erre, hogy ettől vajon roszabbul megy-e az autóm vagy sem. de ha furcsán ketyeg, vagy ha betorpan alacsonyabb fordulaton padlózásnál, annak szeretem tudni az okát. szeretek mindent úgy látni, ahogy az eredetileg el lett képzelve. szeretem látni, mit akart a motortervező mérnök/orgonaépítő/stb létrehozni, mi volt az elképzelése. és szeretem látni, amikor az elképzelések maradéktalanul manifesztálódnak, valósággá lesznek. amikor nem kötsz kompromisszumokat. amikor leütödd az akkordot, és pontosan azt hallod vissza, amit a zeneszerző többszáz évvel ezelőtt elképzelt, mert a mérnök, aki a hangszert tervezte, és a munkatársa, aki megépítette, zseniális munkát végzett. nekem az ilyen együttállások a fontosak az életben. engem ez tölt el örömmel. ha lenne rengeteg pénzem, megalkottatnám a tökéletesen menő, tökéletes belső akusztikájú autót. amiben minden ideális. szerencsére az orgonáknál ezt már jópáran jó pár száz éve megcsinálták, nekem csak játszanom kell rajtuk :)
volt ugye királyunk is, akinek ólomkezelésben részesítették hallójáratait, aztán mégis viszonylag szép kort ért meg :)
vagy lehet venni "nagyzenét", és akkor elég feltekerni a hangerőt...
vagy lehet Dynamatba burkolni a komplett elejét, belül-kívül... tuti egyedi megjelenés, és talán még némi szponzorpénz is benézhet...
vagy a fülét kell Dynamatba burkolni, és az olcsóbb a komplett eleje burkolásnál, és kevésbé invazív, mint az ólmos megoldás. Talán még trendet is teremtene...
>Rendellenes hőtágulást meg hogy a fenébe lehet vizsgálni?...
pl. cserebere
ha másik henger cuccaival cserélhető...
csak ugye egyesével...
sziszifuszi dolog.
lehet, hogy le kell sz--ni. ha megy az autó, nincs hiba, nincs túlfogyasztás, nincs melegedés, akkor miért zavar?
(de tényleg, miért indult el ez a nyomozós dolog, van bármilyen érezhető probléma a csúnya paraméteren kívül?)
ráköltesz egy vagyont, és a végén annyival leszel bentebb, hogy 1 szoftver 1 kijelzett paramétere szebb lesz?
vegyél egy másik motort :)
ja, tényleg, ha nagyon akarsz költeni (mert a tudatalattidat nem hagyja békén a dolog), akkor szerintem vegyél egy "komplett" hengert. dugattyútól-gyűrűtől hidrotőkéig. Persze, ha a vezérműtengely a ludas, akkor ez is fölösleges kiadás :S
vagy vegyél egy fiatalabb, kevesebb km motort bontóból...
Nincs valakinek 2db felesleges nyomógombja, olyan ami az elakadásjelző mellett van két oldalt (esp, zár...)? Csak maga a kapcsoló kellene, de ha megvan a külső része, az se lenne baj.