Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ádibébi Creative Commons License 2016.09.12 0 0 118852

Feszesebben is jár, kevesebb vibrációval, és jobban is megy picit. Tegnap meghajszoltam a 3-as úton, Miskolc oda-visszát kapott, tényleg szépen ment. Viszont megint megvan a betorpanás alacsony fordulatról. Lehet érezni, hogy gyönyörűen megindulna, aztán elveszi a kaját, és lelapítja a gyorsulást. Fokozatosan gyorsítva nem csinálja, csak ha váltás után közel padlót kap. De legalább nem hullámzik, hanem egyenletesen húz végig.

Előzmény: Jena307 (118849)
bananatree Creative Commons License 2016.09.12 0 0 118851

kevered a dolgokat

amikről te beszélsz, azok _kellenek_ a működéshez, nem kérdés, hogy meg kell venni fékbetétet/lengéscsillapítót, és az sem kérdés, hogy mivel az élet(ünk) múlik rajta, ezért normális minőséget.

Amit Ádi művelt, az csak a lelkének kellett, az autó (ha jól értem a leírtakat) teljesen úgy működött, mint egy "hibátlan" autó, csak a hangja nem tetszett neki. Költhet rá bármennyit (nem csak pénzben, de időben is értem), attól az autó nem lesz üzembiztosabb, se nem fog kevesebbet enni, se egyéb, hétköznapi ember által érdekesnek tűnő számokkal nem lesz kimutatható a változás.

A 6-8 évet pedig úgy értem, hogy (nálam) jellemzően eddig nem kell abszolut semmit se költeni az autókra (csak a már emlegetett kopó-fogyó dolgokat, de azt annyira természetesnek veszem, mint ahogy tankolok bele). 6-8 év után viszont jönnek elő a rezgések, nyiszogások, "rejtélyes" dolgok, amiket már az én botfülem is meghall, és tenni akar ellene.

 

Pl: 807-em van, 35e km-mel vettem, 70e körül már belevizionáltam a kettőstömegű hangját, pedig csak egy fura rezonancia jelent meg, 1-esben induláskor. Több szervizben is megnézettem, cseréltünk egy pár dolgot, nem lett jobb. Aztán egyszer (120e körül), amikor alsó motortartó bakot kellett cserélni, utána nem volt rezonancia fél évig. Aztán megint lett. A bakot tökéletesnek mondták 2 helyen is. Az egyik helyen kértem, hogy "erősebben" nyomozzanak. (elkezdtem beleönteni a pénzt, fölöslegesen cserélgettünk dolgokat, mert jobb nem lett)

Sőt, egy alkalommal úgy mentem el a szervizből, hogy 2 utcával arrébb, egy kereszteződésből kihajtásnál, a nagy gázra nemcsak kikapart a kerék, és köbeszólt az esp, de valami _kopogó_ hang is megjelent. Több alkalmas szervizlátogatás, sokezer ft elköltése után szarabb volt a helyzet mint valaha. A rezonancia lágy induláskor még mindig megvolt, durvánál meg egyenesen kopogott. Visszavittem, veszekedtünk, volt még egy próbálkozás (javaslat: ne induljak vele erősen), aztán otthagytam őket.

Újabb szerviz váltás: semmit se látnak, ami gond lehet.

Sokadik szerviz váltás: szét van szakadva az alsó motortartó bak.

Na, mondom, akkor cseréljük, de az összeset egyszerre. Egyszer régen, egy csere után egy darabig jó volt, de fél év után alighanem már szétment a bak, csak az okosok nem látták. És talán a többi, akkor nem kicserélt bak miatt halt meg (asszony off Scenic-jén ugyanezt eljátszottuk egyszer, csak ott tök egyértelmű volt, hogy az okos szerelő javaslatára bent hagyott bak ölte meg a többit).

És láss csodát, új bakokkal nincs rezonancia, és nincs kopogás sem, akárhogy is indulok el vele.

Azóta eltelt több mint 10e km, és néha van olyan csillagállás, hogy induláskor mintha hallanék valamit...

De nem kezdek bele egy újabb nyomozásba és pénzégetésbe.

Majd ha egyértelmű lesz, hogy szar, akkor foglalkozok vele.

Amíg csak engem zavar (és még engem se állandóan), addig nem érdemes...

 

 

 

 

Előzmény: didyman (118850)
didyman Creative Commons License 2016.09.12 0 0 118850

Ez a 6-8 év honnan jött, meg pontosan milyen peremfeltételekkel? Ugyanis nagyrészt csak a gazdán múlik, hogy egy autóra ez 3-4 év után már áll, vagy 25 éves korában sem igaz. Valamint függ technológiától, minőségtől és még egy sor más dologtól is. Nekem van egy 24 éves autóm és őszintén szólva, én sem szeretem, ha nem úgy ketyeg, ahogy kell neki. És az olyan autószerelőt sem, aki szerint egy csomó apróság már belefér ebben a korban. A röhej az, hogy ilyen apróságok elhárítására beleöntött pénz annyira csekély, hogy nem is gondolkozok el rajta, a különbség csak annyi, hogy én javítom meg, az én drága időm megy el rá és nem a szervizes drága rezsije. De egyébként a rentálbilis dolgot sem mindig értem: Ha egy autó napi használatban van, akkor a használati értékét nem a piaci ára, értéke fogja meghatározni, így a szervizelés költsége sem ehhez fog idomulni, hanem ahhoz, hogy beleülök és megy, megkönnyíti az életemet, meg bevételhez segít hozzá (a kényelmet, biztonságot nem említem szándékosan, azok nem avuló tényezők, tehát az erre eköltés "megéri-e" faktora számomra nem is értelmezhető így, ha fékbetétet, lengéscsillapítót kell vennem, nem is gondolkozom el az autó értékén, hiszen az drága-újabb és olcsó-régibb autón is pontosan ugyanúgy számít, hogy hogyan fékez, és hogyan viszonyul az úthibához, röviden, akkor sem veszek olcsó vacakot hozzá, akármilyen öreg). A másik 13 éves on járműnél meg egyszerűen nincsenek ilyen hibák. De ha egy előfordulna, akkor megcsinálnám. Ha a hozzáférés nem egyszerű, persze megvárnám, míg az adott területtel más teendő is összejön.

Előzmény: bananatree (118848)
Jena307 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 118849

Álltalánosságban teljesen életszerű amit irasz, de mi nem vagyunk azok, ügyfeleimet hasonlo gondoljodasmod alapjan látom el tanacsokkal, de itt mindenkit a kivancsisag hajtott, engem mert egyedi a hiba és én akarom megtalalni. Hengerfej fel lett hevitve 100fokra (amugy muszaj is volt mert nem jott ki az izzitogyertya)

Vagyon amibe pluszba került kb 30ezer ft, annyit meg megért ha azt vesszük biztosat tudunk a fejröl plusz. szebb hangja lett

Előzmény: bananatree (118844)
bananatree Creative Commons License 2016.09.12 0 0 118848

értem én :)

ezt olyan 6-8 éves koráig még meg lehet csinálni egy autóval. Utána már nem rentábilis, túl sok dolgot kellene csereberélni, és igaziból a használati értékhez messze nem tesz hozzá annyit.

De van aki a bolti bevásárlós cipőjét is kikeféli minden nap :)))

 

Előzmény: ádibébi (118847)
ádibébi Creative Commons License 2016.09.12 0 0 118847

nem költöttem rá vagyont eddig sem. viszont érdekel, mi miért van. tudod, vannak ilyen emberek. nem azt mondom, hogy ettől nem alszom évek óta, de foglalkoztat, érdekel. szeretném látni, tudni a működését. a legkevésbé sem úgy tekintek erre, hogy ettől vajon roszabbul megy-e az autóm vagy sem. de ha furcsán ketyeg, vagy ha betorpan alacsonyabb fordulaton padlózásnál, annak szeretem tudni az okát. szeretek mindent úgy látni, ahogy az eredetileg el lett képzelve. szeretem látni, mit akart a motortervező mérnök/orgonaépítő/stb létrehozni, mi volt az elképzelése. és szeretem látni, amikor az elképzelések maradéktalanul manifesztálódnak, valósággá lesznek. amikor nem kötsz kompromisszumokat. amikor leütödd az akkordot, és pontosan azt hallod vissza, amit a zeneszerző többszáz évvel ezelőtt elképzelt, mert a mérnök, aki a hangszert tervezte, és a munkatársa, aki megépítette, zseniális munkát végzett. nekem az ilyen együttállások a fontosak az életben. engem ez tölt el örömmel. ha lenne rengeteg pénzem, megalkottatnám a tökéletesen menő, tökéletes belső akusztikájú autót. amiben minden ideális. szerencsére az orgonáknál ezt már jópáran jó pár száz éve megcsinálták, nekem csak játszanom kell rajtuk :)

Előzmény: bananatree (118844)
bananatree Creative Commons License 2016.09.11 0 0 118846

arra is van megoldás, többféle is

volt ugye királyunk is, akinek ólomkezelésben részesítették hallójáratait, aztán mégis viszonylag szép kort ért meg :)

vagy lehet venni "nagyzenét", és akkor elég feltekerni a hangerőt...

vagy lehet Dynamatba burkolni a komplett elejét, belül-kívül... tuti egyedi megjelenés, és talán még némi szponzorpénz is benézhet...

vagy a fülét kell Dynamatba burkolni, és az olcsóbb a komplett eleje burkolásnál, és kevésbé invazív, mint az ólmos megoldás. Talán még trendet is teremtene...

;)

 

Előzmény: Zolysys (118845)
Zolysys Creative Commons License 2016.09.11 0 0 118845

Az a baj Ádival hogy zenész és válytfűlűűű :)

Előzmény: bananatree (118844)
bananatree Creative Commons License 2016.09.11 0 0 118844

>Rendellenes hőtágulást meg hogy a fenébe lehet vizsgálni?...

 pl. cserebere

ha másik henger cuccaival cserélhető...

csak ugye egyesével...

sziszifuszi dolog.

 

lehet, hogy le kell sz--ni. ha megy az autó, nincs hiba, nincs túlfogyasztás, nincs melegedés, akkor miért zavar?

(de tényleg, miért indult el ez a nyomozós dolog, van bármilyen érezhető probléma a csúnya paraméteren kívül?)

 

ráköltesz egy vagyont, és a végén annyival leszel bentebb, hogy 1 szoftver 1 kijelzett paramétere szebb lesz?

vegyél egy másik motort :)

 

ja, tényleg, ha nagyon akarsz költeni (mert a tudatalattidat nem hagyja békén a dolog), akkor szerintem vegyél egy "komplett" hengert. dugattyútól-gyűrűtől hidrotőkéig. Persze, ha a vezérműtengely a ludas, akkor ez is fölösleges kiadás :S

 

vagy vegyél egy fiatalabb, kevesebb km motort bontóból...

de az se lesz megváltás

 

_szerintem_ :)

 

Előzmény: ádibébi (118837)
vecserom Creative Commons License 2016.09.11 0 0 118843

Szia. Itt egy link, érdekes esetek címmel. http://www.injektor.hu/18-cikk/81-erdekes-esetek

Az ötös eset hasonló a tiéddel, ott is csak melegen volt probléma, hidegen nem. Igaz ez benzines.

Előzmény: ádibébi (118837)
mekkGyver Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118842

Nincs valakinek 2db felesleges nyomógombja, olyan ami az elakadásjelző mellett van két oldalt (esp, zár...)? Csak maga a kapcsoló kellene, de ha megvan a külső része, az se lenne baj. 

Trabee Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118841

Élettartam szűrője van a tankban, nem kell cserélni.

Előzmény: Ricsex (118835)
Beefadol Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118840

Sziasztok.

 

Megvan hol a kaniszter szelep!

Ha jól láttam ez egy nagy műanyag házba van belerakva mert a szelep akkora mint egy ping-pong labda.

 

Működőképességét tudom tesztelni valahogy? (Pl 12V vagy 5V engedek rá és nyit)

 

Benzin illatos levegőbeömlős témához valakinek valami emlék?

 

Akik irtatok eddig látom diesel-es verdával toljátok. :)

 

Előre is köszi.

Beefadol

Előzmény: Beefadol (118806)
mekkGyver Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118839

Jaaa, nem is szemrehányás volt! :) Sajnos én is napi 26 órát dolgozom, így ritkán van időm a saját dolgaimra, pláne hogy telefonáljak is, mert ahhoz kell(ene) egy kis nyugalom. Viszont a levelezést egyfajta határidőnaplóként is használom, ezért az napi rutin, na meg főleg gép előtt vagyok napközben, és gépelni tudok úgy is ha ketten beszélnek hozzám közben. Az autót elvinni sem nagyon van időm, így nem is aggódok a dolog miatt, csak úgy gondoltam inkább hozzád igazodok, ha lenne üresedés a naptáradban valamelyik hónapban... 

Előzmény: Jena307 (118836)
Jena307 Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118838

Ez nem teljesen egyértelmu mert nem barometrikus kompressziovizsgalat volt par éve, hanem pico scope,os áramfelvételböl mért nasa tecnikas, mivel ennél a motornal a hagyomanyos mérés elég kacifantos lenne, nincs hol, meg kérdezem a Novothot, hogy nem csak hatasfokot lát ugy mert ha igen akkor gyors klonozok bele egy ecu,t

Előzmény: bananatree (118834)
ádibébi Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118837

Egyelőre nem volt még kompressziómérés, se alkalom, idő részleteiben átbeszélni, hogy akkor pontosan mit is csináltak a hengerfejen a szakik. De az biztos, hogy ha valamit javítani kellett volna, azt megcsinálták volna. De az volt a vélemény, hogy nincs mit javítani, minden úgy van, ahogy kell. Ismerték, tudták a jelenséget, ami miatt odavittük, volt három tippjük rá, de mind a hármat kizárták végül, mert nem volt látható hiba, nagyon alapos vizsgálattal sem. Valahol volt egy minimális eltérés valamiben (nem emlékszem már pontosan), azt megcsinálták, de az ettől az egésztől független dolog volt.

 

Amint mesterúr agya némileg felszabadul, és lesz ideje/indíttatása újra ezen a témán gondolkodni, no és amikor majd magamhoz térek a mostani beavatkozás anyagi vonzataiból, akkor majd kitaláljuk, merre tovább, és milyen sorrendben. Nekem logikusnak tűnik kizárni a motorvezérlő hibáját, az fizikai megbontás nélkül megvan, illetve majd mérünk kompressziót (valahol, valamikor), hogy lássuk egyáltalán, hogy van-e változás. Az biztos, hogy most egyenletesebben jár, ha a kattogást, amit eddig hallottam, a korrigált henger másfajta zaja volt, az most enyhült jelentősen. Rendellenes hőtágulást meg hogy a fenébe lehet vizsgálni?...

Előzmény: bananatree (118834)
Jena307 Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118836

Egyszerübb ha felhivsz, mások is így érnek el, levelek van hogy több hétig tornyosulnak mire van idő rá. Ádi megmondja hogy telik egy egy nap felém

Előzmény: mekkGyver (118833)
Ricsex Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118835

Sziasztok!
Vettem egy használt Peugeot 307 2001-es évjáratú autót.
Külső üzemanyagszűrőt akartam kicserélni, de sehol nem találom.
Szivattyúból kijön egy cső, az lemegy egy kis szakaszon és bemegy a kaszni alá.
Akkor így nincs külső szűrője ? 
Tankba lévő szűrő lenne csak ... ?

Előre is köszönöm a válaszokat. :)

bananatree Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118834

gondolhattam volna :)

 

mondjuk ez (kompresszióvesztés) azért nem olyan sokszereplős dolog.

egy hengerben nincs sok "luk" lehetőség, azokat kellene célzottan végigjárni:

- lefelé ott vannak a dugattyúgyűrűk, meg a henger maga

- felfelé ott van a befecskendező (és az ő fészke), az izzítógyertya (és az ő fészke), meg a szelepek.

Ha a szelepfészkek most a hf levétellel meg lettek csinálva (?), akkor képbe jönnek még a szelepeket mozgató dolgok (rendellenes hőtágulás)

 

tényleg, van most még kompresszióvesztés egyáltalán? mert mintha csak a diagon látható korrekciós értékről beszéltél volna most...

 

Előzmény: ádibébi (118830)
mekkGyver Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118833

Megosztanám kis mekkMester tuningom eredményét, hátha érdekel valakit. Nagyjából 2 hete jött meg Angliából az ibéjes EGR lefalazó lemezke. Külföldi fórumokon olvastam, hogy lehet bátran próbálkozni, mivel nem dob hibakódot a fedkomp. És valóban. Beszerelés nálam elég szűkös helyre benyúlós babrálós, de okosan megoldott lemezke U alakban kivágva, így csak be kell tolni oldalról a kilazított csavarok alá. 2 hét után hibakód mentesség, munkábajárós egyforma megszokott útszakaszon kb 0.4l fogyasztáscsökkenés. A többi észrevétel műszerrel nem mérhető, így lehet, hogy placebo hatás, de stabilabb alapjárat, kicsit szebben ketyegő motor, és jobban ugrik gázadásnál. Majd, ha nagyon ráérek, azért egy hibanaplót nézek diaggal, mert állítólag azért rögzíti szorgalmasanaz egr rendellenes értékeit, de amíg nem reklamál, addig nincs gond. Persze jó lenne kiszedni szoftveresen, meg hozzáigazítani a karakterisztikát, de (mivel Jena nem válaszol a levelemre :o), marad egyenlőre így. Ha kell küldök linket, meg fotót a beszerelésről.

ádibébi Creative Commons License 2016.09.10 0 0 118832

Nem mindig van Happy Finish, ezt néha  be kell nyelni ;) tudod, annál elnyújtottabb a dolog legalább... :D

Előzmény: Martinka. (118831)
Martinka. Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118831

Szépen felépített történet, vártam a végén a hepiendet, de úgy tűnik egy neverending story alakul belőle. :( 

 

 

Előzmény: bananatree (118829)
ádibébi Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118830

ez volt (kb 6 éve) a LEGELSŐ lépés... :)

Előzmény: bananatree (118829)
bananatree Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118829

teszt célból nem cseréltetek fel 2 befecskendezőt?

(a hibásat meg egy másikat, célszerűen :) )

én arra (is) gyanakodnék...

 

Előzmény: ádibébi (118828)
ádibébi Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118828

Nos, a sokéve folytatásos történet a kedvenc autóm kedvenc motorjával kapcsolatban elérkezett egyfajta szakaszhatárhoz. Neem, még távolról sincs vége *sírvaröhögős szmájli* :D

 

 

 

A mai nap így kezdődött:

 

 

Aki netán nem látná a Mátrixot, mint Neo, annak elmondom: Népliget, Buszpályaudvar, busz Orosháza felé, indul 15 perc múlva.

 

 

Két órával és 117 km-rel odébb:

 

 

(az ott a pulton az én vizem, jóóó hideg volt!)

 

Kívül közben zajlottak az események: Mester fixen a helyén tartja a tiszaugi kocsma falát, nehogy még elbillenjen, vagy felkapja a szél, mint Dorothy házát Cansas-ben :D

 

Meghozta a szajrét is, saját lábon:

 

Üvegtigrigri Sanyi szavaival élve: sépautóó! :)

 

A képregényt itt most picit felfüggesztem, de előtte még egy napibölcsesség a falu kulturális origójából:

 

Amúgy rettentően dögös leányok szolgáltak ki minket minden földi jóval, de őket a szemérem megőrzése végett nem kaptam lencsevégre (sem) :)

 

Napközben Mester úr már előre szencségelt, hogy demegyazidő, mamégnemettemsemmit, rengetegdolgomvan, pedig elég haladósan csinálta az egyszerre három autót. Volt ott minden, beletörő csavarok, megflexelt tornacsuka, előre tervezett áramszünet miatt elérhetetlen szerverek, és a nap végére még egy kiadós mérgelődés is kijutott a direktszűrősre átkendácsolt Pininfarina-féle 406 kupén, ami csak nem akart rendesen menni, mert 25 fokos kinti helyett 70 fokos motortéri levegőt szívott.

 

Közben szépen sor került az én járgányomra is, megdiagoltuk, miközben elmentük a buszmegállóba ügyfelekért. A következő a helyzet: gyönyörűen jár, egyenletesebben húz, és szebb a hangja, mint újkorában volt. De a diagot rádugva bizony ott éktelenkedik, ami eddig is, már Orfű óta mindig: a 2-es henger befecskendezési korrekciója értékelhetetlen értéket ad. Régebbi diag ezt úgy mutatta, hogy a maximális értéken kiakadt.

 

Azaz a hiba, ami miatt a szétszedés mellett döntöttünk, nem lett meg, és még mindig nem tudjuk, mi ez. Nos, ez itt egy szakaszhatár. Adott egy jelenség, egy hibás korrekciós érték, plusz egy megfejthetetlen, csak full üzemmelegen jelentkező kompressziócsökkenés azon a hengeren. A motorban azonban fizikai probléma, hiba nincs, és az injektorok is hibátlanok.

 

Született egy elmélet, amely szerint a motorvezérlésben van elszállva a 2-es henger befecskendezése, és valójában a semmire korrigál. Ezt ki lehet szűrni majd egy vezérlő-klónozással, de miért legyen egyszerű, ha lehet bonyolult is alapon az én járgányomban nem a 90%-ban Miskolcon gyártott, hanem a maradék 10%-ban németországi gyártású motorvezérlés van, amivel - nahát, ki gondolta volna??! - általában országos szopás van, ha hozzá kell nyúlni, miközben a miskolciakat kb. kopipészt metódussal lehet sokszorozni.

 

De ez az elmélet nem magyarázza meg, miért esik le a kettes henger kompressziója 70%-ra, amint üzemmeleg lesz.

 

Szóval szerintem még pár felvonást meg fog érni ez a PSA-féle fantom-szappanopera :)

 

 

Napközben volt alkalmam vezetni egy Euro5-ös, 8 szelepes HDi-t, 2013-ból. Íme:

 

 

Mérhetetlenül más, mint a régebbi 16 szelepesek: kisebb turbó, sokkal kisebb szelepek (kisebbek, mint a régi 68 lovas 1,4 HDi-n). Az eredmény egy alul eszméletlenül ugrós motor, lent tényleg nagyon él, az első pár kanyarban a 92 lóról simán elhittem volna többet, mint az enyém, ami 38%-kal van meghúzva 110 lóról.. Aztán persze kiderül a turpisság: elfogy szépen az ereje 2500 fölött. De ezt ügyesen megoldja a PSA: villog a műszerfalon, hogy válts már feljebb!! :) Kíváncsi lennék, a 120 lovas legújabb Euro 6-os HDi mit tud (és persze hogy meddig lehet felJenázni... :D)

 

Végül miután mindenki és minden végetért a tiszasasi naplementében, lassan a Mester is elindulhatott a magánélet felé (amihez még Székesfehérvárig kell autózni...)

 

Csillagfényes csendélet, avagy bezár a bazár... :)

 

ádibébi Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118827

Nem húztak le vele, ez bizony már eléggé odavan. Újkorában nem billeg, és 1-2 mm-t ha tudsz rajta kézi erővel fordítani jobbra-balra.

Előzmény: Dizzyws (118826)
Dizzyws Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118826

Sziasztok! 

Volt egy kis időm, csináltam egy videót a kettős tömegűmről, esetleg valami hozzáértő rá tudna nézni? :) Csak hogy megnyugodjak nem hiába dobtam ki rá egy vagyont. :D 

Szervíz szerint használhatatlan, kilágyúlt. 

Nekem nem volt bajom vele, nem rázott, annyi volt, hogy néha indulásnál megnyikkant de lehet az már a kinyomó csapágy volt. 

A felület is teljesen sima nem kopott, ami látszik csak felületi rozsda pöttyök mert már 1 hónapja kint van kb.

Itt a videó: 

http://www.mediafire.com/download/uhmprhc2f914cro/VIDEO_20160908_134009.mp4

matrix74 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118825

Köszönöm a gyors segitséget 

Előzmény: Zolysys (118824)
Zolysys Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118824

LDS

Előzmény: matrix74 (118822)
d.jocov Creative Commons License 2016.09.09 0 0 118823

Én sem gondoltam, nem tudtam hogy kétféle méret létezik, de ügyesen megoldottad a kérdést, a lényeg hogy illesztetted...

ha belefutok netán ilyenbe én is tudom majd hogy a műanyag dugó másra is jó.....

 

Előzmény: mekkGyver (118820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!