Sziasztok van itt valaki köztünk aki engedéjezett már aux portot a gyári rd4-es rádión?
Ha van itt ilyen társam akkor tudna egy pontos leírást adni vagy linkelni hogy hol találom meg a szoftverben!? Van gyári diag kábelem, szoftverrel csak eddig nem találtuk meg, hogy hol kell..
Élet mentő lennő a segítség, hogy ne csak az Ozone fm-t tudjam hallgatni..:D
Ma esti történet, hogy Hasziék parkolójában Zolysys beveti az összes bitjeit, telefonon pedig Jena instruál, hogy mit is kéne közben alaposan nézni. A járgány aztán jónéhány köszörülés után végül meglepetésre beröffen, és jár vagy 10 percet köhhintés nélkül alapjáraton.
A diagnózis közben megszületik, de hogy biztos legyen, hát legyen: próbakör, hisz épp ott a forgalmi kör (körforgalom). Nosza szúrom egyet, hátrát, fordulgatok, ki a parkolóból, aztán az egyenesre kiérve döföm egyet, elváltok kettőt, és három megy kétezerig, ott meg beköhög, és STOP jön, és megáll, és gurul innentől, vissza a Haszi-parkolóba.. Mé megtoljuk, hogy civilizált módon leparkoljuk.
A Jena általi távdiagnózis: 99% railnyomás-szenzor hiba. A csere Zolysy-re vár, ő meg alkatrészre. Pár nap, és remélhetőleg újra járóképes lesz a dögöm... :) Zolinak és Jenának megy minden köszönet!
Nos, a diagnózis ezen a szúnyogmarós (Holdfényes) nyári éjszakán (à la Csinibaba!) a becses közreműködésetekkel megszületett (és még nem láttam róla facebook-posztot!! :D), az aznapi mentés pedig részemről teljesen rendben volt, legalább volt idő és lehetőség Őrmit - kérdésére - felhomályosítani röpke életem legújabb történéseiről. Beszéltünk barackokról és egyebekről, no és küzdhettünk a vasakkal, és egyéb ötvözetekkel is, amíg oda nem értetek :)
basszus, ezt a pözsó francia központi honlapjára fel kéne tölteni... tanulságos. kíváncsi lennék, az elmúlt 10-14 évben változattak-e valamit, na meg, hogy más autógyáraknál ez hogy megy... egyáltalán gondolnak-e arra, hogy auz autóik még 10-15 év múlva is életben lesznek, és ne adja Isten, vontatni(uk) kell...
Annyi javítás h naplementézni mentünk le Balcsira, kvázi meglepiként Őlmiékhez, ha fogadóképesek és úgy volt:) Őlmiékkel Siófok felé gurultunk, amikor bezzizent az S.O.S. kiáltás az éterben, szóval vissza Zamárdiba, mi meg andalogtunk Vikivel és Ildivel. Majd újfent megjelent fülkagylóink peremén a "zomázámzige zűrzavar", hogy akkor kéne másik oroszlán is Érd környékére sárga angyal gyanánt:) Különben előbb odaértünk volna;)
múgy ha igaz ma jön Sys diagolni, akkor leugrunk a parkolóba;-)
Olvasom a fórumot, és a cikket is a klíma fogaskerekek javításáról, de az én hibámra nem találom a választ. Az autó (307 2006 1.6 benzin) kétzónás automata klímája elfelejtett automata lenni.
Azaz a beállított hőmérsékletre hidegebbet/melegebbet fúj, de az utastér ventilátorának fordulatszámát nem változtatja, azt nekem kell a külön gombbal. Így hiába állítom 30 fokban 17 fokra a klímát a hideg levegő csak legyez, de nem hűti le az utasteret.
Az autót nemrég vettem és télen, akkor nem volt vele gond. Ez ennek az autónak a sajátossága, vagy valami ismert hiba? Ha hiba, akkor mi okozhatja?
nagyon régen nem jártam erre, most lenne kérdés, 307SW 1,6 benzin 2003 évjárat, tegnap autópályán tempomatnál 5-ösben egyszer csak egy kattanás, majd a motor felpörgött, villámgyorsan kikaptam üresbe, de azóta az 5-ös fokozat nem működik. Gondolom egyértelmű váltóhiba, d emennyire merhetek járni vele amíg nem jut el szerelőhöz? (pár nap) Amennyire utánaolvastam, az 5. fokozat fogaskereke könnyen ledarálódhat valószínűleg nem nagyon kaphatott olajat a váltó. Érdemes -e javítani illetve ha már úgyis szétszedik a váltót van-e valami javaslat hogy egy kicsit hosszabb lehessen az 5. fokozat? Mert igazából a rövid 5-ös az autó egyetlen hiányossága (meg hogy nincs 6-os)
Éppen azért kérdeztem, mert körülnéztem a weben, és a legdrágább alkatrészekből sem jött ki 20 felett. A menetrögzítő felvétele szerint :) alig volt több egy óránál a munka. A futómű beállítás még nincs is benne az árban.
Meg kéne hallgatni, hogy megint ott zörög-e ? (mármint a tűzkarikánál)
Ha igen, akkor 2 oka lehet szerintem: az egyik, hogy idővel összébb nyomódik kicsit a tűzkarika, emiatt lazul az előfeszítés.
A másik, amit ki szoktak hagyni az összeszerelésnél: kellene a feszítő rugók alá (és talán fölé is) egy-egy fieber karika. Emiatt nincsen hangja a szettnek normálisan, mert a rugó nem fém a fémen fekszik össze így.
tuti tippet várok arra hogy ne nyikorogjon a kipufogom elöl,most lett cserélve komplett rendszer tüzkarika minden 1.6 benzines ,és az agyamra megy a nyikorgásával,1 hónapig jó volt de most elkezdett nyikorogni!! köszi!
Valóban lehet, hogy sokat fizetett az emberünk, de ez baromire függ attól, hogy hol csináltatta és mit tettek bele. Ezt ezen adatok ismeretében lehetne csak véleményezni.
Ha pl. gyári alkatrészeket teszel bele, jelentős különbség jöhet ki, de ez még az utángyártott piacra is igaz !
Mert ugyanarra a termékre gyakran akár háromszoros ár is lehetséges gyártmánytól függően.
A szervidíjakról már ne is beszéljünk. (egy szakszerviz óradíja kb. 10e+Áfa, míg egy kis műhelyé lehet kevesebb is, mint a fele.)
szerintem sokat fizettél én most csináltattam 2db axiál 2db kormányösszekötő 2db stabpálca= 16000 ft 5000ft futomüállítás 5000 ft munkadij=26000 ft, a motortarto max 2500-5000 ft + munkadij, nézz körül itt az árakkal kapcsolatba: https://alkatreszek.hu/
Nekem pár napja az M31-en dobta be a motorféket a csipogással egybekötve,meg a APF irkálással :D
Még jó,hogy van nálam tartalék gázolaj szűrő,csere lett.Viszont a CR nyomásszabályzó picike szűrője,megint összeszedett valamit,a tünetekből következtetve. Ultrahangos tisztító kellene,de nincs a közelemben sajnos.
Viszont , ezt a vonószem problémát nekem is meg kell néznem :)megjáratni egy menetfúró kütyüvel,utána meg zsírt neki a rozsda ellen :) Soha nem lehet tudni.......... :D
Azt is írd meg mi történt a motorral,mi lett a hiba.
Nos, hát ez a nap is eljött. Imádott pözsóm, a kis huncut, Érdnél, az M7-esen ahogy volt, megállt. Na jó, azért egy épp 500 méterre lévő pihenőig még elgurult, de onnantól se kép, se hang. Doktor Jenának telefon, azt mondta, ha leviszem, még ma megcsinálja, ha tudja. Nem semmi!...
És bajban ismerszik meg alapon Őrmi mester hipp-hopp ott termett, Siófokról feljött Érdre, azzal a határozott szándékkal, hogy akár Tiszasasig is levontat, ha kell (Doktor úr ott rendel). Aztán kiderült, hogy az én autómban a FAP mellett még vonószem sincs, így aztán ott tartottunk, ahol előtte. Szerencsére Hasziék épp hazafelé tartottak Siófokról, így később befutottak egy második vonószemmel. Azonban, csak hogy ne legyen egyszerű a dolog, időközben rájöttünk, hogy a Break/Sw-k hátsó vonószem-foglalata imád annyira berozsdásodni, hogy nem fér bele a vonószem, nem kapja el a menetet, stb. Se Őrmié nem volt használható, se az enyém (amire amúgy nem is lett volna szükség, de ott hitetlenkedtünk, hogy akkor most mi van már, ménem megy be a helyére az a nyavalyás vonószem, nem létezik, hogy a csigazabálók elölre és hátulra két különfélét csináltak... Hát nem is. Csak épp elfelejtették rozsdamentesíteni a foglalatot... Köszi Jean-Pierre!). Szóval előkerült a brute force-módszer, azaz a nyers erőnkhöz folyamodtunk. Ildi asszony körömfényesítője elhalálozott a rozsdátlanítási folyamat során, ahogy aztán később maga a vonószem szára is kimúlt, mivel a menet erősebbnek bizonyult, a nyíróerők végül beszakították a vonószemet a menetbe.... A 2,5 centi menetből ha 5-6 mm maradt a csonkon....
Sebaj, talán az a 6 mm is elég lesz, legalábbis nekem, előre, ahová minden teketória nélkül be tudtuk tekerni a torzót. Maradt azonban a millió dolláros kérdés, hogy ha Őrmi nem, akkor most ugyan ki fog engem vontatni, és hová... És jöttek Hasziék, és az ő vonószem-foglalatuk is roszdás volt, annyira, hogy csak 2-3 mm-t tudták betekerni (úgyhogy én a 6mm-rel biztosabb lábakon álltam), aztán még az is kiderült, hogy a ráncfelvarrott Sw vonókötelének karabínere nem kompatibilis az első generációs vonószemmel, de végül minden akadályon túljutva Hasziék Sw-jére csomóztam kocsimat, és tapostam a féket, ahogy kell. Kemény rántásokat élt túl az a pár milliméternyi menet, meg a két tonnát bíró csirkebél, de végül elvergődtünk a parkolójukba, aztán még haza is hoztak a lakásomba.
Szóval éves tali utáni nemzetközi minitali, Köszi Jena, köszi Haszi, köszi Őrmi (jövök neked egy vonószemmel, meg egy foglalat-helyreállítással), telefonos segítség pedig Zolisziszi volt, medúzák és egyéb tengeri herkentyűk társaságában. Köszi srácok! Nagy dolog, hogy segítettetek!
Sziasztok! Azt be lehet azonosítani hogy melyik hidrotőkének lehet hangja? Valamelyik még ilyen nyári időben is hallatja a hangját "hidegigindítás" után 1-2 percig. Esetleges megbontáshoz az olajat szükséges leengedni?
Üdv a csapatban! Baleset- és hibamentest! Jena tud neked optimalizálást" csinálni, álom lesz tőle a gép. Az enyémre is nyomott 10-15%-ot, nagyon jó lett. Így őt keresd, most aktívkodik:)
Másfél hónapja léptem flottátokba és sikerült vennem egy ilyen remek autót. :) Ahogy a nicknevemből is látszik, eddig 605- ösöm volt, szerettem, de nem akartam többet költeni rá. Autóm egy SW 2,0 HDI, 135 lovas motorral. Minden szűrőt kicseréltem már rajta, a részecskeszűrőn kívül. Finom gázadásra kicsit " hullámosan " húz az autó, nem vész, de szeretném ezt orvosolni. Esetleg volt valakinek ilyen problémája? Vagy ötleteket, segítséget szeretnék hozzá kérni!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Berencsi Péter
Jah, ha valaki szeretne egy 605 2,0 stri-t, még megvan. :)
Mind1 kicserélték. Most már nem lehet ezzel gond elvileg. Igaz a gatyám is ráment. :D Mondtam, hogy jó ami van benne csak a kuplungot cseréljék mert nem rázott meg nem kattogott, de azt mondták mindenképp cserélni kell mert ki van lágyulva a lendkerék azért nem jó.
és a 9hx motorban ami pont ugyenez a harver abban a gyári fix lendkerék nem töri a főtengelyt kérdezz már rá?
Pl azt is bele lehet tenni viszont csak kevlár tárcsával érdemes mert el fog csúszni kisebb nyomatékra tervezett de a kevlár ezen segít, szerintem elviselhető, de komfortosabb a kettős
a sachs az ajánlott most, ez full kedvességgel kb 130ezer ft,
Az tény hogy az 1,6hdi esetén igaz amit írtam. De ekkora tételnél én bizony megkeresném azt a feláras megoldást (ha nem lenne). Munkával együtt igy is 200 alatt maradhana.szerintem irreálisan drága. De bizti van akinek nem számít. Nekem igen.