Segítségeteket szeretném kérni egy furcsa hanggal kapcsolatban :) Kuplunk felengedésekor, vagy hirtelen gáz elvételkor a motor felől nyekkenő hang jön. Szerelő cserélte a motortartó bakot, és a kipufogó becsatlakozásánál lévő gyűrűt + megkente zsírral. Csendes is volt, amíg a zsír le nem égett lassan.
Talán olyan 100 ezer km környékén láttam először. Hozzáteszem semmit nem tapasztalok sem olajfogyás, sem erőcsökkenés nincs. A szerelő azt mondta, lehet, hogy olaj marad a hengeren és indításkor ez ég el. Mondjuk szerintem ez marhaság, de nem értek hozzá. Ismerősek más márka de ugyanez az 1,6 HDI 350 ezerrel is ezt csinálja. EGR- tisztítva volt, 150e környékén, rendesen tele volt, nem zárt vissza rendesen, pici tekercs rugón állítottunk, így jó lett.
Szia. Azért Jenánál csekkolj utána, hogy EGR-hibánál szokott-e kékelni, mert nem hangzik ez logikusnak (persze én nem vagyok hozzáértő, csak agyalni próbálok). A kék ugyanis motorolaj. És az EGR-rendszer megragadásának vagy vezérlési hibájának semmi közét nem látom így paraszti fejjel ahhoz, hogy olaj kerüljön az égéstérbe.
Az EGR ugye a friss levegővel együtt visszatol valamennyi kipu gázt a motorba. Ez nyilván teli van korommal, meg minden egyéb olyan szarral, ami nem oxigén, azaz az égést nem táplálja. Pont ezért is van: hogy csökkentse az égés hőmérsékletét (és még valamit kalamol a nitro-oxidokkal, amik így jóvan nagyobb arányban elégnek ártalmatlan gázokká).
Ha az EGR 0 %-ra nyit, azaz zárt állapotban megragad, akkor max annyi a "baj", hogy ez a környezetvédelmi hatás nem érvényesül (és cserébe nem megy tele a motor korommal. Tuningoláskor gyakori, hogy eleve állandó 0%-ra programozzák az EGR-t). Ha viszont nyitott állapotban ragad meg, és odalépsz neki, (amúgy ott éppen hogy be kéne zárnia, hiszen a sok lóerőhöz sok üzemanyag kell, ahhoz meg sok oxigén, azaz olyankor nem keveri vissza az oxigénszegény kipugázt), akkor annyi történik, hogy mivel érzékeli, hogy nincs annyi levegő, mint amennyit kért, nem is ad annyi üzemanyagot. Amit úgy veszel észre, hogy nyomod neki, de nem megy az autó.
De ebben az EGR-történetben sehol nem kerül arról szó, hogy olaj menjen a dugattyú másik oldalára, és ott kék füsttel elégjen. Pláne nem hidegindításkor, 3 másodpercre.
Szóval lehet, hogy szar az EGR-rendszered (és a szerelőd nem ver át), de (a logikám szerint) nem ez okozza a hidegindításkori kéket.
(Aztán majd jön Jena, és belém veri a csúfot... :DD)
kíváncsiságból megkérdezhetem, mennyi a km az autóban? azért, mert érdekelne, hogy esik az meg, hogy egy 16 szelepes, egészséges HDi éppencsak műszakizhat. Milyen érték volt ennyire határeset?
Ma a fénykép szerinti matricát, és újabb 2 évig érvényes műszakit kapott az autóm Németországban! A kipufogó mérésen rezgett a léc, de csak-csak átment.
Nagy-nagy köszönet Jenának, aki nélkül ez a műszaki vizsga nem lett volna sikeres. Jena remek szakember, és baromira ért ezeknek a HDI motoroknak, és persze a Peugeotnak a lelki világához :) Külön köszönet a Tempomatért, aminek én aztán igazán hasznát veszem!
8 hónap alatt 55000 km-t tettem az autómba, és a következő 12 hónapban kb 80000-t fogok remélem.
Üdv: IKSZ
Ui: passz hol van rizsszem izzó (két körös digit klíma). Szerintem nálam azok rendben vannak. Végül a fényszórók sugárnyalábját a vizsgáztatók kimérték, és manuálisan tekerve lejjebb állították.
A fényszórók sugárnyalábja belülről elektronikusan állítható 0 és 3 között. 2-esről 1-esre állítottam, és szépen fel is emelte a motor a fényszórók nyalábját. Bár kicsit magasan világít most. Viszont innen nem mozdul semerre a poti állításakor. Vmi behalt, vagy már megint elektronikus hiba? Hogy tudnám lejjebb állítani a fényszórókat?
Sürgős lenne, mert ma délután műszakizna a autó :)