Ha jól emlékszem a 10w csak félszintetikus olaj. Az 5w és a 0w a teljesen szintetikus.A régebbi motorokhoz (90-es évek) jók a 10w olajok. A mai verdák 5w vagy 0w olajokkal mennek.
Pug. dizelhez föleg ha fapos Total ineo 5w-30 ajánlanak.(én Total quartz 9000 5w-40 használok 6.éve,de a fap ki lett ütve a pugomból.)
Benzineshez a Total Classic v. Qartz 5w-40-t ajánlják tudtommal.
110 lovas 2004-es 307-esemre vásárolnék alufelnit. 195/65 r15 nyárigumim még egy szezont mehet kb. Találtam egy Dezent felnit szép állapotban a közelben (6.5Jx15H2 4x108) viszont az ET száma 15. (Ha jól rémlik talán 406-oson volt.)
A gyári adat szerint 27ET számú az optimális tehát 13mm-el kintebb jön a kerék.
Szerintetek bevállaljam vagy inkább keresgéljek tovább 27-es ET számmal rendelkezőt? Vagy váltsak 16"-ra ?
Ez a két variáció jöhet szóba (akku és önindító, esetleg testkábel), pénteken gumicsere után feleségem 1 órán keresztül próbálta indítani, mire odaértem pont beindult.
Hétfőn elvisszük villamosságishoz, hogy rámérjen, leírom majd, hogy mit állapított meg.
Jena lenne egy kis problémám. Reggel jöttem haza melóból 40-el gurultam megálltam egy lámpánál és mikor elindultam nem akart húzni az autó. Motor jár nem zörög nem csattog nem füstöl nem ír ki semmit de nem húz rendesen mind ha service módba lenne. Eddig úgy működött a kis kék mint az óramű semmi jele nem volt semminek.
Az Egr szelepem kiprogramozásra került by Jena, tavaly valamikor. Azóta a gyújtás közbeni végállás-tesztet leszámítva az EGR mindig zárva van, és kussol.
A múltkor kifogyasztottam menet közben az gázolajt, amire dobott is egy APF hibát. Azt töröltük (by Jena, köszönet!),
aztán egy hétig minden oké, madj kapom az APF hibát megint, és a diag (by 2Y) megmutatja, hogy az EGR szelepem megragad a teszteléskor kissé nyitott állapotban. Hurrá.
Azóta a tünetek úgy alakulnak, hogy az APF hibát törölni értelmetlen, mert úgyis visszaírja azonnal. De legalább random el is megy az ereje...
Mai abszurd a 31-es úton: négyesben 60-ról izomból gyorsulva utolérek egy kamiont, 80, váltok 4-ből 5-be, index, kimegyek előzni, és HALÁL.
80-ról 95-re gyorsulni a pillanat helyett kb 26 másodperc műve volt. Az előzést persze a mellékelt ábra szerint sikerült befejezni, de vicces volt a kamion mellett 20 másodpercig tartózkodni....
Végül csak-csak befejeztem az előzést, de ezután még a tempomat is megörvendeztetett egy hibaüzenettel... Ami persze egy félórás leállítás után eltűnt...
Váltóolaj esetében pl maximálisan egyetértek. De a szervóolajra milyen fajta korral járó hatás jelentkezhet? Miért lehet indokolt azt cserélni? Nekem lassan 9 éves a járgány, ezért kérdezem.