Jena lenne egy kis problémám. Reggel jöttem haza melóból 40-el gurultam megálltam egy lámpánál és mikor elindultam nem akart húzni az autó. Motor jár nem zörög nem csattog nem füstöl nem ír ki semmit de nem húz rendesen mind ha service módba lenne. Eddig úgy működött a kis kék mint az óramű semmi jele nem volt semminek.
Az Egr szelepem kiprogramozásra került by Jena, tavaly valamikor. Azóta a gyújtás közbeni végállás-tesztet leszámítva az EGR mindig zárva van, és kussol.
A múltkor kifogyasztottam menet közben az gázolajt, amire dobott is egy APF hibát. Azt töröltük (by Jena, köszönet!),
aztán egy hétig minden oké, madj kapom az APF hibát megint, és a diag (by 2Y) megmutatja, hogy az EGR szelepem megragad a teszteléskor kissé nyitott állapotban. Hurrá.
Azóta a tünetek úgy alakulnak, hogy az APF hibát törölni értelmetlen, mert úgyis visszaírja azonnal. De legalább random el is megy az ereje...
Mai abszurd a 31-es úton: négyesben 60-ról izomból gyorsulva utolérek egy kamiont, 80, váltok 4-ből 5-be, index, kimegyek előzni, és HALÁL.
80-ról 95-re gyorsulni a pillanat helyett kb 26 másodperc műve volt. Az előzést persze a mellékelt ábra szerint sikerült befejezni, de vicces volt a kamion mellett 20 másodpercig tartózkodni....
Végül csak-csak befejeztem az előzést, de ezután még a tempomat is megörvendeztetett egy hibaüzenettel... Ami persze egy félórás leállítás után eltűnt...
Váltóolaj esetében pl maximálisan egyetértek. De a szervóolajra milyen fajta korral járó hatás jelentkezhet? Miért lehet indokolt azt cserélni? Nekem lassan 9 éves a járgány, ezért kérdezem.
Két éve, hogy megvettem az autót, és (kopp-kopp) eddig semmi jelentős probléma (Talán kicsit jobban füstöl, mint az elején) nem volt vele. Szeretném, ha ez így is maradna, ezért elvinném átnézetni kicsit. Sajnos errefelé nem igazán tudok jó szerelőt, ezért nem szívesen adom senki keze alá, de nem is akarom elhanyagolni. Szerintetek tételesen miket érdemes átnézetni? Mit ajánlott cseréltetni megelőzési céllal? (2007, 2.0 HDI, SW, FAP, automata váltóval). Olajcsere is aktuális. Milyen olajat ajánlotok bele? Sajnos nem tudom milyen volt benne előtte.
kösz, kösz, kösz, akkor szerelő, mert nem férek alá. Bár most beszéltem egy villamosságissal, hogy mérje ki az akkut, meg tesztelje az önindítót, hogy melyik a rossz.
Önindítót le tudom szedni otthoni körülmények között, akna nélkül? A serviceboxon nem találom a váltó melyik oldalára van rögzítve. Tudom, nézzem meg, de most nincs itt az autó.
Gondolom szembenállva jobb hátul a váltó mögött, de merre néz? Mert ha a kipuffogó felé, akkor lehet nem fog menni otthon.
Hello!Tudom kérdeztem már, de esetleg van videó, vagy képes leírás arról, hogyan tudom leszedni az első ajtó kárpitjait?Vagy esetleg valaki leírná a sorrendet meg esetleg jó tanácsokat, hogy minél kevesebbet rongáljak!:D