A turbód kétlem hogy cserés , van hogy tönkremegy de nem gyakori.
Én azt tenném hogy a hibakódlistát nem lehet komolyan venni annyira sok, törölném az egészet és csak azt venném komolyan ami visszajön.
A Ezután kiválogatnám mi okozat és mi ok, mert az egész autó egy ok okozati összefüggés.
A pillangó rész csak faphoz kell(ami kikapcsolható és kiiktatható), de jó lenne tudni melyik a 2közül, de lehet kibogozom a képből.
Az egr-t és fapot pl én ki tudom programozni onnan folt nincs probléma vele.
Turbó kérdést k_rvára körüljárnám mert halál leszedni róla olyan jó helyen van.
Helyzetmásoló csak Mellet angol utángyártott van és gyári de a gyárit csak labdástól árulják és pont a duplája, Melletből 10ből 1 zárlatos lett 2 napra, de a Ferrikertől van és ők komolyan veszik .
Most kint van e az autó, mert kint eléggé drága az élet, viszont a fap off még kint sem gond mert most Tüv-özött kint egy ugyanilyen ami már átesett a beavatkozáson
Autóm: 2005-ös, 307 2.0 HDI Break 135 (RHR, DW10BTED4 motor), 6 seb. váltó. Használtan vettem német földön, és 50e Km-t tettem bele idekint. Nagyon szeretem ezt az autót, de megérem szervizeltetni :)
Jelenlegi állapot:
A Turbófeltöltő nem működik egyáltalán már. Korábban ég néha ment impulzusszerűen (főleg motorindítás után). Emelkedőn szétszaladnak a lovak, mert csökkentett üzemmódban jár a motor (6.-ban max 8,0 L diesel fogyasztást enged a vezérlés). 136 Lóerő helyett talán 60 van meg.
A szerelőm, és komputeres diagnosztika a következőket dobja ki:
- EGR szelep hiba (hogy rohadna meg, aki kitalálta)
- Hőmérséklet jeladó hiba (zöld csatinál)
- Pillangószelep hiba (fogasléc lenyíródva a csatolt kép szerint, és billeg magától a pillangó), itt az olaj is kijön valahogy
- Turbó helyzet érzékelő hiba
- Turbónyomás szabályzó mágnesszelep hiba
- FAP tutira telítődött...
A szerelő szerint a turbófeltöltő cserés. Szerintem meg nem, mert 40eKm-rel ezelőtt kapott egy németben felújított turbót. Talán csak koszos minden érzékelő.
Kérdések:
Hol tudnék beszerezni pillangó szelepet ehhez a kocsihoz? (német weboldal, vagy bontó is jó)
Létezik-e olyan magyar szerelő, aki 1 hét alatt képes megcsinálni ezt az autót, hogy átmenjen a német műszakin is. Van amit cserélni kell gondolom, de leginkább tisztogatni (EGR, Turbó, IC, szelepek, érzékelők, csövek köre)
Ezt a kerék cserét megpróbálom. Torony csapágy szerintem azért nem lehet, mert azt nem rég cseréltük, és előtte is volt ez az egy nagy kopp hang. Stab. pálcák is cserélve lettek. Azok viszont kopogtak, de azok egyenetlen útszakaszon. Ez viszont csak jobbra forduláskor egyet, elég hangosan, meg elvétve balra is egy halkabbat. Szóval nem értem, hogy hol is lehet konkrétan a baj. Ropogni semmi nem ropog...
Volna egy 307 1,4 hdi 2003 éves járatú 68 le kis járművem. Mostanság olyan produkál hogy indítást és elindulást követően 1-ből 2-be rakásnál magasabb fordulaton besípol a kijelző, de semmit nem ír ki... csak sípol volt már egy -két alkalommal, hogy egy másodpercre valamit kiírt de sajna nem tudtam a gyorsaság és rövidség miatt elolvasni. Üzem meleg állapotban nem csinálja .... (katalizátor cserélve lett). kb 1 éve. Mi lehet a gond? Köszönöm Anita
Akkumulator csere után mit jelent a "rendszer újra inicializálása" ?
valami ilyesmit olvastam egy korábbi hozzászólásban ahol is a márkaszerviz akku csere után ilyen címen számolt fel 12700 Ft-ot..
Én csak simán betettem az újat otthon és minden működött, kivéve a tolótetőt.. ami aztán egy idő után "magától megjavult..
Valamit kellett volna még csinálni utána?
és mi van ha pl. hibaelhárítás miatt az akku sarut le kell venni ( vagy egy otthoni töltés miatt, amikor ugye szintén le kéne választani elvileg) ilyenkor is mindig újra kéne inicializálni 12700 Ft-ért?
Egyáltalán le kell választani töltéskor az akkut, mert nekem egy autoelektro műszerész , a töltőm ismeretében, (lidles töltö, ami a peugeot forumban is ajanlott, ) azt mondta hogy nem kel , lévén hogy nem küld 14,4 voltál többet az akksira töltés közben sosem. ( kimértem, valóban nem) és járó motornal a generátor is produkál ekkora feszültséget. Más a helyzet a nem elektronikusan felügyelt töltövel , (pl egy régi orosz töltő, stb) ott le kell választani. Én mindenesetre ha töltenem kellet mindig levettem, most meg új az aksi és ilyen fel sem merül egyelőre.
A tolótető működését egyébként hogyan lehet újra "megtanítani " ?
Mert az ablakemelőről meg a kulcsról már olvastam korábban leírást itt. De ez esetben nem tanítottam semmit, magától megjavult..
Próbáld meg a kereket átcserélni azonos oldalon a forgásirány miatt,először egyik oldalon hátsót előre az elsőt hátra és próba.Mielőtt gumishoz gurulsz centíroztatni.A lényeg,h tegyél másik kereket és kilővőd a hibát.
A másik hibádra én torony csapágyra,szilentjére tippelek.Olyan hangot ad mintha a kesztyűtartóban
dobogna,zörögne valami.:D Kisebb probléma a stabil pálca.Az nem jár "nagy " bontással.Ahoz nem kell kiszedni a lengéscsillapítót(gólyalábat) Esetleg még szóba jöhet az alsó stab rúd szilentje.A féltengely csukló,kerékcsapágy más hangot produkál,az forduláskor kattog, a másik morog :)
Mindegyiket? Ezt is tanítani kell? Az SW 2004-es, gyári tempomat és a műszerfalon nem látom. Mondjuk azt tudom, hogy bekapcsoltam, szóval annyira nem fontos, de még nem láttam