Lassan el kellene dönteni hova megyünk. Piknik parknéál van egy foglalásunk, mely addig él, míg valaki nem jelentkezik be arra a hétvégére. Ha ez megtörténik, akkor felhívnak és döntenem kell. Ezt megelözve szeretném, hogy mielöbb döntenénk.
Aki még nézeget szállást a csapat részére, az legalább egy telefont engedjen meg a szállásadó felé az árak, illetve az egyéb infok miatt, mert ha arra várunk, hogy jó idő legyen a fényképek miatt akor lehet elesünk pár jó helytől.
Amikor anno megvettük az autót, akkor a korábbi tulaj egyszerűen ráforrasztotta a hátsó lámpák vezetékeire a vonóhorog vezetékeit, vagyis ha bármi zárlat volna az utánfutótól akkor egyenesen az autó elektronikáját tenné tönkre.
Én a bertelshofer.com-ról rendeltem egy elektronikai csomagot, melyet a leírás alapján be is tudtam szerelni, az autóban amúgy a gyári megoldáshoz minden vezeték a helyén is volt. A lényeg, hogy adva van egy kis vezérlő doboz ami a külső csatlakozó és az autó agya között van. A vezérlőt aktiválni kell. A gyári rendszerű szetteknél van olcsóbb canbus-os megoldás is, arra ott a net. Eddig olyan 20-szor kellett utánfutót húzni, hibajelzést eddig nem fedeztem fel, terheletlenül nem lehet feszültséget mérni a csatlakozón + tolatáskor kikacsolja a radart.
205/50 a gyári 17-es mérete, de tényleg nagyon meg is folytja a kocsit! A fogyasztásról nekem kár beszélni, mert az enyém 1.6 benzin volt és az én lábam nagyon vastag, szóval a fogyasztás nem nagyon volt mérvadó! :)
Nekem még az előzőn volt fönt gyári 17-es pacsker 225/45 R17-es gumikkal, az utat érezhetően jobban fogta, és nagyon állatul nézett ki vele, viszont az is biztos, hogy én még egyszer nem teszek föl 307-re 225/45 R17-es gumikat.
A futóműveket iszonyatosan nyírta, kicsit vizes úton soha nem volt kérdés, hogy én hol szeretnék menni, mert azonnal bele rántott a nyomvályúba és az csak mellékes és megszokható, de nagyon kemény lesz tőle a kormányzás is (persze ezt most nem úgy kell érteni, hogy mintha szervó sem lenne, de azért arra elég, hogy a komfort érzetedet elveszítsd!)
Ha megfogadsz egy tanácsot, akkor inkább gyári 17-es pacsker és 205/50 R17-es gumik!
Nem mutat olyan állatul, de azért szép és nem is csapod ki alóla a futóművet! :)
Szerintem ha szépen kéred Zolysys dob föl neked képet ide a saját nyári pacskereiről (És Zolysys most nem a strandpapucsra gondoltam! :D)!
minél szélesebb a gumi, annál jobban fogja, és annál többet is eszik nyilván. de hogy mennyire, azt nem tudom, még sosem kísérleteztem ilyennel. esetleg kérj kölcsön valakitől ilyen felnit-gumit, egy próbakörre tedd fel, és utána meglátod saját tapasztalatból.
Köszönöm a segítséget, akkor ezt még meggondolom!1.6 hdi 90 le hogy boldogulna a gyári 17 és felnivel 225/45 méretben?Nagyon fogná, meg többet enne sokkal?
nem, az 55w-oshoz nem kell átalakító. és abból is kétféle van, az egyikben csak ellenállással füstöl el a maradék 20w, a másiknál viszont nagyobb teljesítményű a fej, nagyobb fénye is van.
képet nem tudok küldeni, mert ahhoz ki kéne szedni a fejeket, és erre se időm, se nem akarom ott megbontani a cuccokat.
Értelek, de komolyabból létezik 55w is ahhoz se kell átalakító igaz?Nem tudsz képet küldeni, hogy melyik az amel y ik belefér és melyik az amelyik nem?!:)
Az eredeti szettben, amit vettem, két kisgömbös xenonfej volt, azok bementek. Aztán az egyik kiégett, és a garanciában pótlásként kapott fejben már nagyobb volt a gömb, ott reszelni kellett. Nem én csináltam, valaki szerelő, olajcsere és műszaki vizsga alkalmával. Már 6 éve bennevannak a fejek, ha mostanában kiégne, muszáj lennék vagy reszelni a másik oldalon is, vagy vadászni kicsi gömbös verziót.
A can-bus átalakító ha jól tudom ahhoz kell, hogy a BSI tudjon róla, hogy ég a villany. Mivel ez a rendszer csak 35w-ot eszik az 55w helyett, érzékelheti úgy a rendszer, hogy ki vannak égve az izzók. Amíg ennek a hatása kimerül abban, hogy a fedkom-ban van egy (két) üzenet erről, addig oké. De ha pl emiatt nem ég a zöld visszajelzés a műszerfalon, vagy megbolondul a skandináv fény, vagy a hazakísérő fény funkció, az már neccesebb. De ha jó a trafó, akkor fel fogja kapcsolni szerintem átalakító nélkül is. Viszont a normálsi xenon rendszerekből szokott can-bus-os verzió is lenni, amihez nem kell külön átalakító. Lehet, érdemesebb lenne jó minőségű szettet venni, nem pedig kísérletezni a gagyi kínaival, meg átalakítót vadászni hozzá. Ugye itt nagyon nagy jelentősége van, hogy a xenon fej teljesen méretpontos legyen, hogy a fényforrás ugyanoda essen, ahová a H1-es izzó szála. Ha a xenonfejben a gömb előrébb vagy hátrébb esik, mint az izzószál, akkor semmit se fogsz látni vele... De legalább mindenki meg is vakul, aki szembejön veled.
Akkor az ugyanaz... Te faragtad vagy találtál jó méretűt?Én egy olcsót néztem amúgy híd xenin 35w, nem tudod az se megy bele?Meg ha nem veszek can bus átalakítót akkor fel sem kapcsolja vagy mit csinál?
Kerék rázásnak, mert oldalirányú rezgést éreztem inkább. Közben megnéztem, az alufelnimre eléggé levan rakodva a piszok, szóval lehet emiatt van a dolog :) Legalábbis remélem.