Én csak annyit tudok erről a tudományról, hogy ezek a hülye csigazabálók úgy csinálták meg, hogy már a 2. rezsómban nyekkent meg a vezető oldali. A tudományom meg annyit ér, hogy legalább azt tudom, hogy a gyógyításra kit keressek. (monnyuk a professzornak elég is ennyit tudni, hogy hun van a tanársegéd, oszt majd az megolgya) Szóval mivel áram fut az ülepmelegítőben - mint a rágyióban és rözsó-computerben -, így nem nehéz kitalálni, hogy 2Y a megoldás. Ha már a nyarat elblicceltem én is, és nem vittem ki hozzá, így reszket a valagam, de majd jövőre...
Megtaláltál, hálád 2Y-nak, mert rám szólt, hogy írtál. Nem láttam. Céges gépről nem tudtam válaszolni. Természetesen ki tudlak segíteni, de egyre fogy az időd... Gyulára kellene ez ügyben 2x átjönnöd (viszed és hozod:)) Ha 2Y megadta a számomat hívj, ha nem jelezd és megadom. Ha Robi oldalán is otthon vagy, akkor onnan is kiguglizhatod a tagtársak oldaláról.
hidraulikus... Mint írtam a 206-ban is ugyan ez a kormánymű van. felújítás 60E körül mozog, a bontott beszereléssel fél év garival 45E-50E Ft. Nekem is kellett cserélnem, mert a gumiharangot telenyomta olajjal. Helyedben elvinném más szerelőhöz, kikérném a véleményét.
Biztositekokat vegigneztem azok jok,kabeleket testeket vegigmertem azok is sztem jok.aksi sarukat nem csereltem fel ,meg az lennne a kerdes kozepen a muszerfalon van az elakadasjelzo gomb es a central zar gomb azok sem mukodnek ,azt is a bsi vezerli?mert a radio mukodik meg a kijelzo is kozepen ,csak be nem indul .......
Van egy 2003-as 307-es SW 1,6 benzines autóm. Teljesen hibátlan volt eddig, még izzót sem kellett cserélni benne. Természetesen a szokásos szervizelési karbantartások mellett. Most azonban felfedeztem egy olajtócsát a kormány alatt. Konkrétan a padlószőnyeg, a gumi alatt, tocsog az olajtól. A bökkenő az, hogy sehonnan nem hiányzik az olaj. Se a kormányszervóból, se a váltóból, a motor olajszint is teljesen rendben van. Mi lehet ez?
ilyen hibára hidd el hogy nem lehet megmondani a tutit.
Polaritást nem cserélted fel az aksinál egy pillanatra sem?
Nézd végig az összes biztosítékot a kocsiban, 3 helyen van, bent a vezető oldalon 1 és kint a motortérben2
A motortérben úgy van hogy vezető oldalon a lámpa mögött leveszed azt a nagy tetejét, és ott látod az egyiket, és abból lóg lefele a 2., csak azt már nem látni, ahhoz ki kell emelni, pöckök és egy csavar rögzíti. Természetesen Aksi nélkül nézegesd
a napokban lemerult az aksim vettem masikat ,masnap reggel nem indult az auto az onindito teker ,a vilagitasom nem kapcsol le az ablaktorlo megy ha rateszem a gyulytast....es nem mutat a kilometer szamlalo........mi tortent???tudna valaki segiteni???
Sziasztok. Smirót keresem, mert Peugeot 307 Sw pótülèst, vagy 2db hátsó ülést szeretnèk kölcsön kérni csütörtökre (műszaki) . Zoltán Lipták ajánlott! Előre is Köszönöm!
a 99eseken még nem volt mikron szűrő, de passzol bele az újabb szűrős is, ha kiveszed arra figyelj hogy gumi gyűrűvel tömít az a a fajta még.
Sanszos, viszont a résveszteség így nem mond semmit mert, nincs meg az intervallum, ha csak a különbséget nézzük a 4 között az nem indokol egy komplett befecsi felújítást.
Ezeknél olyan van hogy pl egy porlasztóban sérül a teflon, és ott extrém résveszteség van, akkor produkál ilyet, pl csinálok most egy 807et, ott 3 porlasztón 30másodperc alatt, 2ml, 1 porlasztón 60ml a veszteség, és a kocsi küllőre indul, de terhelésre dobja, a szivárgás hibát.
Majd a pontos települést ő megmondja, a tiszementét kis betűvel gondoltam.
Öreg(ecskedő) dízelnél azért érdemes egy nagyon hozzáértő embert találni, mert sok olyan folyamat megy végbe az ilyen motorokban, ami egyelőre konkrét hibát nem produkál, de azért már vanna látható jelei. És így még idő előtt lépni lehet. Jena ebben nagyon jó, feltúrja az autó agyát, meghallgatja, és esetleg leellenőriz olyan dolgot is, ami másnak eszébe sem jutni. És így pl megmenekülsz egy nagyobb kiadástól, vagy maradandóbb károsodást előzhetsz meg.
Igen most van Macskajaj rendesen !! :D jól megfogtad a témát ..! Keresni fogom! Tiszamentére mint városra nekem csak valami MGTSz -t dobott a maps. . . Hol is táborozik pontosan? Vagy nem publikus? Mert a honlapján sem írja! Bár majd elmondja telefonon! Remélem nem 300 km tőlem :D
Azt meg tudná valaki mondani, hogy milyen márkájú kormánymű van az én 307esemben? Peugeot 307, 2003-as évjárat, 1.6 benzin. Alvázszám:VF33CNFUB82864206 Ha jól tudom Koyo és Trw gyártott bele kormányművet, de fogalmam sincs, hogy az enyém melyik lehet.
Nagyon helyes, hogy nagy becsben tartod a gépállatot, csak így tovább! Jenőke meg majd iderepül (legkésőbb holnap), és lerendel magához a Tiszamentére, te meg menjél, és meglátod, hogy rendbehozza a masinádat seperc alatt, elképesztő alapossággal és szakértelemmel. És ki tudja, akár még "egy jó ismeretség kezdete" is kijehet belőle ("...beginning of a beautiful friendship", már persze aki érti, honnan is idézek :D :P)
Én is a CR nyomásszabályzó pici szűrőjére gondoltam elsőre.Vedd le a nagynyomású szivattyúról és nézd meg nagyítóval :) Én is szedtem már le és volt benne kosz. Bele kellene dobni egy uh tisztítóba vagy 2x 3percre. Nálam bevált azóta is repül a gép :D:D
De Jena 307 biztos tud többet is mondani neked.Keresd őt. Ő HDI specialista.
Remélem nem gond, hogy a 307 csoportba írom segítségkérő levelem. Elvégre ugyan az a motor! :)
Diesel szakik segítségét kérném! Az autóm egy 1999-es évjáratú Peugeot 406 2.0 HDI. Motorkód RHZ Telj.: 80 KW.
Km futás: 222 000 Km
A problémám pár napja kezdődött. A jelenség sárga hibajel jelent meg és befulladt a motor. Indítózás, beindult, majd 2000 fordulat körül leállt. 2x megcsinálta, hazagurultam vele. Leállítás, járatás , irány a szerelő, aki nem tudott kódot kiolvasni , irány a másik szerelő, még mindig van hibajel. Szép óvatosan normál tempóval az autó megy. 15 km a mási szerelőhöz. Kódot kiolvasta, amik a következők voltak:
P0100 - Légtömegáramlás szenzor, nyitott/zárt áramkör a testre
P0235 - Turbonyomás jel; zárt áramkör a pozitívra vagy túl magas érték
P1112 - Üzemanyag nyomás információ; nagy nyomású szivárgás érzékelés
Kódok törlése, majd próba. Kis tesztek, kicsit megforgatva visszadobta a sárga lámpát és a motor leállt. Kódkiolvasás ami a P1112 es kód lett ismét, majd törlés. Aznap még 150 km et mentem hiba nélkül.2 nap múlva ( ma) irány dolgozni. Kocsi garázsban, kb 7 fokon pihen, pöc-röff, ahogy kell neki. Egész nap jeges, havas eső és 0 Cfok- on 9 óra pihenés után indulnék melóból. Indítózás és indul, ahogy kell, de bedadogott és kidobta a sárga lámpát ismét. Az autóval hazamenet a lámpa elalszik, és azóta is csendben.
Megkerestem egy szerelőt, szintén ezt a kódot olvasta,ki , amit pár nappal előtte a másik. Mértek résolaj visszatáplálást, ami eredménye vezérlés felől nézve a porlasztókat (2), (2,8), (2) , (2) szerintem cl visszatáplálás volt a mércében. Elmondása szerint a 2. porlasztóm valószínű, h halott lesz , de a nyomáshibát a nagynyomású meghibásodása okozza ( szerinte).
További feltárás semmi nem történt, mert eddig ért rá . Természetesen az anyagiakról tárgyaltunk, de nem hagytam ott az autót, miután tapasztalatai szerint 300-400 ezer ft körül megjavul a kicsike… Kicsit sokallom a dolgot és nem is diesel szerviz, szóval emiatt nem hagytam ott. …
Volt már a családban HDI és én nyomásszabályozó szelepre tippelek, hogy akár elkoszolódhatott a mikroszűrője. Érdemes kicserélni + újra gázolajszűrőt cserélni stb stb. ? .. Természetesen ennek tized annyi költsége lenne.
Véleményt tapasztalatot, segítséget várok, aki már tapasztalt ilyet, vagy common rail specialista… !!
Az autót nagy becsben tartom, naponta használom és nem spórolok a szervizen( olaj és szűrők) . Természetesen a nagy gondot megelőzve javíttatnám, mivel nem akarok lerobbanni 200 km-re lakhelyemtől J..
Lentebb feltettem az inicializálást.Ha kulcsal nyitod a távzárást,akkor kb 30 mperced van ,hogy ráadd a gyujtást.Akkor nem visít.Utána végezd el a tanítást :)