Facén keresztül jutottam ma a linkhez és most akartam berakni ide, az első dolgom az volt, hogy beírjam a chrome keresőbe a peugeot, PSA, 307 és HDI szavakat. :)
Közbe már annyira ideges lettem hogy betg tanácsára mondom megnézem hogy látok e valamit a hűtőn.
Na itt rájöttem hogy öreg nem is a klima hűtöm nézte.Vizhütöm nézte hogy nem e lukas.
Motor felöl nézte az nem is a klima hűtő.
Kicsit kivettem a helyéről és benéztem a kettő közé,láttam valami nedveset.Igy vissza mentem és mondtam neki hogy világítsa ott és uv re zöld lett,persze öreg szerint fehérnek kell lennie.Nekem a sima lámpámra nem zöldül csak nedves.
Most vehetek klíma hűtőt :)
Tudja valaki hogy hol érdemes és olcsó?
Cseréljem ki én vagy cseréltessem ki mással?Vissza adta most a pénzem egyébként igy nem szidom többet.
Te tudod, de lehet, hogy te magad is jobban jársz, ha nem bíróságra bízod a dolgot, hanem egyszerűen csak lábbal szavazol: nem mész oda többet. Nem hinném, hogy rosszindulatú az öreg, inkább csak próbál megélni, mert muszáj neki, de nem tud jó minőségű munkát végezni.
Neked meg ez ilyen tanulópénz lehet talán. Mindig fájdalmas, de előre is visz: tudni fogod, hogy egy jó szerelő nem így néz ki...
Az normális hogy a hátsó kerékcsapágy kb 10 hónap alatt tönkremegy ja és kb 6ezer Km után. A gép 1.6 HDi ráncfelvarrott . SKF volt amire cserélték most milyet vegyek bele szerintetek? Csapágy ,szerelő, vagy más a hibás(esetleg én)?! Előfordulhat hogy a csere közben a szerelőm valamit elb.....tt.
Na, meg van a bűnös. szétszedtem az új házat, megnéztem mindent, és felfigyeltem, hogy az elem mint ha kicsit lötyögne.
Képen látható szészen nem feszünt hozzá az érintkező az elemhet, ezért nem akarta az igazságot. Kicsit visszafeszítve máris tudta nyitni-zárni a kocsit.
Hát ennyi volt,megnézte egy 5 dolláros kinai uv lámpával és nem talált hibát.Azt mondta vigyem valahova nyomásprobázni.Most akkor jól megszívtam öreg nyugdíjas és feketén gumit szerel aztsem jol csinálta meg vissza vittem hogy nem jó ujracentirozta de ugyan az maradt.Elvittem máshoz terhelés alatt centirozták és 160 al simán megy a kocsi.Mikor öreg csinálta 110 el lehetet vele menni.Most meg a klima töltéssel jártam meg vele.
Persze pénzt nem adta vissza de ha addig élek is feljelentem most.
Uv-t külön vagy olajban keverve teszik be az R134A hűtőközegbe(a vákuum szívja be a rendszerbe általában). A nyomáspróba nitrogénnel keltett volna, hogy megtörténjen. (ha nem csinálta az valóban nem jó)Ha nem csinált vákuumolás után szivárgás tesztet az is baj. A stekkert azért kérdezhette mert ha a gáz benne van a rendszerben(nem szivárgott el) akkor a nyomáskapcsolótól a klímakompresszor kuplungig bármi lehet a hiba.
Szerintem ezt a pénzt buktam.Egy idös bácsi csinálta és nem igy csinálta.UV vel az olaj volt keverve ezt konkrétan tudom mert kérdeztem hogy UV s a gáz?Mondta hogy az olaj az...Ma már vissza mentem és mondta délután megnézi.Viszont olyat kérdezett hogy a stekert tudom e hol van?Mondom persze de azt nem fognak itt rárakni mert ha defektet kapok azzal sem lesz hibakód.
Mivel a klímagáz súlyosan környezetszennyező, azt szokták (azt kéne...) csinálni, hogy leszívják, ha még maradt a rendszerben, és UV-festékes semleges gázzal telenyomják (ahol szivárog, ott nyomot hagy, UV-lámpával látszik a szivárgás helye). Aztán ha tartja a nyomást, akkor leszívják, vákuum-ot csinálnak a rendszerben, és ha a vákuumot is tartja, akkor töltik fel megint klímagázzal. De ez nyilván időigényes dolog. Aki siet, az csak telenyomja UV-festett klímagázzal, jópénzért, aztán ha szökik, az már nem az ő baja, dögöljön meg az ausztrál kenguru az ózonlyuk alatt.
De legalább azt látni fogjátok, hogy hol megy el a gáz. Ha csak tömítéseknél, akkor megúsztad, ha a klímaradiátor lyukas, az nagyobb pénz.
igen, mert a csapágyak+munkadíj ugyan annyiba van mint egy bontott váltó. 3 szerelőnél voltam az enyémmel, de lebeszéltek a javításról. Felhozták azt is, hogy a csapágyat ki kell szedni a perselyből, és nem biztos hogy úgy fog az új csapágy illeszkedni mint az új. De ezt neked kell eldöntened. Mikor megvettem a kocsim, rá 3-4 hónapra elkezdett zörögni ugyanúgy mint neked. a Váltóban 9dl olaj volt 2L helyett.
Még ma délután megnézi aki csinálta ,de hogy mit néz azt nem tudom hisz már elsem indul.UV s gázt rakot bele azt mondta ennyit tudok.Másfajta gázt biztosan nem rakott bele.
Feltöltötték nyomáspróba nélkül? Hadd gratuláljak nekik... Amit leírsz, simán lehet attól is, hogy megint elment a gáz belőle. Amit ugye, mint hibalehetőséget, nyomáspróbával szoktak kizárni... Ez így nettó lehúzás a részükről.
Szerdán töltötték a klímám ma már besem indul.Folyamatosan klimát használok 2 éve van nálam a kocsi eddig hiba nem volt a klimával.Ma egy hete észre vettem hogy valami nem jó,szerdán megnézték és nem volt benne gáz.Feltöltötték mást nem csináltak vele most 4 nap múlva már besem indul,mágneskapcsoló sem kapcsol.
Van valami tipikus hiba ami ilyenkor szokott lenni?Klima hűtő vagy valami?10 ezerért töltötték.
Abban tudnál még segíteni, hogy mikor reggel hidegbe beindítom pár percig remegős az alapjárat, meg szürkés füst (régebbi dízelnél tipikus izzítógyertya)!Indul pöcre am, meg csak ha hideg, napközben áll pár órát akkor nem, csak reggel, ha sokat áll hidegen!Izzítógyertya vagy porlasztó?Izzítógyertyához hátul hozzálehet férni a közösnyomócsőtől meg az egr csöveitől?
1. A com2000-be bemenő kábeleket húzd ki és dugd be megint. Kattanásig.
2. A légzsákot mikor kivetted, a vezetékeinek van egy belső biztonsági rögzítője. Ha azt kipattintod tudod csak kihúzni a csatlakozókat. Az előfordúl, hogy látszatra visszadugtad a csatlakozók közepét, csak nem nyomtad bele. Én így jártam. Légzsák le, csatik közepét kihúzod, majd vissza.
nem maga az egr méri az áthaladó gáz mennyiségét, szóval bárhol lefalazod az ecu fogja tudni, és kitakrítani nem lehet, mert a működtető motor a probléma forrása, ami roncsolás nélkül nem bontható.