Az AF hibaüzenet konkrétan környezetvédelmi meghibásodás összefoglaló üzenete, de mivel a motorban mindennek köze van a végtermék kipufogógáz összetételéhez, a befecskendezésnek a feltöltésnek, stb így ha bármi rendellenes ezt a hibaüzit dobja.
Merre vagy helyileg?
Távgyógyítani nemtudok, de lenne ötletem mit nézzek meg rajta.
az más tényleg jó ismerős lehet mert a bevizsgálásra alkalmas 15milliós bosch injektor vizsgálót, és az előtte alkalmatos ultrahangos tisztítást felénk nem csinálják aprópénzért vagy ingyen.
Az AF hiba ha van az már jó jel, mert csak a jó autót nehéz megjavítani, ha van hiba tárolva az kiindulási alapnak jó, de csak egy támpont.
Egyébként a AF hiba nem rendeltetés szerű, és az sem hogy akusaru basztatással próbáljátok megjavítani a befecskendezési meghibásodást, van mikor szükséges de nem befecsi hibánál.
Akkor rosszul mondtam, lehet, hogy nem állította, csak bemérte az értékeket, de ingyen (vagyis aprópénzért) csinálta hozzáértő ismerős úriember, de mindenesetre azon a fronton elvileg jó minden. Az évjárata pontosan 2007.01. Mással nem basztak át, mert nem jött elő a hiba, és így a Peugeot szervizben sem csináltak szinte semmit (kivéve a gázolajszűrő, ami amúgy is indokolt volt már, azért kértem a cseréjét).
Még egy dolog: a fedélzeti kiírja az ANTI POLLUTION FAULT hibaüzenetet (ezt már régen, évekkel ezelőtt is csinálta, akkor ha jól emlékszem akksisaru levétel után megszűnt), ettől eltekintve ha megy, akkor jól megy, van erő a motorban, hibaüzenet ellenére is.
Továbbá a szerviz diagnosztikai gépe azt mondja, hogy van benne több hibakód, ami az üzemanyag-ellátó rendszer hibáját jelzi, de mivel nem egyértelmű, ezért vigyem oda akkor, amikor a hiba fennáll. Hát ezzel nem vagyok kisegítve...
hát a porlasztót ennél a tipusnál nem lehet állítani így azzal picit átbasztak, és akkor még mi mindennel?
Ennél újrakódolni lehet, és ha padi mérésnél kap új kódot azt gyári diagnosztikai eszközzel lehet bevinni a motorvezérlő compiba.
Ezen felül, lenne ötletem mit néznék meg, a tank mutató kóválygása viszont érdekes.
Viszont ez a típus már fejlett öndiagnosztikával rendelkezik, így jelentős hányadban meg lehet csípni a hibát paraméterekből, már aki tudja mit nézzen.
Fontos lenne az évj. mert elég keszekusza összeállítások vannak BSM -ECU összefüggésben.
A CP3as pumpát én is szinte kizárnám, de mindég vannak meglepetések.
Van egy Peugeot 307 HDI 1,6 90 LE, 220e km. Egy ideje azt csinálja, hogy látszólag minden ok nélkül egyszer csak leáll a motor menet közben. Alapjáraton nem, csak terhelésnél. Ilyenkor nem indul újra, vagy nagyon sok próbálkozás után mégis, és akkor rövid időn belül újra leállni kényszerülök vele. Volt már rá példa, hogy 2 óra pihenés után elindult és 1000-1500 km-en át semmi baja nem volt, aztán megint leállt. Látszólag nincs összefüggésben a külső hőmérséklettel, páratartalommal, időjárással. Ha újraindul, akkor alapjáraton el lehet vontatni bármeddig, nem áll le a motor, de ha megpróbáljuk a saját erejéből haladásra késztetni, akkor ismét leáll és nem vagy nehezen indul újra.
Volt már szakszervízben napokon át, ahol nem jött elő a hiba és nem tudták megmondani, hogy mi a baja, az én kérésemre cseréltek benne egy gázolajszűrőt. Két hónapja egy diesel-szaki beállította a porlasztócsúcsokat benne. Egyik beavatkozás sem vezetett eredményre, mert a szűrőcsere után 3 héttel újra megállt. Ezzel egyidőben egy másik hibajelenség is van: az üzemanyagszint-jelző összevissza mutat. Ha tele van, üresen áll, ha félig, akkor épp telit mutat. Próbáltuk a szakszerviz tanácsát betartani, hogy egyszer járjuk ki belőle a lehető legtöbbet és utána teletank, mert olyankor helyreáll a mérő/mutató, de sajnos nem vitt eredményre. 1100 km megtétele után teletankoltuk és ugyanúgy szarul mutat. Nem tudom, van-e a kettő közt összefüggés, de tény, hogy egyszerre jött elő a két hiba. Azt is mondták, hogy a magasnyomású üzemanyag-szivattyú lehet a ludas, de mivel előfordul, hogy ezer km-t is megy pihenés/újraindítás után, ezért azt elvetették. Segítsetek, kérlek, mert már őrjítő ez a dolog. Köszönöm szépen!
Van egy 2011-es 307 sw 1.6 hdi-m, ma egy számomra érdekes jelenséget produkált: a szervizintervallum és a napi km számláló nullázása csak a következő addig érvényes amíg megyek az autóval. 5 perces motorleállítás után a következő indításkor minden nullázott érték visszaáll valamilyen egyéb értékre (ugyanarra mindig).
Van egy 2002-es 1.6 benzines Break-ünk. Aktuálissá vált a középső és hátsó kipufogódob cseréje. A hátsó tiszta sor, de a középsővel van valakinek tapasztalata? Mivel van egy keresztmerevítő, amitől nem fér ki a cucc. Ezt 6 csavar fogja. Vajon le lehet szedni anélkül hogy gondot okozzon? Tehát ne roskadjon meg a karosszéria.