Semmi gond:)) Jenő Bácsival a Donkanyarba párszor össze futotunk már ö ha személyesen nem is de neteröl telefonról,e-milböl kicsit ismer:))
Ha jókat akarsz röhögni látogass be ha van időd az Autódiagnosztika,Autószerelő műhely topikokba. Most van egy nagyon jó az Autószerelő műhely topikba a 134513 bejegyzés.
tegnap este már csak a fél szemem volt áram alatt, ezért nem láttam, hogy nem a krisztiánnak teccik lenni... :D Na. Így már értem a dolgot (most betettem a másik szememet is a rencerbe...) :PP
Üdv a klubban :-) Igaz, én románoknál tankoltan félre, amál szarabb volt a hazahúzás. Mentségem legyen, hogy hol benzint, hol dízelt tankoltam, 2 kocsi felváltva. De egyszer sikerült nekem is félrenyúlni. Én is időben észrevettem és az arány is ugyanez volt :-D
Hogyan tudunk navigaciot rakni egy kozep kategorias kocsiban? Ma reggel talakoztam egy igen frappans megoldassal. Mivel pofatlansagert csak ritka esetben allos sorba, igy kihagyam a fenykepes bemutatast, inkabb korulirom.
Harom megolras van.
1. Veszem egy okostelefont: ennek elonye, hogy mindig keznel van, ami altalaban hatrany is, ha nincs hozza gyari autos tarto, de ha mar veszel legyen benne GPS. Gyalogolhatsz is vele, nem kell meg egy kutyut is zsebben hordani.
2. Beepitett, vagy feltelepitett navigacio: ezt a megoldast felarert vagy kesobb akciosan kapod a kocsihoz. Termeszetesen a hatranya hogy a magyar nyelvvel/tmc-vel es egyebb extrakkal nincs kiegeszitve. Megoldaskent system szakink sokat tud segiteni.
3. Navigacio /GPS vasarlasa. Elony, hogy alapbol kapsz hozza konzolt, mely a kovetkezo dillemat okozza, hova is rakd. A masik problema a tap kabel rovidsege. Termeszetesen a praktikussag erdekeben kezkozelben kell lennie, hogy menet kozben a tapizas megoldhato legyen es a kabel rovidsege se legyen gond. Erre lattam megoldast ma reggel. Adva van egy felso kategorias auto, full hifi rendszer bluethoot-tal, kormanyvezerles, bor ulesek, rendszresiett plaza cicaval a volannal A tapis telefon mellet a tapizhato navi is kozel legyen, igy a kozepre behelyezett kozel 8" kijelzo eppen aktualasi helyet biztosit a magyar menus, olcson beszerezheto navinak. Kerdes, hogy kulso vagy belso megoldas legyen. A gyors es olcso megoldas altalaban nem jo, szoszkene dehogynem.Egy hatarozott tapadokorongoos nyalazast kovetoen az erinto kijelzo kellos kozepere felhelyezett tapadokorongos konzolra felhelyezett rendszer megoldas mindenre.
Mikor a BMW bekerült tréleren a műhelybe motortérbe cső leköt,tápszivattyú relé kivesz 30-87-es lábak rövidre zár egy 10A-es biztin keresztül és szépen átnyomatva a szivatyúval a benzines gázolaj.
Utána feltöltve benzinnel,kicsit kimosva a cső,és inditva a kocsi,első 10km-en kicsit füstölt mig a maradék rendszerböl kimosta a gázolajat,aztán gond nélkül működött:))
Köszönöm a felhomályositást:))) Ha van energiád akkor olvasd el a 103145 bejegyzést:))
Nem régen csinálom a diagnosztikát mondjuk úgy kb 1990-óta mikor szerencsére bekerültem egy céghez ami később vegyes cég lett egy belga céggel,és ők segitetek hozzá ki jussak tanulni:)) Később ott voltam négy évig szervizvezető!
Autószerelő,Autódiagnosztika,VAG-Com fórumba ha benézel általába nekem szoktak úgy irni papi,vagy nagy papi:)) Én vagyok a legvénebb marha aki belemászik a diagnosztikába:))
Hajdanába 80-as évek végén mondtam a korosztályomba lévő szerelőknek tanulni kéne,az volt a válasz amig élünk addig lesz Trabant,Wartburg stb,aztán kicsit gyorsabban jött a váltás. Még igy nyugdijasan is veszem a fáradtságot,és tanulok próbálok lépést tartani,mielőtt elérne az öregkori elbutulás azt nem szeretném,nem akarok benne lenni az átlag nyugdijasba aki elindul a szellemi,és a fizikai leépülésbe:))
A diagnosztika ott KEZDŐDIK, hogy ha van tünet, de nincs hibakód, akkor NEM pingvinezünk...
Hanem azonnal élő adatokat nézünk, hogy mégis miért úgy dolgozik az a szerencsétlen motor, ahogy... és persze tudjuk értelmezni, amit látunk a diag programon belül. És maximum "szencségelünk", hogy miért nem elég sűrű mintavételezésű a diag program... de ezel együtt is legalább 3-4 irány kirajzolódik, hogy mit kell kizárásos módszerrel letesztelni, hogy meggyőződhessünk, hogy az adott alkatrész TÖKÉLETES - ergo valami máshoz kell nyúlni. És aztán kutatunk tovább.
Értem én hogy kapcsoló takarítás, de miért? Működik! Minden állásban. Csak épp ha mondjuk gyorsra állítom a törlést akkor ugye a végtelenségig kellene hogy töröljön folyamatosan. Na ez kb 7 másodpercig megy, aztán vmilyen állásban megáll, pl a szélvédő közepén, vagy ahogy sikerül. De ez automatában is így van, és más fokozatban is. Ma jött rá a hülyeség, eddig sosem tapasztaltam ilyet, vagy hasonlót.
mert a dízel puska vastagabb és nem tudod beletuszkolni a likba :D de ha nagyon elszánt vagy úgy is meg tudod dízellel tankolni hogy nem dugod a likba csak odatartod :D csak vedd is videóra :D
Valaki találkozott már olyan problémával, hogy az ablaktörlője teljesen meghülyül? Azaz akármilyen fokozatra kapcsolom, megy kb 7 másodpercet és ahogy ő gondolja olyan pozícióba áll meg. Esőérzékelős. Ma fél órás szakadó esőben nem volt vicces, hogy akart 7 másodpercenként kellett ki be kapcsolni :S Diagnosztika semmi hibát nem dob, ellenben azt írja, hogy működik minden állásban a bajuszkapcsoló. BSI reset nem segített. Ötleteket várok, mert én kifogytam. :(