Kormány alatt minden burkolatot vegyél le, majd fel kell nyulni a rádió mögé. Ha kitapogattad a motort akkor a rajta lévő két csatit ki kell húzni. Egyik hiba hogy beégett a csatlakozó, ez esetben nehezen fogsz hozzáférni a javításához de Zolysy már megoldotta. Hásik tipushiba hogy az előtétellenállás túlmelegszik, ezért nem engedi működni. Ha sikerült kihúzni a csatikat akkor a motorba kapaszkodj bele, és fordítsd el egyik irányba, ha nem lazul akkor a másik irányba. Kb egy cm-t fordul, maj kiesik a "tokjából". Az alatta található kábelkötegek közt le lehet engedni a pedálokig. Szerintem nem fér ki sehogy máshogy csak ha a kormányrudat a padlólemeznél szétcsavarozod. Legalább is én nem tudtam kiforgatni annó, csak a kormyrúd szétkapcsolása után. Ha a motor kijött, van rajta egy torx csavar, azt kiveszed és a motort kihúzod a külső műanyag tokból. A lapátot ne húzd le a motor tengelyéről mert az ki van centírozva, utána bizosan ütni, vibrálni fog. Ha kihúztad a tokból a motort, akkor a tokban megtalálod az eltétellenállást. Azt is 2 torx csavar fogja. Vedd ki, vedd le a burkolatát takarítsd ki kontakt spray-vel, és ha mázlid van nem halt meg teljesen. Ez esetben a fedele nélkül rakd össze, akkor jobb lessz a szellőzése és egy darabig még menni fog. A motort is takarítsd ki, azt is fújd be, meg a csapágyakat is... Ha megállt az ellenállás akkor tudsz venni bontottat, vagy új motort.
Olyan gondom van hogy megállt a utas tér ventim. Mintha megszorult volna, nyöszörög ha bekapcsolom de nem indul el. Hol keressem a ventit esetleg csapágyas lehet vagy volt már valakinek ilyen baja?
én csak arra figyelnék hogy ne azt a fénytelen gagyi fost vegyem, amit mindenhol árulnak, hanem azt a fajtát, amibe ha belenézel kifolyik a szemed, és így van köze a gyárilag szerelt nappalifényhez, meg értelme is mert tényleg látni ha szembe jön
Szabályosan nem sok teret hagy az a lökhárító. Én is vakarom a fejem rendesen, de valszeg szabálytalanul közel lesznek egymáshoz, a rendszám feletti széleken. Vagy ködlámpa kiugrik, lehet belevaló méretet kapni, és az szép igényes, de én pl ragaszkodok a ködlámpához. Itt kaphatsz néhány okosságot.
ez nem így van, mert ha lyukas cooler csővel mész akkor szív a motor mert tölt is( csak nem a motorba), azaz van légtömeg és a smoke limiter engedi a motorba jutni a nyálat de mivel levegőt nem kap füst lesz belőle nem erő,
viszont ha a mágnesszeleped rossz, akkor a turbó nem tölt, és így nem is szív, ha nem szív meg a smoke limiter nem enged be kaját így nincs füst
Jelenleg tulajdonosa vagyok 7 éve egy '98-as Citroen Xsara I 1.6i 8V 88Le-nek.
A szokásos citroen betegségeken átesve, kijelentem továbbra sem vetem el a francia márkát.
A lényeg, hogy valami fiatalabb után kutatok. Kiszemeltem a 307-est! (2005-) Persze az elődöt se vetem meg... (De onnét már hallani több kevesebb hibát)
Tudtok abban segiteni hogy kisebb fordulaton pl. 50 nél 4. ben kicsit rángat az autó egyenetlenül megy. 1.6 b 2004 évj. Fojtószelep tisztitás kellene? Gyertyàk trafó újak.
Szerintem egyszerre csak az egyik funkció fog működni csak, mert ütközik a kettő egymással.
A tempomat a beállított sebesség alá nem engedi a sebességet.
A limitter, mert a beállított sebesség főlé nem engedi a sebességet.
A katon látható, hogy két állása van a kapcsolonak (tempomatos), ha három állása van akkor limitteres is, de a kettőt a karon is jelezve nem tudod egyszerre használni, mert vagy kikapcsolod, vagy tempomat, vagy limitter (ide kell a limitteres pedál si)
Csak a városba mentem vele ma is de nem érzek turbó nélküli járást.Vasárnap megyek Győrbe aztán jövő hét végén megyek vele kb ezer km et.Szerintem a szelep jó lesz mondtam is neked hogy az autón én előtte soha nem éreztem turbó hiányt.Pont szerencsétlen gányolt csatlakozó akkor eshetett szét mikor dobálta a hibajelzést.Érezhető a faptalanság :)
Zolysys , lécci írj már pár infót,h a limites tempokar milyen + funkcioval tud többet mint a nem limites.vagy nem lehet f.tanítani, mondjuk a gépembe a + funkcióra a limitest pl.... ?De amúgy mind 2-vel működne? Csak ennyi a különbség ? Meg már csak limites karok lesznek a jövőben?
Üdv! Nemrég vettem egy 2006-os 1.6 HDI Ci troen C4-et, 186 ezer km-rel. Sokat olvastam a dízelekről, szeretném megelőzni a problémákat, az a kérdésem, érdemes-e valamilyen tisztítást végezni, ha igen, hol és mit? Olvastam a BG-vegyszeres motortisztításról, no meg a kipufogógáz-visszavezető rendszer manuális kitisztításáról... Nem tudom, ezek közül melyik a jó, érdemes-e foglalkozni vele, vagy felesleges ? Van-e valakinek konkrét céggel tapasztalata? Csak mert ezek eléggé nehezen ellenőrizhető dolgok, hogy mit tisztítottak ki és mit nem.... ..