A mai nap lecseréltem a olajat a kocsimban és gondoltam megnézem mit csinál leengedett olajnál, ha ráadom a gyújtást! Ráadtam és kiírta, hogy OIL OK! Gondoltam biztos nem érzékelte vagy nem tudom, ezért lehúztam az akksi sarut majd később vissza és ugyanaz: OIL OK! Természetesen beindítani nem akartam olaj nélkül, csak furcsa nekem! Ezek szerint rossz az érzékelőm vagy mi lehet? Na meg a központi kijelző sem írt semmit! Egyébként hol találhatő ez a bizonyos érzékelő, tudja valaki? Na meg amitől kész vagyok, hogy a nívó pálcáról én speciel nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy meddig van az olajszint! 3 liternél is és a megfelelő mennyiség feltöltése után is hasonlóan olajos volt a pálca vége! Velem van a gond vagy tényleg ilyen fura az is?
Előre is köszönöm a válaszokat, mindenkinek kellemes pihenést...
Viszont egy észrevétel. Felhasználóis csoportba vagyok és nem tudom megváltoztatni. Így nem férek hozzá a galériában lévő összes képhez. Tudnom kellene változtatni rajta vagy csak Te tudsz?
A gyári bekötése ennyire egyszerű. Táplálni közvetlen az aksiról, a vezérlést meg a helyzetjelzőre köti. Ha felkapcsolod a helzetjelzőt akkor lekapcsolja a drlt.
Én pont így jártam. Asszem le is írtam mit és hogyan csináltam. Lehet az én instrukcióim alapján szerelted a cicus!? :)
Én is próbáltam megcsináltatni. Kicserélték a FET-et de hiába. Előtte még 4-es fokozatig megszakítás nélkül ment, de a csere után el sem indult. De persze Neked lehet szerencséd a javítással.
Kerestem előtétellenállást de akkor külön nem találtam. Vettem új motort. Később találtam ellennállást is, amivel megcsináltam a régi motort, azóta azt is eladtam már. Vaterán vettem, és csak 3000-et kértek az elleneállásért. A 12 kicsit erős. 21-ért komplett motort lehet venni újat!
Köszönöm a sok okosságot amit visszamenőleg volt szerencsém (és majdnem annyi türelmem) végigolvasni, végigfutni.
Az információk segítségével talán sikerül eligazodnom abban a hibagalaxisban, amit egy ilyen szeretem-utálom "franszia ghépjáhrműűű" tartogathat a gazdi számára. Remélem a német ipar remekei után ez a francia macsek (2004/1.4/16V) is hű társam lesz,elvisz ahová kell és haza is hoz. "Korához képest" kívül-belül egyben van, 74600 km-rel vettem, 6000 km-t tettem bele, eddig gond nélkül. Apróságok persze akadnak. Felső motortartó bak, stab.rúd gömbfej, toronycsapágy és a klímavezérlés amiben most a segítségeteket kérem:
Sajnos, a 130 napja vásárolt ezüstmacskám szellőzőmotor (fűtőmotor) elektronikája betegeskedik. Néhány hozzászóló korábbi bejegyzését végigolvastam és a gondjaim hasonlóak, a digit klímám automata üzemmódban kb. 2 percet megy, 2 percet áll, manuális módban alacsony (max.3) fokozatban még úgy ahogy üzemel ha már stabil a belső hőfok. Télen a párátlanítás simán ment minden fordulaton, a gondok 20 fok felett kezdődtek.
Így hát beíratkoztam egy nőgyógyász tanfolyamra, legurítottam egy üveg bátorságsört és magad uram alapon...nekifogtam felderíteni.
Utasítás szerint burkolat leszed (csendben), kormányrúd szétakaszt (halkan anyáz), motor kiszed (hangosan anyáz) , örül. (részidő 12 perc) Motorburkolatot szétszedtem, megtaláltam a kifli alakú sündisznót, benne a két MOSFET-et, amik nyilvánvalóan túlmelegszenek, ez a hiba oka. De miért?
Megolajoztam a motorcsapágyazást, kifújtam a réz és szénport, hogy könnyen forogjon a lapátsor, emiatt már nem vehet fel nagyobb áramot.
Azután nekiláttam a tudományos kísérletnek : Csupaszon mindent visszatesz, kézben tart, motor indít, klíma bekapcsol....vár...s lőn. A ventillátor motor megáll.
A MOSTFET-ek belső hővédelme 175 fok felett kapcsol ki elvileg de az már leégette volna a kezem ha megfogom. Kb. 90 fokra hevül a cucc, hűtőspray-vel visszahűtve szépen megindul újra.
Kísérlet vége.
Javított már valaki ilyet? A MOSFET-csak párszáz forint vagy ne kínlódjak, cseréljek komplett vezérlőautomatikát 12.000,-HUF-ért? Bónuszkérdés : az automatika 5 kivezetéses de csak 4 van bekötve. Mi sz ötödik?
Szia! Köszönöm a válaszod, 2 hónapja csinálja ezt, amióta motormosás, plusz kuplungozás lett csinálva, de a váltó javíttatás még hátra van. Hengerfejezésnél szólt a szerelőm, hogy a kerámia felső perem elvan porladva, de csak a belső szélén lévő sarkokból egy parányi részen, azt mondta no problem, lehet betett a szondának a motormosás? Tudnál internet címet adni a szondára? Itthon olyan 32 - 35E Ft-ért láttam újjat.
Tudomásom szerint Vaterán Angliából származó selejtes ledeket árulnak. Attól selejtes hogy az üzletben cseregarancia van rá. Pógár megveszi beköti használja. Valai tönkremegy, visszaviszi a boltba, és kap egy újat. A hibásat neki jóváírja a Philips, de nem dobja ki hanem eladja olcsóé. Így jut hozzá a magyar. :) Ha megveszi a sokat akkor van lehetősége cserélgentni a ledet a müködtető egységekkel, és talán össze tud rakni egy hibátlanul működőt. Ezt árulják. Ezt attól a sráctól tudom akitől az enyémet vettem. Hihetőnek tűnt a sztori. Én megvettem nagyon olcsól a Ledeket. Találtam infót róla hogy milyen áramgenerátor kell hozzá. Zoli megépítette, és kiválóan működik.
Tehát ha gyári vezérlőel hirdetik akár lehet jó is. :) De jobban jársz ha megépíted a vezérlőt.
Akkó megnyugtattál koma! :) Legfeljebb bekapcsoljuk Neked is a menetfényt oszt had világítson az a lámpás. A citromon is bekapcsolnak a pilácsok ha beindul a motor, így nem felejtem el bekapcsolni és nem kopik az a drága kapcsoló. Az izzók is kibírtak benn 10 évet anélkül hogy elhasaltak volna, ez ám a haszon. :))
"Ez az ellentmondás a nappali menetjelző lámpák utólagos felszerelésekor az elektromos kapcsolást tekintve bizonytalanságot okozott. Ennek eredményeként kétféle bekötést is alkalmaztak (helyzetjelző lámpákkal együtt, helyzetjelző lámpák nélkül). Az ellentmondás feloldása okán a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5.§-a az alábbiakat rendeli. 5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.” A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget. Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak. Megjegyzendő, hogy a fényszórók meghatározás az útmegvilágító fényszórók bármelyikére vonatkozik, azaz tompított fényszóróra, vagy távolsági fényszóróra, vagy akár a ködfényszóróra. A meghatározott kivétel esete, pedig nem más, mint a távolsági fényszóró un. „fény kűrt” üzemmódja."