Áruljátok már el legyetek szívesek, hogy miről beszélgettek ilyen rejtélyesen. :) El lehet kapni olyan szavakat, hogy tuning meg HDi, tempomat, fogyasztás, 70e vagy annak a fele, stb...
Nálam adott a 2.0 HDi (137 lovas), érdekelne, hogy mit lehet rajta tuningolni és esetleg utólag tempomatot reális áron belerakni. Úgy érzem ti mindent tudtok erről. Ráadásul részben saját tapasztalatból. Megosztanátok?
Ez a fogyi nem a turbónyomás szabályzó mágnesszelep(1628zt) miatt lesz, ilyenröl még csak eltömödött fap esetén hallottam. Itt nagy gond van én ugyanazzal a motorral 5.4-el jártam, mégha a plusz kilókra 1 lityit is számolunk is brutál sok. Csinálj egy próbát ha van tempomatod:4.sebesség, 1400as fort tempomaton, ha érzel ném szaggatottságot, tuti gond van. A turbónyomás sz. m.sz. felcserélhetö az egr ével, kipróbálásképp. Tuningfíling:1500nál bevág az ülésbe, és váltásig nem enged el :)
legutóbbi tankolásnál 8,9liter, most pedig már 9,5 átlagot mutat a műszer:-( a romló fogyasztás egyenesen arányos a rosszabbodó turbóvezérléssel, gondolom. Újabb hibajelenség, hogy néha már 1800-as fordulatnál is brutál erős az autó, mintha rakétában ülnék, ez lenne a tuning feeling? Rontja az érzést a időnként 30-at mutató pillanatnyi fogyasztás:-( Hétfőn szervíz, még csak a helyi szaki, meglátjuk mit tud:-) vagy mit nem.
Nekem egy hónapja volt ilyen gong jelzés indításkor. Az akkut 7 és fél év után kicseréltem (még indított de mintha lassabban forgatott volna , és hát jöttek a hidegek..) , a csere óta nincs gong.
Nem nagyon van rá mód szerintem, hogy kiiktasd. legalábbis marha bonyolult kell, hogy legyen, hogy átverd a komputerét.
De ha tényleg úgy érzed, hogy túl hamar közbelép, akkor el lehet vinni a témát egy szervizbe, ahol le fogják első körben ellenőrizni a lengéscsillapítóidat, a fékhatást kerekenként (lehet, hogy az egyik kerék túlzottan bekap, hamarabb blokkol, mint a többiek. bár ugye az abd elvileg kerekenkénti, nem?), és nyilván a gumi állopota és márkája, nomeg az úton lévő finom, esetleg éppen csak nedves por is is közrejátszik abban, ha túl hamar elveszti a tapadást. Szóval ha ezek rendben vannak, és mégis, bizonyíthatóan tényleg indokolatlanul korán avatkozik be az ABS (tesztútra kell vinni őket, és produkálni a szituációt, ahol ők sokmindent meg fognak tenni azért, hogy megmagyarázzák, miért is van rendben az, ami történik, vagy ha ők vezetnek, hogy nem is úgy van, ahogy mondod, szóval magabiztosan menj oda, és tudd, hogyan lehet jó eséllyel kiprovokálni a tünetet), akkor meg cseréltetni fogják veled az abs komputerét... Nem tudom egyébként, hogy programozható-e az abs szoftveresen, hogy a pps-en keresztül, esetleg úgy, mint a motortuningnál, tehát nem náluk...
Egyébként együttérzek veled, nekem is volt már olyan érzésem, hogy az abs túl korán, röhejesen korán lépett közbe, de nálam ez eddig mindig csak pillanatokra volt, utána hagyott fékezni. Azzal magyaráztam, hogy biztos átmentem egy csúszós folton, vagy hogy a kocsi oldalirányba lesodródott egy kőről, emiatt az oldalirányú gyorsulás miatt érzékelte a kompu, hogy csúszok. Ez nálam többnyira lassú sebességnél történt.
Engem érdekelne, hova jutsz a problémával, szóval ha van valami eredmény, megtennéd, hogy ide is megírod? Kösz előre is!
Nyilván csak elírás, de kibújik belőlem, nem tudom visszatartaniiiiiii...... ááhhhhhh.... :) Bocs :)
Szóval az VW emblémát közelebbről megnézve KÉT betű látszik benne, felül egy V, Volks..., alul egy W, ...wagen. ezért mondjuk folkszvágen-nek. Az már csak hab a tortán, hogy a kettőt is egymásra téve egy nagy W jön ki belőle :)
Idáig, bevállt, meg full fanatic a srác, tudod az enyém az egyik nagymester-féle volt, és volt rajta javítani valója, megemelték a railnyomást de a következő mappában a railnyomás korlátozás felső határát nem emelték meg, így nem is valósulhatott meg a rainyomás növekedés, biztos vagyok benne hogy tud annyit ha nem többet mint a nevesek, csak neki nincs ideje a fórumokon lógni mert dolgozik az idő alatt is még a többiek reklámozzák magukat.
Nemsoká megyek hozzá tempomatozni, meg szerintem a paszkát is átesik egy okosításon, csak előtte még ismerkedem vele, mert ugye a jó tuning alapja a kifogástalan hardver.
Igen ezt átérzem, igazából mikor még csak 70ért tudtam jót, úgy én sem tudtam rásszánni, de most hogy már szinte fele annyiért is tudok, azt már valahogy jobban kiszorítom.
1.6 benzines 307 SW -m van. Az ABS szerintem nem, hogy segítene, hanem már két alkalommal is megszivatott avval, hogy a fékút szerintem a duplűjűra nőtt. Mindkétszer februárban történt az eset a legnagyobb lucspocsban.
Nem tudtok valamilyen megoldást az ABS kikapcsolására/kiiktatására?
Bocsánat, biztosan volt már róla szó, de nem igazán találom az evvel kapcsolatos hozzászólásokat.
Kipróbálom hogy ha fordítva állok meg, változik-e a párásodás. "Sajna" azóta nem süt a nap, ezért nem tudom tesztelni, de legalább a probléma sem áll fenn.