Meg azt is tegyük hozzá, hogyha sok a városi tötyögés, akkor a szervizintervallum csökken és nem lesz arányos a megtett km-ekkel! Én sokat városozok és látszik is, hogy nem együtt mennek a számlálók.
Nem hinném, hogy abból a fekete löttyből, ami kifolyik, bármit is látni lehet... Konkrétan nálam olajcsere után 20 km-rel már ugyanolyan fekete az új olaj, mint amilyen a korábban leengedett, csereérett olaj volt...
Mi folyik ki? Nagyon fekete nagyon híg olaj, és ez így van jól. Ha fekete az jó mert akkor az olaj molekulák lebegtetik a szennyeződéseket, és így megmarad az olaj mechanikai tulajdonsága.
Kész vagyok a fap mosással, lekaptam ma délelőtt, 5csavar meg a nyomásérzékelő, beáztattam hideg zsíroldóval (Well Done) beleküldtem egy flakonnal, megspékelve egy kis brigéciollal, hagytam 2órát dolgozni aztán átvittem a szomszéd községbe kamionmosóba, és ott jött a gőzborotva kb.3/4órát, mikor már minden irányból tiszta víz jött ráhagytam, most szárítás folyamata van reggel pedig összeszerelés tesztelés. Költségek:hideg zsíroldó 760ft brigéciol volt itthon, mosás egybekötve egy Boxer alváz mosással 2000ft. Össz:2760ft
Thx! Majd meglátom, mi folyik ki holnap és akkor döntök az intervallumon. Itt átalakult a PUG szerviz, remélem pozitív irányt vettek. Majd meglátom a csekk után, beszámolok.
Na ez miatt nehogy rosszul aludj :), mivel mindenhol van résolaj így nem létezik motor olajfogyasztás nélkül, ha nem lenne olajfogyasztás, minden gyűrű elkopna a kenés hiánya miatt. Tehát olajfogyasztása minden motornak van pont. Vissza is pótlódik minden motornál pont, mivel az üzemanyag hígabb a motorolajnál, meg azt oldja is így jut le a gyűrűk mellett, persze egy új korszerű motornál ez elenyésző mennyiség, de ha ezt megtoldjuk egy turbó hűtéssel(ritkán használják), meg egy fap-rendszerrel, már összejönnek decik is egy egy olajcsere között, főleg ha helybetoporgós az autó, mivel hidegen nem elég tökéletesek az illesztések. Ez azért be van kalkulálva a szervízciklus megkötésébe nehogy sok legyen a szaporulat, de az új motor van alapul véve nem egy kopott, tehát ez idővel fokozódik. Az olaj azért úgy van fejlesztetve hogy bírjon valamennyi hígulást. Mivel az autógyártóknak nem céljuk az örökkévalóságnak autót gyártani, meg marketing fogásnak sem utolsó a nagy szervízintervallum, így jöttek a 20-30ezres intervallumok, ha 300ezer km-en túl gondolkodik az ember érdemes rövidebbre venni a gyári intervallumot, amúgy meg bírja addig simán. Haverom 90lovas hdi-je 260ezer körül még elmegy olaj utántöltés nélkül 20ezres olajcserét.
Szélsőségnek emlékszel volt itt nemrég egy 1.6hdi aminek a hibás fap-rendszer miatt annyira hígult a motorolaj hogy felkapta a turbó.
Taxiskám.)))) épp emiatt voltam büszke a napokban az autómra, hogy nem fogyaszt olajat... Ha visszapótolná a dízel üzemanyagból, idővel nem lenne odabent túltermelési válság? Lökj már egy kis infót még, mert épp most gondolkoztam azon, hogy holnap visszaállíttatom a 20 ezres ciklusomat 30 ezresre, mert mint ahogy 1000x írtam, a verda csak hosszútávos autó, így sajnálom olyan ütemben cserélni az olajat, mint a minden nap városi forgalomnak kitett verdákban is szokásos... Ehhez észrevétel, vagy vélemény?
hangszóró: ahol hely van. :) vezető oldalon burkolat mögött, ahol "madzagok" vannak, anyosülésnél kesztyűtartó alá is elvileg be lehet applikálni, nekem 308-ba ott fért el. vezérlő: középkonzolba rádió környékén. lehet a rádió hangszóróra is kötni, relézve, ha tud akkora jelszintet kiadni, ami meghajtja a hangszórót. Némító vezeték nemcsak rádióba megy, hanem az vezérli a relét.
Ki kell ábrándítsalak mindem cr turbo dízel motornál van motorolaj hígulás, mivel még a turbót is üzemanyaggal hütik, a faposnál meg még fokozottab. Szoktak is lenni büszke tulajok hogy nem fogyaszt motorolajat az autójuk, bedig fogyaszt csak üzemanyaggal pótlódik.
Tuti, hogy a 3 literes a 25 000.-, mert most vettem, most volt 120 000 km-es szervizem és feltöltöttem a tartályt. Nekem eddig nem hígította a motor olajat, és részecskeszűrő kimosása után hibátlanul dolgozik a FAP rendszer. 20 000km-ként olaj csere 5w 30 inneo ecs.
Nem a 2lityi eolys a 24ezer?, és nem 120ezer a feltöltés hanem lehet csak 90ezer, nem szentírás a könyve. De számoljunk:24ezer+20ezer, kihagytad az aku mögötti nyomásszenzort, ez min. 15ezer és meg szokott dögleni. Akkor ez össz:59ezer. A szoftveres kiiktatás 50ezer a box-os pedig 60ezer. A motorolajat akkor hígítja mikor regenerál és utóbefecskendez, mert a gázolaj egy része leszivárog a kartelba.
Kiiktatás drágább, mint karbantartani a FAP rendszert. 25 000.- a 3literes adalék, ami 120 000km-ként kell feltölteni, akkor átmosni nagy-nyomással a részecskeszűrőt. A computeres nullázás a FAP computernek feltöltéssel együtt max 20 000.-. Hallottam olyat, hogy a computerből való software-es kiiktatása 90 000.-. Miért hígítja fel a motorolajat? Ezt nem értem, az adalékot az üzemanyaghoz adagolja.
Ahogy az irományban volt, figyel előtte-utána nyomás értékeket, hőmérsékleteket, amiből következtet a FAP állapotára. Ha ugyanakkora a nyomás, vagy a különbség negatív, akkor FAPhiba. Amikor regenerál, akkor megváltoztatja a befecskendezési időket, növeli a kipugáz hőmérsékletet. Nem vagyok autómérnök, hogy súlyozottan el tudjam dönteni, hogy ez mit fog okozni. Vagy csak pazarlást (eolys), vagy teljesítmény csökkenés, vagy akármit. Azt is írta, hogy számon tartja a szgép, hogy mennyit regenerált és mennyit csinálhatja még. Szóval... a szgéphez is kell piszkálni. Elég komplex rendszer ez.
Szeretnék egy kihangosítót beszerelni a napokban az autóba. Már megvan, hogy az RD3 melyik csatlakozója a mute meg minden bekötéshez szükséges dolog, de...
Hová a legjobb elhelyezni a kihangosító vezérlőjét és hangszóróját?
Gondolom mivel az RD3-ban nincs AUX, így olyat nem lehet, hogy az autó beépített hangszóróin halljam a telefon hangját?!
Egyszerűen leveszed a fapot és kikalapálod belőle a belsejét. Így a nyomás különbség érzékelő (ezzel figyeli az eltömődöttséget) egyenlő értéket jelez majd a computernek, így fogalma nem lesz róla, hogy tényleg jó, vagy nincs is. Innentől fogva lehet használni az autót. Környezetvédelmi felülvizsgálatnál, ha véletlenül mérik, akkor a füstölési értékek lesznek magasabbak.
Az előbb átolvastam egy doksit a FAP elvi működéséről... hát, érdekes. Elég összetett, jól beintegrálták. Ahogy kivettem az írásból a. FAP csere, vagy b. computer csere és FAP mentesítés. Nem tudom, házi csiptuning kiszedné-e, vagy annyira nem lehet belemászni a számítógépbe. Szal, úgy tűnik, be vagy kerítve. :(
de: - ha ők adják, akkor azt ők lerendezik maguk, -ha te viszed, akkor elvileg neked kell gondoskodnod a rossz olaj elhelyezéséről. Szóval ez amolyan "környezetvédelmi díj", amivel el kell számolniuk. (Gondolom nekik - minden szerviznek - el kell számolni minden liter olajjal: amit berendelnek + amit olajcsere után leadnak a megfeklelő olajgyűjtő cégnek valahol egyenlőnek kell lennie. ha plusz keletkezik, akkor azt is le kell "papírozni". nem lepődnék meg, ha valamilyen EU-s környezetvédelmi szabvány/előírás lenne.)
De nem lenne egyszerűbb rákérdezni konkrétan a szervíznél?!
én hallottam olyan rendeletről, hogy ilyen esetben fel kell számolniuk "fáradtolaj kezelési" díjat. Vagy valami ilyesmi. Más szervizek is ezt csinálják (kell ezt csinálniuk.).
Az RHZ szoftvere nem elérhető, meg ugrana a chip is, olyat lehetne hogy egész motorvezérlőt cserélni, de akkor az immot is faragni kell, így meg már anyagilag nem buli.