Menetpróba: Suzuki Celerio - 2014.

A Swift igazi utódja

Ahogy kinéz, azt jobb elfelejteni, bár az is igaz, hogy az első magyar Swiftet sem földöntúli szépségéért vették. De azon túl - meglepő ez a Celerio.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
citromheja 2010. aug. 5. Creative Commons License 49119
Meg azt is tegyük hozzá, hogyha sok a városi tötyögés, akkor a szervizintervallum csökken és nem lesz arányos a megtett km-ekkel!
Én sokat városozok és látszik is, hogy nem együtt mennek a számlálók.
ádibébi 2010. aug. 4. Creative Commons License 49118
Nem hinném, hogy abból a fekete löttyből, ami kifolyik, bármit is látni lehet... Konkrétan nálam olajcsere után 20 km-rel már ugyanolyan fekete az új olaj, mint amilyen a korábban leengedett, csereérett olaj volt...
Előzmény: Smíró (49115)
Jena307 2010. aug. 4. Creative Commons License 49117
Mi folyik ki?
Nagyon fekete nagyon híg olaj, és ez így van jól. Ha fekete az jó mert akkor az olaj molekulák lebegtetik a szennyeződéseket, és így megmarad az olaj mechanikai tulajdonsága.
Előzmény: Smíró (49115)
Jena307 2010. aug. 4. Creative Commons License 49116
Kész vagyok a fap mosással, lekaptam ma délelőtt, 5csavar meg a nyomásérzékelő, beáztattam hideg zsíroldóval (Well Done) beleküldtem egy flakonnal, megspékelve egy kis brigéciollal, hagytam 2órát dolgozni aztán átvittem a szomszéd községbe kamionmosóba, és ott jött a gőzborotva kb.3/4órát, mikor már minden irányból tiszta víz jött ráhagytam, most szárítás folyamata van reggel pedig összeszerelés tesztelés. Költségek:hideg zsíroldó 760ft
brigéciol volt itthon, mosás egybekötve egy Boxer alváz mosással 2000ft.
Össz:2760ft
Smíró 2010. aug. 4. Creative Commons License 49115
Thx! Majd meglátom, mi folyik ki holnap és akkor döntök az intervallumon. Itt átalakult a PUG szerviz, remélem pozitív irányt vettek. Majd meglátom a csekk után, beszámolok.
Előzmény: Jena307 (49114)
Jena307 2010. aug. 4. Creative Commons License 49114
Na ez miatt nehogy rosszul aludj :), mivel mindenhol van résolaj így nem létezik motor olajfogyasztás nélkül, ha nem lenne olajfogyasztás, minden gyűrű elkopna a kenés hiánya miatt. Tehát olajfogyasztása minden motornak van pont. Vissza is pótlódik minden motornál pont, mivel az üzemanyag hígabb a motorolajnál, meg azt oldja is így jut le a gyűrűk mellett, persze egy új korszerű motornál ez elenyésző mennyiség, de ha ezt megtoldjuk egy turbó hűtéssel(ritkán használják), meg egy fap-rendszerrel, már összejönnek decik is egy egy olajcsere között, főleg ha helybetoporgós az autó, mivel hidegen nem elég tökéletesek az illesztések. Ez azért be van kalkulálva a szervízciklus megkötésébe nehogy sok legyen a szaporulat, de az új motor van alapul véve nem egy kopott, tehát ez idővel fokozódik. Az olaj azért úgy van fejlesztetve hogy bírjon valamennyi hígulást. Mivel az autógyártóknak nem céljuk az örökkévalóságnak autót gyártani, meg marketing fogásnak sem utolsó a nagy szervízintervallum, így jöttek a 20-30ezres intervallumok, ha 300ezer km-en túl gondolkodik az ember érdemes rövidebbre venni a gyári intervallumot, amúgy meg bírja addig simán. Haverom 90lovas hdi-je 260ezer körül még elmegy olaj utántöltés nélkül 20ezres olajcserét.

Szélsőségnek emlékszel volt itt nemrég egy 1.6hdi aminek a hibás fap-rendszer miatt annyira hígult a motorolaj hogy felkapta a turbó.
Előzmény: Smíró (49112)
naveed 2010. aug. 4. Creative Commons License 49113
Köszi az infót!
Előzmény: SilverFlash (49111)
Smíró 2010. aug. 4. Creative Commons License 49112
Taxiskám.)))) épp emiatt voltam büszke a napokban az autómra, hogy nem fogyaszt olajat... Ha visszapótolná a dízel üzemanyagból, idővel nem lenne odabent túltermelési válság? Lökj már egy kis infót még, mert épp most gondolkoztam azon, hogy holnap visszaállíttatom a 20 ezres ciklusomat 30 ezresre, mert mint ahogy 1000x írtam, a verda csak hosszútávos autó, így sajnálom olyan ütemben cserélni az olajat, mint a minden nap városi forgalomnak kitett verdákban is szokásos... Ehhez észrevétel, vagy vélemény?
Előzmény: Jena307 (49110)
SilverFlash 2010. aug. 4. Creative Commons License 49111
hangszóró: ahol hely van. :) vezető oldalon burkolat mögött, ahol "madzagok" vannak, anyosülésnél kesztyűtartó alá is elvileg be lehet applikálni, nekem 308-ba ott fért el.
vezérlő: középkonzolba rádió környékén.
lehet a rádió hangszóróra is kötni, relézve, ha tud akkora jelszintet kiadni, ami meghajtja a hangszórót. Némító vezeték nemcsak rádióba megy, hanem az vezérli a relét.
Előzmény: naveed (49104)
Jena307 2010. aug. 4. Creative Commons License 49110
Ki kell ábrándítsalak mindem cr turbo dízel motornál van motorolaj hígulás, mivel még a turbót is üzemanyaggal hütik, a faposnál meg még fokozottab. Szoktak is lenni büszke tulajok hogy nem fogyaszt motorolajat az autójuk, bedig fogyaszt csak üzemanyaggal pótlódik.
Előzmény: kiscuki (49109)
kiscuki 2010. aug. 4. Creative Commons License 49109
Tuti, hogy a 3 literes a 25 000.-, mert most vettem, most volt 120 000 km-es szervizem és feltöltöttem a tartályt.
Nekem eddig nem hígította a motor olajat, és részecskeszűrő kimosása után hibátlanul dolgozik a FAP rendszer.
20 000km-ként olaj csere 5w 30 inneo ecs.
Előzmény: Jena307 (49108)
Jena307 2010. aug. 4. Creative Commons License 49108
Nem a 2lityi eolys a 24ezer?, és nem 120ezer a feltöltés hanem lehet csak 90ezer, nem szentírás a könyve. De számoljunk:24ezer+20ezer, kihagytad az aku mögötti nyomásszenzort, ez min. 15ezer és meg szokott dögleni. Akkor ez össz:59ezer. A szoftveres kiiktatás 50ezer a box-os pedig 60ezer. A motorolajat akkor hígítja mikor regenerál és utóbefecskendez, mert a gázolaj egy része leszivárog a kartelba.
Előzmény: kiscuki (49107)
kiscuki 2010. aug. 4. Creative Commons License 49107
Kiiktatás drágább, mint karbantartani a FAP rendszert.
25 000.- a 3literes adalék, ami 120 000km-ként kell feltölteni, akkor átmosni nagy-nyomással a részecskeszűrőt. A computeres nullázás a FAP computernek feltöltéssel együtt max 20 000.-.
Hallottam olyat, hogy a computerből való software-es kiiktatása 90 000.-.
Miért hígítja fel a motorolajat? Ezt nem értem, az adalékot az üzemanyaghoz adagolja.
Előzmény: Jena307 (49077)
citromheja 2010. aug. 4. Creative Commons License 49106
Ahogy az irományban volt, figyel előtte-utána nyomás értékeket, hőmérsékleteket, amiből következtet a FAP állapotára. Ha ugyanakkora a nyomás, vagy a különbség negatív, akkor FAPhiba.
Amikor regenerál, akkor megváltoztatja a befecskendezési időket, növeli a kipugáz hőmérsékletet. Nem vagyok autómérnök, hogy súlyozottan el tudjam dönteni, hogy ez mit fog okozni. Vagy csak pazarlást (eolys), vagy teljesítmény csökkenés, vagy akármit.
Azt is írta, hogy számon tartja a szgép, hogy mennyit regenerált és mennyit csinálhatja még. Szóval... a szgéphez is kell piszkálni. Elég komplex rendszer ez.
Előzmény: enoxx79 (49103)
TiTi1 2010. aug. 4. Creative Commons License 49105
És akkor kapsz egy "Lyukas a FAP" hibaüzenetet a diag műszerrel és rájössz, hogy megsem olyan egyszerű ez a dolog! :-D
Előzmény: enoxx79 (49103)
naveed 2010. aug. 4. Creative Commons License 49104
Szeretnék egy kihangosítót beszerelni a napokban az autóba. Már megvan, hogy az RD3 melyik csatlakozója a mute meg minden bekötéshez szükséges dolog, de...

Hová a legjobb elhelyezni a kihangosító vezérlőjét és hangszóróját?

Gondolom mivel az RD3-ban nincs AUX, így olyat nem lehet, hogy az autó beépített hangszóróin halljam a telefon hangját?!

Köszönöm előre is az infókat.
enoxx79 2010. aug. 4. Creative Commons License 49103
Egyszerűen leveszed a fapot és kikalapálod belőle a belsejét. Így a nyomás különbség érzékelő (ezzel figyeli az eltömődöttséget) egyenlő értéket jelez majd a computernek, így fogalma nem lesz róla, hogy tényleg jó, vagy nincs is. Innentől fogva lehet használni az autót. Környezetvédelmi felülvizsgálatnál, ha véletlenül mérik, akkor a füstölési értékek lesznek magasabbak.
Előzmény: citromheja (49102)
citromheja 2010. aug. 4. Creative Commons License 49102
Ennek a vége felé van egy-két okosság:

http://siva.banki.hu/jegyzetek/Muszaki_diagnosztika_II/2_Konzult_2008/GUB2007_12EA.pdf
Előzmény: _Haszi_ (49101)
_Haszi_ 2010. aug. 4. Creative Commons License 49101
Én is olvasgatom serényen az ide vonatkozó oldalakat, de azért nem találtam még teljeskörű leírást, pözsóra meg végképp nem.
Előzmény: citromheja (49100)
citromheja 2010. aug. 4. Creative Commons License 49100
Az előbb átolvastam egy doksit a FAP elvi működéséről... hát, érdekes. Elég összetett, jól beintegrálták. Ahogy kivettem az írásból
a. FAP csere, vagy
b. computer csere és FAP mentesítés.
Nem tudom, házi csiptuning kiszedné-e, vagy annyira nem lehet belemászni a számítógépbe.
Szal, úgy tűnik, be vagy kerítve. :(
Előzmény: Jena307 (49092)
gombfoci 2010. aug. 4. Creative Commons License 49099
de:
- ha ők adják, akkor azt ők lerendezik maguk,
-ha te viszed, akkor elvileg neked kell gondoskodnod a rossz olaj elhelyezéséről. Szóval ez amolyan "környezetvédelmi díj", amivel el kell számolniuk.
(Gondolom nekik - minden szerviznek - el kell számolni minden liter olajjal: amit berendelnek + amit olajcsere után leadnak a megfeklelő olajgyűjtő cégnek valahol egyenlőnek kell lennie. ha plusz keletkezik, akkor azt is le kell "papírozni". nem lepődnék meg, ha valamilyen EU-s környezetvédelmi szabvány/előírás lenne.)

De nem lenne egyszerűbb rákérdezni konkrétan a szervíznél?!
Előzmény: _Haszi_ (49096)
Martinka. 2010. aug. 4. Creative Commons License 49098
Előzmény: csnagybcs1 (49094)
Zolysys 2010. aug. 4. Creative Commons License 49097
vatera
Előzmény: csnagybcs1 (49094)
_Haszi_ 2010. aug. 4. Creative Commons License 49096
Na állj. Ha én viszek olajat, vagy ha nem, akkor is le kell ereszteniük a fáradt olajat. Ez így nem tűnik racionálisnak.
Előzmény: gombfoci (49095)
gombfoci 2010. aug. 4. Creative Commons License 49095
én hallottam olyan rendeletről, hogy ilyen esetben fel kell számolniuk "fáradtolaj kezelési" díjat. Vagy valami ilyesmi. Más szervizek is ezt csinálják (kell ezt csinálniuk.).
Előzmény: _Haszi_ (49074)
csnagybcs1 2010. aug. 3. Creative Commons License 49094
Az inditókulcs nyomógomb gumija kiesett, márkaképviselet csak komplett kulcsot tud adni, 24000.-Ft-ért. Burkolat+gumi beszerzési tippet kérek.
citromheja 2010. aug. 3. Creative Commons License 49093
Előzmény: citromheja (49086)
Jena307 2010. aug. 3. Creative Commons License 49092
Az RHZ szoftvere nem elérhető, meg ugrana a chip is, olyat lehetne hogy egész motorvezérlőt cserélni, de akkor az immot is faragni kell, így meg már anyagilag nem buli.
Előzmény: citromheja (49090)
Jena307 2010. aug. 3. Creative Commons License 49091
"Kérdezném, hogy egy normális regenerálás/felújítás nem jön-e szóba"

Olyannak ismersz Ádi akiről lehúznak 75ezer ft-ot, olyan melóért amit magam is megcsinálok?
Előzmény: ádibébi (49080)
citromheja 2010. aug. 3. Creative Commons License 49090
Szoftverfrissítés fapmentes 110 lovasra és kikapni a fap-ot? Ez gondolom, a kipu rendszer része, ugye? Vagy nem ilyen egyszerű?
Előzmény: Jena307 (49088)