és erre egy objektív polgár mit reagál? vagy ott az elsőkerben máig többségben vannak a pártszipatíizáns szavazódroidok, akik képesek 28 évvel a gengszerttváltás után is inkább a nemlétező posztkomcsiktól félni, miközben a legnagyobb újkomcsikra szavaznak???
Én továbbgondolnám és ha van rá technika akár a Vigadó - Várkert - Clark - Dísz tér - Szentháromság tér - Bécsi kapu tér útvonalig is elvinném. Max kéne egy 100 méter mély alagútat, meg mélyállomást kiépíteni, de a vár - belváros közlekedése egyből megoldódna.
Ez a "Földalatti a Clark felé" ez teljesen új, eddig bárkitől kérdeztem most, tök hülyének nézett, hogy honnan szedek ekkora ökörséget... :-D (Pedig nagyon jó 5let volna!) Honnan van ez a hír?
Hát hogy azok ott mit ötletelnek egy dolog, a tervek a közmeghallgatáson meg a Tábor utcai körforgalomról az ottani fogadóközpontból és a nagykapacitású több liftes kivitelről szóltak. + a Déli területén kialakítandó turistabusz parkolóról De a buszok kizárása csak a turistabuszokra vonatkozik, szó nincs a BKVs buszokkal kapcsolatban bármi korlátozásról, azok ugyanúgy végigmennek majd a váron.
Egyébként lehet jobb lenne a Clark és Várkert alá egy nagy mélygarázs amibe 100 busz kényelmesen elférne, esténként meg az autósok használhatnák, és a Clarktól valami normális mozgólépcsővel (teszem azt a Király lépcső útvonalán) feljutni a Dísz térig. Ebben több értelmet látnék.
A javaslat alapötlete, csakúgy, mint az alábbi térkép a buszos fuvarozókat tömörítő NiT Hungary egyesülettől származik. Az ábrán is jelölt hajtűkanyarban elfér egy optimális busz-fordulókör, így annak kialakítása nem járna lényeges környezeti beavatkozással.
A MUISZ érvelése szerint ez kulturált, környezetkímélő és irreális anyagi forrást nem igénylő megoldás lehetne, mégpedig olyan, amelyik kapacitásban is képes lenne kiszolgálni az igényeket, ellentétben a jelenlegi tervekben szereplő, Palota úti „liftes" fogadóközponttal.
Akkor figyelje jobban a híreket mert pont az ilyen félinfók miatt terjed a hülyeség.
A várban nem BYD típusú elektromos busz jár (ez amúgy normál méretű busz) hanem Magyar fejlesztésű Modulo-busz( http://www.modulo.hu/ ) továbbá török gyártmányú dízel Karsan minibusz (http://www.karsan.com.tr/ )
Műszaki hiba miatt vagy a nagy hidegben füstölhet az olajkályha, a csodálatos Hibrid Volvó is füstöl:
A látványos füst viszont nem szériatartozék, az lehet láthatatlan. Egyedül egy furcsa morgás a szériatartozéka a gázolajos állófűtéseknek, ami már csak a vájt fülűeknek tűnhet fel. A titok az égéstér kiszellőztetésének módja (azonnal leállítom a füstgáz ventilátort az égés után vagy hagyom X ideig még működni), illetve részben ebből adódóan az égőfej elkoszolódása lehet.
A többit meglátjuk - remélhetően kiváló tapasztalatokkal.
Aha, mutass már egy forrást mielőtt hülyeségeket terjesztesz? És hova vezetne a Palota úti mozgólépcső, mihez csatlakozna?
A fő csapásirány ahonnan a dolgozók és turisták jönnek a Duna vonala. Miért a Palota úton menne a mozgólépcső? Ha már épül akkor a Batthyány tértől kellene kb a Szentháromság tér vonaláig megépíteni föld alatt, illetve a Clarktól a Dísz térig.
De egyelőre szó sincs ilyesmiről, szerintem sikerült előkotorni a tavalyi Várnegyedet ahol a fejlesztésekről volt szó. Ha már nem jársz közmeghallgatásra akkor elmondom mi épül:
Palota úton a Tábor utcánál lesz egy körforgalom, egy kiszolgáló létesítménnyel. Innen fog felmenni egy lift a Dísz térre, ide fognak érkezni a Turistabuszok.
A Várba turistabuszok nem hajthatnak be ezután, a Palota úton mehetnek fel, és a körforgalomban visszafordulva mehetnek majd vissza, közben kirakják az utasukat a kiszolgáló létesítménynél.
Az elektromos busz nem kínai, magyar gyártmányú és minden elektromos buszban gázolajkályhával történik a fűtés. Lehet ez számodra új dolog de nézz utána mielőtt hülyeségeket hablatyolsz össze vissza.
VÁRI BUSZUNK KRÓNIKÁJA. Évtizedekig halogatták a ronccsá málló tragacsok felváltását elektromos járművekkel. Aztán egy szép napon protokolláris eseményhez hapcsolódva előkerültek a török járművek. A világon egyre több helyen tiltják ki a belvárosokból a diesel motorokat, ezeket viszont sajátságos ötlettől vezérelve környezetbarátként jelentette be a közlekedési társaság. Aztán mégis érkeztek elektromos buszok, hazánkban készült kínai járművek, amik vidáman eregették a bizonyára környezetbarát, sűrű füstöt, mert kiderült, a fűtést olajkályhákkal oldották meg. A környezetszennyezést enyhitette, hogy a buszok nagy része rendszeres javításra szorult. Egyéni méretei miatt a 16-os fordulójába sem fértek be, ezért a Széna térig kellett járniuk a visszaforduláshoz. Ezt nem a 116-os piaci járat olcsó, de hasznos bővítésével oldották meg (ha már amúgy is tovább kell haladni), hanem a forduló költséges átépítésébe fogtak.
Az utóbbi hónapok meggondolatlan intézkedései váratlan gyorsasággal megoldódnak: a vári irodanegyed kiépülésével ugyanis minden buszforgalom megszűnik, a legújabb elképzelés fedett mozgólépcső építése a Palota úton.
Még szerencse, hogy a legfrisebb kormány-nyilatkozat szerint:”Mi soha nem szórjuk az adófizetők pénzét.”
Karbantartást írtak a Várnegyedben, ilyenkor kicserélnek rajta néhány kopott alkatrészt de a teljes parkot nem szokták bezárni. Nézzetek fel nyugodtan :D