Lehet hogy a hátsó dob valamennyire el van záródva, de amikor "meleg" van a csövön jön ki a gáz rendesen. De ha beszerzem a hozzávalókat, lehet hogy csinálok magam egy koracél rendszert, mindenféle fölösleges sallang nélkül, nem lesznek vízzsákok meg fölösleges kanyarok benne. A minap egy Ford Tranzit alatt néztem. Összesen egy dob előtte utána hosszú cső. Semmi faxni.(igaz hogy az egy kicsit másabb kategória) Ha végre elkészül tavasszal a jelenleg félkész garázsom nekiesek, meg csinálom.
A fogyasztásom 8-9 l/100km jórészt városi (Göd) forgalomban. 2-3 kúton tankolok, és nem hengerfejes. Bár az ideális égés végterméke sok vízgőz meg egy csomó minden. Már arra is gondoltam hogy valaki szórakozik velem és este feltöltik vízzel a kipufogót, de akkor a hátsó dobban lenne víz, nekem viszont az előtte lévő csőben gyűlik össze és fagy meg. Reméltem hogy a középső (nagy) dob kiiktatásával változik valamit a légszállítás dinamikája és kinyomja a vízgőzt de továbbra is szivat.
ja ez a 150 ez kb 10-12km hosszan volt és 3 jel a hőmérőn, utána még kb 4km és két falu, iskolánál járt a motor még pár percet. pár perc után újraindítottam előjött a 4 .jel ,az első 1-2 km-en megvot és visszaállt 3 jelre
ez a szűrődolog tul azért izgat,mert nekem 184..km van benne és nem látszanak szétszedési nyomok, neked 100 alatt van ha jól emlékszem és eldugult
és persze egyszer megy az autóm mint állat ,egyszer lusta mint a dög
alapjáratom nem ingadozik
tegnap golfos hülyegyerek,ismerős fia bemutatott (előtte régebben fikázta az autót)
elengedtem előbb előzön mint én ,utánamentem 130 tovább 150km/h kicsit 3500-as ford alatt motorzaj szinte semmi simán ment volna még de barátunknak elég ennyi,meg nem láttam a füstjétől
ma ugyanott azon az útszakaszon mint a tetü igaz nem tiportam de nem éreztem a gázadás utáni reakciót mint máskor
fordulatoknál beállós 2000/90 2500/110 3000/130km/h csak addíg amíg eljut na az a lassú ,tetü
ma szerencsére megdöglött egy szivattyúnk ,vittem tekercseltetni szhelyre
bementem a fiatba raktáros,anyagkiadó sráctól kérdeztem ezt a "szűrőt" lehet e kapni?hát persze,hogy nem ,csak egybe a szabályozóval kb 80e utángyártott 40 körül mondta
meglepően informált volt semmi eperben keresés köpte az adatokat 30as torx két csavar.... stb, csak alvázszámot mondjak. azt mondta vigyázni kell a kiszedéssel mert összegyűrődhet a szűrő és akkor hali van kampó és jöhet a csere
Rövid leírás: Az első 6 képen sorrendben az van, hogyan jutunk el a szelepig, kb mit kell lebontani hogy hozzáférhető legyen. (ne legyenek illúzióink, sz@r helyen van!!) A 6-odik képen látszanak a rettenetes műanyag bilincsek, amit elég nehéz kioldani. Látszik, hogy a kábelköteg takarja a szelep két rögzítőcsavarja közül az alsót.
A szabályozót két csavarhúzóval lehet kifeszíteni úgy, hogy először is vízszintesbe kell fordítani a két rögzítőfület, majd amennyire lehet, kézzel kihúzni (max kb 1mm lehetséges) de nem szabad a csatlakozónál fogva húzni! Ha már van egy kis rés, akkor két lapos csavarhúzóval óvatosan kifeszíteni, de "ugrani" fog, erre számítani kell. Azért kell feszíteni, mert a gumikarikák kőkeményen a helyén tartják. Nem árt tudni, hogy ez a kis vacak utánygártottban valami 45000HUF, gyáriban meg... Sok.
Az utolsó 3 képen két alapjárati és egy fordulaton készített kép a paraméterekről. Az egyik alapjárati kép hideg, a másik meleg motornál.
Úgy legyen :-) Ha nem látsz semmit, akkor is megforraszthatod. Mikor nekem ez 1 éve így előjött, nem is értettem hogy másoknak miért nem jelentkezik, miért csak engem ver az Isten ilyen varázshibával, mostanra akkor kijelenthető hogy ha már 4 előfordult itt a bandában, akkor potenciális hibaforrás.
Egyébként a beszerzése sem lehet lehetetlen, az utóbbi években így oldják meg az olaszok az indexrelé elhelyezését, szerintem mind egyforma lehet.
Hoppá. Nekem van vonóhorgom, nem lehet hogy a pótindex nagyobb terhelése hatására keletkezik a repedés? Neked van rajta horog?
Igen, ez a szabályozó. A szűrő: a fórumon fent van a jTD 110 motorról egy gyári dokumentáció, abban megtalálod lerajzolva a nyomásszabályozót. Metszet is van, meg fogod érteni hogyan is működik. De itt is megtalálod, így néz ki: http://www.meat-doria.com/en/product_meat/9038
A képen a kis előre nyúló "nyúlvány" legvégén látszik az a kis fényes rész, előtte van két kis gumikarika, tömítés gyanánt.
Az a kis fényes, hengeres rész (ami ugyan a képen nem hengernek látszik de a valóságban hengeres) gyakorlatilag egy perforált fémhenger. Nevezhetjük szűrőnek.
A funkciója nem teljesen világos számomra, mert a szűrést a gázolajszűrő végzi, a nafta további szűrés nélkül bemegy a szivattyúba. A gázolaj további útja nem látszik tisztán a szivattyún belül, de egyszercsak felbukkan a nagynyomású kimenetén (300-1xxxbar tartományban) a maradék gázolaj pedig visszajön az alacsonynyomású kimenetén a gyűjtőbe. Ez a szelep belül egy belső megkerülő furatban matat valamit, úgy, hogy a nyúlványon belül van egy hosszanti furat, a furatban egy tűszelep amit az elektromágnes mozgat. Ezen a hosszanti furaton és szelepen keresztül megy a tényleges szabályozás. A vastag bumszlis henger csak az elektromágnes tekercs háza és ott lehet az alaprúgó is.
Szóval a nyúlvány végén, ezen a hengeres kis "szűrőn" keresztül befolyik a gázolaj a belső hosszanti furatba, ott találkozik a tűszeleppel, majd az a mennyiség, ami keresztül jutott rajta, kifolyik a nyúlvány tövénél 4 nagyobb furaton át, amin keresztül a szivattyún belül egy másik járatba jut a gázolaj.
LEHET, hogy a szivattyú elviseli azt a kis szennyeződést, ami esetleg a 6 mikronos szűrőn átjut, de a tűszelep nem. Erre tudok gondolni, bár a 6 mikron alatti koszt meg hogyan fogja meg egy fémszita? Azt hangsúlyozom, hogy olyan apró lyukakat képzelj el, hogy inkább csak érzékelni lehet hogy az nem tömör fém.
kolegám albeájába ugyan nem fagy bele a víz állandóan a garázsba áll" meleg" ,de a hátsó dob csőcsonkja (a középső dob felőli )szarrárohadt van benne talán 30e km
ha már tudsz heggeszteni és van rá lehetőséged hegessz a fagyásponthoz vagy közelébe menetes csonkot tegyél rá egy csapot vagy csavart az nem lóg le annyira
De honnan kerül bele ennyi víz? Az rendben van, hogy mindig akad egy kicsi benne, ami lecsapódik, de annyitól nem kellene dugónak képződnie. Esetleg a benzin túl vizes? Mindig ugyanott tankolsz? Esetleg egy nagyobb adagot kaptál egyszer a kút aljáról? A fogyasztásod nem ugrott meg mostanában? Egyéb tünetek?
Befagyott a Multi kipufogója (1.6 ELX). Beindítottam és hallom hogy nem olyan a hang mint szokott. Na alá raktam találomra a hátsó dob alá egy hősugárzót később beindítottam. Szuszog-szuszog majd nagy durranás! A középső (legnagyobb) dob a perforálás mentén eldurrant, kinyílt ~10cm-nyire. Dob leszed és láss csodát a hátsó dob előtti cső teljes hosszában és átmérőjében be volt fagyva! Középső dob levág, hátsó felrak közé cső behegeszt. Próba: az eddigi lopakodó Multi csak egy kicsit hangosabb. Jöttek az enyhébb napok minden tuti. Aztán lehült az idő megint befagyott! Én meg megint csak nézem hogy jönnek- mennek a multik minden felé, és én megint csak a Mi autónkkal( a feleségem Suzukija) közlekedek.
Nem tudjátok, hogy utólagosan milyen tempomatot érdemes beépíteni (2006.12 havi 1.9 MJet motor)?
Azt hallottam, hogy egyes Opel modelleknél elég a gyári bajusz-kart megvenni, és jól beilleszteni a helyére, és (mivel a computerben ott a lehetőség, csak nincs bekötve) már kész is. Nálunk ezt a megoldást lehet alkalmazni?
Köszi Laca 5. A legközelebbi meghibásodáskor megnézem. Bár pont ezeket figyeltem elözőleg is. Eddig azt hittem hogy jó a szemem, ennél már csak a memóriám jobb. ...úgy emlékszem...azt hiszem
Ezért jó ez a fórum. Azt hittem segítek valakinek és kiderül hogy én kapok segítséget.
Az index relédnek az a baja, hogy a kivezetései beforrasztása elengedte magát. Én megláttam, de sokan nem vennék észre, az enyém is elkezdte csinálni még régebben, írtam is róla. Azokról a pontokról van szó, ahol a késes csatlakozók be vannak forrasztva a NYÁK-ba, megforrasztod és jó is marad. Ha csak megmozgattad, attól előbb utóbb újra elkezdi a hülyülést.