Multifiat! Visszaolvastam, csereltel valtot a Multiban egy Alfa valto kerult bele. A valtobovden, kuplunghidraulika kialakitasa erdekelne es elsosorban a kilometerorara lett-e megoldas? Koszonom
Ha eljossz erte, egy otezresert adok. Mondjuk motorral egyutt. Hengerfej nincs rajta, meg mar a rozzda is megkapta a hengereket picit. De a fotengely bennevan, asszem kuplung is, klimakompresszor, stb... Ja, Szekszard.
Gusztustalanul elerhetetlen helyen vannak a gyertyak. Lenyegeben sotetben tapogatozol. Bar embere valogatja, en nem vagatnam fel magam tudoszures alkalmaval, hogy a vakbelemet megnezzek rendben van-e. :) Hulyeseget felreteve, ha beletorik, hengerfej le.
Az ízzitó gyertyák legtöbbször nem olyan könnyen hozzá férhető helyen vannak . A Transporteremnél például a fél kocsi elejét le kellett bontani hogy hozzáférjek . Amúgy meg nem szerencsés benzines gyertya és dizel gyertya szerelést összehasonlítani a két motor nagyon eltérő kompressziója miatt .
Szerintem a rendszeres olajcserék alkalmával akár beleférhetne egy izzítógyertya ki/behajtás is, ezért nem értem ezt. Mondom úgy, hogy nekünk benzines kocsink volt mindig is. De néha egészségügyileg kiszedem a gyújtógyertyákat, mondjuk minden második olajcserénél, csak úgy megnézni, hogy szép-e a színük, meg egyformák-e. Én mondjuk hiszek a TMK-ban.
átírás, vételár, vizsgák díja, biztosítás, súlyadó, gumik télre nyárra benne vannak. 2011/08-tól 3 évig a napi érvényes benzinárral van számolva a fogyasztás
beszámoltam ez egész vételárat, nem akarom eladni, de nincsen benne parkolási díj, autópálya matrica és autóklub tagsági
benne van egy extra szélvédőcsere, kőfelverődés miatt, és nincs még lefényezve a baleset után, esedékes egy komplett zárcsere/javítás, jobb első ajtóra/csomagtartóra, 80e km-t ment a kuplung, esélyes annak a cseréje is, bár még jele nincsen, belső felújítás ráférne, de három gyerek nyúzza, jó lenne fóliázni (már öt éve, hehe), és márciusban olajcsere jön, majd augusztusban vizsga
Azt en is megneznem, ahogy valaki egy kiados ebed utani boffentes, ejtozes utan, ket kremes kozott kitekergeti hobbibol a gyertyakat. Egyebkent nekem kozel 7 eve villog. :) Nem szivesen vennem le a hengerfejet egy beletort gyertya miatt.
Nem vagyok autószerelő, az izzító gyertya olyan helyen van, ahova nem jut be max pár bogármaradék, esetleg por. A menete mellett semmi nem tud bejutni, így a külső hatások miatti berohadás "kizárt" hacsak nem locsolja valaki állandóan a motort, bár ránézésre a gyertya külső része saválló anyag a hengerfej se sima vas ami a ráfröccsenő víztől rozsdásodna. Akkor szokott beletörni az izzító gyertya, ha régóta nem teszi a dolgát, és belülről ráég egy korombuckó. Én évekig jártam villogó izzító jelzéssel. Előmelegített motornál "simán" kijöttek a gyertyák. Azért azt megnézném, aki ráérős idejében tekergeti a gyertyákat ki-be.
Szükségem lenne két db hajtókarra aminek jó a csapszeg perselye , eseteg javítható vagy cserélhető-e a csapszeg persely ? Hol tudnám beszerezni ? Mibe kerülne esetleg egy új ?
@Bombahoppa: koszonom a valaszodat. Amit en meg belevettem a költsegeimbe: atirasi költseg az elejen, muszaki vizsga dijai, nyari es teli gumi garnitura, parkolasi es autopalya dijak, autoklubtgsagi dij es az ertekvesztes.
Te a komplett vetelarat ertekveszteskent vetted bele a koltsegeidbe?
hát nem tudom, mit számolok rosszul, de nekem 2011 augusztusa óta, 92000 megtett km, vételár, kötelezők, súlyadó, szervízek, üzemanyag, LPG átalakítás, balesetkoccanás, 5,26 milka ment rá, ami 57 Ft/km, mi nincs benne, az kb. a fagyálló, ablakmosó, ablaktörlő, jégmentesítő.
2014 óta (amióta gázos) az első két hónap tapasztalatai alapján becsülöm a fogyasztást 1 liter benzin/9 liter gáz (380-as benzin és 230-as gázzal számoltam most ezt a 2 1/2 évet)
Dunakeszin Bosch szervízbe járok, semmit nem tudok szinte magam csinálni, negyedévente elmegyünk a szervízbe
Köszönöm a valaszokat. Nekem 91Ft/km-re jön ki, igaz h a koltsegeim egy resze Nemetorszagban keletkezik (pl. csak az eves kotelezo bizt. 210.000/ev, gepjarmuado 30.000/ev es a halaszthatatlan javitasok) Csak osszehasonlitaskepp elvileg egy uj auto hasonlo kategoriaban kb. 143Ft-ra jonne ki.
@egyperegy: nalam is hasonlo a szitu, a fel auto ki lett mar cserelve es az auto hasznalati erteke sokkal nagyobb mint amennyiert el lehetne adni.
Ezekről az izzítógyertyákról sokszor olvasom, más típusnál is, hogy ki kell farigcsálni, mert berohad. Ezt nem lehet TMK keretén belül mondjuk évente kicsavarni/becsavarni, közben grafitos zsírral megkenni, hogy ne rohadjon be? Erre nincs előírás? Miért van az, hogy mindenki megvárja, míg menthetetlenül belegyógyul az öntvénybe?
(Évente 1-2x használnám. Nem munkába használom a kocsit, hanem néha kellene csak. A településen akad kölcsön-futó, így legalább nem az utasteret trollkodnám szét, ha úgy adódik.). Köszönöm!
Köszönöm a gyors válaszokat! Gondoltam, csak maradok az izzításnál. Valami csak lesz belőle😋
Bár a szerelő látatlanban azt mondta, bekéri a gyertyákat, de ahhoz ki kell venni. Próbalámpával is megnézheti, de az csak 80%. Ha zárlatos, akkor is világítanak. Viszont ha bele van rohadva, hozzá se fog. Megértem.
Elvileg gondolom valamilyen szinten igen, érdeklődj náluk.
Először átnézték a motor állapotát és volt egy beszélgetés ami alapján összeállt, hogy mit szeretnék, azt nem tudom, hogy teljesítmény növelés nélkül tudnak-e elérni jobb fogyasztást pl, de volt olyan opció, hogy nem az erő a lényeg, hanem legyen a legjobb a fogyasztása.
Az eredeti programot természetesen lementik és az bármikor visszaírható.
Nekem kb 15-20% lett erősebb ami jól jött a hosszabb 5. fokozathoz, de ezt érezni már az elejétől tehát lent is gyorsabban reagál de igazán 2-3000 között lett érezhetően fickósabb.