Nekem a termosztátnál ereszt kicsit (2005-ös jtd) , elég szar helyen van, lehet látni egy kis rózsaszín kirakódást, de ez csak pár deci/év, raktam bele hűtőtömítő folyadékot azóta kicsit jobb.
Azért a tieden elég furcsa lenne egy hengerfej probléma a dízelre ez amúgy sem jellemző. Inkább valami gumicső kapcsolat vagy ha esetleg a hűtő sérült ott is ereszthet illetve a fűtőradiátor környékét is érdemes átnézni.
Az attól függ, hogy az ütem melyik részében. Szíváskor a hengerben vákuum van, a többi három ütemben meg túlnyomás. De ha átfújna a henger felől, akkor a hűtővíz azért meg kellene, hogy zavarosodjon.
Nem. De ez nem rossz tipp, a zasszony szerint erőtlen volt kocsi, és ez utalhat torbó hibára... szólok is a szerelőnek, hogy nyomozzon arra először :-)
Visszafele probaltatok megforgatni a motort? Nemreg jartam ugy, hogy a turbo szetment es annyira televagta az egyes hengert olajjal, hogy nem fordult at. Kilazitottam a porlasztot es maris korbeforgott.
Több alkatrész webáruházat megnéztem (az említett Kovácsot is) s mindegyik rugó szerepel a sima benzinesnél és a bipowernél is. Miért? Pedig biztosan nem mindegy hogy a bi-nél van alap helyzetben +~150kg többlet súly.
Pl itt talált rugók megvannak a sima benzinesnél is:
Akkor még akár azt is lehet mondani, hogy mázlid van. Nem verte szét a szelepeket és a hengerfejet a dugattyúsor. Elég csak a motor alját cserélni. :-) Mondjuk hogy mitől sült be, az érdekes. Régen ha valaki rosszat akart a másiknak, cukrot öntött a tankba. Az égett cukor megfogta a dugattyúkat a hengerben és beállt a motor.
Jó régen nem jártam már erre, de most szükségem lenne tanácsra/segítségre. Tegnap este LIZ menet közben megállt az asszony alatt és a blokk beállt, mint a szög. Az éjszakai utcai szerelés és hibafeltárás nem hozott kielégítő eredményt, de a blokk nem fordul át, az alsó rész látszólag mintha betonnal lenne kiöntve. Olaj nem folyik, hibajelzés nincs, az önindító (és emberi ill. gépi vontatásos) erő sem tudja megforgatni. A vezérműtengely, vízpumpa, generátor önállóan forgatható.
Van valakinek esetleg tapasztalata, ötlete, esetleg a környezetében valahol van tudomása egy bontás alatt/előtt álló JTD-ről (186B6000), amiből a motor még elvihető lenne? Egyelőre infókat gyűjtök, de minden segítséget nagyon köszönök!
LIZ (azok kedvéért, akik nem ismerik) 2001-es dízel, 110 lovas motorral szerelt.
Új jobb oldali lengőkarra Frap illetve Birth 16 és 18e forintokért, illetve Lenfolder gyártmány 50eFt-ért került képbe.
Esetleg van valakinek tapasztalata ezk közül valamelyikkle. A 18 és 50 között elég nagy különbség van. De nem akarok feltétlen olcsót se, hogy aztán hamar csereérett legyen az is. Csak kérdés hogy az ötvenezres az annyival többet is bírhat, vagy ár érték arányban már nem olyan jó versenyző ..?
Köszönöm szépen a részletes választ! A következő napokban biztosan megnézek egy multit is, a méret valószínűleg nem lesz probléma. A benzines és a dízel mellett is szólnak érvek és ellenérvek is, de azt hiszem, inkább az általános jó állapot lesz a szempont.
Kontaktot tudtok mondani, ki foglalkozik a társaságból külföldről autók behozatalával? Szívesebben fizetnék olyannak, aki ismeri a típust. Privt is kereshet, két-három héten belül aktuális a vásárlás, ha minden a tervek szerint alakul. Addig figyelek, olvasok, tájékozódok.
Ez a gyári alkatrészekre vonatkozik. A gyári alkatrész katalógusban lehet keresgetni. A googleba be kell írni Fiat ePER, és kidob egy csomó online linket. Én is abban keretem.
Másfél hete mentünk pár hosszabbat a kocsival, két menetben 1900 km volt az út, jól bírta, semmi gond nem volt, csak egyszer jött fel a "negyedéves" P0420 hiba, aminek semmi észrevehető hatása nincs a kocsira. Egyszer már kiderítem, mi lehet a gond a lambda szondákkal...
Hanem ahogy a lengőkarral szarakodtam (gumiharangot cseréltem a gömbfejen), a kereszttartó egy eldugott szegletében egy kicsiny réz anyát leltem. Olyan 3-as csavarra mehet rá körülbelül. Ki kellene deríteni, honnan jött. Valami elektromos csatlakozásra gondolok. Valakinek van ötlete? 1.6, benzin. Annyira talán nem hiányzik, mert hiba nincs, de csak volt helye valahol, gondolom... :-)
Ha a sofőr testsúlya 160kg körüli, akkor szerintem ehhez keskeny lesz a Multipla ülése, mivel a Multi ülések az egyéb nem-háromüléses autókéhoz képest keskenyebbek (de ezt egy kereskedésben érdemes lenne kipróbálni). Ez esetben talán még az első középső ülés sem lesz igazán kényelmesen használható, akkor meg máris nem 6-személyes a Multi a számotokra. Ha ez komoly szempont, akkor inkább olyan autót kéne választanotok, amiben az első ülések fotelos kialakításúak. Pl. ilyen a FIAT Ulysse és hasonló társai (Citroen és Peugeot is gyártotta szinte ugyanezt az Ulysse formát), ebben az ülések 2-2-2 kiosztásban vannak, bár ugye így a csomagtartó kisebb. Nekem dízel van (ez a legmegbízhatóbb motor; olvass vissza a fórumban), ez rövid távra nem ideális, de azért ezek a régi dízelek még "elszenvedik" a sok rövid távot is, ezt néhány fórumtárs már megerősítette tapasztalatból. Rövid távra inkább a benzines, de csak a sima benzines javasolható (benzines és bipoweres fórumtársak tapasztalatai szerint), a bipower nem! A típushibákat illetően olvass vissza a fórumban, mert ezt a kérdést már sokan feltették... A Magyarországon való vásárlás nagyon kockázatos, bár ki lehet fogni (pl. ha itt a fórumon vki régi fáróumtárs árulja a karbantartott autóját), de leginkább külföldről ajánlatos behoz(at)ni autót..., még ha mindent egybevetve nem is lesz úgy olcsóbb... Ha nem szükséges az 5-nél több személy szállítása, akkor én nem biztos hogy Multiplában gondolkodnék, pl. megfontolandóak a japán autók (Honda (Stream), Toyota, Nissan), az interneten a "nepperűző" nevű szakember sok tapasztalat alapján neked is biztosan ezt javasolná. De ugye legfontosabb a vásárolandó autó előélete, ÁLLAPOTA, mert egy lestrapált (visszatekert órájú) japán autó sokkal rosszabb, mint egy viszonylag jó állapotú (megfizethető áron rendberakható) FIAT !