Nos, a múlt héten előugrott egy motorvezérlő hiba, menjek szervízbe felirat, meg a sárga lámpa. Megnéztem ámítógéppel, megint azt írta, hogy érvénytelen jelet kapott a lambda-szenzortól. Töröltem a hibát. Arra lettem figyelmes egyébként, hogy a Multiecuscan azt írja ki, hogy 9800 km-nél programozva volt az ECU, illetve egyszer volt újraírva (Last programmed, illetve number of rewrites). Ez vajon mit jelenthet? Ha ezt a 9800 km-t hozzáadom az ECUból kiolvasott össz-kilométerhez, körülbelül kiadja a km óra által mutatott értéket. Azt jelentheti akkor ez az érték, hogy 9800 km-nél törölték, újraírták az ECU-t, vagy mit?
Köszönöm a gyors választ. Megtettem mindkét dolgot amit írtál, most várakozó álláspontra helyezkedek. Facebook oldalon nem találtam, de nem is annyira sürgős. Csak szeretem ha valami bibi esetén van mihez nyúlni.
Gyári távos kulcsnál viszonylag közelről nyit csak a gomb, korábban messzebbről ment. Elem ok, mit hol kell/lehet megnézni esetleg, ami miatt ez így működik?
Nekem nincsen, de ha aktiválod az e-mailedet az adatlapon, akkor biztosan megküldik, illetve a Multipla Magyarország facebook csoportba is érdemes belépned. Ott is letölthető tudtommal.
A hétvégén végre sikerült szert tennem egy szép 2003 JTD Multiplára. Viszont ami szomorú, hogy sajnos semmilyen dokumentáció nincs meg hozzá . Esetleg ha valakinek lenne beszkennelve magyar nyelvű használati útmutatója, azt nagyon szívesen fogadnám.
Jobb első kerék le, oldalsó motorvédő burkolat le. Az automata spanoló görgőjének a közepén lévő csavarjára ráakasztasz egy 15-ös csillagkulcsot és a hosszbordás szíjjal ellentétes irányba a spanolót eltolod a szíjat leugrasztod. Visszarakásnál én a klímakompresszorra szoktam utoljára felrakni.
Ha van rá lehetőség egy akna jól jön, jó magasra felbakolod leveszed a kerekeket, lekötöd a stabösszekötőket, a bölcső furatain keresztül kitekered a négy rögzítőcsavart. Minden további bontás nélkül balra kitudod forgatni, csúsztatni a komplett stabilizátort, kint kényelmesen meg lehet szilentezni. Bent a helyén? Minden elismerésem babarucunak
Sziasztok! Megjöttünk Horvátországból. 1320 km-t mentünk összesen minden gond nélkül. Indulás előtt semmi komoly felkészülés, kapott egy olaj cserét, mert már időszerű volt, ablakmosó feltölt és indulás.
Egyszóval: Sokmindent:) Attól is függ mennyire van széttolva az autó. Vezérlészett az alap. Olajcsere, plusz szűrők. Első-hátsó fékek átnézése, kuplungbowden vizsg. esetleg kenés, stb. Nekem két évembe és sok pénzembe került mire olyan lett a gép, hogy elmerek bátran indulni bárhová vele, külföldre is. Sok sikert a Multiplához! Öröm vezetni, én imádom:)
Elég megemelni célszerű alábakolni, és mindkét oldalon egyszerre kiakasztott kutyacsonttal szerelni, mert így tudod mozgatni a rudat. Ki tudod húzni kb fél métert, tudsz tolómérővel rúdátmérő mérni...stb. Szétszedni pillanatok alatt szét lehet, kerék le, kutyacsont alsó felét kiakasztod, és már csavarozhatod is a bilincset.
A levett bilincset csavarhúzóval megkoppintva kettényitod, és már le is tudod venni a gumit. Visszaszerelésnél van a cumi, mert a felső félbilincs csavaranyájánál nyúlvány van, ami bele van préselődve az alsó félbilincs furatába. A gumiszilent eltartja a bilincseket, és ahogy húzatod össze félre tud mozdulni, nekem véletlenül sem sikerült hiába állítgattam.
Pillanatszorítóval összeszorítottam nyúlványt a furatba, és villannyal minimálisan össze hefteltem a bilincseket elől-hátul.
Így már pillanatok alatt vissza lehetett rakni mindent. Nagyon vigyázz a csavarok fixre rögzítésénél! nehogy agyontépd, én elszabtam az egyik csavart, nem probléma sima 8-as csavarral pótolható, csak jobb a gyári csavar
Az alsó kormányburkolat mögött találod, a kormányoszlop kapcsoló /irányjelző-világítás-ablaktörlő kapcsoló/ alsó részébe van betolva. Ha még gyári valószínűleg kék színű relé. Ritkán megy tönkre biztos ő a ludas? A kép alapján jónak tűnik amit vettél.