Nem tudom a márkáját annak, ami nálam bekerült (ismerős hozta Unixtól), pedig jó lenne nevesítenem, mert nem igazán nyerő: nagy hidegben ez is picit, pár centit lelankad
(mondjuk így is jobb, mint a régi, ami le is csukódott olyankor - de ha már csere, legyen teljesen jó)
Ha rám hallgatsz veszel egy hosszabb fadarabot, vagy szólsz valakinak hogy tartsa meg a csomagtérajtót helyetted, mert én speciel az egyik kezemmel tartottam a másik kezemmel feszítettem a harmadikkal meg operáltam a csavarhúzóval, kissé mókás volt...
Viccet félretéve a gázrugón van egy kis hajlított fém "rugó" tulajdonképpen ez tartja a helyén a gázrugót, ezt csavarhúzóval felllazítva és/vagy eltávolítva egy könnyed mozdulattal lejön a gázrugó.
A gömbcsuklót érdemes letakarítani és kicsit bezsírozni hogy az új rugó könnyebben felcsússzon,
Az új gázrugóval SEMMIT SEM kell csinálni csak felpattintani a helyére. Nehogy elmozdítsd róla a kis fémet e végéről hiszen akkor nem fogja a helyén tartani!!!!
...azóta vettél már csomagtér gázrugót? Nekem is lassan aktuális lesz... Kinek vannak ez ügyben tapasztalatai ? Melyik gyártótól érdemes vásárolni és melyiktől nem ?
Nem szeretném ugyanis, hogy az új gázrugó esetleg fel se emelje a csomagtér ajtót...
Csatlakozz fel obd-vel, és nézd meg a reggeli gyújtásráadáskor, a hőgomba mennyit mutat. Ha jelentősen eltér a kint mérhető értéktől pozitív irányban, pl a gomba 30°C-ot mutat, de csak 12°C van, simán lehet az, hiszen elsőként ennek a jelét nézi a dúsításhoz. Emellett pl benzines indítózáskor valaki beleszagolhatna a kipufogóba, hogy van-e egyáltalán benzinszag, simán lehet, hogy a hidegben egy gyengélkedő főtengely szenzor nem szolgáltat megfelelő jelet a computernek. Lehet még motorkopásból vagy más egyébből adódó kompressziócsökkenés, meg még eszembe jutna biztosan 5-6 dolog... Ha ezek se használnak, marad a hidegindító spray a műszerfali tárolóba építve. Első indításkor egy nyomás, és már jár is a motor...
Még egy: Próbáld meg benzinnel leállítani, és másnap benzinnel indítani, természetesen bal láb a kuplungot nyomja, jobb a féket, gázpedál nem kell.
Most, hogy bejöttek a hidegek a kocsi iszonyat nehezen indul hosszú indítózás után, benzinnel cng-vel egyaránt. Próbáltam visszaolvasgatni, de nem nagyon találtam olyan infót ami esetleg segíthetne ezen a drága mediterrán lelkületű csodaparipán.
Ha esetleg van valakinek 5lete, akár arra vonatkozóan is, hogy milyen adatokat próbáljak kiolvasni, vagy hogy mitől indulhatna könnyebben, légyszi ne tartas vissza! Elvégre még el sem kezdődött a TÉL!
Ki kell billenteni, egy kis 90°-os könyök van benyomva a lyukba, tehát a napellenző tengelye az autó hossztengelyével párhuzamos legyen, húzd a napellenző belső felét lefelé és a napellenző hossztengelyénél órajárás szerint tekerve húzd ki.
...a nagy sebességgel megírt CD-knél én is ezt tapasztaltam, de a gyáriaknál (és a kisebb bitsebességgel megírt CD-knél) nem, azoknál igen nagy zökkenő kellett ahhoz, hogy ugorjon a lejátszó. A problémás CD-t másold le egy másik jó minőségűre, de csak néhány MByte/sec-es sebességgel végezd az írást, szerintem ezzel javulni fog a lejátszás megbízhatósága, vagy meg is szűnik az "ugrálás".
És elég meredeken van beépítve, ami tovább nehezíti a működését.
Éppen lehet hozzávaló CD tárat pakolni az ülés alá, de a legjobban azzal jársz, ha beteszel egy mechanika nélkülit, amivel pendrive-ről játszol le (és egyben bluetooth-al a telefonkihangosítást is megoldja)
Azt tapasztaltam, hogy a beépített CD-s autórádió állandóan ugrik, egészen kis zökkenőkre is. Lehet ezzel valamit kezdeni vajon? Nem elég simák a magyar utak...
Jól hangzik, az F Astra ilyen kb., viszont annál a nyomatékcsúcs 2600-as fordulatnál van (8 szelepes benzines), itt viszont 4000-nél, valószínűleg ez is fontos.
Marea váló Tatán 80, benzines Multiplát 30 pénzért kaptam volna, de ebben a váltóban 40e km van, ugyancsak 30 pénz, a motor még megvan, nem tudom eladó e.
Úgy módosítottam az áttételekből fordulatot számoló egyszerű táblázaton, h egy "Áttételek" fülön egyéni értékek is beírhatóak, de a standard (Benzin/CNG/Dízel) mindig kiválaszthatóak maradnak 1, 2 vagy 3 beírásával a típushoz (ahol "4" az egyéni áttételezés)
Marea váló fogaskereket nem sikerült felhajtani, komplett váltót ajánlottak, nem kevés pénzért, gyári fogaskerékpár árát meg le sem merem írni, ezért jött az ötlet a Bravó váltócserére.
A műanyag tálca feladata, hogy ha a sav vagy valami más ott kifolyik az az alján lévő lukon amire egy cső csatlakozik és ki van vezetve egészen a váltó aljáig ott kifolyon.
Nem a lemezt fogja szétmarni az akuból esetleg kijutó sav.