Alapesetben nem informál semmi, h. égetni akar, de ha az égetést - tudtodon kívül - megszakítod, akkor a középkonzolon lévő kicsi sárga led világít.
A piros "olajmécses" villogása valóban a motorolaj elhigítására utal, és olajcserét kér a gép (értelemszerűen a drágább, kimondottan DPF-es motorokhoz való kell neki, mert különben a szűrő hamarabb tömődik).
A EcuScan-nel látod, hogy a DPF szűrő mennyire van eltömődve (sok sikertelen regenerálás után egyre inkább..), az utolsó regenerálás óta mennyi km-t mentél, stb.
Az új szűrő megfizethetetlen (számomra:), tisztítást több cég vállal 20-45e Ft közötti összegért, végleges megoldásnak a kiiktatás tűnik.
Én - pénzügyileg - meguntam a viszonylag gyakori olaj és szűrőcseréket (6-8e km), holnap reggel viszem műtétre az autót, majd beszámolok az eredményről.
Mellékelem a hivatalos DPF-es tájékoztatót, ha kell elküldöm olvashatóbban magánban.
Van benne egy lambdaszonda, ha euro 3-as, akkor a katalizátor után is van egy szonda. Ha a szonda előtt kifúj, akkor az okozhat problémát a szonda viselkedésében, az ugye a jelet meg az ECU-nak küldi.
A kipufogó leömlő után van még valamilyen érzékelője a rendszernek? (Benzines). Ma csinálják meg az ottani szelelést, várhatok szerintetek ettől rángatás ügyben javulást?
Tudom ám, hogy a fok az hagyma de nem vettem észre a mellényúlást. :-) Az olajkanna ikon villogását is lehet törölni ugye, mert egy kézi kódolóval néztem de nem ír hibát. Többszöri indítással nem törli automatikusan?
Azt hiszem az ecuscannal is lehet égetni de az embertelen a motorra nézve. Azt is hallottam, hogy egy idő után már nem is lehet regenerálni úgyhogy a kiiktatásán én is gondolkodom. Van konkrét megoldásotok rá? Holnap megyek zalába ki fok pucolódni :-).
Szia Rucu. Ezt szeretném én is elérni de nekem csak a inditáskor jelez hogy mükszik. Inkább mennék a 0-on egy kört, minthogy olajat meg szürőt cseréljek. A mostaniban alig 4000 km. volt.
A céges autón ha kigyullad, akkor a lehető leggyorsabban nyílt terepre kell mennem, és 3000-es fordulat felett kell tartanom haladva amíg el nem alszik a lámpa
Sziasztok. A kicsit jobban hozzá értőket kérdezném. 2007-es faceliftes jtd-k van. Már harmadszor játszotta el velem a részecskeszűrő eltömődöttsége miatti olaj higítást. 4000 km után cserélhettem olajat. Van a műszerfalon egy sárga PDF feliratu led, inditáskor jelez is. Nem ennek kéne informálnia hogy égetni akar? Köszi a választ ha tudja valaki.