Szia én dokee hozászolására írtam amit írtam nem a tiedére én olasz fan vagyok majdnem 20 éve és most épp multim van 1 9 jtd autószerelőként is csak azt tudom mondani hogy nyugodtan vegyél 1 et nem fogsz csalódni
Engem az öreg benzines a lassan 8 év saját használat alatt nem hagyott ott, hogy ne tudott volna saját lábon hazamenni kisebb helyszíni javítás után....
Az újabb dízel viszont a feleségemnél már többször eljátszotta (Szerencsére a faluban), hogy nem indult neki el, csak mondjuk 1-2 óra szünet után..... az a baj, hogy szereti alapjárat közeli fordulattal használni hidegen kis távokra..... úgy látszik ezt nem jól tolerálja... mármint az autó, mert nekem még nem csinált ilyet.
Jó fele nézelődsz, én dízelt vennék ha újra vennék. Én vagyok az ellenpélda, egy 2002-es autóra 4 év alatt kétszer annyit költöttem már mint amennyiért te venni készülsz. A dízel egy dolog miatt nem szokott indulni, a főtengely impulzus jeladó hibája miatt. Ha kipróbálsz egyet pörgesd többször 3000 fölé ha elviszed egy körre. Ott jöhet hibaüzenet. Ha villog az izzítás ikon, alkudj miatta, de ne törődj vele. ;) Ha fontos a tükörbehajtás próbáld ki, azzal szoktak még küzdeni. Ha van mellé másik autód ne add el ha teheted. Sokaknak van. Én is vettem, mert szükséges.. Na ezért kapok majd..
Szinte minden kérdésemre megérkezett a a megfelelő válasz.
Az első pár hozzászólás után kicsit megijedtem, mert megmondom őszintén kicsit összetartóbb, családiasabb légkörre számítottam, de szerencsére az utána következők ebben erősítettek meg.
Minden fórumon van olyan, aki csak annyit ír egy kérdésre, hogy olvasd végig a fórumot és megtalálod a választ.
( van neki is igaza, de akkor minek van a fórum, meg itt is ha jól láttam 36k hozzászólás van az sem kevés. nyilván olvastam az autóval kapcsolatosan, de gondoltam így hamarabb és egyben lesznek meg a válaszok. a linkelt oldalt köszönöm, azt már előtte olvastam)
A másik kedvencem, hogy vegyél mást. :D (még ha csak gúnyolódásból is)
(főleg golfot ajánlani vicces, mikor leírtam, hogy az van és nem feltétlenül akarom eladni. Természetesen minden autónak vannak hibái, több-kevesebb, de ez nem csak típus vagy márka, hanem darab függő is)
Elnézést az előző két véleményért, de ezek mellett nem tudtam elsiklani.
ritchie02 válasza részletes volt és valóban sokat segített, neki külön is köszönöm.
remélem sikerül a vásárlás, és sikerül kifognom egy elfogadható állapotú példányt.
Nézetem egyet a használt autón esetleg erről nem tudtok valamit?
Szerencsére még nincs gond, és a lendkerék sem morog, de ugye nem új autót vettem, és 160e-nél már ezekre sem árt figyelni, még ha gondos gazdája is volt.
Eddig csak 600 km-t mentem vele, de nagyon tetszik! különösen a magas ülés-pozíció.
Anyagilag nem járok vele rosszul, meg szeretem is, csak bosszant a sok kisebb nagyobb faszság. Egy igazi olasz koton az egész, ahogy egy traktoros ismerősöm leírta az olasz technikát :)
Vegyél egy akár milyen cng-st, hasonló évjáratot, az sem lesz jobb. Nem akarom megbántani a cng-s cartársakat, de én cng-s öreg autót soha sem vennék, szerintem 1,5-2x többet futottak, mint a sima benzinesek vagy dízelek. Mindezt azért mert olcsón lehet vele autózni. És még ráadásul túl is vannak árazva vagy 20-30%-al.
Dízelbe ha megadta az előző tulaj amit megkívánt az autó, akkor semmi gond nincs az autóval.
A generátor ami típushibás, ami személyes tapasztalatom szerint inkább cserés mint javíttatós.
Az enyém 2001 év végi 110 pacis, lassan 360e felett járok nálam van hat éve beletettem kicsivel több mint 100e kilómétert, a kuplungom még nem cseréltem, lengőkarok ki tudja mikoriak csak szilentcsere volt, rugók ki tudja milyenek, hátsó híd haha
javaslom olvass vissza akár az én autóm részleteire, nagyon sokat használtam rövid szakaszokra. Ha szar úton jársz a futómű előbb utóbb kopog főleg ha szar alkatrész kerül bele, ha sokat kuplungolsz előbb utóbb .... ha sokat fékezel a fék előbb utóbb elkopik
Jó minőségű alkatrésszel időben megadott olaj és szűrőcserékkel sokáig zavartalan a közlekedés.
Amióta felfedezték a gázos multit hordjál be a halott szarráhajtott roncsokat, így sajnos elég régóta teli van a fórum mazoistákkal.
Azért ne kenődj el, a valóságban sokkal vajszívűbbek a Multisok. Az viszont tény, hogy rá kell szánnod némi időt a fórum - ha nem is teljes de részleges - átolvasására.
500-650 ehuf közötti árkategóriában gondolkodom.
Tisztában vagyok vele, hogy ennyiért nem új autót veszek, de azért az elvárás lenne, hogy ne egy roncshalmazt vegyen az ember. (170-250 ekm között rendben van, de kerülném a 300+ os olasz taxikat)
Ennyiért csodát ne nagyon várj, de ha szerencséd van kifoghatsz egy megkímélt példányt.
Amennyire tudom, motorikusan kevésbé problémás az 1.9jtd, mint némelyik dízel társa, de gondolom azért ez is el tud romlani.
Milyen típushibái vannak ennek a motornak és milyen szerviz költségekre lehet számolni körülbelül?
Nekem benzines van, mert évente nem megyek többet 10-15e km-nél, mondhatni hobbiautó. 4 éve olvasom a fórumot, a tulajok véleménye alapján a dízelek eléggé megbízható, stabil darabok.
Mire érdemes figyelni vagy mit kell feltétlenül ellenőrizni a vásárlás előtt?
Ez is csak egy autó, de ha nem vagy jártas a témában vigyél magaddal egy szerelőt akiben megbízol. Én így tettem.
Milyen olajat érdemes használni hozzá? (jelenleg Golf4 esem van nem értek még az olasz autókhoz)
Általános vélemény a gyári ajánlás. Én a benzinesbe minőségi nem gyárit használok szigorúan 10e kilométerenként.
Hány gyári kulcsa van? Minimum 2. Ha nincs annyi alkudj erősen, mert nem olcsó a másik pótlása.
Melyik alkatrészek kopnak leginkább és milyet érdemes venni ha cserélni kell? (pl mint a golfnál knecht, contitech, gates, stb)
Benzinesről tudok írni. Ilyen kevés futásnál nálam nincs nagy elhasználódás egyik fődarabnál sem. Amit mégis cserélni kell azt gyáriban igyekszem pótolni.
Mekkora a gyári kerékmérete és mekkora az a váltóméret ami még nem károsítja a futóművet? Ezt könnyen megtalálod a fórumon. Én nyáron 17-es, télen 16-os felniket használok 215/45R17 illetve 205/55R16 gumikkal. Ezek biztosan elférnek még úgy is, hogy 3cm-es ültetés is befigyel.
Milyen a váltó, mennyire kényes? Vajpuhaságra ne számíts. Nálam a kuplung, bowden cserék, illetve a váltóbowden csiszolása (kicsit rozsdás végűek voltak) után érezhető javulás állt be.
Milyen fogyasztás reális 140 es autópálya tempónál, 110 nél, illetve városban? (főleg így használnám) Ezt majd megírják a dízeles tulajok. Az enyém vegyesben kevéssel 8 alatt eszik. Kevés autópálya és város, sok országúttal.
Meg bármi ami esetleg nekem nem jut eszembe, de szerintetek fontos lehet. Mielőtt megveszed nézd meg a forgalmit, mert nem biztos, hogy a 6 ülés ellenére ugyanennyi személyre van vizsgáztatva. Én majdnem beleszaladtam egy ilyenbe.
Olyat keress amiben már van fordulatszám és vízhőfokmérő. Ezek nekem hiányoznak, bár a vízhőfokmérőt lassan pótolom.
A belső műanyagok, ha nagyon kopottak vagy töröttek alkudj erősen, mert pótlásuk nem egyszerű.
Ha nagyon terpeszt a hátsó futómű semmi pánik, de alkudj erősen, mert az lesz az első amit javítanod kell.
Próbálj ki mindent aminek működnie kell. Ha valami nem működik, annak oka van.
Ha valami hülyeséget írtam, az nem volt szándékos és a többiek majd kijavítanak. Sok sikert a vásárláshoz.