Keresés

Részletes keresés

hunaqua Creative Commons License 3 napja 0 0 65110

Amennyiben budapesti vagy akkor futás a központi okmányirodába. Szerintem van 24 órás útlevél.

Előzmény: country2 (65108)
malazs Creative Commons License 3 napja 0 0 65109

Oh, már későn írok, de van valami sürgősségi útlevél ügyintézési lehetőség. Nem olcsó, de olcsóbb mint bukni egy utat. 

Előzmény: country2 (65108)
country2 Creative Commons License 4 napja 0 0 65108

Most vettem észre, hogy 176 nap múlva jár le az érvényesség (szeptember 16.-án).

Holnap este utaznánk Isztambulba 4 éjszakára.

Akkor ezt buktam.

Előzmény: malazs (65107)
malazs Creative Commons License 4 napja 0 0 65107

Abszolut nézik. Szerencse ha itthon veszik észre és nem engednek elutazni, ha esetleg nem vennék észre akkor a törökök fordítanak vissza. 

Előzmény: country2 (65106)
country2 Creative Commons License 4 napja 0 0 65106

Sziasztok!

 

Van valakinek tapasztalata az IST repülőtéren, mennyire nézik 180 napos érvényességet a személyinél, vagy az útlevélnél?

 

hunaqua Creative Commons License 6 napja 0 0 65105

Ami szállodákat néztem azok kb. 20%-al lettek drágábbak. A Turkish jegyei jelenleg nagyon drágák,a Pegasus kb. mint a Sunexpress. Ezeket a főszezonra néztem. A Sunexpress a legérdekesebb számomra a törléseivel.  Pár éve azért mentem akkor rodoszra mert "betegek" voltak a Török árak. Most főszezonban három felnőtt részére nagyon meggondolandó,hogy mi lesz.

Előzmény: malazs (65104)
malazs Creative Commons License 6 napja 0 0 65104

Vagyok!

Bocsánat csak az építkezés miatt kevesebb időjut minden másra, de már a finishben vagyunk.

 

A Wizz törlés bennünket is érintett, 2 fix időpont ment a levesbe. Júniusra volt lehetőségem átfoglalni 1 héttel korábbra, szeptemberben a dolgozóink szabadságolása miatt viszont nem, így az még képlékeny és nem feltétlen Törökország lesz.

 

Igazából nem értem az idei történéseket vagy nem látok olyat ami alapján a légitársaságok döntöttek. Tavaly szinte az összes debreceni gép teltházzal ment, még október végén is bőven volt utas. Örülünk hogy lesz Isztambuli járatunk,de sajnos ez az Antalya-i rovására megy.

Annyiból értem a Wizz-t, hogy a hajtómű gondok miatt sok járatot kénytelen törölni, csak azt nem hogy pont olyat ami jól teljesített. Persze ahogy idénre árazták a repjegyeket, úgy nem csodálom hogy kevés a foglalás. Szezonban poggyásszal 1 főre javarészt 200ezer/fő feletti ár szerintem igen irreális. Pestről a Sunexpress sem szégyellősködött, 300€-tól felfelé árazott. Sokan nem tudják, de lesz heti 1  Corendon járat is BUD-ról, érdemes arra is ránézni.

 

Hotelek is szépen feláraztak. Ennek ellenére ha nem ragaszkodik az ember konkrét hotelhez még lehet elfogadható árat találni.

Barátomnak foglaltam 10éjt, 5 éj Royal Wings, majd 5 éj Royal holiday Palace 2 felnőtt+1 gyerek június közepére, 1.1m alatt, illetve nekik még szerencsésen 80ezer/fő áron repjegyet,pogyóval. Szerencsére az ő időpontjuk pont maradt.

 

Mi most új helyre megyünk, már 2 éve nézegetek egy hotelt, most épp ez tűnt a legjobb választásnak és nagyjából olyan ami nekünk való.

Ez a Corendon Playa Beldibiben. Ezt még elfogadható áron sikerült (540ezer/2fő/1hét tengerre néző szobával) erre jön a repjegyünk, szerencsére az is megvolt 80-ból. Viszont számomra ez az összeg az ami a plafon és szeptember végére még nem látom hogy ez alatt ki tudnám hozni. Amennyiben nem sikerül, majd nézelődünk Görög,Spanyol,Olasz vagy Horvátország irányába. Szerencsére sok helyen remekül tudjuk magunkat érezni.

 

A Törökök sajnos egyre inkább az oroszokra áraznak, mivel azoknak meg sok más lehetőségük nincs és ők meg is fizetik ezt. Egyszer majd vége lesz ennek is, sok ország "bukott" már a túlárazáson és ez miatt a turisták elmaradásán. Aztán visszanyerni őket már nem olyan egyszerű. Persze értem én, feszegetik hogy hol az a határ...

 

Minden esetre ha Közép vagy Nyugat Magyarországon laknék, biztos nézném az osztrák szervezett utakat, vagy a bécsi repjegyeket. 

Amit még talán érdemes figyelgetni, a Tui-nak is lesz chartere Pestről és Debrecenből is, amire ad is el repjegyet, amit én néztem az 130ezer/fő volt. Lehet lesz ettől kedvezőbb vagy drágább is, azért ránézni érdemes lehet. Illetve a WIZZ,Sunexpress,Corendon áraira is, vagy ha belefér az átszállás akkor Pegasus,Turkish. Gondolom ha nem lesz elég kereslet akkor csak lejjebb viszik az árakat. Szerintem ez április végéig már csak kiderül, illetve későbbi indulás esetén május végéig.

Előzmény: hunaqua (65103)
hunaqua Creative Commons License 2024.03.21 0 0 65103

Szerintem az nem indokolná a tavalyi napi 2 járatról heti 2-re szükítést az,hogy kevés lenne a foglalás. Inkább azt gondolom,hogy át van irányítva a sok orosz miatt arra a térségre.

 

 

Malázs 

 

Nektek,hogy alakul a nyár eleje?

Előzmény: Utazó HUN (65102)
Utazó HUN Creative Commons License 2024.03.20 0 0 65102

Megnéztem, jelenleg a Wizz Air árai is az egekben vannak. Legalább is a nyári főszezonban, azt néztem csak meg. Tavaly március közepén kezdtek csökkenni  a Sunexpress árai, most nem látok elmozdulást lefelé . Meglehet hogy idén nincs elegendő előfoglalásuk és nem árat csökkentenek hanem inkább ritkítják a menetrendet. Az is előfordulhat hogy a szezon elején visszaállítják a heti hét indulást de lehet marad így. A szállodai árakra kitérve elég sok ismerősöm anyagi okok végett idén már nem a nyári szezonban tervezte a nyaralást hanem most márciusban. Igaz hogy hidegebb van stb.. de most még elérhető árban tudnak utazni. :(

Előzmény: hunaqua (65101)
hunaqua Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 65101

Érdekesek ezek a járatritkítások mindenhol. A Wizz talán gépekkel küzd,de a SunExpress? Nem tudom,hogy mi lehet az oka. A hotel árak is amiket néztem kb. 20% -al drágábbak mint tavaly. 

Előzmény: Utazó HUN (65100)
Utazó HUN Creative Commons License 2024.03.18 -1 0 65100

Úgy látszik hogy a járatritkítás elérte a SunExpress  légitársaságot  is. Budapest/Antalya között, nyári időszakban már csak heti két napon, szerdán és szombaton indul gépük. Ahhoz képest hogy tavaly heti hét napon, naponta kétszer indultak délelőtt és délután ez hatalmas visszaesés. :( Nekünk is törlődött az augusztusi időpontunk oda és vissza is. Szerencsére sikerült online chatben átrakatni a foglalásunkat  másik dátumra ugyan olyan paraméterekkel (SunPremium) valamint a szállodában is tudtak időpontot cserélni. Aki akar a nyári időszakra repülőjegyet venni náluk az figyelje a dátumokat mert így erősen megcsappant a foglalható kapacitásuk!

hunaqua Creative Commons License 2024.02.10 0 1 65099

Igen,orosz rengeteg lesz.

Előzmény: Utazó HUN (65098)
Utazó HUN Creative Commons License 2024.02.10 -1 0 65098

Értem! 2016-ban voltunk már a Taj Mahal-ban. Az jó volt. Attól függetlenül hogy 8 éve volt az a nyaralás, mint "visszatérő vendégek" a testvérszállodából  kaptunk egy szép nagy kedvezményt a Royal Wings-től idénre. Sok orosz és ukrán vendég látogatja ezt a hotelt?

hunaqua Creative Commons License 2024.02.10 -1 1 65097

A Stone Group tulajdonában van a Royal lánc. Tavaly valami gond lehetett,mert a Wings és a Taj Mahal kivált .Az okát hivatalosan nem tudni,de már nem is szerepel a Stone Group oldalán.Ettől független nagyon jó szálloda,szuper nyaralás lesz.

Előzmény: Utazó HUN (65095)
malazs Creative Commons License 2024.02.10 -1 0 65096

Igen, egy részük nyaraló, egy részük üzletileg érdekelt. Ez igaz az oroszokra is. Illetve sok orosz is jön Törökországon keresztül Európába szabadidős vagy üzleti céllal 

Előzmény: hunaqua (65094)
Utazó HUN Creative Commons License 2024.02.10 -1 0 65095

Royal Wings Hotel Lara az idei úti célunk a családdal. Kész a foglalás és a repjegy is megvan. A szállodáról valakinek valami tapasztalata, véleménye? :)

hunaqua Creative Commons License 2024.02.10 0 0 65094

A nyári járaton figyeltem, rengeteg ukrán útlevelet lobogtattak.Meg is lepődtem,hogy ennyien mentek antalyaba. 

Előzmény: malazs (65093)
malazs Creative Commons License 2024.02.10 0 0 65093

Az oroszok Isztambulon, Antalyan, Ankarán, Dubaion, Dohán keresztül jönnek Európába. Ukránok közül leginkább csak olyanok voltak akik innen indultak nyaralni. Rengeteg török járat oroszokkal van tele. 

Előzmény: Törölt nick (65092)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.09 -1 0 65092

Bocs, de Debrecenből tavaly nem oroszok utaztak, fizikailag lehetetlen lett volna számukra (ukránok voltak). És én amikor onnan utaztam, a járat fele legalább velük volt tele. Tehát nem részben, zömmel ukránok utaztak. Talán ez okozza, hogy Debrecenből fenntartják a járatot. Amit én támogatok, pusztán a Bp-it sajnálom, mert Törökország a legjobb hely minden téren.

Előzmény: malazs (65091)
malazs Creative Commons License 2024.02.09 -1 1 65091

Sziasztok! Bocsánat,de sok elfoglaltság miatt eddig csak read only módban voltam.

 

Az utóbbi hozzászólásokhoz pár adalék,tény és saját vélemény, illetve bennfentes info:

 

Debrecen-Isztambul: Jó ideje van rá igény, kérdés volt hogy mekkora és mennyire folyamatos. Erre most jelentősen rásegítettek az itteni beruházások. Rengeteg Török és egyéb Keleti Országok polgárai dolgoznak itt a nagyobb beruházásoknál (BMW,CATL, és ezekhez kapcsolódó cégek) Számukra ez igen csak könnyebbség hogy egyszerűbb az ide és a haza jutásuk, mellette persze az egyéb ki és beutazó turizmus és üzleti utasok.

 

Debrecen-Antalya: Az elmúlt évben kiemelkedően teljesített a heti 2 járat júniustól-október végéig. A nyitó és a záró járaton is ott voltam, meg persze közte és jó pár ismerősöm is, nem beszélve azon barátaimról akik a személyzet része. Igen nagy arányú volt az utazási irodák foglalása (több visszamondta a charterét és a wizz gépén voltak foglalt helyeik, ez érthető is, sokkal költséghatékonyabb és kisebb a kockázat)Ezek mellett sok egyéni nyaraló, sok orosz és jó pár török is volt állandóan az utasok közt. Mivel júniusban indult a járat a tavaszt nem lehet alapul venni (személyes vélményem hogy az idei évben, annak ellenére hogy heti kettőről megvágták egyre a járatot, nem lesz kellő mértékű a foglaltság, viszont a suli végétől október végéig igen)

 

Akár BUD-AYT, akár DEB-AYT esetén most horribilisek a jegyárak, 2 hónappal ezelőtt nem így volt és valószínű hogy 1-2 hónap múlva nem is lesz így. A jelenlegi árak annak köszönhetőek hogy az irodák befoglalták a helyeket a szezonra, tehár járatonként foglaltak 40-100 helyet, amit a rendszer úgy értékelt hogy a járat indulása előtt 5-8 hónappal hatalmas a kereslet, tehát a "dinamikus árazás" ez szerint lett kalkulálva. Majd ha a rendszer érzékeli hogy hetekig visszaesés van és nem kellő mértékű a foglalás, akkor elkezd lefelé árazni. Szóval érdemes várni a "megfelelő árig"

 

Az hogy meg lettek vágva a járatok, az annak a következménye hogy a Wizz kényteen lesz nélkülözni nem kevés számú gépet a Pratt&Whittney hajtóműproblémák miatt. Nem csak ezeken az útvonalakon, hanem ettől forgalmasabb és jövedelmezőbb útvonalakon is. Az hogy Debrecent ez kevésbé érinti, az annak köszönhető hogy eleve nem sok járat van innen, a "napot és a hetet ki kell tölteni". Tehát itt vagy jelentős törlés jöhetett volna szóba(leginkább ez esetben szinte minden járat, vagy csak 2-3 napon lett volna járat arra amire futja, vagy ha már itt a gép, kitöltik a napot. Nem mellékesen utóbbi azért is jobb megoldás mert még ha kevés utassal is megy innen a gép, a Wizz akkor is kompenzálva van.

Előzmény: hunaqua (65086)
Utazó HUN Creative Commons License 2024.02.09 0 0 65090

Én is úgy gondolom hogy objektív okok befolyásolják a döntéseiket. Tavaly kétszer repültünk június végén illetve augusztus végén. Azok a járatok tele voltak, de hogy a tavaszi és a késő őszi járatok mennyire voltak tele azt a légitársaságok tudják. Azok akik tavasszal és ősszel utaztak szintén csak a saját utazásukról tudnának statisztikát mondani.

Előzmény: gambl-R (65089)
gambl-R Creative Commons License 2024.02.09 -1 0 65089

Igen, valami ilyesmi (is) lehet a háttérben. A döntéseiket pusztán a racionalitás, a kereslet-kínálat változása alapján hozzák meg. Higyjük el nekik, hogy tudják, mit csinálnak!

Előzmény: Utazó HUN (65087)
hunaqua Creative Commons License 2024.02.09 0 0 65088

Nem tudom,kizártnak gondolnám,hogy a nyári szezonban ne lehetne megtölteni normális áron heti 3 járatot budapestről. Tavaly fejenként 80ezer huf.-ért mentünk "batyuval +szék" és telt ház volt. 

Előzmény: Utazó HUN (65087)
Utazó HUN Creative Commons License 2024.02.09 0 0 65087

Szerintem a tavalyi statisztika és talán az idei előrejelzések alapján lettek megritkítva a járatok mindegyik szolgáltatónál. Valószínűleg ebben az ágazatban is van jelentős keresleti visszaesés úgy mint az építőiparban, használt autó kereskedelemben stb...

Előzmény: gambl-R (65084)
hunaqua Creative Commons License 2024.02.08 -1 0 65086

Isztambult viszont erősíti a Wizz még debrecenből is. Arra elképzelhető,hogy lesznek kedvező árak. Igaz nem túl kényelmes,de átszálással lehet majd találni akár olcsóbb lehetőséget így antalyára. 

hunaqua Creative Commons License 2024.02.07 -1 0 65085

A konkurencia meg egyáltalán nem repüli azt a térséget. Charter járatokat üzrmeltet csak a nyári időszakban lengyelországból. Bodrumot is csak Pozsonyból. 

Előzmény: Törölt nick (65083)
gambl-R Creative Commons License 2024.02.07 -1 0 65084

Szerinted, mi lehet az ok? Ellenségük a saját pénztárcájuk? 

Előzmény: Törölt nick (65083)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.06 0 1 65083

Egyetértek. Olvasd el a hivatkozott facebook Wizz hivatalos választ, tanulságos. Tömören: a kereslet szerintük januárban (!) Bp-en nem indokolta a járatok fenntartását, ezért a heti 3 nulla lett júni közepéig, illetve októberben. Szeptember 24 után nem repülnek Bp-ről, hogy egyértelmű legyen, mikor a legjobb időszak az október környéke az árérzékeny, de élményt kereső tömeg - hivatalosan a törzsközönségük - számára, aki ekkor utazna a célpontra, hisz olcsóbb a szállás, a víz még meleg, elmentek a bulizók, gyakorlatilag minden nyitva, stb. Az a fura, hogy úgy gondoltam, be szeretnének törni egy valós piacra, ahol igény van, és kereslet, ami nem pusztán árban mutatkozna meg, hanem elköteleződésben, megbízhatóságban is. És  ez folyamatosan építené fel egymást, ahogy a többi járatuknál. Hisz mindenhová eleinte befektettek, ismerős, milyen nulla foglalással (vagy extrém alacsony árazással) repültek mára bejáratott utakat kezdetben akár évekig, és így értek el eredményt. Egyik sem létezik ezek szerint Antalya felé Bp-ről. Január végén, február elején hogy dönthet egy októberi járat foglaltsága miatti törlésről a Wizz Air? Vagy milyen - általuk hangoztatott - indokok miatt tartja fenn Debrecenben a járatot, Bp-el szemben? Hol van ebben a logika? De ugyanígy nem értem Burgasz mellőzését sem, kizárt, hogy az lenne a legrosszabb útvonaluk.

 

Előzmény: Utazó HUN (65082)
Utazó HUN Creative Commons License 2024.02.06 -3 1 65082

Én összesen kétszer utaztam Wizzair-el de nem tervezem többé hogy őket válasszam! Botrány amit az utasokkal tesznek és még mindig van aki őket választja. Értem én hogy az időnként extrém olcsó jegyek vonzzák az utasokat de a wizz egy orosz rulett!  A Sunexpress-nél én már megvettem az idei jegyeket januárban. Mondjuk idén ők sem indítanak  naponta két járatot.

Előzmény: Törölt nick (65081)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.05 -2 0 65081

Számomra hihetetlen, hogy Budapestről megszüntetik Antalyába a heti 3 járatot teljesen(!) júniusig, majd októberben szintén, de Debrecenben fenntartják, sőt októberben is még heti kettő lesz. Mintha a két repülőtér forgalma és vonzása itt teljes képzavarban lenne a Wizz döntéshozóinál. Most aki Budapestről menne a törölt időszakban, utazzon le Debrecenbe? Vicc

Előzmény: m.robi (65080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!